حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کره جنوبی از لیست شرکا تجاری قابل اعتماد ژاپن حذف شد

نوشته

4 سال قبل | 9 دیدگاه | تجاری، سیاست

جنگ تجاری موضوعی است که این روزها شرق با غرب و حتی با شرق با شرق را درگیر خود کرده است. در ابتدا دو کشور آمریکا و چین به دلیل مشکلات سیاسی و امنیتی وارد یک جنگ تجاری بزرگ شدند که این موضوع تاثیرات منفی بسیاری بر روی کسب و کار شرکت‌های بزرگ داشت. حال به نظر می‌رسد که دور جدید جنگ‌های تجاری میان دو کشور کره جنوبی و ژاپن آغاز شده است. در نتیجه این موضوع کره جنوبی از لیست شرکا تجاری قابل اعتماد ژاپن حذف شده که می تواند در دنیای فناوری تاثیر خاصی بگذارد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره جنگ تجاری ژاپن و کره جنوبی صحبت کنیم.

جنگ تجاری ژاپن و کره جنوبی

کره جنوبی از لیست شرکا تجاری قابل اعتماد ژاپن حذف شد

کره جنوبی از لیست شرکا تجاری قابل اعتماد ژاپن حذف شد

اخیراً دو کشور شرق آسیایی کره جنوبی و ژاپن در زمینه‌های تجاری دچار اختلاف‌هایی شده‌اند، تا جایی که برخی از شرکت‌های بزرگ ژاپنی ارتباط خود را با شرکت‌های کره‌ای قطع کرده‌اند. اخیراً شرکت ژاپنی شارپ همکاری خود را برای ساخت گوشی هوشمند تاشو با شرکت سامسونگ قطع کرده است و قصد دارد این محصول را با شرکت هم وطن خود، یعنی JDI به تولید برساند؛ این تصمیم شارپ در راستای جنگ تجاری میان کره و ژاپن گرفته شده است.

حال به تازگی دولت ژاپن تصمیم گرفته است تا کشور کره جنوبی را لیست شرکای قابل اعتمادش خارج کند؛ این موضوع تبعات سنگینی را برای کمپانی‌های بزرگ کره‌ای مانند سامسونگ و ال‌جی دربر خواهد داشت. خروج کره جنوبی از لیست شرکای تجاری قابل اعتماد ژاپن باعث می‌شود تا ارسال کالا و فناوری از این کشور به مقصد کره با تاخیر و اخذ مجوز‌های مدت دار صورت بگیرد.

روز جمعه رئیس جمهور کره جنوبی نسبت به این تصمیم دولت ژاپن واکنش نشان داد و مقامات ژاپنی را به خودخواهی محکوم کرد و ژاپنی‌ها را با تبعات این تصمیم عجولانه تهدید کرد. محدودیت‌های تجاری اعمال شده از سوی ژاپن شامل محصولات حوزه فناوری و فناوری‌های مربوط به ساخت آن‌ها می‌شود که علاوه بر شرکت‌های کره‌ای، بازار جهانی لوازم الکترونیکی را به شکل جدی تهدید می‌کند.

ژاپن می گوید بازار جهانی تحت تاثیر نخواهد بود

البته دولت ژاپن مدعی شده است که تصمیمات گرفته شده با توجه به شرایط بازار جهانی تجهیزات الکترونیکی گرفته شده است و این تصمیمات بازار جهانی را تحت تاثیر قرار نخواهد داد. اختلافات سیاسی کره جنوبی و ژاپن مربوط به جبران خسارت‌های وارده در جنگ‌های گذشته است و به نظر می‌رسد که این دو کشور اختلافات جدی در این زمینه دارند.

از طرفی مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی مخالف اظهارات رئیس جمهور ژاپن است و معتقد است که تصمیمات توکیو کاملاً خودخواهانه بوده و اقتصاد جهانی را به شکل جدی تحت تاثیر قرار می‌دهد و تامین قطعات الکترونیکی را با مشکلات جدی مواجه خواهد کرد. مون جائه این معتقد است که مسئولیت اتفاقات آینده به طور کامل بر دوش دولت ژاپن است و باید نسبت به این موضوع پاسخگو باشد.

تحریم ژاپن صنعت نمایشگر OLED را متاثر می کند

همچنین رئیس جمهور کره جنوبی اعلام کرده است، در صورتی که اقدامات دولت ژاپن اقتصاد ما را تحت تاثیر قرار دهد، اقدامات تلافی جویانه‌ای را برای این موضوع در نظر داریم. تحریم‌های ژاپن بازار صفحه نمایش‌های OLED را به شکل جدی تحت تاثیر قرار خواهد داد، زیرا بخش عمده‌ای از محصولات پیشرفته نیمه رسانا مورد نیاز برای ساخت صفحه نمایش‌های OLED در کشور ژاپن تولید می‌شوند. این موضوع شرکت‌های ال‌جی و سامسونگ را تحت تاثیر قرار خواهد داد؛ همچنین در این بخش شرکت اپل با یک مشکل بزرگ مواجه خواهد شد، زیرا صفحه نمایش OLED محصولات اپل توسط سامسونگ تولید می‌شوند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که این جنگ تجاری چشم بادامی ها به کجا برسد؟

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Saeed mirzaei

حذف شدن کره از شرکای قابل اعتماد ژاپن ، اتفاق افتادن احتمالی جنگ تجاری چین و امریکا معلوم نیست چه اتفاقاتی در ادامه میافته

_V_

مسخرش دراومد

نیما عرفانی

داریم به سمت یه جنگ جهانیِ دیگه پیش میریم…؟🙇⁦

afsoon

سیاست کشور ها شده بلای جان کمپانی ها و تکنولوژی .احتمالا بویی خیلی پیشرفت کنه این وسط .دقیقا گفتم که مواد اولیه پیشرفته تکنولوژی رو فقط ژاپن میسازه.چیپ ها و نمایشگر های کره جنوبی شاهد افت کیفیت افت شدید ساخت خواهند شد و سامسونگ دیگه نمیتونه حتی نیاز های خودش رو هم تامین کنه .امیدوارم یه روزی سیاست کشور ها در قبال کشور های دیگه ربطی به کمپانی ها نداشته باشد و شاهد پیشرفت ها باشیم

_V_

“افت کیفیت”
افت تولید،،،نه کیفیت
در ضمن باید ببینیم این تحریما به کجا میره

afsoon

امیدوارم کوتاه بیان هر چه سریع تر .

chalton

این ژاپن رو هم جَو گرفته یونجَش زیاد شده نمیدونه داره چیکار میکنه خودش که عُرضه نداره گوشی بسازه فقط میتونه مواد اولیه بعضی از لوازم الکترونیکی رو بسازه،در آینده خواهیم دید کی ضرر میکنه،ژاپن خودش میدونه بیشتر برندهای کشورش به سامسونگ احتیاج دارن،سامسونگ برندی نیست که لَنگ چیزی بمونه،90 درصد ژاپن ضرر میکنه،سامسونگ مثل هوآوی و شیائومی و ZTE نیست که به فنا برن ندونن چیکار کنن،سامسونگ بزرگترین غول دنیای تکنولوژیه.

نیما عرفانی

(سامسونگ مثل هوآوی و شیائومی و ZTE نیست که به فنا برن ندونن چیکار کنن)
اوپو ویوو ریلمی وان پلاس(BBK) و لنوو رو فراموش کردی .

MohammadFarhaadi

الان میشه برام توضیح بدید که با جنگ ژاپن و کره چطور شرکتهای چینی به فنا میرن؟؟؟!!!و نه شرکتهای کره ای؟همین الان اگر شرکتهای چینی نباشن سامسونگ گوشیاش‌رو باید دو تا سه برابر قیمت تولید کنه ولی شرکتهای چینی هم فعلا در جهت نوک پیکان ژاپن نیستن هم اینکه خودشون ارزونترین تولید کننده های دنیا هستن بینیاز از کره هستن.واقعا سخته فکر کنید مثلا اوپو بیاد و بجای سامسونگ از شارپ یا boe یا … نمایشگر بخره؟در ضمن خیلی از مواد اولیه تولید نمایشگر منابعش در ژاپن هست و البته تکنولوژیه ساختش و همینطور درچین.ولی کره است که به اینا نیازمنده.همینطور کاملا به شرکتای چینی تولید کننده محصولاتش وابستست.حالا میشه بفرمایید چطوری به نتیجه فوق رسیدید شاید من اشتباه میکنم.ممنون میشم من رو روشن کنید.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)