حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ژاپن در تحریم کره جنوبی یک ماده مورد نیاز سامسونگ را مستثنی کرد

نوشته

4 سال قبل | 15 دیدگاه | سامسونگ

هفته پیش بود که در ترنجی خواندیم کره جنوبی از لیست شرکا تجاری قابل اعتماد ژاپن حذف شد. ظاهرا تجارت آزادانه این روزها به یک موضوع نایاب تبدیل شده است. برای اثبات این موضوع تنها کافیست نگاهی به وضعیت چین و آمریکا و جنگ تجاری که بین این دو کشور در جریان است بیندازید. حالا در ادامه جنگ تجاری ژاپن و کره جنوبی خبر نسبتا مثبتی می رسد که ژاپن در تحریم کره جنوبی یک ماده مورد نیاز سامسونگ را مستثنی کرد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

جنگ تجاری ژاپن و کره جنوبی

جنگ تجاری ژاپن و کره

جنگ تجاری ژاپن و کره

آمریکا و چین برای چندمین بار تعرفه‌ی واردات کالا را بالا بردند و این مستقیماً تأثیر خود را بر روی شرکت‌هایی مانند اپل نشان داده و خواهد داد. اما این، تنها جنگ تجاری در جریان نیست.

 ژاپن و کره جنوبی از ماه اکتبر سال گذشته در حال جنگ هستند. این همان زمانیست که دادگاهی در کره حکم داد تا شهروندان کره جنوبی که که در طول جنگ جهانی دوم در Nippon Steel کار می‌کردند باید از ژاپن غرامت دریافت کنند. مقامات ژاپنی این تصمیم را غیرقابل تصور خواندند و اعلام کردند که زمانیکه در سال 1965 این دو کشور روابط دیپلماتیک خود را احیا کردند، در مورد این موضوع تصمیم گیری شد.

ژاپن در اقدامی متقابل ورود موادی مانند پلیمید فلورینت شده و هیدروژن فلوراید با خلوص بالا به کره جنوبی را با محدودیت همراه کرد. این مواد در ساخت چیپ‌هایی که در درون گوشی‌های هوشمند استفاده می‌شوند و نمایشگر گوشی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. از اوایل ماه گذشته شرکت‌هایی که قصد صادرات چنین موادی را به کارخانه‌های کره‌ای مانند سامسونگ و ال‌جی دارند باید از دولت ژاپن کسب اجازه کنند.

دریافت چنین مجوزی ممکن است 90 روز زمان ببرد، دلیل آن اینست که ژاپن، کره جنوبی را از “white list” شرکای تجاری برای پیگیری سریع وضعیت، حذف کرده است. کره جنوبی هم قصد دارد تا چنین اقدامی را برای تجارت با ژاپن لحاظ کند، اما فعلاً آن را به آینده موکول کرده است. آنها برنامه دارند تا صادرات دیگر کالاهای ژاپنی به کره که در بخش‌های دیگر مورد استفاده است را با محدودیت همراه کنند.

برای اولین بار پس از اعمال محدودیت‌ها، ژاپن ارسال لاک نوری EUV به کره جنوبی را تأیید کرده است. سامسونگ از این مواد برای طراحی چیپست‌ها با لیتوگرافی ماوراءبنفش استفاده می‌کند. این طراحی دقت بالاتری دارد و امکان قرارگیری ترانزیستورهای بیشتر بر روی تراشه را فراهم می‌کند. بدین ترتیب تراشه قوی‎تر خواهد بود و مصرف انرژی کمتری خواهد داشت. ژاپن کنترل 90 درصد از این مواد در سراسر جهان بر عهده دارد. این یعنی سامسونگ نمی‌تواند با روی برگرداندن از ژاپنی‌ها به سراغ تأمین کننده دیگری برود.

با این حال به نظر نمیرسد که صادرات این کالا، چیزی را در میان دو کشور تغییر دهد. یک مسئول ارشد ژاپنی در وزارت بازرگانی تأیید کرده است که تنها یک مورد از این کالاها صادر خواهد شد. یک مقام رسمی دیگر هم اعلام کرده است که این بدان معنا نیست که محدودیت‌ها به طور کامل برای دیگر مواد نیز برداشته خواهد شد. در حالیکه این مواد می‌توانند برای تولید گوشی هوشمند استفاده شوند، می‌توان در کارخانه‌های ساخت اسلحه نیز از آنها استفاده کرد.

آیفون‌های اپل که از نمایشگرهای OLED استفاده می‌کنند، می‌توانند تحت تأثیر این جنگ تجاری قرار بگیرند. چرا که محدودیت ارسال هیدروژن فلوراید که در ساخت نمایشگرهای گوشی‌های هوشمند استفاده می‌شود، همچنان پابرجا است و سامسونگ و ال‌جی هر دو در دریافت مواد مورد نیاز خود با تأخیر روبه‌رو شده‌اند. این یعنی در صورت ادامه‌دار بودن ماجرا اپل در تأمین نمایشگر آیفون‌های سال 2019 خود با مشکل مواجه خواهد شد.

نظر شما چیست؟ آسیایی ها با هم کنار خواهند آمد؟

اشتراک در
اطلاع از
15 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mostafa3

الله اکبر
من فردا میرم ژاپن میانجیگری کنم
تا بعضی برندها بیچاره نشن

_V_

:-/

mehrdad_ma

https://www.theverge.com/2019/8/9/20799085/samsung-galaxy-note-10-frame-aluminum-steel-video

سامسونگ تو ویدیو ها تبلیغ استفاده از فولاد ضد زنگ کرده بعد فریم آلومینیومی گذاشته
ویدیو رو هم حذف کرده 😂😂

aliasad

فاز اونایی ک منفی دادن بهت رو نمیفهمم ولی تایید شد که از الومینیوم استفاده شده

mehrdad_ma

فدا سرت یکی واعظ عزیز خودمه 😍

_V_

😐📿 من نبودم

Star

سامسونگ کلاهبردار اگه اینجور جو مثبت ایجاد نکنه و کلاه نزاره کسی نمیخره واقعا تاسف بار! 😂 😂

_V_

خوبه قبل عرضه معلوم شده اشتباه رخ داده و هنه جا هم پوشش میدن بدبخت
بیچاره سونی ک از این ترفندا میزنه و لو هم نمیده تا وقتی ک گندش در آد بعدا ولی بازم فروشش کمه😂

سوزش فنای سونی
Sony Mobile= 3.5 × S10e

_V_

پشمم تو این کیبورد
سه و نیم تا سونی موبایل= اس۱۰ ای😂

afsoon

مگه میشه سازنده از چیزی که میسازه خبر نداشته باشه؟ 😏🤣

aliasad

همه هار شدن این اون تحریم میکنه اون این کلا یه وضعیه کاش میشد هیچ مرزی وجود نداشته باشه همه دنیا یکی بود اصلا کشوری وجود نداشت

afsoon

آمریکا شروع کرد دیگه بقیه هم شروع می‌کنن .تازه این اولش هست

_V_

بدتر از این یعنی؟

afsoon

اره و به زودی شاهد عدم پیشرفت تکنولوژی خواهیم بود .بخاطر سیاست های کشور ها .کمپانی ها هم این وسط میسوزن .

MohammadFarhaadi

این خبر برای اینکه بعضیا ببینن یک کشور به تنهایی هیچی نیست حتی اگر کره باشه.حتی چین هم جدیدا تونسته تو خودکار به خود کفایی برسه.حالا چین و آمریکا و ژاپن با درصد کمتر ولی بازم تحریم توسط هر کشوری حتی میتونه ابرقدرتها رو دچار مشکلات اقتصادی کنه.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)