حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تصاویر رابط کاربری هواوی EMUI 10 خبر از تغییرات کلی می دهد

نوشته

4 سال قبل | 84 دیدگاه | هواوی

منتظر آپدیت اندروید ۱۰ هواوی خواهیم بود و می دانیم که رابط کاربری جدید EMUI 10 نام خواهد داشت. نسخه جدید رابط کاربری هواوی با نام EMUI 10 تا چند روز دیگر منتشر می‌شود، اما اکنون چند تصویر تبلیغاتی از این رابط به اینترنت راه پیدا کرده که از تغییرات بزرگی در این آپدیت خبر می‌دهد. تصاویر رابط کاربری هواوی EMUI 10 خبر از تغییرات کلی می دهد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

تصاویر رابط کاربری هواوی EMUI 10

تصاویر رابط کاربری هواوی EMUI 10

تصاویر رابط کاربری هواوی EMUI 10

تنها چند روز تا عرضه رسمی رابط کاربری EMUI 10 باقی مانده است. هوآوی امسال نسخه جدید رابط کاربری خود را در کنفرانس توسعه‌دهندگان این شرکت منتشر می‌کند که برگزاری آن از تاریخ ۱۸ مرداد آغاز می‌شود. اما حالا پیش از شروع مراسم چند تصویر تبلیغاتی تازه از رابط کاربری نسخه بعدی EMUI منتشر شده که با هم در این مطلب خواهیم دید.

در این تصاویر تغییرات زیادی در عناصر بصری سیستم مشاهده می‌شود؛ مثلا شکل نمایش محتوای بخش گالری عوض شده و دسته‌بندی عناصر طراحی هم تغییرات قابل توجه‌ای داشته است. حالا به نظر می‌رسد که رابط کاربری هوآوی انیمیشن‌های روان‌تری دارد و در هنگام بازی یا پخش ویدیو عملکرد بهتری پیدا کرده است. علاوه بر این، پشتیبانی از رینگ‌تون‌های ویدیویی هم به سیستم اضافه شده است.

البته این تصاویر از روی خود رابط کاربری دستگاه گرفته نشده، بنابراین بسیاری از ویژگی‌های آن هنوز مشخص نیست. اما می‌توانیم انتظار تغییرات بزرگی را در EMUI 10 داشته باشیم. هوآوی در سال‌های گذشته بهینه‌سازی‌های زیادی در بخش مسیریابی، دارک مود و حتی سیستم فایل EROFS ایجاد کرده است.

لیست دستگاه هایی که آپدیت اندورید ۱۰ هواوی را با EMUI 10 می گیرند

آپدیت اندروید Q

آپدیت اندروید Q

قابلیت CPU Turbo و GPU Turbo به یکی از ویژگی‌های اصلی دستگاه‌هایی تبدیل شده که از EMUI استفاده می‌کنند. بنابراین در مجموع می‌توانیم انتظار داشته باشیم که ویژگی‌های تازه‌ای در زمینه AI با تمرکز بر عملکرد اجرایی، گیمینگ و روان بودن سیستم به EMUI 10 اضافه شده باشد.

رابط کاربری هواوی EMUI 10 مبتنی بر اندروید Q ساخته شده است. گفته می‌شود که حدود ۱۶ تلفن هوشمند مستعد برای دریافت این آپدیت وجود دارد که این دستگاه‌ها شامل هوآوی پی ۳۰، پی ۲۰، میت ۲۰ (از جمله مدل لایت)، میت ۱۰ و پی اسمارت ۲۰۱۹ است.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید بالاخره رابط کاربری هواوی تبدیل به نقطه قوت آن شود؟

اشتراک در
اطلاع از
84 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali

رابط کاربری هواوی همین الانم بهترینه من هم میت ۲۰ دارم هم mi9 explorer ،خدایی وقتی با میت ۲۰ کار می کنم با رابط زیباش حال می کنم وقتی با mi 9 کار می کنم حالم بهم می خوره از رابط مضخرفش.

The Destroyer

برخلاف شما من به شدت با miui حال میکنم. همه چیزش عالیه. سرعتش هم خیلی خوبه.

✔ TVKade

اخرین باری که با miui کار کردم افتضاح کامل بود. در همین حد بگم چیزی به نام 4G+ یا همون LTE-A در گوشی های شیاومی تعریف نشده. در حالی که سخت افزار بطور کامل از تجمیع فرکانسی پشتیبانی میکنه ولی نرم افزار نمیتونه چند باند فرکانسی (مثل باند 3 و 7) رو بطور همزمان تجمیع کنه تا 4G+ بشه که این یک اشکال نرم افزاری و به ناقص بودن درایوهای مودم و فریمور MIUI ارتباط داره.
تجمیع فرکانسی چند باند مختلف (inter-band carrier aggregation) برای شیاومی جزو ناشناخته هاست 😂

The Destroyer

آخه اون مشکلی که شما میگی چه ربطی به miui داره؟ چرا بقیه جا ها این مشکلو ندارن و فقط مربوط به ایرانه؟ البته من راجع به این مشکل تجربه ای نداشتم چون خیلی از اینترنت موبایل استفاده نمیکنم. بعدشم کل miui به خاطر همین یه مشکل رفت زیر سوال؟

_V_

اقا من طی چند ساعت از خرید شیائومی منصرف شدم😐😑
مقاله های دیجی کالا و یاداوری حرفای قدیم دوستامو در اخر چرت و پرتای این یه حسی توم اورد😐😑(هرچند ک همشون جز حرفای دوست رو میشه سسشر ب حساب اورد)
هواویم ک اصلا دلم راضی نی
فکر کنم تهش باید برم ای۳۰ بخرم😐😑

afsoon

بی سواد فقط توی ایران این مشکل وجود دارد که یواش یواش شهر های بزرگ دارن درست میکنند .همین الآنم خیلی از شهر ها ۴ جی پلاس رو به شیائمی میدن .مشکل هم مودم های مخابراتی ایران بود نه سخت افزار و نرم افزار شیائمی .اون کسی که تو رو لایک کرده دیگه چه بی سوادی بوده😂😂

Dr.Nazer

.Vaez
“اقا من طی چند ساعت از خرید شیائومی منصرف شدم😐😑
مقاله های دیجی کالا و یاداوری حرفای قدیم دوستامو در اخر چرت و پرتای این یه حسی توم اورد😐😑(هرچند ک همشون جز حرفای دوست رو میشه سسشر ب حساب اورد)
هواویم ک اصلا دلم راضی نی
فکر کنم تهش باید برم ای۳۰ بخرم😐😑”

من شدیدا تبریک عرض میکنم. جون

_V_

کچل ترنج خواه😂

✔ TVKade

_V_
اره پسر همون آشغالو بخر.

afsoon
پروفسور، مرزهای ترول بودنو جابجا کردی، مشکل از ایرانه نه شیاومی 😂😂😂
اگه شبکه‌های مخابراتی ایران مشکل دارن چطور گوشیای بقیه کمپانیا همه 4G+ هستن؟
با اینکه ارزش توضیح دادن ندارید ولی اینو برای دیگران می نویسم، مشکل ساپورت نکردن فورجی پلاس گوشی های شیاومی هیچ ربطی به ایران یا شبکه‌های مخابراتی ایران نداره بلکه مشکل نرم افزاریه، نشون به اون نشونکه من خودم چند سال پیش این مشکلو روی یک گوشی شیاومی با تغییر در تنظیمات مودم و فریمورش حل کردم.
ما دو نوع تجمیع فرکانسی داریم یکی از نوع intra-band (باندهای مشابه) و دیگری از نوع inter-band (باندهای چندگانه) گوشی های شیاومی فقط از نوع اول پشتیبانی می‌کنن. برای همین در کشورهایی نظیر چین یا استرالیا که تجمیع فرکانسیشون از نوع اوله 4G+ پشتیبانی و در استاتوس بار گوشی هم نمایش داده میشه ولی در ایران و اکثر کشورهای دیگه جهان که تجمیع فرکانسیشون از نوع دومه 4G+ پشتیبانی نمیشه.
باسواد اونموقع که تو حتی اسم شیاومی به گوشت نخورده بود، من روی گوشیاش 4G+ برای شبکه های مخابراتی ایران فعال میکردم 🙂

_V_

ت نظر دیگه ای داری با ۳ تومن پروفسور؟

✔ TVKade

عمویی صبر کن برای Honor 9x تا اخر تابستون توی ایران برای فروش میاد که نسخه پایه از همون 3 تومن شروع میشه. نسبت به mi9t/k20 سرعت و عملکرد بالاتر بخاطر پردازنده قوی* دوربین بهتر، اثر انگشت خاص کنار گوشی (و سریعتر با امنیت بیشتر نسبت به به زیر صفحه) ارتباطات اینترنت/شبکه بهتر و پشتیبانی بهتری داره. همیطور در زمینه مصرف باتری هم آنر از روی ردمی رد میشه بخاطر 7 نانومتری VS ده نانومتری بودن پردازنده.

*بهترین پردازنده های میان رده حال حاضر:
Kirin 810>MediaTek G90/T>SD730/G>SD712>SD710>SD675>SD660>Exynos 9610>MediaTek Helio P60>Kirin 710/F
امسال کایرین از اخر اومده اول.

The Destroyer

چرا منصرف شدی؟ به خاطر این قضیه 4g+؟

m.b

@واعظ
“اقا من طی چند ساعت از خرید شیائومی منصرف شدم😐😑
مقاله های دیجی کالا و یاداوری حرفای قدیم دوستامو در اخر چرت و پرتای این یه حسی توم اورد”
خخخ😂
ولشون کن…
امشب حال بحث با ترولا نیست…
امروز خبرا رو چک نکردم…برم بیام شاید یچی گفتم اینارو سر جاشون نشوندم…
فعلاً
تو هم وارد بازی این ترولا نشو…
هم اون اولی هم این آخری هر دو ترولن…

The Destroyer

بعد مدت ها کاملا با افسون موافقم.

_V_

TVKade
“عمویی”
پسرم
بگو پدر
اوجولات نمیدما

نیما عرفانی

مصطفی بیا دریاب
بلک شارکِ ۲ رفت کنار دوباره می ۹ اکسپلورر جایگزینش شد😂😂🙌

m.b

دارم فکر میکنم کیا از این یارو منبع میزدن…
میگفت از پرچمدار سامسونگ رفته سراغ هوآوی…
الانم که 3 تا گوشی شیائومی داره…
میگفتن استاد دانشگاه هم هست…🤦‍♂️
ای خدا امان از این فشار که با خیلیا چه کارا که نکرده…
بله بله بهره بردیم از الطاف دوستان…👌😅

Dr.Nazer

برادر شما هم S10 داشتی هم Mate 20 هم iPhone XS Max هم Mi 9 Expelorer فک کنم چند روز دیگه اعلام میکنی بنده مدیرعامل هواوی و صاحب کل کشور چین و سیلیکون ولیِ آمریکا هستم😐

Saeed mirzaei

رابط کاربری هواوی نه بهترین رابط هست و نه بدترین ، هر رابطی مزیت و ضعف های خودش رو داره ، من به عنوان کسی که سه سال محصول هواوی دستم هست مشکلی ندارم

نیما عرفانی

خارج از بحث مطلب ،یه جایی رو دیدم که میت ۲۰ پورش دیزاین رو ۸.۹۹۰.۰۰۰ قیمت گذاشته بود و میت ۲۰ پرو ۱۰.۴۰۰.۰۰۰ !!! تازه اونم مدل پورش دیزاین با گارانتی بود⁦🤷‍♂️⁩
یعنی چی؟🙄😕

chalton

یعنی که پولو بریز بد لَنگَم.

نیما عرفانی

نه بحث جدیِ چون اینجایی که دیدم مثل اینکه فروشگاهی داخل علاءالدینِ که گوشی های بقیه ی برندهارو حتی با رجیستری قیمت گذاشته گفته طی روزهای آتی به دلیل نوسانات ارز و مشکلات در رجیستریِ برخی برندها قیمت ها تغییر میکنن.

علی شیخ زاده

رابط کاربری هواوی جز نقاط ضعف این برنده امیدوارم این دفعه یه تغییر اساسی بده
در حال حاضر بنظرم رابط سامسونگ بهترین رابط اندرویدیه

m.b

🤯 مغزم داره دود میکنه نیما…
دو تا کامنت تو این پست دیدم که اصلاً عادی نبود…
#آخرالزمان_نزدیکه

نیما عرفانی

اینم از نظر سنجیِ جدید
یه نگاه بنداز ببین این لینک کار می‌کنه یا نه
https://linkto.run/p/ERNY8OBV
اگه کار می‌کنه صبح هرکس دید لینکو داخل چندتا پست جدید کپی کنه .

_V_

نمیاد لینک

نیما عرفانی

ممنون ع.ل.ی.ر.ض.ا
نظرسنجی رو ساختم لینک هم داده ولی نمی‌دونم چرا لود نمیشه ، از مصطفی بپرسم داستانش چیه

m.b

باز نمیشه…
راستی آقای عط‌ایی چی گفت؟

نیما عرفانی

خب واعظ که گفت باز نمیشه ، میگم مشکل کجاست؟
فعلاً موضوع رو با آقای ع.طایی درمیون نذاشتم چون این نظرسنجی که گذاشتم بیشتر جنبه ی فان داره و نظرسنجی های پیرامون تکنولوژی رو می‌خوام به آقای ع.طایی بگم که اگه بشه داخل پست مجزا منتشر کنن.

m.b

احتمالاً از بخش تنظیمات سکیوریتی رو دستکاری کردی…
یا… 🤔
یه عکس بگیر از نظرسنجی خب من میسازم…

نیما عرفانی
m.b

تو انتی ویروس داری ما که نداریم… 🙄

نیما عرفانی

نظرسنجی قبلی رو با گوشی درست کردی یا لپ تاپ؟

m.b

لپ تاپ…
گفتم که…
میخوای عکس بفرست من میسازم و حتی زمان شروع و پایان هم تعيين میکنم براش…

نیما عرفانی

خب من با گوشی ساختم ، برم پای لپ تاپ با اون امتحان میکنم . آره می‌دونم بازه ی زمانی داره

The Destroyer


عمویی قیمت نسخه پایه آنر 9x در حال حاضر در بازار با ردمی k20 تفاوت چندانی نداره. این رو هم من نمیگم. تو مقایسه بین این دو همون منبعی که جنابعالی گفتی (techzg) میگه. به فرض بگیریم آنر 9x پردازنده قویتر داشته باشه، دوربین بهتر رو از کجا آوردی؟ نداشتن دوربین اولتراواید میشه برتری؟ اثر انگشت خاص کنار گوشی؟ این که از ترند روز عقب تره میشه برتری؟ البته من منکر سرعت بالای این نوع اسکنر نیستم ولی جنابعالی در این زمینه یکی دو بار اغراق کردی. امنیت بالاتر رو از کجا آوردی؟ ارتباطات اینترنت بهتر؟ تا جایی که من میدونم آنر 9x از استاندارد cat 12 پشتیبانی میکنه که تو mi a2 پارسال هم بود. پس اگه mi 9t بهتر نباشه قطعا بدتر نیست. و اما میرسیم به مصرف باتری! که شما بر طبق میل خودت کاملا کفه ترازو رو به نفع هواوی پایین آوردی. اولا که اسنپ 730 هشت نانومتریه و 10 نیست. دوما مصرف باتری صفحه amoled قطعا کمتر از ips lcd هست. سوما در بحث شارژ باتری، آنر از شارژر 10 واتی و ردمی از شارژر 18 واتی پشتیبانی میکنن. چهارما لزوما پردازنده 7 نانومتری مصرف بهتری از 8 نانومتری نداره. اگه این جوری بود قاعدتا اسنپ کی 20 پرو با 855 باید بهتر از k20 با اسنپ 730 در این زمینه می بود ولی به خاطر توان بیشتر این طور نیست. در مورد کایرین 810 هم ممکنه همین موضوع صادق باشه. در زمینه پشتیبانی نرم افزاری هم مشخصه کدوم بهتره نیازی به گفتن نیست

The Destroyer

یه چیزی رو هم یادم رفت راجع به قیمت بگم. در حال حاضر آنر 8x بالای 3 تومنه. بعد چجوری میشه آنر 9x قیمتش از 3 تومن شروع بشه؟

✔ TVKade

پردازش تصویر و نرم افزار دوربین پیشفرض گوشی های آنر/هواوی بهتر از شیاومیه و با توجه به یکی بودن لنزهای اصلی این دو گوشی، آنر بهتر عکس برداری میکنه مخصوصا در شب. 100 تا لنز بیشتر دوربینو بهتر نمیکنه و پردازش نرم افزاری این روزها تأثیر بیشتری داره برای همین پیکسل ها همچنان با یک لنز دوربین جزو مرجع حساب میشن.
اثر انگشت بغل بهتر از این اثر انگشت های تبلیغاتی زیر صفحه نمایشه که نه سرعت بالایی دارن نه دقیقن نه امنیتشون به خازنی ها میرسه، بیخود نبود سامسونگ روی مدل S10E همین اثر انگشتو گذاشت.
همینطور گوشی های هواوی/آنر سیگنال دهی بهتری دارن و 4g+ هم ساپورت میکنن چیزی که همچنان برای شیاومی جزو ناشناخته هاست 😂
و اما باتری، انر پردازنده 7 نانومتری tsmc در مقابل ردمی که 8 نانومتری سامسونگ = 10 نانومتری tsmc و اینجا کایرین یک نود پردازشی کامل جلو هست. با اینحال با توجه به نوع و سایز صفحه نمایش ها باید منتظر تست های باتری بود. هم اکنون کا20 خیلی درخشان در تست های باتری با گوشی های دیگه ظاهر شده و تست باتری این دو گوشی جالب خواهد بود و خواهیم دید OLED + سایز نمایشگر کوچکتر + 8 نانومتری < LCD + سایز نمایشگر بزرگتر + 7 نانومتری
قیمتم مشابه انر 8 ایکسه.

m.b

“پردازش تصویر و نرم افزار دوربین پیشفرض گوشی های آنر/هواوی بهتر از شیاومیه”
آره ترول خان اینو تو گوشی شیائومی نداشتت دیدی لابد؟
“با توجه به یکی بودن لنزهای اصلی این دو گوشی”
mi 9t لنزش imx582 هست در حالی که سایتای مختلفی مثل kimovil و gsmarena و… اصلاً ننوشتن مدل دوربین هانر چیه…
از این بگذریم تا حالا دوربین mi 9t و a80 در بررسی های gsmarena بهترین دریافت جزئیات در رزولوشن 48 داشتن و اینکه هانر نیومده رد شه حرف مفتیه که بچه ترولی مثل تو فقط میزنه و باتجربه های سایت و منطقی ها منتظر بررسی هستن…
“اثر انگشت بغل بهتر از این اثر انگشت های تبلیغاتی زیر صفحه نمایشه”
نادان پس اگر اینطور باشه حسگر پی 30 پرو هم باید تبلیغاتی بدونی چون این از همون نسله و شیائومی تنها شرکتی در جهان هست که حسگر زیر صفحه پرچمدارش رو چه نسل 5 و چه نسل 7 هر دو بار واسه میانرده هاش هم آورد…
در حالی که هوآوی فقط یه گوشی تو کل میانرده های کل تاریخ فعالیتش با حسگر زیر صفحه داره که اونم از هانر گرونتره و بر اساس شعری که گفتی اونم باید اسباب بازی حساب شه وقتی حسگر پرچمدار رو تبلیغاتی دونستی…
بی عرضه‌گی با کارایی فرق داره ترول عزیز…👌
نفهمی هم حد داره دیگه…
من نمیتونم هر روز بیام بزنم تو پوزت که ساکت شی که…
اگر بچه مچه نباشی، مثل اونایی که بهت درس ترول بودن دادن و بهشون درس آدم بودن دادم، تو هم دهن مبارک رو میبستی…
منتهی بچه جماعت تا یه چیزی رو شورش رو در نیاره و به خودش گند نزنه و بوی کثیف کاریش نیاد ول‌کن ماجرا نیست و منم صبرم زیاده در بچه داری، نگران نباش پس…
فقط این وسط آبروی تو هست که زیر دست و پای کاربرا داره لگدمال میشه…
اربابت ماشاالله خان اینارو بهت یاد نداده نه؟
من بهت یاد میدم کم کم بچه جان…
تو اون مجرای گوشی گیمینگ با مدیاتک در هند خوب زدم تو پوزت؟
امروز محکم تر بود نه؟
فردا هم بخوای چرت و پرت بگی از این بدتر زوایای مختلف شخصیت کودکانه و ترول معابت رو برای کاربرا افشا میکنم…
پس آدم باش تا در سایت شخصیتی داشته باشی…👌

The Destroyer

اوه اوه تازه آنر 9x حتی از رزولوشن 4k در فیلمبرداری پشتیبانی نمیکنه و کل فیلمبرداریش محدود به 1080p/30fps هست. پس یعنی خبری هم از اسلوموشن نیست. نه تنها 9x اینجوریه بلکه 9x pro هم به همین شکله. به هر حال گذاشتن یه چیپست به اون قدرت باید یه جا یقه هواوی رو میگرفت که به قیمت حذف صفحه oled ، اثر انگشت زیر صفحه و ظاهرا فیلمبرداری ضعیف اونم در سال 2019 تموم شد.

The Destroyer

البته شاید مشکل فیلمبرداری بعدا با آپدیت حل بشه اگه پردازنده ساپورت کنه.

نیما عرفانی

نوا ۵ آی پرو (میت ۳۰ پرو) با همین چیپست فیلم برداری ۲۱۶۰ رو داره.

نیما عرفانی

اصلاح
میت ۳۰ لایت

The Destroyer

بله گفتم که احتمالا با آپدیت حل بشه ولی اگه آنر کم لطفی نکنه. بحث هم سر honor 9x و redmi k20 بود که ایشون اصرار داشت آنر بهتره

نیما عرفانی

ایشون نظر خودشو داده و من بحثم درمورد برتریِ تمام و کمال یک گوشی نسبت به رقباش نیست اما این حرفش رو قبول دارم ( پردازش تصویر و نرم افزار دوربین پیشفرض گوشی های آنر/هواوی بهتر از شیاومیه و با توجه به یکی بودن لنزهای اصلی این دو گوشی، آنر بهتر عکس برداری میکنه مخصوصا در شب. 100 تا لنز بیشتر دوربینو بهتر نمیکنه و پردازش نرم افزاری این روزها تأثیر بیشتری داره برای همین پیکسل ها همچنان با یک لنز دوربین جزو مرجع حساب میشن.) هیچ بعید نیست سنسور اصلیِ آنر ۹ ایکس همون سنسور مورد استفاده روی آنر ۲۰ باشه ، از نظر پردازش تصویر هم اگه سفارشی سازی های لایکا رو سری میت و پی رو فاکتور بگیریم نرم افزار دوربین هواوی و آنر خیلی به هم شباهت دارن پس انتظار میره خروجیِ قابل قبولی داشته باشه .
اینم بخشی از صحبت های مدیر عامل شرکت زایس درخصوص اهمیت بالاترِ پردازش تصویر و نرم افزار دوربین به نسبت سخت افزار؛ “بدنه‌ی باریک گوشی‌های هوشمند امروزی، سد راه پیشرفت دوربین آن‌ها شده است که با توجه به محدویت‌های سخت افزاری، این پردازش دیجیتالی است که می‌تواند باعث تفاوت در عملکرد دوربین‌ها شود.یک نمونه‌ی خوب گوگل است که عکاسی کامپیوتری را به خوبی پذیرفته است. ترکیب سخت افزار روی گوشِ‌های پیکسل با پردازنده‌های دیجیتالی عکس گوگل، باعث شده تا این محصولات در بالای فهرست 10 گوشی برتر برای عکاسی قرار بگیرند. موردی که اصلا برای بهبود عملکرد عکس‌های ثبت شده با گوشی‌ها اهمیت ندارد، اضافه شدن تعداد لنزها در پشت قاب آن‌ها است.”

_V_

معلومه صدتا لنز کیفیت یه عکس رو به اندازه پردازش قدرتمند دوربین افزایش نمیدن ولی موضوع اینه اینجا اصن بحث کیفیت نیست دوربین اولتراواید یه برتری و آپشنه و اصلا به دوربین اصلی ربطی نداره که اون یارو صدتا لنزو اورد وسط

نیما عرفانی

اولتراواید آره یه آپشنه اما اگه بحث حول کیفیت سنسور اصلی باشه اوضاع فرق می‌کنه

m.b

@نیما عرفانی
“پردازش تصویر و نرم افزار دوربین پیشفرض گوشی های آنر/هواوی بهتر از شیاومیه”
آقا از تو دیگه انتظار نداشتم مگه شما نرم افزار دوربین شیائومی رو از نزدیک باهاش کار کردید؟
خوبه منم گفتم پاشید برید تو 20-25 دوربین 48 مگاپیکسلی که gsmarena باهاشون تست دوربین گرفته نگاه کنید و ببینید چه داخل پرچمدارا و چه داخل میانرده ها دوربینی میتونه جزئیات mi 9t یا a80 رو بگیره؟ اگر حتی وانپلاس 7 پرو یا mi 9 تونستن تا این حد جزئیات بگیرن بیاید من میگم پردازش تصویر آنر بهتره…
هنوز حتی یه نفر هم نگفته که دوربین هانر از ساخت چه برندی هست…
هیچ سایتی هم ندیدم بنویسه…
خب دریافت جزئیات هم بخشی از پردازش مناسبه دیگه…
از این گذشته در شارپنس هم gsmarena کاملاً تعریف کرد از mi9t …
در رنگ و کنتراست هم برید مقایسه کنید…
چرا این ندیده حرف زدنا تازگیا باب شده من نمیدونم…🤷‍♂️🙄

_V_

اصن هیچکدوم فقط دوربینش خوب نیست فقط نوکیا ۰۰۱۱ کبیر😐😑

_V_

ای بابا چرا دوتا فقط زدم😂
ناظر این اطرافی اینا تقصیر توئه ها😂

نیما عرفانی

(مگه شما نرم افزار دوربین شیائومی رو از نزدیک باهاش کار کردید؟)(خوبه منم گفتم پاشید برید تو 20-25 دوربین 48 مگاپیکسلی که gsmarena باهاشون تست دوربین گرفته نگاه کنید و ببینید چه داخل پرچمدارا و چه داخل میانرده ها دوربینی میتونه جزئیات mi 9t یا a80 رو بگیره؟ اگر حتی وانپلاس 7 پرو یا mi 9 تونستن تا این حد جزئیات بگیرن بیاید من میگم پردازش تصویر آنر بهتره…)
من از این دوقسمت از حرفات این برداشت رو میکنم که بین اون ۲۵ تا گوشی، آنر ۲۰ پرو با سنسور سفارشی imx600 سونی با دریچه ی دیافراگم F1.4 که از همون چینش پیکسل مشابه پی ۳۰ پرو بهره می‌بره (RYYB) و دگزو امتیاز ۱۱۱ داده بهش ندیدی و به حساب نیاوردی یا دیدی اما دوربین می ۹ و حتی می 9t رو بهتر میدونی!!! سنسور دوربین آنر ۹x ساخت سونی و imx582 هست و مدل پرو imx586 همون سنسور مورد استفاده در آنر ۲۰ رو داره .

✔ TVKade

نوب های تازه به دوران رسیده، انر 9 ایکس هم سنسور 48 مگاپیکسلی سونیو داره و هم 2160 فیلمبرداری میکنه.
به جای ترول بازی، برید به برند موردعلاقتون فشار بیارید تا بلکه گوشیه بهتری بسازه 😂

m.b

دیدی گفتم حتی یه نگاه هم نکردید؟
من همشون رو همین 2 هفته پیش نگاه کرد…
بافت سر در اسکناس👇

http://bayanbox.ir/view/2918075395506720580/Screenshot-%DB%B2%DB%B0%DB%B1%DB%B9-%DB%B0%DB%B8-%DB%B0%DB%B4-%DB%B1%DB%B3-%DB%B3%DB%B7-%DB%B3%DB%B8-%DB%B9%DB%B0%DB%B7-com.android.chrome.png

کشتی رو ببین(همچنین رنگ گیری بهتر) 👇
http://bayanbox.ir/view/2290197643518103910/Screenshot-%DB%B2%DB%B0%DB%B1%DB%B9-%DB%B0%DB%B8-%DB%B0%DB%B4-%DB%B1%DB%B3-%DB%B4%DB%B0-%DB%B1%DB%B6-%DB%B8%DB%B3%DB%B2-com.android.chrome.png

هوآوی و هانر دوربین 48 مگاپیکسلی بهتر ندارن؟
این بهترینشون بود؟ 😑

m.b


بازم از باد شکم حرف زدی؟
منبع بده ترول خان…
وگرنه کمتر جفنگ بگو و وسط حرف آدم حسابی ها نپر… 👌

✔ TVKade

ترول شیاومی از من منبع میخواد 😆
من خود منبعم شاسکول.

m.b

بازمهم میگم نیما…
من تمام دوربینای 48 مگاپیکسلی لیست دوربین های gsmarena رو دو هفته پیش نگاه کردم و هیچ دوربینی در دریافت جزئیات که وظيفه رزولوشن 48 مگاپیکسلی هست به گرد a80 و mi 9t نمیرسید…
حالا برید و نگاه کنید و در حرف های از سر ندیدن و ندانستنی که زدید و گفتید پردازش 9x pro بهتر از mi 9t هست تجدید نظر کنید که honor 20 pro هم تو دریافت جزئیات به پای mi 9t نرسید… 😑
پردازش تصویر بهتر… 😅

m.b


آره منبع فاضلاب…
آخه بدبخت، ترولایی مثل تو مینویسن تا کاربرا رو منحرف کنن، تو دیگه چقدر داغانی که واسه حرفت منبع هم نمیدی که حتی یه کاربر هم برای حرفت پشیزی ارزش قائل نمیشه… 😑👌

نیما عرفانی

یعنی الان با این دوتا عکس جی اس ام آرنا شد ملاک سنجش کیفیت دوربین موبایل … بعد از اون طرف بررسی و نتایج دگزو مهم نیست 👌🙇
دقیقاً شد مثل قضیه امتیازدهی باتری جی اس ام آرنا که کلی برات دلیل و منطق اوردم که امتیازاتش از پایه و اساس مشکل داره و حتی فن های سامسونگ هم به اون نتایج اعتراض داشتن اما تو محکم و استوار اصرار در توجیه کردن امتیازات جی اس ام آرنا داشتی .
دررابطه با بحث صورت گرفته دیگه ادامه نمیدم و فقط میگم اوکی جی اس ام آرنا تستاش عادلانست و مورد استناد و سنسور ۴۸ مگ می ۹t و A80 بهترین خروجی رو میدن.

The Destroyer


یکی تو منبعی یکیم معده من. من معمولا عادت ندارم از اینجور حرفا بزنم ولی دیگه مجبورم کردی.

✔ TVKade

آخه تو اینقدر آدم بی ارزشی هستی که دلیلی نمی بینم بخوام مدرک برات ارائه کنم.
شما فعلا منتظر تست حالت عادی کایرین 810 توی تست gsmarena باش 😁

_V_

اقا ببخشید من وسط بحث 😐
” بعد از اون طرف بررسی و نتایج دگزو مهم نیست 👌🙇”
مگه دکسو نامعتبر نبود😑

The Destroyer


کجا دیدی زده باشه آنر 9x فور کی بگیره؟ تو آینه وقتی خودت رو میبینی؟

نیما عرفانی

@واعظ
بله الآنم میگم دگزو اعتبارشو برا من از دست داده، دلیلشم بارها گفتم ولی وقتی پای جی اس ام آرنا میاد وسط و معتبر میشه اونم در زمینه دوربین ، اون موقع دیگه حیفِ یادی از دگزو نکنیم.

_V_

اقا تو بخش دوربین اس ۱۰ ۵جی دقت کنید انگار ۵ تا دوربین هست😑
جز اون دوربین سه گانه و tof اون چیه اون گوشه
کسی بگه جایزه داره😑

نیما عرفانی

برای فوکوس روی اشیاء و تخمین و اندازه گیری فواصل کاربرد داره که اصولاً با سنسور TOF یکپارچه هستش.

نیما عرفانی

برای نوت ۱۰ پلاس هم دوتا روزنه داره اما برای پی ۳۰ پرو چون داخل یک کادر مشکی رنگ قرار گرفته زیاد مشخص نیست.

Dr.Nazer

.Vaez
“اقا تو بخش دوربین اس ۱۰ ۵جی دقت کنید انگار ۵ تا دوربین هست😑
جز اون دوربین سه گانه و tof اون چیه اون گوشه
کسی بگه جایزه داره😑”
سنسور ضربان قلب و Spo2 نیست؟

نیما عرفانی

درواقع خودِ سنسور TOF کارش شناسایی عمق تصاویر و تفکیک پس زمینه از سوژه ی اصلی هستش(بوکه و پرتره) و اون یکی سنسوری که TOF رو همراهی می‌کنه برای اسکن اجسام به صورت ۳ بعدی با استفاده از محاسبه و اندازه گیری فاصله ی اجسام و مقیاس هاشون کاربرد داره.

نیما عرفانی

@دکتر ناظر
(سنسور ضربان قلب و Spo2 نیست؟)
این مثل اینکه از مدل ۵جی حذف شده

_V_

اوه بله مرسی

_V_

ضربان قلب و spo2 رو گویا میخواد برداره کلا تو نوت۱۰ هم نیست گویا😥
حیف شد😐😑

Dr.Nazer

@نیما عرفانی
“این مثل اینکه از مدل ۵جی حذف شده”
نه حذف نشده هنوز زیر فلش هست.

m.b

@نیما عرفانی
جناب بجز gsmarena جایی ندیدم که جزئیات عکس 48 مگاپیکسلی رو با این دقت نشون بده…
تستای یوتیوب بیشتر کیفیت رنگ و کنتراست و فیلمبرداری و hdr رو نشون میدن که اونم معتبرتر از gsmarena که دیگه نیستن…
باتری تستش اگه از نظرت موردی داره چه ربطی به لب تست دوربینش داره…
به هر حال شما که از من بیشتر نتایج mi 9t رو ندیدی…
ولی برام خیلی جالب بود که ندیده گفتی پردازش 9x pro بهتر هست در حالی که در رزولوشن 48 مگاپیکسلی که پردازش خیلی بهتری میخواد و پردازش نامناسب خیلی از گوشیا رو زیر سوال برده رزولوشن 48تشون رو، mi 9t از پرچمدار هانر (20pro) هم بهتر جزئیات و رنگ و همچنین کنتراست گرفته و من جزئیات بهتر گرفتن رو نه توی تستای یوتیوب میتونم با اطمینان بیشتر از gsmarena ببینم و نه dxo راجب mi 9t بررسی انجام داده…
منم حرف برتری کلی نزدم که…
شما گفتید پردازش هوآوی و هانر بهتر از شیائومیه(که از سر ندانستن و عدم اطلاعات کافی بود) و منم گفتم تو رزولوشن 48 که تازه ایراد های یک سینگ و پردازش مناسب به چشم میاد، بالارده شیائومی دست پرچمدار هوآوی و هانر رو هم بسته(دقت شود که تو رزولوشن 48 گفتم) چه برسه به 9x pro که مطمئن باشید هیچوقت در کل بهتر از mi 9t نخواهد بود…
(تو چین مردم قید میکس 4 رو حتی بخاطر پارامتر کیفیت نسبت به قیمت گوشی های k20/pro دارن میزنن، قطعاً هانر در کل نرسیده هنوز به پای mi 9t و برتری هاش نمیچربه به برتری های mi 9t)
برید بررسی زو.یت رو راجب mi 9t بخونید…
بازم خواهش میکنم که برید اطلاعات رو زیاد کنید وگرنه من از بابت روابطمون شرمنده‌ام چون این حرفای بی پایه تکرارش برام منتج به جواب هایی هست که باب میل خودم نیست معمولا… 👌

نیما عرفانی

@دکتر ناظر
(نه حذف نشده هنوز زیر فلش هست)
بله درسته اون s10e بود که حذف شده و در سری نوت ۱۰ هم قرارِ حذف بشه.

نیما عرفانی

.b
(بازم خواهش میکنم که برید اطلاعات رو زیاد کنید وگرنه من از بابت روابطمون شرمنده‌ام چون این حرفای بی پایه تکرارش برام منتج به جواب هایی هست که باب میل خودم نیست معمولا… 👌)
قبلاً دوتا خصوصیت بارز در صحبت هات داشتی ؛ یکی سوء برداشت از حرفای طرف مقابل یکی وصله چسبوندن با وام گرفتن از حرفای دیگران ، حالا هم جدیداً موقع جمع بندیِ حرفات پیاز داغشو زیاد می‌کنی و دیگران رو متهم می‌دونی به ناآگاهی ولی جاهای دیگه رو خودت زیر بارش نمیری که از طرف خودت اشتباه صورت گرفته.
وقتی اعتقاد داری دوربین گوشیِ میان رده با چیپست میان رده از دوربین گوشیِ پرچمدار با چیپست پرچمدار عملکرد بهتری داره این خودِ خودِ آخر الزمانِ. باشه من میرم بررسی می ۹t زو.میت رو میخونم شما هم برو بررسی دوربین آنر ۲۰ پرو دگزو رو بخون.
و من الله توفیق

m.b

“منم حرف برتری کلی نزدم که…”
خوبه اینو نوشتم و گفتم که برتری کلی منظورم نیست…
بعد میگی تو دهن دیگران حرف نمیذاری…
آره من میذارم لابد…
هیچکس از برتری کلی حرف نزد و بحث سر پردازش در رزولوشن 48 بود…
حالا بازم حرف تو هند دیگران بذار و بازم از خدا توفیق بخواه…
من دیگه حرفی ندارم و حرفام هم برعکس شما همه رو با منبع ارائه دادم…
اگر جایی منبع نداشته در خدمتم اما در غیر اینصورت از بابت پاسخگویی شرمنده چون نتیجه مشخصه…

نیما عرفانی

مگه منم گفتم کلی؟؟ ببین دیدی؟ این شد همون سوء برداشتی که گفتم بهش چندماهی هست مبتلا شدی مصطفی.
پردازش ۴۸ مگ ایده آل چجوری به دست میاد؟ چه پارامترهایی برای گرفتن بهترین خروجی و کاهش نویز و بالارفتن جزئیات دخیلِ؟؟ نکنه باز اعتقاد داری پردازندهٔ میان رده در ISP و آنالیز بهتر تصاویر اعم از داینامیک رنج و وایت بالانس ، کنتراست و شارپنس ؛ الگوریتم بهتری از چیپست پرچمدار داره؟؟؟
باشه قبول با همین منطق و استدلال می ۹t حتی از پرچمدار خودِ شیائومی یعنی می۹ هم در پردازش تصاویر ۴۸ مگ بهترِ دیگه چه برسه به پرچمدار آنر…
فقط می‌دونی چیه؟ با صادرکردن این بیانیه کلاً ماهیت پردازنده ی پرچمدار رو بردی زیرسؤال.
من واقعاً دیگه حرفی در این خصوص ندارم چه با منبع چه بدون منبع هرچند که تو منبع دادی منم منبع دادم گفتم برو بررسی دگزو رو از دوربین آنر ۲۰ پرو بخون و به نقاط ضعف و قوتش دقت کن اون موقع شاید شاید پی ببری که اون تستای جی اس ام آرنا قابل اطمینان هست یا نه که بعیده به چنین نتیجه ای برسی.

m.b

“وقتی اعتقاد داری دوربین گوشیِ میان رده با چیپست میان رده از دوربین گوشیِ پرچمدار با چیپست پرچمدار عملکرد بهتری داره”
خب اگه منظورت از این جمله کلی نباشه که بدتر میشه و میشه مصداق بارز تعصب که اونقدر هم زیاده که در رزولوشن 48 رنگ بهتر mi 9t و کنتراست بهترش و جزئیات بهترش رو کلاً ندیده مثل اینکه…
هی میگی dxo آخه وقتی mi 9t رو بررسی نکرده چطور باید با هانر مقایسه کنم؟
آقا دیگه gsmarena با کنون که که عکس نگرفته بعد بگه این mi 9t هست که…
هم جزئیات بهتری داشت و هم رنگ بهتر و هم کنتراست بهتر…
حالا بررسی dxo هرچقدر هم که خوب باشه واسه mi 9t رو منتشر نکرده که مقایسه کنیم که…
من کاری به dxo که خودت میگی معتبر نیست ندارم چون بررسی mi 9t درش موجود نیست…
راجب خود mi 9 هم بله mi 9t در دریافت جزئیات حتی از mi 9 هم بهتره… (در دریافت جزئیات گفتم نه پارامتر های دیگه)
میگی داری منبع میدی…
من هیچ منبعی که هانر 20 پرو رو با mi 9t مقایسه کنه ندیدم…
صرف بررسی هانر در dxo موجود باشه که نمیشه با بررسی ناموجود mi 9t در dxo مقایسه کرد…
حرفا میزنی ها…
این شد ماجرای حسگر زیر صفحه که گفتی تکنولوژیش صرفاً دست boe هست و بعداً گندش دراومد که دو تا شرکت دیگه هم تکنولوژیشو دارن…
عکس داره واضح نشون میده که mi 9t در رزولوشن 48 پردازش با فاصله بهتری نسبت به هانر 20 پرو داره…
این چه ربطی به چیپست پرچمدار داره…
برات گوشی با چیپست پرچمدار میارم از gsmarena که رزولوشن 48تش اونقدر بده که با همون 12 عکس بگیری بهتره…
ضمناً آقای مطلع، dxo اصلاً رزولوشن 48 رو گسترده تست نمیکنه و نمونه عکس کافی هم براش نمیذاره کلا…
اونوقت برای دیدن کیفیت پردازش در رزولوشن 48 که داریم راجبش حرف میزنیم هی به علی‌چپ dxo پیوند میدی که نه خودت قبولش داری و نه بررسی mi 9t رو داره و نه رزولوشن 48 رو بررسی میکنه…
خیلی خوبه والا…
همین دنده پیش بری منطق خودتم با حرفای خودت زیر سوال میره چه برسه به حرفایی که من راجب حرفات میزنم… 😅
حالا بازم بگو dxo…😑🙄

_V_

همینجوری پیش بره یکیتون اخرش ب اون یکی میگه ترول احتمالا😐😑

m.b

نه چرا بگیم ترول…
همینطوری پیش بره من دیگه جواب نمیدم خب…
چون الان بخاطر لنگ بودن پردازش هانر 20 پرو در رزولوشن 48 نسبت به mi 9t که یه میانرده هست، کم مونده یه چیزی هم بدهکار بشیم…
اولین بار هم نیست که همچنین ماجرایی میشه…
خب نتیجه این بحث ها مشخصه و من سعی میکنم دیگه ادامه ندم از این به بعد…

نیما عرفانی

.b
(این شد ماجرای حسگر زیر صفحه که گفتی تکنولوژیش صرفاً دست boe هست و بعداً گندش دراومد که دو تا شرکت دیگه هم تکنولوژیشو دارن…)
قبلاً هم راجع به این موضوع مفصل توضیح دادم و طبق معمول به نتیجه نرسیدم ، تو وقتی “به توسعه رسوندن و آمادگی برای تولید انبوه رو با در حال توسعه بودن و کارکردن رو یک عملیات و سازوکار” اشتباه متوجه میشی دیگه مشکل از من نیست که بخوام وقت بیشتری صرف کنم که متقاعد بشی یا نشی عزیزِ من.
این از این مسئله
ببین وقتی خودت داری میگی هیچ جایی جز جی اس ام آرنا ندیدی که تست مستقیم از آنر ۲۰ یا آنر ۲۰ پرو با می ۹t انجام گرفته باشه پس یعنی تنها منبع و مرجعی که داری همون یه گزینست و با استناد بهش جوری حرف میزنی که میخوای به من تحمیل کنی به خروجی که جی اس ام آرنا گرفته اکتفا کنم . نه برادر من تا تستای بیشتری نبینم نتیجه گیریِ نهایی نمیکنم و برخلاف شما نمیام فقط به یک منبع بسنده کنم.(از همون اول بحث گفتم نرم افزار دوربین و پردازش تصویر آنر با هواوی به جز اون مواردی که لایکا رو گوشی های پرچمدار هواوی نقش داشته ،خیلی به هم شباهت دارن و از اونجایی که آنر سخت افزار دوربین رده بالایی هم به کار برده در کنار چیپست مشابه با هواوی پس نهایتاً ۲-۳ پله نسبت به پرچمدارهای خودِ هواوی خروجیِ پایین تری میده اما می‌تونه با شیائومی و ردمی رقابت نزدیک داشته باشه. دگزو هم به این دلیل ازش یاد کردم چون هرچی نباشه تو زمینه ی دوربین از هر منبع دیگه ای شناخته شده ترِ چه برسه به جی اس ام آرنا.
اینم از سومین سوء برداشتت تو همین چندتا کامنت🙇😏 من گفتم دگزو دیگه اعتباری پیش من نداره به خاطر نحوه ی امتیاز دهیش, نگفتم نحوه ی بررسیش رو قبول ندارم .
اتفاقاً پردازنده نقش مستقیم داره در خروجیِ نهایی ، قبلاً راجع به چگونگیِ کانکت شدن نرم افزار دوربین و سخت افزار دوربین و چیپست در ۳ حالت مختلف و ارتباطشون در کسب نتیجه ی مطلوب یا نامساعد با مثال توضیح دادم ، اگه اونو میخوندی الان وضعیت این نبود. چطور میشه دوربین یه میان رده از یک برند خروجیِ بهتری حتی در همون مود ۴۸ مگ نسبت به دوربین پرچمدارِ همون برند داشته باشه؟؟؟! پردازش تصویر اسنپ ۸۵۵ کجا اسنپ ۷۳۰ کجا . فکر کنم می ۹t رو با گوگل a3 اشتباه گرفتی ، اون گوگلِ که رو میان رده اش می‌تونه خروجی هم تراز با پرچمدارش بگیره چون نرم افزار و پردازش تصویر و هوش مصنوعی گوگل رقیب نداره نه شیائومی یا هیچ برند اندرویدیِ دیگه ای. بعد به من انگ متعصب بودن میزنی

نیما عرفانی

(چون الان بخاطر لنگ بودن پردازش هانر 20 پرو در رزولوشن 48 نسبت به mi 9t که یه میانرده هست، کم مونده یه چیزی هم بدهکار بشیم…) اینو که همون کامنت آخر و قبلیا شامل حالش میشه
(اولین بار هم نیست که همچنین ماجرایی میشه…
خب نتیجه این بحث ها مشخصه و من سعی میکنم دیگه ادامه ندم از این به بعد)
اینم بله اولین بار نیست و من هم موافقم که دیگه ادامه ندم .

The Destroyer

البته جناب عرفانی مثل این که در بین گوشی هایی که با این چیپست عرضه شدن فقط nova 5i pro فیلمبرداری 4k داره و nova 5 و آنر 9x هیچکدوم فیلمبرداری 4k ندارن. به علاوه هیچ کدوم اسلوموشن هم ندارن. واقعا حیفه به خصوص برای آنر 9x و nova 5 با مشخصات و قیمت عالی که از این قابلیت بی بهره باشن.

نیما عرفانی

بله اما به هرحال چیزی که واضحِ اینه که چیپست کایرین ۸۱۰ هم از فیلم برداری ۲۱۶۰ پشتیبانی می‌کنه هم صحنه آهسته اما نرخ فریمش رو دقیق نمیدونم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)