حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ موبایل همچنان پیشتاز فروش در بازار جهانی برای چارک دوم سال ۲۰۱۹

نوشته

4 سال قبل | 18 دیدگاه | عملکرد تجاری شرکت ها

دو موسسه تحقیقاتی معتبر جهان، یعنی Counterpoint و Strategy Analytics اطلاعات جالبی از میزان فروش گوشی‌های هوشمند در سه ماهه دوم سال 2019 منتشر کرده‌اند. طبیعتاً همانطور که پیش‌بینی میشد میزان فروش گوشی‌ها در مقایسه با همین دوره در سال قبل، با کاهش همراه بوده است. اما باوجود کاهش فروش سامسونگ و هوآوی یک افزایش نسبی در میزان فروش خود و سهم بازار را در این دوره تجربه کرده اند و سامسونگ موبایل همچنان پیشتاز فروش در بازار جهانی برای چارک دوم سال ۲۰۱۹ است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آمار وضعیت بازار موبایل چارک دوم سال ۲۰۱۹ صحبت کنیم.

وضعیت بازار موبایل چارک دوم سال ۲۰۱۹

براساس اطلاعات استراتژی آنالتیکس میزان فروش گوشی‌های هوشمند 2.6 درصد با کاهش همراه بوده، در حالیکه فروش سامسونگ 1.9 درصد افزایش داشته است. هوآوی هم میزان فروش خود را 1.7 درصد افزایش داده، اما اپل در مقایسه با دوره مشابه سال قبل 0.7 درصد کمتر فروش داشته است. به‌طور دقیق‌تر سامسونگ 76.3 میلیون دستگاه به فروش رسانده، هوآوی 58.7 میلیون و اپل 38 میلیون.

شیائومی و اوپو بعد از سه تولیدکننده برتر با تخصیص 9.4 درصد و 8.7 درصد از سهم بازار در رتبه‌های چهارم و پنجم هستند و هر دو در مقایسه با دوره مشابه سال قبل کمی افزایش در تصاحب سهم بازار داشته‌اند. با این حال میزان فروش اوپو کاهش یافته و شیائومی تقریباً به همان اندازه فروش داشته است.

تحقیقات کانترپوینت هم تقریباً داده‌های مشابهی با جزئیات بیشتر برای 10 برند برتر ارائه کرده است. سهم سامسونگ در بازار در حدود 20 درصد است، در حالیکه هوآوی 16 درصد و اپل کمی بیشتر از 10 درصد سهم بازار را به خود اختصاص داده‌اند. هر سه شرکت سازنده گوشی هوشمند براساس اطلاعات کانترپوینت سهم کمتری در بازار داشته‌اند. جالب است که اطلاعات کانترپوینت مبنی بر کاهش 1.2 درصدی میزان فروش گوشی در بازار جهانی در تضاد با گزارش Strategy Analytics است که آن را 2.6 درصد عنوان کرده بود.

نکته جالب این گزارشات پیشرفت HMD Global (تولیدکننده گوشی‌های نوکیا) است که در سه ماهه دوم سال 2019 در مقایسه با سه ماهه دوم سال 2018 در حدود 20 درصد رشد داشت. لنوو و ویوو دیگر شرکت‌هایی بودند که افزایش کمی را تجربه کردند. در حالی که ال‌جی همچنان در وضعیت خوبی به سر نمی‌برد. دیگر شرکت چینی، یعنی ریلمی 848 درصد رشد داشته است و این موضوع طبیعی به نظر می‌رسد، چرا که اولین گوشی هوشمند این شرکت در Q2 سال گذشته روانه بازار شده بود.

نظر شما درباره وضعیت بازار موبایل چارک دوم سال ۲۰۱۹ چیست؟ فکر می کنید تا چه سالی می تواند سامسونگ را به عنوان شماره یک فروش موبایل هوشمند در جهان دید؟

اشتراک در
اطلاع از
18 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Saeed mirzaei

سامسونگ با تغییر استراتژی در موردتعداد و قیمت میان رده ها تونست جلوی کاهش فروشش رو بگیره ، هواوی هم امسال میتونه فاصله رو با سامسونگ کم کنه چون امسال پردازنده خوبی روی میان رده هاش داره

Star

سامسونگ آروم آروم آب میره و جای خودشو به برندهای چینی خواهد داد در آینده چون با سخت افزار به روز و قیمت پایین بهتر عمل کردن.
ژاپن، کره جنوبی رو از لیست شرکای قابل اعتماد خودش حذف کرد :👇
https://www.irna.ir/news/83421419/%DA%98%D8%A7%D9%BE%D9%86-%DA%A9%D8%B1%D9%87-%D8%AC%D9%86%D9%88%D8%A8%DB%8C-%D8%B1%D8%A7-%D8%A7%D8%B2-%D9%84%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%A7%DB%8C-%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84-%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%AF-%D8%AD%D8%B0%D9%81-%DA%A9%D8%B1%D8%AF
😑

Amir galaxy

دنیا سونی

_V_

ببین پسر جان😂😂😂😂
سامسونگ اصلا رتبه ۲۰۰۰۰۰۰ موبایل😂😂😂
بازم سامسونگ اصلا حذف بشه از دنیای موبایل سونی هنوز تو others میمونه😂
زیاد تلاش نکن😂

_V_

من اگر سامسونگ بیاد رتبه ۲ یا حتی ۳ یا اصلا ۴
بیشتر دلم برای سونی میسوزه
آخه هر اتفاقیم اون بالا بالا ها بیفته سونی اصلا وارد لیست ۵ تا برتر نمیشه😥
واقعا متاسفم☺

Naranj

پرچم بالاست 🤩

✔ TVKade

مورد مهمی که در این آمارهای اعلامی بهش توجه نمیشه، کمپانی BBK الکترونیکیسه، هر فصل اعلام میشه هواوی در چین و شیاومی در هند پادشاهی میکنن ولی این حقیقت واقعی نیست.
کمپانی BBK از چهار زیر برند برای فروش موبایل تشکیل شده: اوپو، ویوو، وان پلاس و اخیرا ریلمی. شیاومی هم جدیدا استراتژی این کمپانی رو در پیش گرفته و سه زیربرند Mi + Redmi + Poco رو تشکیل داده.
اگر فروش زیربرندهای BBK با هم در نظر گرفته بشه همون‌طور که برای هواوی (که زیر برندش آنر هست) و شیاومی اینکار انجام میشه، خواهیم دید که
پادشاه واقعی چه در چین و چه در هند BBK هست و در حال حاضر در جهان بعد از سامسونگ قرار میگیره و تا 2020 جایگاه یک رو تصاحب می‌کنه.

_V_

منکه میدونم چرا این حرفو زدی😂
چون احتمال اینکه bbk بیاد اول از هواوی بیشتره😂

✔ TVKade

همین الانشم BBK از هواوی بالاتره چه در چین چه در جهان.
احتمالی در کار نیست اسکل، واقعیته.

_V_

مگ من گفتم نیست خره
اون دورانی ک بمال شیائومی بودی من اینو میدونستم
باره ها هم گفتم بعد سام برند محبوب خودمع(بیشتر وان پلاس)
اما دارم میگم بزودی شاهد دکل نوردی تو از بی بی کی خواهیم بود چون قبل هواوی از سام میره بالا و خب این ارزوی یه انتی سامسونگ تمام عیاره

نیما عرفانی

بی بی کی رو نباید با هواوی یا سامسونگ و شیائومی مقایسه کرد . اون تولید کنندست و برند موبایل نیست و تحت عناوین اوپو ، وان پلاس و ویوو و ریلمی پا به عرصه ی رقابت گذاشته(ریلمی اخیراً اضافه شد) ، ویوو خودش زیرمجموعه داره تخت عنوان IQOO، زیر مجموعه ی اوپو هم ریلمیِ. بی بی کی اگه اشتباه نکنم همین الانش هم بزرگترین تولیدکننده ی موبایل هست اما پرفروش ترین برند موبایل سامسونگِ بعدش هواوی .
بی بی کی اصلاً گوشی با اسم برند خودش نداره در حالی که هواوی و شیائومی سال ها دارن با اسم برند خودشون گوشی تولید و عرضه میکنن .
اگه دقت کنی تو این لیست اسمی از وان پلاس و ردمی و آنر نیست ، خب این قضیه از ۲ حالت خارج نیست؛ یا آمار فروش اونا با اوپو و شیائومی و هواوی ترکیب شده یا جزو others قرار گرفتن .

✔ TVKade

در هر حال همه این برندها مال BBK هست و این چیزیه که مهمه، گوشی وان پلاس 7 پرو در همون کارخونه ای تولید میشه که اوپو فایند ایکس تولید میشه.

ویکیپدیا:
In Q1 2017, BBK Electronics shipped 56.7 million smartphones, surpassing both Huawei and Apple to become the 2nd largest smartphone manufacturer in the world, just behind Samsung.

نیما عرفانی

خب این که واضحِ و اتفاق عجیبی نیست. وان پلاس کلاً پیرو و دنباله رو اوپو هستش و حتی زمان کنفرانس های وان پلاس حداکثر ۱ ماه با کنفرانس های اوپو فاصله داره .
بی بی کی حکم OEM رو داره و وان پلاس حکم ODM .
بله اگه قرار باشه آمار کلیِ اوپو و وان پلاس و ویوو و ریلمی رو باهم ادغام کنیم ، پرفروش ترین برند بعد از سامسونگ بی بی کی هست اما گفتم که اصولاً اینجوری توصیف نمیشه چون بی بی کی فقط نقش تولید کننده با حک شدن اسم برند دیگه رو ایفا می‌کنه و خودش هیچ گوشی با اسم برند خودش تولید و عرضه نمیکنه که بخواد آمار فروش زیر مجموعه هاش هم با خودش دخیل بدونیم.

amir_galaxy

داریم راجع به سامسونگ حرف میزنیم
شرکتی که هر جا رفته و تمرکز گذاشته رتبه ۱ شده
کار سختیه این همه سال هم تو گوشی هم تو تلوزیون رتبه ۱ داشته باشی
پیشرفتش از هواوی هم بیشتر بود تو این اوضاع خیلی حرفه بتونی سهمتو بیشتر کنی
اپل که قافیه رو باخت به هواوی ولی سامسونگ با گوشیای درجه یکش(چه میان رده چه پرچمدار) تونسته خودش حفظ کنه

chalton

هرکاری کنید فعلا سامسونگ پادشاه دنیای موبایل هست،هوآوی با سه تا برند زیر مجموعه هر هفته هم یه پرچمدار معرفی میکنه بازم زیر سامسونگه،تو دنیای بی رحم اندرویدی ها که باید با 100 تا برند بجنگی و الان 12 ساله برند اول موبایل جهان باشی واقعا ستايش داری.

The Destroyer

هواوی و آنر هستن. میشه سومیش رو نام ببری؟

نیما عرفانی

فکر کنم منظورش نوا بود

_V_

سه تا😐😑

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)