حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

به دلیل تحریم امریکا توسعه بلندگوی هوشمند هواوی متوقف شده است

نوشته

4 سال قبل | 22 دیدگاه | هواوی

گفته می شود شرکت هواوی  قصد داشته یک اسپیکر هوشمند را روانه‌ی بازار کند که سپس تحریم‌های آمریکا، مشکلات زیادی برای ارتباط بین هواوی و گوگل ایجاد کرده است. در حقیقت به دلیل تحریم امریکا توسعه بلندگوی هوشمند هواوی متوقف شده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

بلندگوی هوشمند هواوی

بلندگوی هوشمند هواوی

بلندگوی هوشمند هواوی

گفته می‌شود هواوی قصد داشته برای دستیار هوشمند این اسپیکرها از گوگل اسیستنت استفاده کند و ظاهرا قرار بوده اسپیکر مذکور در نمایشگاه IFA امسال در برلین رسما معرفی شود و در ادامه فروش جهانی آن را آغاز کند؛ در ضمن این شرکت چینی می‌خواسته از طریق فروش اینترنتی، این اسپیکرها را در آمریکا هم به فروش برساند.

اما به دلیل تحریم‌های آمریکا، این دو شرکت دیگر نتوانستند همکاری خود را برای توسعه این محصول ادامه دهند. سازندگان این اسپیکرها مانند آمازون، اپل و گوگل روزبه‌روز تحت فشار بیشتری در مورد جمع‌آوری اطلاعات حساس کاربران و نحوه مدیریت آن‌ها قرار می‌گیرند. در همین رابطه گزارش‌های متعددی منتشر شده که بر اساس آن‌ها، بخشی از داده‌های مربوط به الکسا، گوگل اسیستنت و سیری توسط افراد مورد بررسی قرار می‌گیرند تا محتوای جواب‌ها بهبود پیدا کنند.

گوگل اسیستنت

گوگل اسیستنت

هواوی هم که همواره تحت فشارهای زیادی در مورد نقش حریم خصوصی قرار دارد، با عرضه چنین اسپیکر هوشمندی بیش از پیش زیر ذره‌بین قرار می‌گرفت. یک گوشی هوشمند اطلاعات بسیار وسیعی از کاربران را در اختیار دارد اما در حال حاضر، ماهیت اسپیکرهای هوشمند که همواره در حال گوش دادن به صحبت‌های کاربران هستند، باعث شده که بسیاری از کاربران مشکوک به فعالیت‌های شرکت‌های بزرگ تکنولوژی، نگرانی زیادی بابت این اسپیکرها داشته باشند و به‌عنوان یک غریبه که به تمام مکالمات خصوصی افراد گوشی می‌دهد، به این گجت‌ها نگاه می‌کنند.

طی سال‌های گذشته، هواوی و گوگل ارتباط نزدیکی با یکدیگر داشته‌اند و برای توسعه محصولات مختلف با یکدیگر همکاری کرده‌اند. اما تحریم‌های آمریکا، به‌صورت ناگهانی ارتباط این دو شرکت را دچار مشکل کرده و هواوی به ناچار باید از پروژه متن‌باز اندروید استفاده کند که فاقد اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های گوگل است.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که این آسیب حاصل از تحریم هواوی توسط امریکا در مقابل دیگر موارد، قابل توجه است؟

اشتراک در
اطلاع از
22 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
chalton

عذرخواهی میکنم از هوادارن هوآوی اگه کامنتم بی ربطه.
از مديريت سايت تقاضا دارم که کاربرانی مثل واعظ و دکتر ناظر برخورد کنن که با کامنت های لوسو بی مزه که میزارن کاربران دیگه رو فراری میدن،کاربر(افسون)حرف قشنگی زد،یه پست رو باز میکنی میبینی 200 تا کامنت گذاشتن 150 تاش این دو تا بی نمک هستن،واقعا کاربران نچسب و بی مزه ای هستن،کامنت های نصفه نیمه و لوس

( واعظ:سلام🤣🤣🤣🤣🤣
دکتر ناظر:سلام چطوری🤣🤣🤣🤣🤣🤣
واعظ :خوبم عکستو عوض کردی🤣🤣
دکتر ناظر:اره🤣🤣)

از این کامنت های لوس و بی مزه و بی معنی که چی🤔🤔،لطفا برخورد کنید اعتبار سایت رو همچین آدم هایی که معلومه سنشون پایین و در جامعه ترد شدن یا جدی گرفته نمیشن میان تو همچین سایت هایی همچین رفتارهای بی مزه و لوسی میکنن،اعتبار سایت رو میارن پایین و بعضی ها فکر میکنن اینجا مهد کودکه،سایت ترنجی یکی از سایت های قَدَر اخبار تکنولوژی در ایران هست و اعتبار بالایی داره و خیلی ها هز جمله خود من باعت افتخارمه کاربر این سایت هستم ولی یه عده مثل اون دو تا بی مزه دارن سایت رو با مهدکودک اشتباه میگیرن
بازم عذرخواهی میکنم که کامنتم کاملا بی ربط بود با این خبر ولی باید جلوی این افرادی که واقعا یه خورد کم دارن و از معلولیت ذهنی برخوردار هست گرفته بشه.

Dr.Nazer

چالتون جان خیلی عصبی هستی؛ امروز چندمِ ماهه؟

_V_

۱-هوادارن هواوی؟
تا همین چند ساعت پیش اینا یه مشت بدبخت ترول و نوب فن برند بنجل دزد چینی بودن الان ازشون عذرخواهی می کنی؟

۲-ادم نقطه هم بذاره بهتر از ایکس شرای توئه

۳-کسی قرار باشه دکمه سیکتیرش زده بشه قبل از همه خود تویی چاقال

_V_

چالتون بدبخت یه کامنت میذاره بعد تا کامنت بعدی هی با وی پی ان میره منفی مثبت میده به خودش بیچاره😂

_V_

من تا توی چاقالو از اینجا نکنم نمیرم بی خاصیت انقدر میمونم تا توی چاقال دکمت زده بشه حالا تا فردا ایکس شر بگو و برا هواوی فنا سونی فنا اپل فنا شیائومی فنا و حتی سامسونگ فنا بمال بمال کن شاید یکیشون مثبت داد سر مالیدنت البته خودت تا اون موقع پنجاه تا مثبت دادی ب خودت😂

_V_

کاربر افسون؟
تا دیروز ک بهش میگفتی جن.ده سک.سی😀

afsoon

😐😐😐پدر و مادرش ج ن د ه س ک س ی هستن .

_V_

اه خوبه فکر کردم کلا رفتی طرفش لااقل حواست هست ک این کیه

afsoon

من فقط موافق بودم با حرفش در مورد نظرات خاله بازی بعضیا همین .😐مگه دیوانم که همسو بشم با چنین گ و س ف ن د ی

Dr.Nazer

پروفسور، عزیزم؛ من دارم اعتبار سایت و میارم پایین یا توئه ترول؟ ببینم تو غیر از گلس زدن با حباب چیز دیگه‌ای بلدی؟ تا حالا یه‌بار شده کسی رو تو خرید گوشی راهنمایی کنی؟ تا حالا با این ترنج خیلی رسیده‌ات چیزی غیر از جفنگ و دری‌وری گفتی؟ تاحالا تو عمرت تو ترنجی یه نظر تخصصی دادی؟ خیر ندادی :/ تو فقط میای به تمام کَسایی که فن سامسونگ نیستن فحش میدی، اون وسط دوتا به به و چه چه میکنی و پا میشی میری خونتون؛ اشتباه میگم؟ قابل توجه خانم افسون، اگه یکم بیشتر دقت کنی میبینی اون پستی که ۱۵۰ تا کامنت خورده بود آقای عرفانی میخواست یه نظرسنجی بذاره و مصطفی و من و واعظ باهاش همکاری کردیم، نه واقعا غیر از اینه؟ اول برو کامنت‌هارو درست بخون بعد نظر بده.
آقای چالتون، عقل کل، تا حالا دیدی من از موقعی که وارد این سایت شدم نظر غیر منطقی‌ای ای بدم؟ من خودم فن سامسونگم اگه هم تو نمیخوای باور کنی نکن؛ ولی من سامسونگ و به بقیه اعضای سایت تحمیل نمیکنم، مث تو. اگه یه روز خود مدیرعامل سامسونگ (مثلا) بیاد اعلام کنه : “آقا! ما شکست خوردیم. بقیه شرکتا (حالا هر شرکتی) رکورد فروش رو زدن و با عقب موندیم” تو میای میگی نه این مدیرعامل سامسونگ نیست این بَدَلِشه معلوم نیست سر خودشو زیر آب کردن این و اوردن جاش صحبت کنه😐 شما اول باید بری خودت و درست کنی؛ جنابعالی در حال حاظر با نوشتن فحش و دفاع الکی از سامسونگ و تخریب تمامی برندایِ تاریخ در تمام نقاط کره زمین شدی ترنج خیلی رسیده. ازت خواهش خواهش میکنم یکم آدم باش ://

_V_

حالا واقعا نمک نشناسی اون دختره ای ک هربار این بهش پارس میکرد ما میومدیم متلک بارونش میکردیم ولی گویا اثر منفی بیشتری روش داشتیم یا صابون زیاد مصرف میکنه ک الان طرف چالتونه

Dr.Nazer

.Vaez
نمیدونم جریان چیه؛ تا چالتون پروفایل عکس خودش و گذاشت این بزرگوار افسونَ‌م عکس خودش و گذاشت. حالا که شده طرفدار چالتون :/
نمیدونم دست‌ایِ پشت پرده از چه شامپویی استفاده میکنن ولی اون طور که به‌نظر میرسه قدرت زیادی دارن😑

_V_

😂
شاید اون چیزایی ک چالتون بهش میگفت واقعی بوده خب🤔

afsoon

دکتر ناظر .من طرف هیچ خ ر ی نیستم اونجا هم موافق بودم باهاش چون نظرات شده بود احوال پرسی .

Dr.Nazer


“دکتر ناظر .من طرف هیچ خ ر ی نیستم اونجا هم موافق بودم باهاش چون نظرات شده بود احوال پرسی .” – اوکی عصبانی نشو :/ اون نظرات احوال پرسی و شب بخیر هم مال بقیه بود ن من و واعظ😑 مثلا یکی نمیدونم اسمش دقیق یادم نیست اومد نوشت : “بچه‌ها من خیلی خوابم میاد باید برم، بای”
😐😂😂

Dr.Nazer

چالتون جان انقد به VPNهات فشار نیار یه منفی اینقد ارزش نداره😂

m.b

سایت حتی اگه پر بچه باشه ما مشکلی نداریم…
فقط پر روانی هایی مثل تو نباشه کافیه…
مطمئن باش تو هم یه روزی شرتو از سر سایت کم میکنی… 👌

mTAAHAAm

من عکس آواتارم را از امروز از لوگوی U به میت تغییر دادم و در روز رونمائی سری میت بعد از 7 سال از طرفداری برند hTc انصراف می دم و طرفدار سری میت هواوی می شم.

_V_

عاو

Amir galaxy

به به مبارکه
حالا بگیم فن میت
یا کلا بگیم فن هواوی؟

_V_

فنای هواوی و بقیه برندا ک ممکنه خام این چارتون شید
این یارو ب فنای خود سام رحم نمیکنه چی تو فکرتونه؟😂

mTAAHAAm

فقط در حد
خرید
پیگیری اخبار
تبادل تجارب
همین

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)