حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رمزارز هواوی در دید چینی‌هاست

نوشته

4 سال قبل | بدون دیدگاه | رمزارز، هواوی

چینی‌ها در سال های اخیر تقریبا هدف فتح نشده ای ندارند، حداقل در زمینه فناوری اینطور است و دلیل این توفیقات نیز استمرار در حرکت به سوی هدف و همکاری همه صنایع و واحدهاست. در همین راستا خلاء حرکت چین به سوی توسعه ارزهای دیجیتال نیز احساس می‌شود و مدیر عامل شرکت هواوی با اظهار نظری جدید به صورت تلویحی به این پتانسیل گسترده در توسعه ارزهای دیجیتال در چین اشاره کرده است. به نظر می رسد که رمزارز هواوی در دید چینی‌هاست. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

ارز دیجیتال هواوی

ارز دیجیتال هواوی

ارز دیجیتال هواوی

شاید توسعه ارز دیجیتال لیبرا را بتوان اولین تلاش یک شرکت بزرگ و رسمی در حوزه ایجاد یک ارز رمزگذاری شده معتبر و بزرگ با پشتوانه قدرتمند دانست. اما آیا همه دنیا باید منتظر این باشند که یکی از بزرگان دنیای تکنولوژی در این زمینه پیش‌قدم شود؟

با توجه به توسعه هر چه بیشتر استفاده از ارزهای دیجیتال و فناوری‌های بر پایه بلاک چین، نیاز به توسعه نسخه‌های بومی آنها نیز در همه کشورها احساس شده است و کشورهای شرقی مانند روسیه نیز پیش از این اعلام کرده بودند که برنامه‌های گسترده‌ای برای این حوزه تدارک دیده‌اند.

طی هفته گذشته آقای رن ژنگ‌فی، مدیر عامل هواوی در کنفرانسی خبری در ایتالیا حاضر شده و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. اما یکی از نکات مهمی در که در این کنفرانس مطرح شد تمایل چینی‌ها به توسعه ارزهای دیجیتال به صورت بومی و مشابه عملکرد ارز دیجیتال فیسبوک، «لیبرا» بود.

در این کنفرانس رن ژنگ‌فی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص برنامه‌های استفاده چینی‌ها از لیبرا و امثال آن گفت:

چرا باید منتظر بقیه کشورها باشیم تا برایمان ارز دیجیتال بسازند؟ چین هم می‌تواند ارز دیجیتال مخصوص خود را داشته باشد. یک کشور همیشه قدرتی بیشتر از یک شرکت اینترنتی خواهد داشت.

ارز دیجیتال هواوی

ارز دیجیتال هواوی

نکته دیگر این است که پیش از این بانک مرکزی و دولت چین اعلام کرده بودند که ارزهای دیجیتالی مانند لیبرا می‌توانند تهدیدهای مهم برای اقتصاد کشور باشند و وابستگی که این دست ارزها به دلار آمریکا دارند به نفع چین نیست. در واقع چینی‌ها به خوبی می‌دانند که اگر روزگار مبنای مبادلات تجاری جهان بر روی ارزهای دیجیتال بنا نهاده شود آنگاه آنها هستند که متحمل محدودیت‌های بزرگ در ابعاد اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در مقیاس جهانی می‌شوند.

با این حال شاید بتوان مجموعه تصمیمات و اظهارنظرهای فوق را به مثابه اعلام غیررسمی فعالیت چین در حوزه تولید ارز دیجیتال اختصاصی خودش دانست و مسلماً لیبرا و امثال آن در صورت ورود قدرتمند چین به این حوزه دچار چالش‌های فراوانی خواهند شد که با توجه به وسعت تبادلات اقتصادی چین می‌تواند بسیار سریعتر از ارزهایی مانند لیبرا، توسعه پیدا کند.

شما چطور فکر می کنید؟ هواوی می تواند رمزارز موفق را ارایه کند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)