حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

با وجود دستگاه‌های جدید سامسونگ همچنان در هند عقب تر از شیائومی است

شیائومی به لطف عرضه محصولاتی مقرون به صرفه و دارای قیمت رقابتی توانسته بزرگترین سهم از فروش گوشی‌های هوشمند را در هند کسب کند. بی توجهی این مسئله سبب شده بود سامسونگ بخش بزرگی از فروش خود در بازار کشور هند را از دست بدهد. بد نیست بدانید که با وجود دستگاه‌های جدید سامسونگ همچنان در هند عقب تر از شیائومی است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

سهم شرکت های مختلف از بازار هند

شیائومی هند

شیائومی هند

رشد چشمگیر سهم سامسونگ از بازار کشور هند و سایر بازارهای در حال توسعه به واسطه محبوبیت سری‌های جدید M و A دانست. سامسونگ به تازگی تولید محصولات سری J را متوقف کرده و محصولات اقتصادی خود را تحت سری جدید M به بازار عرضه می‌کند.

سامسونگ حتی پارا فراتر از این گذاشته و به بازتعریف سری A پرداخته است. محصولات جدید سامسونگ به لطف قیمت گذاری رقابتی خود از ارزش خرید بسیار بالایی برخوردار هستند و با تکیه بر اعتبار سامسونگ، به سرعت به گزینه‌هایی پرفروش در بازار کشورهای در حال توسعه نظیر هند تبدیل شدند.

سامسونگ برای رقابت با سازندگان چینی بر سر بازارهایی نظیر بازار کشور هند استراتژی خود را تغییر داد. سامسونگ با عرضه متفاوت سری M محصولات خود از طریق Flash Sale و فروش اینترنتی توانست موفقیت بزرگی را در بازار فروش آنلاین تجربه کند.

همچنین ارائه محصولات جدید تحت سری A با قیمت‌های گوگاگون در رده‌های مختلف نیز در موفقیت این شرکت در بازار پس‌گیری سهم از دست رفته از بازار بی‌تاثیر نبود. به حرات می‌توان گفت سامسونگ در تمامی رنج‌های مختلف‌ گوشی‌های هوشمند جدیدی در معرفی کرده است و آنطور که پیداست این استراتژی تاکنون به خوبی جواب داده است.

بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده توسط CounterPoint، فروش اسمارت‌فونن‌های سامسونگ در سه ماهه دوم سال جاری میلادی، در مقایسه با سه ماهه قبلی، رشدی 30 درصدی را تجربه کرده است. همانطور که در جدول فوق مشاهده می‌کنید، سامسونگ توانسته با کسب سهم 25 درصدی پس از شیائومی با سهم 29 درصدی از کل اسمارت‌فون‌های فروخته شده در بازار هند، جایگاه دوم را به خود اختصاص دهد.

این درحالی است که Strategy Analytics آمار متفاوتی را عملکرد سامسونگ در سه ماهه دوم سال میلادی جاری منتشر کرده است. طبق ادعای این وبسایت سهم سامسونگ از فروش بازار هند با رشدی ناچیز، رقمی در حدود 26.3 درصد بوده است. این درحالی است که طبق آمار منتشر شده توسط CounterPoint رشد سالانه سامسونگ منفی 4 درصد بوده است. لازم به ذکر است اختلاف موجود میان آمار منتشر شده به خاطر روش‌های متفاوت مورد استفاده توسط این موسسات آماری است.

سامسونگ در بازار فیچر فون‌ها عملکرد به مراتب بهتری را خود نشان داده است و توانسته طی مدت یک سال سهم 9 درصدی خود را از فروش این محصولات در بازار هند به 21 درصد برساند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید سامسونگ می تواند بازار هند را باز پس بگیرد؟

اشتراک در
اطلاع از
17 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
afsoon

کسایی که توی بازار هند هستن ویوو و اپو و ریلمی و شیائمی به صورت نمایندگی وجود دارند واقعا دیوانه باشن سامسونگ سری ای رو بخرن .

_V_

بسه دیگه

afsoon

آدمی که با پول ردمی کی۲۰ پرو می‌ره ای۰ ۷ میخره مغز ندارد .یا با پول کی ۲۰ بره ای۵۰ یا بقیه چینی ها رو ول کنه بره سری ای بخره .به چیش دل خوش باشیم؟ بدنه پلاستیکی و بی کیفیت ؟ دوربین ضعیف ؟ سخت افزار ضعیف ؟ دیوانگی هست خرید سری ای و این یک حقیقت هست 😩

_V_

ببین منم خودم بین ای۷۰ و می ۹ تی معلومه کدومو بر میدارم ولی تو حق نداری اینجوری توهین کنی😐

_V_

اما من رفتم از نزدیک دیدم
همچین میگفتی پلاستیکی آشغال یاد بدنه تبلت لنوو A7 میفتادم(اگر اسمش یادم باشه درست😂)
دوربین ضعیف؟تاحالا یه تست دیدی اصن؟
سخت افزار ضعیف؟!😑

The Destroyer

تو چرا درک نمیکنی؟ هر کس سلیقه ای داره. حالا چون شیائومی یه ذره ارزون تر و به صرفه تره دلیل نمیشه بقیه بد باشن. یکی ممکنه اصلا از miui خوشش نیاد. به تو چه ربطی داره آخه. تو برو هر چی دوس داری بخر کسی باهات کاری نداره. برو آنر 9x با بهتریییییین پردازنده دنیارو بخر.

afsoon

سلیقه؟ اصلا بحث سلیقه نیست چون سری ای توی هیچی بهتر نیست .بحث سر نادانی و اطلاع نداشتن هست و ترول بودن .کدوم سلیقه ای میاد بجای ردمی کی ۲۰ پرو ای۷۰ رو میخره؟ آخه هر جوری فکر کنی بهش خنده دار هست .هر کسی هم از می یو آن خوشش نیاد می‌تونه از صدها رام کاستوم استفاده کنه .این حرف ها جکی بیش نیست 😒مردم باید آگاه بشن که بهترین رو انتخاب کنن .خودم امروز یکی رو راهنمایی کردم میخاست ای۵۰ بخره با سیصد تومن بیشتر براش می۹ تی خریدم فوق العاده خوشحال بود 😏اگر من نبودم اون اشغال رو میخرید 😒

Dr.Nazer

اساتید محترم؛ بنده از این تریبون اعلام میکنم : “ارزشِ خرید Mi 9t از A70 بالاتره” بر محمد و آل محمد صلوات😐📿

The Destroyer


عزیز من اصلا به فرض یکی اشتباه هم کرده سامسونگ خریده (از نظر شما) ، تو نباید بهش توهین کنی و فحش بدی. هزار تا پارامتر وجود داره برای اینکه شما یه موبایل بخری. اصلا شاید خریدار از فلان برند خوشش نیاد. کاستوم رام زدن هم من و شمایی که تا حدودی با تکنولوژی آشناییم میدونیم چیه. خیلی ها اصلا اسم رابط کاربری گوشیشون نمیدونن.

Saeed mirzaei

سامسونگ با وجود شیائومی یا باید قیمت رو کمتر کنه ، یا تبلیغات بیشتر همراه با هدایا

_V_

شیائومی قیمت گذاری خیلی دردناکی اعمال میکنه رو گوشیاش و واقعا اگر سامسونگ دنبال رقابت با شیائومی توی میانردس باید یه تغییر سیاست اساسی بده(هرچند ک ب نظر من از سال های قبلی بهتر شده)

Hadiii

دستگاه های سامسونگ خیلی خوبن ولی از خیلی نظر ها شیاومی سرتره و مهمترینش قیمت و قدرت هست..

Dr.Nazer

سلام برادر؛ ورودت و تبریک عرض میکنم (بزنین دست قشنگه رو) خواستم بگم اینجا همه روانی‌ان شما نظر خودتو بده و برو راحت باش😐😂📿

Amin

جناب عط.ایی کاربرایی مثل این افسون دیگه شورشو در آوردن چرا توهین میکنه به دیگران یکی نیست بگه به شما چه مربوطه که کی چی میخره زیر هر پستی میاد میگه خریداری فلان مدل احمق و دیوانه ان والا من تو عمرم زن انقدر ترول و بد دهن ندیدم به خاطر سایت خودتون هم که شده با اینا برخورد کنید چون بدجوری مخاطبا رو از سایت فراری میدن حالا دیگه خود دانی…

The Destroyer

آقا امین الان گونی میارن. این افسون پشتش گرمه

Amin

جان بر کفانش ریختن به دیس دادن جناب عط.ایی هم جواب نداد خلایق هر چه لایق لیاقت ترنجی همین امثال این معلوم الحاله حیف کاربرای خوبی که دیگه به خاطر امثال اینا نمیان اینجا فقط یه چیزی بنده سال 92 کاربر انجمن آی تی رسان بودم الان اگه این انجمن رو سرچ کنی چیزی بالا نمیاد میدونی چرا چون به خواسته کاربرانش توجهی نکرد و تعطیل شد..

✔ TVKade

شیاومی باید استراتژیشو عوض کنه وگرنه بزودی شدیداً افت میکنه،
زیرمجموعه های bbk دارن بهتر از شیاومی کار میکنن گوشیایی مثل realme x یا vivo Z1 Pro برای همینم طی یکسال گذشته شیاومی پیشرفتی نداشته.
سامسونگم شانس اورد گوشیای پلاستیکی AوM رو آورد وگرنه فاتحش خونده و به other پیوسته بود.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)