حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس با اسنپدراگون ۸۵۵

نوشته

4 سال قبل | 3 دیدگاه | بنچمارک، تست، کوالکام، مقایسه

هفته گذشته بود که کوالکام از چیپست اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس رونمایی کرد و این چیپست در واقع نسخه بهبود یافته اسنپدراگون ۸۵۵ است. انتظار دستگاه‌هایی با این چیپست در نیمه دوم سال عرضه شوند. در این مطلب می خواهیم مقایسه اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس با اسنپدراگون ۸۵۵ را داشته باشیم، با ترنجی همراه باشید.

مقایسه اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس با اسنپدراگون ۸۵۵

اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس

اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس

با توجه به اینکه شاهد یک بهبود میان نسلی هستیم، تغییرات زیادی وجود ندارد با این حال ما با مقایسه‌ای اندک تفاوت‌ها را برای شما شرح خواهیم داد. شاهد یک سیلیکون هشت هسته‌ای برپایه فناوری ۷ نانومتری FinFET هستیم که مقداری بهبود کارایی را به لطف اورکلاک پردازنده و گرافیک داخلی کسب کرده است.

این چیپست جدید در واقع تلفن‌های با محوریت گیمینگ را هدف گرفته و کوالکام ادعا می‌کند این چیپ بهبود‌هایی در زمینه واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و هوش مصنوعی به همراه دارد. البته که Snapdragon 855 Plus قرار است به عنوان یک پلتفرم تجربه 5G را نیز بهبود بخشد، حتی با اینکه از مودم 5G داخلی بهره نمی‌برد. احتمالا چنین چیزی را برای معرفی Snapdragon 865 نگاه داشته‌اند.

همانطور که اشاره شد Snapdragon 855 Plus هیچ تغییری در میزان تعداد هسته‌ها هیچ تغییری نداشته، اما فرکانس هسته‌ اصلی یعنی Kryo 485 Goldحالا از 2.84 به 2.96 گیگاهرتز افزایش یافته که باعث بالا رفتن عملکرد تک هسته‌ای تا 4.2 درصد شده است.

مشخصا شاهد تفاوت خاصی نیستیم اما اکثر تولید کنندگان به تغییرات حتی جزئی نیز اهمیت می‌دهند. به علاوه که گفته می‌شود Snapdragon 855 Plus به اندازه Snapdragon 855 هزینه خواهد داشت، البته جزئیات چندانی از این موضوع منتشر نشده که دقیقا منظور از هزینه یکسان برای خود کوالکام است یا شرکای آن.

از آن جایی که این چیپست دستگاه‌های گیمینگ را هدف گرفته، فرکانس گرافیک نیز حالا 15 درصد افزایش یافته. کوالکام از همان پردازنده گرافیکی Adreno 640 در Snapdragon 855 Plus سود می‌برد اما حالا در فرکانس 672 مگاهرتز بجای 585 مگاهرتز فعالیت می‌کند.

شباهت های اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس با اسنپدراگون ۸۵۵

متأسفانه تغییرات تنها به پردازنده مرکزی و گرافیکی محدود شده‌اند، در حالیکه تقریبا باقی نکات مانند قبل هستند. در واقع تنها کلاک قوی‌ترین هسته پردازنده افزایش یافته و هیچ تغییری در هسته‌های دیگر رخ نداده. این چیپست همچنان از مودم داخلی X24 LTE که یعنی تولید کنندگان باید از چیپ‌های جدای X50 یا X55 برای بهره مندی از 5G استفاده کنند. باقی مشخصات نیز دقیقا یکسان بوده یعنی حضور پردازشگر تصویر Hexagon 690، پشتیبانی از حافظه‌های LPDDR4X و 14-bit Spectra 380 ISP دوگانه.

گوشی گیمینگ ایسوس ROG Phone 2 همین حالا نیز امتیازهای عالی را در بنچمارک ثبت کرده و انتظار می‌رود اولین تلفن با این SoC باشند. همچنین گوشی گیمینگ شیائومی یعنی بلک شارک ۲ پرو نیز به تازگی در Geekbench دیده شده و تایید شده که در تاریخ ۸ مرداد از آن رونمایی خواهد شد. بنابراین به زودی خریداران دو گزینه برای تجربه تفاوت‌های ایجاد شده توسط این چیپست در اختیار خواهند داشت.

تولید کنندگان چینی بیشتری احتمالا از این چیپست جدید در محصولات خود بهره خواهند برد. متأسفانه آنهایی که در انتظار گلکسی نوت ۱۰ هستند تا همراه با چیپست Snapdragon 855 Plus عرضه شود ناامید خواهند شد، زیرا جدید‌ترین شایعات به استفاده از چیپست ضعیف‌تر کوالکام اشاره می‌کنند که البته تنها محدود به بازار ایالات متحده و چین است.

اولین بنچمارک اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس را روی ایسوس راگ فون ۲ با ۱۲ گیگابایت حافظه رم ببینید

برای بسیاری از کاربران استفاده از دستگاه‌هایی با Snapdragon 855 Plus تفاوت چندانی ایجاد نمی‌کند و در واقع فقط می‌توانیم این تفاوت‌ها را بنچمارک‌ها و روی کاغذ احساس کنیم.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید برای شما حضور اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس اهمین داشته باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Saeed mirzaei

خدا پولش رو بده یه اسنپ 625 هم کار ما رو راه میاندازه

✔ TVKade

بطور کلی 15 درصد گرافیک سریعتر و 4 درصد cpu سریعتر و البته مصرف باتری بیشتری هم رقم می‌زنه.
اگرچه پیشرفت جزیی بحساب میاد ولی کوالکوم استراتژی خوبیو با عرضه این پردازنده در میانسال پیاده کرد، قبلاً وقتی گوشیهای جدید اپل و هواوی می اومدن گوشی های اسنپ، حس قدیمی شدن پیدا میکردن.

_V_

😂….

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)