حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شاید اپل واچ بعدی از نمایشگر Micro LED بهره ببرد

نوشته

4 سال قبل | یک دیدگاه | اپل، ساعت هوشمند، شایعات

اپل در سال‌های اخیر به دنبال تامین کنندگان مختلفی برای تهیه صفحه نمایش‌های مورد نیاز محصولات خود بوده است و همیشه از فناوری‌های جدید صفحه نمایش استقبال کرده است. حال بر اساس گزارش‌های منتشر شده، اپل قصد دارد تا در نسل آینده ساعت‌های هوشمند اپل واچ خود بجای صفحه نمایش OLED از فناوری Micro LED استفاده کند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

اپل واچ و نمایشگر Micro LED

به گفته یکی از منابع آگاه که با تامین کنندگان قطعات اپل در ارتباطت است، کوپرتینویی‌ها به دنبال عقد قرارداد با دو شرکت تایوانی برای تولید صفحه نمایش Micro LED برای اپل واچ‌های 2020 هستند. در سال‌های اخیر اپل به دنبال جایگزینی صفحه نمایش OLED ساعت‌های هوشمند خود بوده است و به نظر می‌رسد که بالاخره گزینه مناسب را پیدا کرده‌اند.

همچنین این منبع خبری مدعی شده که خط تولید صفحه نمایش‌های Micro LED اپل واچ آماده بهره برداری است و همه چیز به عقد قرارداد با اپل بستگی دارد. به گفته این منبع خبری، آماده شدن خط تولید صفحه نمایش‌های Micro LED به منظور تولید در مقیاس بالا نزدیک به 9 ماه به طول می‌انجامد؛ همچنین گفته می‌شود که این کارخانه‌ها آماده سازی تجهیزات خود را برای تولید انبوه از اواخر سال جاری میلادی آغاز خواهند کرد.

با توجه به اطلاعات منتشر شده، به احتمال بسیار زیاد نسل اول ساعت‌های هوشمند اپل با صفحه نمایش Micro LED در پاییز سال 2020 به بازار عرضه خواهد شد. اپل در سال 2014 حق مالکیت یکی از شرکت‌های متخصص در زمینه صفحه نمایش‌های OLED با نام LuxVue را خریداری کرد.

در سال 2017 اپل اعلام کرد که به دلیل کم مصرف بودن صفحه نمایش‌های Micro LED قصد دارد تا از این فناوری در محصولات آینده خود استفاده کند، اما در آن زمان اپل برای ساخت این صفحه نمایش‌های با شرکت‌های تامین کنندگان تایوانی به توافق نرسیده بود. پس از تحقیق‌های فراوان کوپرتینویی‌ها به این نتیجه رسیدند که بهترین گزینه برای تهیه صفحه نمایش‌های Micro LED شرکت‌های تایوانی هستند، در نتیجه مجدداً با آن‌ها وارد مذاکره شده‌اند.

نظر شما درباره این موضوع چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
_V_

امیدوارم سامسونگم برا تکنولوژی میکرو ال ای دی آمادگی کامل داشته باشه وگرنه جایگاهشو تو صنعت نمایشگر از دست میده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)