حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ با همکاری سیناپسیس رویای چیپست ۳ نانومتری را محقق خواهند کرد

نوشته

4 سال قبل | 10 دیدگاه | پردازشگرها، سامسونگ

شرکت سامسونگ قصد دارد با همکاری کمپانی آمریکایی سیناپسیس طراحی و ساخت چیپست ۳ نانومتری برای تراشه‌های پردازنده خود را پیاده سازی کند. در همین راستا خبرهای جدید نشان می‌دهد مهندسان دو شرکت به خوبی در حال پیشبرد کارهای خود جهت رونمایی از این فناوری طی دو یا سه سال آینده هستند. در حقیقت سامسونگ با همکاری سیناپسیس رویای چیپست ۳ نانومتری را محقق خواهند کرد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

چیپست ۳ نانومتری

چیپست ۳ نانومتری

چیپست ۳ نانومتری

همین که حالا تولیدکنندگان تراشه محصولات خود را حداکثر با فناوری ۷ نانومتری سامسونگ وTSMC می‌سازند می‌‎تواند برای چند سال پاسخگوی نیاز صنعت پردازنده دنیا باشد ولی با این حال به هیچ وقت و هیچگاه نباید دست از تحقیق و توسعه برداشت.

در همین راستا شرکت سامسونگ همکاری را از مدتی پیش با شرکت سیناپسیس که در کار تولید پلتفرم و سیستم‌های نرم‌افزاری طراحی پردازنده است آغاز نموده که نتیجه همکاری دو شرکت می‌تواند به خلق پلتفرمی کامل برای استفاده در سیستم‌های طراحی ۳ نانومتری بینجامد.

به تازگی آقای Aart de Geus مدیر عامل شرکت سیناپسیس در سفری که به کره جنوبی داشته با مسئولین سامسونگ دیدار مجددی را انجام داده که در آن در مورد همکاری دو شرکت و به خصوص ادامه مسیر در طراحی ساختار ۳ نانومتری ساخت تراشه بحث و تبادل نظر شده است.

این شرکت توانایی طراحی ابزار اتوماسیون طراحی تراشه‌های الکترونیک برای رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده را دارد و به همین دلی استفاده از آن در سطح بسیار بالا و فشرده‌ای مانند ۳ نانومتری می‌تواند اتفاقی بسیار مناسب باشد.

چپیست ۳ نانومتری سامسونگ با لیتوگرافی GAAFET سال ۲۰۲۱ به تولید انبوه خواهد رسید

در این زمینه اگرچه هیچگاه برنامه رسمی و مدونی برای رونمایی نهایی از طرح ۳ نانومتری و استفاده از ترانزیستورهای جدید نوع MBCFET در آنها ارائه نشده ولی چند ماه پیش اولین کیت‌های طراحی بر پایه این ترانزیستورها توسط سامسونگ ارائه شد که نشان از عزم جدی دو شرکت برای رسیدن به نتیجه نهایی طی بازه اعلامی دارد.

در ادامه آقای Aart de Geus به این نکته جالبی نیز اشاره کرده‌اند که مجتمع‌سازی و کاهش ابعاد فرایند ساخت نیمه‌هادی‌ها در این طرح همچنان می‌تواند تحت بیرق قانون مور به پیش برود و روش‌های طراحی که پیش از این داشتیم با اندکی تغییر می‌توانند در این نسل نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

آقای Aart de Geus همچنین معتقد است که ساخت سیستم‌های بر پایه هوش مصنوعی نیز می‌تواند یکی از زمینه‌های جذاب دنیای فناوری باشد که حالا به کمک روش‌های ساخت تراشه جذابی که در ادامه راه با آنها روبرو می‌شویم، دیگر به دشواری و پیچیدگی امروز نخواهد بود و مجموعه دو ابزار سامسونگ و شرکت متبوع ایشان می‌تواند از مهمترین راه‌ها و تسهیل کننده آن باشد.

به هر حال تا موعد رونمایی از این فناوری زمان زیادی باقی مانده است و امیدواریم در آن زمان محصولاتی که عرضه می‌شوند بتوانند به معنای واقعی مزایای مجتمع‌سازی بیشتر را به ما نشان دهند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید چیپست ۳ نانومتری را چه شرکتی سریع تر عرضه می کند؟

اشتراک در
اطلاع از
10 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نیما عرفانی

از اون طرف برای توسعه ی گرافیک اختصاصیِ خودش با AMD همکاری می‌کنه و از این طرف هم برای توسعه‌ی تراشه های ۳ نانومتری با سیناپسیس .
آینده ی درخشانی در این حوزه برای سامسونگ میبینم.

نیما عرفانی

آقای عطایی این کامنت دقیقاً کجاش نیاز به تأیید و بررسی داشت؟؟!!!

m.b

اِه آقا گفتی “از اون طرف”…
خب یعنی چی؟ از کدوم طرف؟
این عبارت شبهه داره اصلاً…
دیگه بدتر یه عبارت “از این طرف” هم گفتی که واویلاست…
دیگه تکرار نشه…😅👌

نیما عرفانی

🙄😐🙇

chalton

برند محبوب من همیشه جلوتر از برندهای دیوه هست👏👏👑👑❤️❤️

chalton

برند محبوب من همیشه جلوتر از برندهای دیگه هست👏👏👑👑❤️❤️

Amin B3DA

wow عالیه. رقابت تو دوسال اخیر خیلی زیاد شده و این برای خریداران عالیه

_V_

بسیار هم عالی

mehrdad_ma

خیلی زور داره tsmc بدون تبلیغ و سر و صدا ۵ و ۳ نانو رو زودتر معرفی میکنه
هم بهینه تر هم با کیفیت بیشتر

برای یادآوری نگاهی بندازیم به لیتوگرافی ۱۴ و ۱۶ چیپ a9 اپل !!!!

Amir galaxy

من که میگم همش دروغه این ۵ نانومتری هست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)