حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عملکرد دوربین چرخان گلکسی ای ۸۰ (Galaxy A80) آنچنان که باید بدون مشکل نیست

نوشته

4 سال قبل | 22 دیدگاه | سامسونگ

سه ماه پیش بود که در ترنجی خواندیم سامسونگ گلکسی ای ۸۰ (Galaxy A80) با دوربین چرخان پاپ آپ طور رسما معرفی شد. هرچند چند روزی از آغاز عرضه گلکسی ای ۸۰ (Galaxy A80) به عنوان اولین گوشی هوشمند با دوربین خارج شونده از برند سامسونگ می‌گذرد، با این حال شرکت سازنده به تازگی اطلاعاتی پیرامون طراحی و مکانیسم دوربین این گوشی را منتشر کرده که چیزی متفاوت با محصول نهایی است! همچنین به نظر می رسد عملکرد دوربین چرخان گلکسی ای ۸۰ (Galaxy A80) آنچنان که باید بدون مشکل نیست. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

عملکرد دوربین چرخان گلکسی ای ۸۰ (Galaxy A80)

 

تا زمان همه گیر شدن استفاده از فناوری تعبیه دوربین سلفی درون صفحه نمایش، به نظر می‌رسد دوربین‌های پاپ آپ یا همان جهنده بهترین ترفند برای استفاده از نمایشگرهای کاملاً تمام صفحه در گوشی‌های هوشمند خواهد بود. هر چند که شخصا اصلا این راه‌حل های فانتزی را دوست ندارم اما بر همین اساس نیز سامسونگ برای نمایش قدرت مانور خود بر لبه فناوری موجود در بازار گوشی هوشمند، از یک سیستم دوربین چرخان و کشویی به عنوان دوربین سلفی و اصلی در گلکسی A80 استفاده کرده است.

شرکت کره‌ای در جهت آماده کردن بازار برای عرضه این محصول و از طرفی کاهش بار انتقاد پیرامون عدم مقامت مکانیسم دوربین گلکسی A80 توسط افرادی که توانسته‌اند به برخی نسخه‌های آن دسترسی پیدا کنند، در وب‌سایت رسمی خود چند شماتیک و ویدئو کوتاه پیرامون عملکرد مکانیسم دوربین و تست گلکسی A80 منتشر کرده است.

دوربین گلکسی ای ۸۰

دوربین گلکسی ای ۸۰

شاید در نگاه اول به توضیحات ارائه شده از سوی سامسونگ مشکلی یافت نشود، با این حال بد نیست که بدانید فرآیند دوربین چرخان Galaxy A80 موجود در تیزرها، با نمونه‌های موجود در بازار متفاوت است!

سامسونگ در وبلاگ رسمی خود طریقه استفاده از یک موتور دو طرفه به جای دو موتور در مکانیسم دوربین گلکسی A80 را شرح داده است؛ با این حال بررسی‌های اولیه صورت گرفته توسط کارشناسان وب‌سایت sammobile نشان می‌دهد که در گوشی‌های تست شده توسط سامسونگ ابتدا دوربین بالا آمده و سپس چرخ صورت می‌گیرد، اما در گوشی‌هایی که این افراد در اختیار دارند، هر دو عمل در آن واحد انجام شده و همین امر موجب گیر کردن دوربین هنگام خارج شدن می‌شود.

گیر کردن دوربین چرخان گلکسی ای ۸۰ در حین خروج

عدم عملکرد صحیح مکانیسم دوربین چرخان گلکسی A80 نه تنها توسط کارشناسان sammobile، بلکه به ادعای فردی با نام کاربری وب‌سایت sammobile در توییتر که کلیپ‌هایی از این موضوع منتشر کرده است هم قابل اثبات است.

منبع خبر مدعی است که یا گوشی‌های مورد تست توسط سامسونگ صرفاً مدل‌های تبلیغاتی هستند و یا آنکه گوشی‌هایی که در اختیار آن‌ها قرار گرفته دارای نقص هستند. به هر حال این اولین باری نیست که سامسونگ پیش از عرضه محصولی با انتقاد فراوان پیرامون کیفیت سخت افزار مواجه می‌شود. اگر به خاطر داشته باشید تقریباً مشابه همین موضوع برای کیفیت نمایشگر گلکسی فولد رخ داد تا جایی که هنوز به طور دقیق خبری از زمان عرضه آن منتشر نشده است.

هرچند به نظر نمی‌رسد دوربین‌های پاپ آپ همانند پنل‌های دارای ناچ مدت زمان زیادی در بازار دوام آورند، با این حال سامسونگ مجبور است برای نشان دادن پتانسیل بالای خود به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده گوشی هوشمند در مقابل شرکت‌هایی مانند اوپو و ویوو که به نوعی مبدع سیستم دوربین خارج شونده هستند، اقدام به عرضه محصولاتی با این قابلیت کند.

به هر حال پیشنهاد می‌کنیم که اگر مایل به صرف هزینه بالای حدود ۹ میلیون تومان برای خرید گلکسی A80 هستید، بهتر است چند روز دیگر و تا مشخص شدن نتیجه مشکلات گلکسی A80 و عیب مکانیسم دوربین این محصول و واکنش شرکت سازنده به این ادعا صبر کنید.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید این مشکل با آپدیت نرم افزاری قابل برطرف شدن باشد؟ به دوربین چرخان گلکسی ای ۸۰ (Galaxy A80) اعتقاد دارید؟

اشتراک در
اطلاع از
22 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mostafa3

چارتون منتظر نظر شما هستیم
میانرده هم ر ی د نظری نداری چارتون جان

aliasad

پاپ اپ خیلی بهتره و یه قابلیت خوب هم ک داره گوشی از دستت بیوفته میره داخل ک خیلی جالبه مخصوصا k20 که اطرافش موقع بیرون اومدن روشن میشه

pie

از اولش به این مکانیسم شک داشتم چون واقعا اسیب پذیره و چرخش دوربینش ممکنه از کار بیفته

علی شیخ زاده

حتی اگه هنگام عرضه مشکلی نداشته باشه بازم در کوتاه مدت احتمال خرابیش زیاده.
سامسونگ اینجوری پیش بره سال دیگه افت فروش شدید پیدا میکنه

chalton

ببینید فرزندان من،تا بیانیه رسمی سامسونگ باید صبر کنیم ولی معلومه
این مشکل نرم افزاری هست و حل میشه خیلی راحت،فقط در تعجبم چینی بازا،چقدر خوشحال ذوق زده هستن سریع میان کامنت میزارن،یکی میگه من میدونستم همچین مشکلی براش پیش میاد،پیشگو کی بودی تو خوشگله.
یکی میگه من به این گوشی شک داشتم،پوآرو کی بودی تو.
کلا یه مشکل نرم افزاری پیش اومده چقدر خوشحال شدن،به زودی خبر رفع این مشکل نرم افزاری میاد اون وقت تعداد کامنت ها 80 درصد کم میشه.

VB

۹ میلیون بدی این!!!
خب آدم میره ی اس ۹ میخره یا ی اس ۱۰ ای
با‌توجه ب مکانیکی بودن این دوربین قطعا تو بعضی مدلها مشکلی براش پیش میاد ولی چقد وسیع باشه فعلا مشخص نیس و نیاز ب گذر زمان داره
در کل گوشی خبی هست بخصوص از نمای جولو از پشت اصلا زیبا نیست

pie

بله اس 10 ای هم عملکردش بهتره و هم کیفیتش هر چند که گزینه های بهتری از اس 10 هم هست

armin001

والا‌.من نمیدونم اخه چرا سامسونگ بعضی وقتا یه چیزی به سرش میزنه که دیوونه میشه.اخه چه خ.. میاد اینو با ۹ میلیون بخره به جای این میرم s10 میخرم به قولا یعنی بخدا بعضی وقتا احساس میکنم سامسونگ اس.. شده.

Saeed mirzaei

با این قیمت گزینه های بهتر و مطمئن تری از خود شرکت سامسونگ پیش روی آدم هست

ronin

😂😂😂😂
کلا سامسونگ طرح جدید نزنه سنگین تره
اون از فولد
اینم از این
کاملا یه طرح احمقانه و الکی پیچیده بود
سامسونگ قرار بود با این چینیا رو به زانو دراره؟

Mostafa6t

دلم خنک شد 😁

Amir galaxy

#ادم_حقیر
همین ادما اگه یه نفر از تحریم هواوی خوشش بیاد طوری بهش حمله میکنن و پاچه میگیرن که…

afsoon

مکانیزم به این پیچیدگی خب خرابی زیادی دارد .

_V_

سالمم بود با وجود پرچمدارایی از خود سامسونگم من نمیرفتم اینو بخرم😐
هشت،نه میلیون!
یه اس۹ پلاس یا نوت۹ میخری😑

Dr.Nazer

البته الان هم قیمت S10ئه😐📿

_V_

😐📿📿📿

Ebinem

موندم کیا‌ حاضر هستند این گوشی‌رو بخرند. مطمئنا در بلند مدت مکانیزم دوربینش بر اثر ضربه یا گردو خاک به مشکل می خوره. اصلا ارزش خرید نداره این گوشی.

MohammadFarhaadi

حتی تو این رنج قیمتی و با این مکانیزم میخواد سر مشتری گول بماله!تو تبلیغات از دو موتور برای قسمت چرخان استفاده کرده بعد تو گوشی اصلی از یک موتور و مکانیزم متفاوت!حتما موتور دوم رو با آپدیت اضافه میکنه به گوشی!!!!!!چه حرفای مفتی میزنن بعضیا یعنی چی نرم افزاریه!حتما تو آپدیت بعدش هم اجاق گاز رو بصورت نرم افزاری بهش اضافه میکنه!!!

Dr.Nazer

گوشی گلکسی A80 یه گوشی بی خودِ سنگین با قیمت الکی بالا بود😐 سامسونگ انگار به جز سری S و Note داره واسه دلخوشی گوشی میزنه🤦‍♂️

Pourya

اونوقت اگه کسی خواست همزمان از دوربین اصلی و سلفی عکسبرداری کنه باید چکار کنه؟؟

Erfan40

این مکانیزم زیاد کاربردی و خوب نیست چون خیلی نیاز به مراقبت داره یکم کثیف بشه ممکنه باعث مشکل بشه با توجه به قیمت بالایی که این گوشی هم داره خریدش زیاد عاقلانه به نظر نمیاد
این مشکل با آپدیت نرم‌افزاری و زمانبندی درست دوربین ممکنه درست بشه و مشکل زیادی نباشه ولی در کل با توجه با این که آسیب پذیری بالایی داره خریدش ریسکه

Mohammad 13759

این مشکلی که سایت شرح داده به هیچ عنوان نرم افزاری نمی باشد این مشکل سخت افزاری هست مهندسین برق میدانند کارایی این قطعه رو .

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)