حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

خانواده میان رده اچ تی سی وایلدفایر (HTC Wildfire) با ۴ عضو تازه نفس به روز می شود

برای اینکه خانواده محبوب اچ تی سی وایلدفایر (Wildfire) را به یاد بیاورید باید اوایل دهه ۹۰ علاقه ویژه ای به موبایل داشته بوده باشید (!) و اخبار را دنبال می کردید. اچ تی سی سری‌های دیگر خود مانند دیزایر (Desire) را از همان روزها هنوز ادامه داد اما خانواده اچ تی سی وایلدفایر کمرنگ و کمرنگ‌تر شد تا دیگر نبود. سه روز پیش در ترنجی خواندیم که سری محبوب اچ تی سی وایلدفایر با Wildfire E دوباره متولد خواهد شد و حالا اطلاعات بیشتری داریم. حالا می دانیم که خانواده میان رده اچ تی سی وایلدفایر (HTC Wildfire) با ۴ عضو تازه نفس به روز می شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

خانواده اچ تی سی وایلدفایر ۲۰۱۹

حقیقتا تا پیش از این خانواده وایلدفایر دستگاه های میان رده اچ تی سی بودند اما این چهار عضو را می توان گفت کاملا پایین رده هستند. در قلب سه دستگاه چیپست مدیاتک و یکی از آن ها اسپیدتروم را شاهد هستیم. رزلوشن تمام این دستگاه ها HD است و به صورت کلی نمی توان انتظار عملکرد بالارده از آن ها داشت هر چند چیپست های مناسبی از مدیاتک برای این دستگاه ها انتخاب شده است. همچنین حافظه رم این دستگاه ها از ۳ گیگابایت تجاوز نمی کند.

البته طراحی جدید، نمایشگر کم حاشیه و ناچ‌دار، رنگ گرادیانت و دوربین دوگانه به کمک این دستگاه ها آمده تا ظاهری به روز و جذاب داشته باشند. در ادامه با این چهار دستگاه یعنی اچ تی سی وایلدفایر، وایلدفایر ای، وایلدفایر ای پلاس و وایلدفایر ای ۱ آشنا خواهیم شد.

اچ تی سی وایلدفایر ۲۰۱۹

اچ تی سی وایلدفایر ۲۰۱۹

اچ تی سی وایلدفایر ۲۰۱۹

با اولین دستگاه آغاز می کنیم، اچ تی سی وایلدفایر (HTC Wildfire) که به آن یک پسوند ۲۰۱۹ اضافه می کنیم تا با مدل‌های سال‌های قبلی اشتباه نشود. نمایشگر اچ تی سی Wildfire به صورت ساده ۶.۲ اینچ است اما خیلی دقیق اگر بخواهید بشوید 6.217 اینچی است. رزلوشن آن HD+ بوده و نسبت تصویر ۱۹.۵:۹ است.

چیپست تپنده در قلب وایلدفایر را مدیاتک هلیو پی ۲۳ (Helio P23) است که تقریبا ۲ سال گذشته معرفی شده است. ۳ گیگابایت حافظه رم در کنار ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی به نظر تنها انتخاب این دستگاه می رسد. دوربین اصلی Wildfire 2019 ترکیب ۱۶+۵ مگاپیکسلی است که درباره اپتیک حسگر ۵ مگاپیکسلی اطلاعاتی در دسترس نیست ولی احتمالا یک دوربین عمق سنج باشد. دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی است و در نهایت باتری ۳۵۰۰ میلی آمپری که می تواند این دستگاه را صاحب یک عمر باتری مناسب کند.

درباره سیستم عامل اچ تی سی وایلدفایر صحبتی نشده اما من در ترنجی فکر نمی کنم که سیستم عاملی جز اندروید ۹ برای آن در نظر گرفته شده باشد. به صورت مشخص رنگ گرادیانت وایدفایر بسیار زیبا و منحصر به فرد است.

اچ تی سی وایلدفایر ای (Wildfire E)

اچ تی سی وایلدفایر ای (Wildfire E)

اچ تی سی وایلدفایر ای (Wildfire E)

عضو بعدی همانی است که چند روز پیش شایعه آن را شنیدیم. اچ تی سی وایلدفایر ای (Wildfire E) طراحی خاص اچ تی سی را دارد و من شخصا طرافدار طرح‌های یکتای شرکت های مختلف هستم. قاب پشتی مات به همراه استفاده از رنگ نارنجی برای لوگو، دور دوربین و دکمه قفل زیبایی خاصی به آن بخشیده است.

هر چند در این رندر نمایشگر روشن نیست اما می توان حدس زد که با یک نمایشگر بدون ناچ و البته با نسبت تصویر عریض ۱۸:۹ رو به رو هستیم. حسگر اثرانگشت روی قاب پشتی است و جک ۳.۵ میلی متری صدا روی لبه بالا دیده می شود. دوربین دوگانه طراحی افقی دارد و تقریبا موضوع خاص دیگری درباره طراحی اچ تی سی Wildfire E باقی نمی ماند.

نمایشگر ۵.۴۵ اینچی HD+ به همراه باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری و چیپست Spreadtrum SC9863 می توانند عمر باتری مناسبی را ارایه نمایند. نکته عجیب این دستگاه اما ۲ گیگابایت حافظه رم در کنار ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی است، البته اینجا احتمال اشتباه را باقی بگذارید. دوربین اصلی وایلدفایر ای ترکیب ۱۳+۲ مگاپیکسلی بوده و دوربین سلفی ۵ مگاپیکسل است.

ضخامت ۸.۹ میلی متری اما کمی برای این حجم باتری بهینه به نظر نمی رسد.

اچ تی سی وایلدفایر ای پلاس (Wildfire E Plus)

اچ تی سی وایلدفایر ای پلاس (Wildfire E Plus)

اچ تی سی وایلدفایر ای پلاس (Wildfire E Plus)

نه اشتباه نشده است بلکه طراحی اچ تی سی وایلدفایر ای (Wildfire E) با مدل پلاسش احتمالا مو نمی زند و همین طراحی برای هر دو دستگاه عنوان شده است.

تفاوت سخت افزاری اچ تی سی وایلدفایر ای پلاس (Wildfire E Plus) اما بیشتر است. همانطور که انتظار دارید نمایشگر بزرگتر است که در اینجا به ۶ اینج می رسد. رزلوشن همچنان HD+ بوده و نسبت تصویر ۱۸:۹ یعنی خبری از ناچ نیست.

چیپست مدیاتک هلیو ای ۲۲ (Helio A22) در قلب آن می تپد که یک سال پیش معرفی شده است و عجیب اینکه این مدل پلاس حافظه داخلی و رم کمتری نسبت به مدل عادی دارد. البته اینجا بیشتر شک می کنیم که مشخصات وایلدفایر ای در بخش حافظه ها اشتباه لو رفته است.

از نظر دوربین ها و باتری بین مدل پلاس و عادی تفاوتی وجود ندارد که این هم برای سنت مدل عادی و پلاس کمی عجیب است.

اچ تی سی وایلدفایر ای ۱ (Wildfire E1)

اچ تی سی وایلدفایر ای ۱ (Wildfire E1)

اچ تی سی وایلدفایر ای ۱ (Wildfire E1)

وایلدفایر ای ۱ اما در نهایت یک دستگاه عجیب‌تر است. با وجود چپیست هلیو ای ۲۲ اما دوربین اصلی تکی دارد ولی نمایشگر آن ناچ‌دار بوده که هر چند حاشیه لبه پایین آن زیاد است. در حقیقت حاشیه هیچ لبه ای از آن کوچک نیست و ناچ صرفا جهت به روزتر دیده شدن طراحی است. نمایشگر ۶ اینچی با رزلوشن HD+ اینجا هم حضور دارد.

حافظه داخلی و حافظه رم به ترتیب ۳۲ و ۳ گیگابایت و باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری در نظر گرفته شده است. دوربین اصلی ۱۶ و دوربین سلفی ۸ مگاپیکسل است. موضوع قابل ذکر دیگری به جز قاب پلاستیکی وایلدفایر E1 وجود ندارد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید خانواده وایلدفایر اچ تی سی در سال ۲۰۱۹ دستگاه های موفق و محبوبی باشند؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
VB

ب نظرم مالی نیستن الجی هم سری w زد ک اونام خعلی تعریفی نداشتن فراق از گوشی های شیا و و چند برند نو ظهور هواوی بهتره از انر ۱۰ لایت بگیر تا بره بالا

mTAAHAAm

هیچ اثری از نوستالژی وایلدفایر ندارن و احتمالا قیمت رقابتی هم ندارند.
در این رده شیائومی با اختلاف حرف اول را می زنه.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)