حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

جریمه ۵ میلیارد دلاری فیسبوک توسط FTC

نوشته

4 سال قبل | بدون دیدگاه | شبکه‌های اجتماعی

شبکه اجتماعی فیسبوک به علت رسوایی کمبریج آنالیتیکا باید ۵ میلیارد دلار جریمه به کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده آمریکا پرداخت کند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره جریمه ۵ میلیارد دلاری فیسبوک توسط FTC صحبت کنیم.

جریمه فیسبوک

جریمه فیسبوک

جریمه فیسبوک

رسوایی کمبریج آنالیتیکا مشکلات زیادی برای فیسبوک به همراه داشت، در حقیقت کمبریج آنالیتیکا به حریم شخصی ۸۷ میلیون کاربر تجاوز کرد. علاوه بر مشکلاتی که در زمینه اعتماد کاربران به این شبکه اجتماعی ایجاد شد، در کشورهای مختلف شاهد جریمه آن بودیم. در گذشته این شرکت در کشور ایتالیا و همچنین انگلستان محکوم به پرداخت جریمه شد و حال این کمپانی باید در ایالات متحده آمریکا جریمه پرداخت کند. همچنین کشور ایتالیا فیس بوک را به خاطر رسوایی کمبریج آنالیتیکا جریمه کرد.

بر اساس گزارشی که به تازگی از سوی وال استریت ژورنال منتشر شده، فیس بوک باید ۵ میلیارد دلار به کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده امریکا جریمه پرداخت کند. علت این جریمه را باید در تعهد این شبکه اجتماعی به FTC جستجو کرد. فیس بوک در سال ۲۰۱۲ متعهد شد که با دقت بالایی اطلاعات شخصی کاربران را نگهداری کند؛ با این حال رسوایی کمبریج آنالیتیکا این موضوع را زیر سوال برد.

این میزان جریمه از سوی جمهوری خواهان مورد تاییدیه قرار گرفته؛ با این حال دموکرات ها مخالف آن هستند. دموکرات ها معتقدند باید نظارت بیشتری روی کار شبکه های اجتماعی صورت بگیرد. در حالی که برخی این میزان جریمه را کافی نمی دانند، آن را باید بالاترین میزان جریمه FTC تا به امروز دانست. در گذشته شرکت گوگل به علت تخطی از دستور کمیسیون تجارت فدرال، مجبور به پرداخت 22.5 میلیون دلار جریمه شده بود.

در حال حاضر FTC و یا فیس بوک در رابطه با گزارش منتشر شده از خود واکنش رسمی نشان نداده اند. گفته می شود این پرونده برای تصمیم نهایی به بخش مدنی وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا ارسال شده است. انتظار می رود در آینده نزدیک گزارش رسمی در این رابطه منتشر شده است.

نظر شما درباره این جریمه سنگین چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)