حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هواوی میت ۳۰ میزبان تست سیستم عامل هونگ منگ (HongMeng) خواهد بود

نوشته

4 سال قبل | 31 دیدگاه | سیستم عامل، شایعات، هواوی

براساس گزارشات جدید، هوآوی در حال آزمایش سیستم عامل جدید خود یعنی هونگ منگ بر روی پرچمدار آینده‌اش، یعنی هواوی میت ۳۰ است. هوآوی از مدت‌ها مشغول کار برروی سیستم عامل شخصی خود یعنی Hongmeng OS است و این نرم‌افزار حتی پیش از آنکه جنگ تجاری میان چین و آمریکا دامن هوآوی را بگیرد، در حال توسعه بود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

سیستم عامل هونگ منگ روی هواوی میت ۳۰

پس از صبحت‌های رئیس جمهور چین و آمریکا، ترامپ دوباره به کمپانی‌های آمریکایی اجازه داد تا فروش کالاهای خود به هوآوی را از سر بگیرند. با این حال، شرکت چینی هنوز در لیست سیاه وزارت بازرگانی قرار دارد و وضعیت کاملاً گیج کننده است و حتی مشخص نیست که آیا آنها می‌توانند از سیستم عامل اندروید و دیگر سرویس‌های گوگل استفاده کنند یا خیر. به همین دلیل Hongmeng OS هوآوی هنوز در سر زبان‌ها است و احتمال استفاده این سیستم عامل در گوشی‌های آینده این شرکت، حتی پرچمداران سری میت 30 نیز وجود دارد.

هونگ منگ

هونگ منگ

در هر حال، خبر اینکه هوآوی در حال آزمایش سیستم عامل جدید خود بر روی گوشی میت 30 است، توسط Huawei Central منتشر شده و این منبع گفته ادعا کرده است که از یک شخص آگاه مرتبط با موضوع این اطلاعات را بدست آورده است. همچنین گفته شده است که سیستم عامل هانگ‌منگ همزمان با معرفی گوشی‌های سری میت ۳۰ معرفی خواهد شد، اما اشاره‌ای به این موضوع نشده است که آیا به‌طور پیش‌فرض برروی این گوشی‌ها نصب خواهد بود یا خیر. البته لازم به ذکر است که در منبع خبر نام سیستم عامل عنوان نشده و ما براساس شایعات پیشین و به نقل از هوآوی سنترال، آن را هانگ‌منگ نامیدیم. چرا که هوآوی ماه گذشته این نام تجاری را در چند کشور به ثبت رساند و احتمالاً اسم سیستم عامل اختصاصی آنها همین باشد.

مدیرعامل هوآوی در ماه مارچ گفته بود که سیستم عامل اختصاصی آنها به عنوان یک برنامه بکاپ درصورت تحریم این شرکت توسط آمریکا توسعه داده شده است، بنابراین رابطه میان چین و آمریکا نقش بزرگی در نصب Hongmeng به‌طور پیش‌فرض بر روی گوشی‌های میت 30 ایفا خواهد کرد. یعنی اگر همه چیز به حالت عادی بازگردد گوشی‌های بالارده بعدی هوآوی با سیستم عامل اندروید که با رابط کاربری EMUI شخصی‌سازی شده‌اند، عرضه خواهند شد، در غیر اینصورت از سیستم عامل اختصاصی خود شرکت بهره خواهند برد.

گوشی‌های سری میت 20 سال گذشته در ماه اکتبر معرفی شدند و انتظار می‌رود که میت 30 هم امسال در همان زمان رونمایی شوند، مگر آنکه اوضاع برای شرکت چینی نامساعد شود. خانواده Mate 30 هوآوی دارای دو عضو پرچمدار میت 30 و میت 30 پرو و یک عضو میان‌رده میت 30 لایت خواهد بود.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که هواوی هونگ منگ می تواند یک سیستم عامل مناسب و مستقل باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
31 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
chalton

شکستی برای هوآوی.
تایزن با اون همه پشتیبانی مالی هنوز سامسونگ رو پرچمدارش نذاشته و یواش یواش داره میره جلو،البته تایزن داستانش فرق داره تا چند سال دیگه سیستم عامل تایزن به طور کامل یک پارچه میشه با تمام وسایل های سامسونگ اون وقت باید قدرت سامسونگ رو بهش پی ببرید،ولی هوآوی رو جَو گرفته نمیدونه داره چیکار میکنه همچین با مخ بخوره زمین.

_V_

“وسایل های”🤔

chalton

گوشی موبایل،نت بوک،تبلت،تلویزیون،ساعت های هوشمند،یخچال و غیره… هرچی که قابلیت سیستم عامل داشته باشه،حالا حساب کنید چند سال دیگه تایزن یک پارچه با این وسیله ها باشه چه غولی میشه.

_V_

امیدوارم اون روز برسه و بهینه تر از اندروید برای محصولات سام باشه

Amin B3DA

منظورش اینه وسایل خودش کلمه جمعِ بعد شما جمع بستی. وسیله های، یا وسایل

afsoon

جناب .سیستم عامل هواوی برپایه اندورید هست .تمامی برنامه و بازی های اندوریدی و به صورت کامل پشتیبانی می‌کنه .شصت درصد هم سریع تر هست .دقیقا چرا با تایزنی که روی چهار تا میان رده درب و داغون بوده مقایسه می‌کنی ؟ هرچند اسمش بادا بود .هواوی یه بازار بسیار بزرگ در چین دارد .اون همه کمپانی بزرگ چینی هم شغلم نیستن .کافیه مقامات چینی یه اشاره کنن که تمامی کمپانی های چینی بیان سمت سیستم عامل هواوی که هرچند در آینده نزدیک این اتفاق میفته .در کل در آینده نزدیک خودت هم از این سیستم عامل استفاده میکنی من میدونم هم بالارفتنی یه سقوط هم دارد و اندورید و ای او اس دارن به پایان خودشون میرسن .

_V_

“اندورید و ای او اس دارن به پایان خودشون میرسن”
عزیزم میدونم چینو دوست داری!
بگیم اصلا بشه سومین سیستم عامل مطرح!
دیگه اینکه اونا برن چرته دیگه

afsoon

چینی ها همین الآنم دو سوم کل صنعت موبایل رو در اختیار دارن .فقط کافیه به هماهنگی داشته باشن با هم معلوم میشه کی پیروز میشه و کی بازنده .چشمات رو باز کن .نهصد ملیون گوشی از یک میلیارد و چهارصد ملیون گوشی فروخته شده ساخت چین هست .بقیه هم سامسونگ و اپل و ال‌جی .سونی و غیره .

The Destroyer

خودت داری میگی دوسوم صنعت موبایل نه سیستم عامل

Dr.Nazer

خواهر من ببین؛ شما آینده رو اینطوری میبینی : “مدیرعامل سامسونگ از پیشرفت هواوی چنان شگفت‌زده و ناامید از شرکت خودش میشه که به RPG به مغزش شلیک میکنه و به دعوت حق لبیک میگه. تیم کوک‌م میبینه دیگه رقیب جدی نداره اونم خودشو میکشه. کارمندای سامسونگ و اپل از ناراحتی همه دق میکنن و میمیرن و این دوتا شرکت کلا تعطیل میشن. بعد مدیرعامل الجی یه نگاه میکنه میگه عه من که تنها شدم اونم خودش میکشه. مدیرعامل سونی‌م که همین الان داره دنبال یه راهی میگرده که خودشو بکشه
و در آخر مدیرعامل گوگل که توسعه‌دهنده‌ی اندرویده؛ خودشو نمیکشه! فقط با یه ارتش تانک از روی شرکت‌ِش رد میشه و شرکت و کارمندا با خاک یکسان میشن.
بعد از تمام این خودکشی‌ها و تعطیلی شرکتا، مدیرعامل هواوی و شیائومی با هم ازدواج میکنن (دلیلِ‌شو نپرسین :/) و شرکتاشون یکی میشه و ح‌سن رو‌.حانی میاد میشه مدیرعامل کل این دوتا شرکت و با سیستم‌عامل اسلام‌روید، به جای هونگ‌منگ به زندگی خودشون پایان.. ببخشید ادامه میدن.”

_V_

😂👌✋

_V_

حاجی آی دی اینستاتو بده

Amir galaxy

سه بار دارم میخونمش لعنتییییییی

afsoon

هواوی فوق العاده عمل می‌کنه .سیستم عاملی که اندورید و پشتیبانی می‌کنه به صورت کامل و شصت درصد سریع تر هست .با یه پرچمدار تمام عیار که بهترین دوربین موجود در موبایل رو داراست .

The Destroyer

آخه چه جوری میشه بر پایه اندروید باشه بعد از اندروید خام 60 درصد هم سریع تر باشه؟ اما جدا از شوخی اگه کسی دلیلشو میدونه لطفا یه توضیح مختصری ارائه بده

m.b

سلام
اول خودمو از ادعا کردن مبرا کنم و بگم که من نمیگم درست میگن یا نه…
اما راجب اینکه چطور میشه سیستم عاملی مثل اندروید طراحی کرد که از اندروید 60 درصد سریعتر باشه باید خلاصه بگم:
– زبان برنامه نویسی مادر بروزتر و متنوع تر (جایگزین یا در کنار جاوا و ++c فعلی)
– الگوریتم های رمز گذاری جدید
– پیچیده تر و در عوض خلاصه تر کردن برنامه نویسی و استفاده از کد گذاری
– مدیریت درست حجم رسانه ها و استفاده از بروزترین پسوند های ساخت شیپ جای رسانه های فعلی
– تعاملی‌تر کردن و یکپارچه‌تر کردن ستون های مختلف یک سیستم عامل
اگر هر کدوم نامفهوم بود بگید که توضیح بدم…
الان گوگل هم برای ساخت سیستم عامل جدید برنامه ده ساله داره و میدونه که تکنولوژی روز به روز داره تعاملی‌تر میشه و اونها هم باید هر چند سال یکبار سیستم عاملی بر اساس پایه های همون روزگار بسازن که از چرخه بهینه و بهتر شدن عقب نمونن…
اما راجب هوآوی باید بگم اگر از روی اندروید ساخته باشن(که فکر نمیکنم اینطور باشه) اماکنش بسیار پایین هست که همچین برتری‌ای داشته باشه اما من فکر میکنم سیستم عامل رو از مبنای ریشه دار تری عوض کردن و دوباره از نو لینوکس رو با زبان های متوع تر برای سیستم عاملی جدید، تخصصی سازی کردن که اگه اینطور باشه امکانش هست که سریعتر از اندروید باشه و احتمال جا افتادنش هم بیشتر میشه…
من مشکلی برای نوشتن برای دوستام ندارم…
اگر شما مشکلی برای خوندن حجم زیاد مطالب ندارید و جایی رو به سختی متوجه شدید یا نامفهوم گفتم، بگید که بازتر کنم داستانش رو…
اوقاتتون بخیر

_V_

کامنتتونو که خوندم انقدری حس کردم هیچی نمیدونم در این باره که سوالی هم نمیتونم الان بپرسم😅😂❤
نظرتون درباره تایزن چیه🤔سامسونگ ولش کرده یا راه برای پیشرفتش داره

m.b

من زیاد راجب تایزن اطلاع ندارم و اطلاعم در حد مقایسه با بقیه سیستم عامل ها هست فقط…
اما به عنوان کسی که لااقل اندروید رو کمی میشناسه و زمان عرضه تایزن رو میدونه، میتونم بگم یکی از بدترین اشتباهاتی که سامسونگ کرد، این بود که مهره خودش رو بد موقع رو کرد و سال 2013-2012 سال های اوج رشد اندروید بود و بدتر از این اشتباه، این بود که سریعاً این سیستم عامل رو به اکوسیستم خودش گره نزد و تا الان آرام آرام داره پیش میره در مسیر اینکه این سیستم عامل رو برای همه محصولاتش بذاره(مثل کاری که سونی با اکسپریا 1 کرد میموند که امروز معرفی کرد و همه سرو دست شکستن که برن واسه خرید و بعدش چند ماه دیگه تازه عرضه کرد و دیگه مردم بخار و عطششون خوابیده بود)…
مورد بعدی هم که خودتم میدونی اینه که گوگل انقدر چشم و دل بسته بود که به انحصار سیستم عاملش دل نبنده و این شد که خیلی سریع جا افتاد و میدونست در عوضش از طریق جا افتادن سیستم عاملش سودی که از سرویس های اینترنتیش میبره درآمد های حاصله رو چندین برابر انحصار طلبی خواهد کرد اما سامسونگ که سرویس های اینترنتی آنچنانی نداره که سیستم عاملش رو برای عموم منبع باز قرار بده که توسعه بدنش و سامسونگم از تمامی وسایلی که این سیستم عامل رو دارن، سود سرویس دهی اینترنتی ببره پس این انحصار طلبی هم به نفعش نشد…
حالا نمیدونم پارامتر دیگه مثل ویژگی های انحصاری و پوهن های مثبت نسبت به بقیه از جمله سرعت بالاتر و بهینگی بیشتر رو داشت؟

_V_

نمیدونم سرعتش بیشتره یا نه🤔

The Destroyer

.b
ممنون بابت توضیحاتتون. کاملا متوجه شدم

_V_

https://www.instagram.com/p/BzkdU8RglTB/?igshid=9p0stl1g07sa
بهترین طرح موجود برای میت۳۰ تا الان همینه🤔

vahid

آفرین واقعا قشنگترین طرحش تا الان بوده،خوبیش اینه تشخیص چهره هم داره احتمالا با این ناچ خدا کنه جلوش همینجوری باشه با ناچ کوچیکتر نسبت به میت بیست پرو پشتشم قشنگ ترین هست ولی نسبت به رندرهای منتشر شده از میت۳۰ ولی قشنگیش نصف شده در مقابل سری میت۲۰ ولی باز از قبلیا قشنگتره،اگه سراغ حفره نمایشگر نره خیلی خوب میشه نمیگم حفره زشته یا قشنگه ولی ناچ ضعفی نداره نسبت به حفره دوربین تو نمایشگر،کلا تا وقتی دوربین زیر نمایشگر همه گیر نشه تو گوشیا فرقی بین حفره،ناچ و ..نیست و همشون در ی حد هستن هر کدوم ضعفای خودشونو دارن و خوبیا خودشون،البته فک نکنم این طرحم باشه چون احتمالا هواوی هم میخواد رو بیاره به حفره تو نمایشگراش،

vahid

واعظ جان طرحی که شما لینکشو گذاشتی گفتم

_V_

بله جناب عابدی،،در خصوص نمای جلویی نظر خاصی ندارن ولی پشتش خیلی قشنگ هست و از قبلیا بهتره
بله ناچ قطره ای و انواع ناچ هزینه کمتری از پانچ هول دارن اما در کل تفاوت خاصی باهم ندارن و هردو در حد زائدن!

احتمالا ناچ قطره ای و یا پانچ هول نیست چون میخواد دوباره تشخیص چهره بذاره

Amin B3DA

بازم من مربع رو میپسندم اما اره در برابر بقیه طرح های میت30 این قشنگ تره
فقط کاش داخل این دایره مشکی چندتا خط بندازه و… ینی عین لنز دوربینش کنه طرح کلیش رو

_V_

برعکس همتون من عاشق این دایرهه شدم🤔🤔🤔😐

Dr.Nazer

تاحالا هر شرکتی تلاش کرده سیستم‌عامل اختصاصی بزنه شکست خورده؛ نمونش “تایزن” سامسونگ. البته باید صبر کرد و دید ک هونگ منگ میتونه موفق باشه و ب راه خودش ادامه بده یا نه‌

m.b

خیلی چیزا تو موفقیت و شکست یک سیستم عامل تاثیر داره دوست عزیز…
حتی اینکه کی یک سیستم عامل عرضه میشه هم خیلی مهمه…
مثلاً اندروید زمانی اومد که رو دست بقیه سیستم عامل ها بود…
اما تایزن زمانی اومد که اندروید رو اوجش بود…
الان آخرای اندروید هست(از سال 2020 تا 2025 گوگل سیستم عامل جدیدشو معرفی و عرضه میکنه)
پس تو این فواصل بهترین زمان برای عرضه رقبا هست که تا سیستم عامل جدید گوگل نیومده و ریشه نگرفته، اندرویدی که دیگه دوران افولش داره میرسه و رشدش دیگه شتاب نداره و فقط سرعت داره رو، در کنارش ریشه‌ای برای خودشون بسازن و قبل سیستم عامل جدید گوگل نامی دست و پا کنن…
از این گذشته بهینگی و ویژگی های انحصاری که حداقل اسم و رسمی برای سیستم عامل دست و پا کنن و تبلیغات دهن پر کن بیارن برای یک اکوسیستم کاربری هم خیلی مهمه…
سر آخر هم قابلیت های تعاملی و سرعت بالاتر از بقیه…
اما مهمتر از همه اینها پیوند زدن سیستم عامل به همه چیز های ممکن هست؛ این نکته از همشون مهم تره تو این روزگار…
انقدر باید سیستم عامل رو به انواع و اقسام سخت افزار های خوب و گوشی های خوب و گجت های دیگر خوب گره بزنن که مردم به واسطه اجبار (از روی خیلی خوب بودن خود اون واسطه که قراره رابط کاربری رو به مردم نشون بده) برن سراغ خرید اون واسطه…
مثلاً شیائومی بخش اعظمی از درآمد هاش، حاصل فروش سرویس های اینترنتی هست که برخلاف سخت‌افزار فروشی، بخش بزرگیش سود خالصه…
خب این فروش خدمات اینترنتی، نیازمند تبلیغات هست که مردم ببین خدماتش رو…
خب بجای اینکه پول بده برای تبلیغات، خدمات اینترنتیش رو با قیمت خوب گوشی هاش گره زد…
مردم بخاطر قیمت و کیفیت خوب گوشی‌هاش اونارو خریدن و هم بخاطر فروش گوشی هاش سود کرد و هم وقتی این گوشی هارو خریدن از سرویس های اینترنتی شیائومی استفاده کردن و در این بخش هم سوددهی شیائومی رو بالا و بالاتر بردن…
علاوه بر این با فروش گجت های مختلف و بزرگترین دایره وسایل جانبی و الکترونیکی هوشمندی که به نسبت بقیه شرکت های فروش موبایل داشت، خیلیا که برای دادن پول های بزرگ برای یک گوشی حاضر به اعتماد به شیائومی نبودن رو با پاشیدن دونه های با کیفیتی مثل پاوربانک هاش (پرفروش ترین پاوربانک جهان مال شیائومیه)، به خرید گوشی‌هاش و ورود به اکوسیستم دائمیش سوق داد و اعتمادشون رو جلب کرد…
در واقع وقتی قرار نیست مثل شرکتایی مثل گوگل که مسیر آینده تکنولوژی رو میسازن و مردم خواه یا ناخواه با اونها پیوند دارن، باشید؛ باید انقدر اکوسیستمتون رو بهم گره بزنید و شبیه ماز درستش کنید که با کمی ویژگی های انحصاری و کیفیت که نقش جذب مشتری رو دارن، مشتری جذب کنید و با این دنیای تودرتو دیگه به مشتری اجازه فکر کردن به خارج از این اکوسیستم رو ندید(از لحاظ دادن امکانات و ویژگی های خوب میگم نه اجبار مشتری برای ماندن در اکوسیستم شرکت)
تایزن تقریباً هیچ کدوم از اینا رو به نسبت بقیه سیستم عامل ها، کامل تر نداشت و در تمامی این زمینه ها یکی بود که ازش بهتر باشه…
امیدوارم هوآوی هرچه‌قدر که در ایجاد اکوسیستم برای رابط کاربریش موفق نبود، دوستان راست گفته باشن و مشغول توسعه سیستم عاملش بوده باشه و اون سیستم عامل، بتونه اکوسیستم انحصاری و دنیای منحصر به فرد خودش رو داشته باشه…

CAT

حالا انقدر که میگن از اندروید سری تر هم هست بعد اینکه مونتاژ بشه یهو نرینه از اندروید هم خیلی پایین تر بشه هنگ منگ بشه اسمش🤣🤣🤣

m.b

چقدر حرفات منو یاد عامر میندازه…
همچنین خیلی وقته که نیستش…🤔

✔ TVKade

اگر استفاده کنه احتمالا فقط برای بازار چین باشه.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)