پیش از معرفی می دانستیم که شیائومی سی سی ۹ (Xiaomi CC9) قابلیت Mimoji را دارد. شیائومی برای تبلیغ قابلیت Mimoji که به صورت پیشفرض بر روی موبایل Mi CC9 قرار داده شده، اشتباها از تبلیغ Memoji اپل استفاده کرده است. مدیر روابط عمومی شیائومی به این اتفاق واکنش نشان داد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.
یادتان میآید چند سال پیش از شیائومی به عنوان اپل چینی یاد میشد؟ اکنون به نظر میرسد که آنها این مقایسه را آن قدر جدی گرفتهاند که واقعا فکر میکنند اپل هستند. همان طور که چند روز پیش به اطلاع شما رساندیم، شیائومی قابلیت جدیدی به نام Mimoji را معرفی کرده که ظاهرا کپی تمیزی از Memoji اپل است.
شیائومی از افرادی که قابلیت Mimoji این شرکت را کپی از Memoji اپل می دانند، شکایت میکند
البته گفته میشود که دو حرف اول نام این قابلیت از برند Mi گرفته شد، ولی هیچکس نمیتواند منکر شباهت بیش از حد این دو نام به یکدیگر شود. چون شاخصههای کلیدی این دو قابلیت خیلی شبیه یکدیگر است و Mimoji هم مثل Memoji آواتارهای سهبعدیای دارد که همراه با حرکات چهره کاربر تکان میخورد. اگرچه مسئولان شیائومی پیشتر به شدت تکذیب کرده بودند که Mimoji را از Memoji اپل کپی کردهاند، اما حالا به نظر میرسد که سهوا از یکی از تبلیغات اپل برای نمایش قابلیتهای این ویژگی استفاده کردهاند.
این شرکت ظاهرا یکی از تبلیغات اپل را در صفحه مربوط به تلفن هوشمند Mi CC9 در وبسایت JD.com و Suning قرار داده است. گوشی شیائومی Mi CC9 که چند روز پیش معرفی شد از قابلیت Mimoji پشتیبانی میکند. در صفحه این محصول در هر دو وبسایت مذکور تبلیغی مربوط به Music Memoji اپل دیده میشود که در واقع آواتاری از خواننده معروف، خالد، است که آهنگی را از طریق آواتار خود میخواند.
شو جیون، مدیر روابط عمومی شیائومی، در واکنش به این اتفاق گفت کارمندان آنها تبلیغی اشتباهی را آپلود کردهاند. این شرکت به فاصله کوتاهی تبلیغات مذکور را از روی هر دو وبسایت یادشده حذف کرد.
نظر شما درباره این اتفاق چیست؟
یکی به عمد این کارو کرده
از اپل پول گرفته
ترول بدبخت🤣🤣🤣
شیائومی دزد طراحی 🙂
دقیقاً دزد تمام عیار هستن اینجور برندها اگه کپی و دزدی نکنند بازار فروشی هم نخواهند داشت مغزشون از گچه ایده های دیگران رو کپی میکنند چون خودشون ناتوان هستن. اینا باعث پیشرفت تکنولوژی نمیشن و برندهای مفت خور الکترونیک هستن.
حتما سونی که فقط سنسور میسازه باعث پیشرفت تکنولوژیه😑
البته حق دارید به اینا حمله کنید اینا نبودن شاید برند محبوبتون از لحاظ رتبه بیشتر نزدیک می شد به سام!😑
چینیا نبودن الان سام اول بود اپل دوم و رتبه سوم برای سونی یا اچ تی سی یا الجی جا بود ! چه خوب🤔😑
اونجوری می تونستید اپلم حساب نکنید و بگید اوه سونی دومین برند پر فروش اندروید!😅😂
و بدون توجه به امار فروش میگفتید اون یه رتبه هم سام دزدی کرده رفته بالا حق سونیه😑
ببخشید این جوری میگم ولی به نظرم سونی لیاقتش همینه. با وجود اینکه محصولاتش اسم برندی رو یدک میکشن که هر وقت اسمش میاد آدم اول یاد کیفیت بالا میفته ولی انقدر بد کار کرد که اوضاعش این شد. به نظرم حتی اگر همین الان هم یه تجدید نظری تو سیاستش بکنه میتونه به سرعت پیشرفت کنه و برگرده به رقابت.
ک… و.. ن. کپی کاری رو پاره کردن اینا! سهام دار شیائومی رو ندیدین شما؟!!!!! 😂
حالا باز کپی کردن بهتر از محو شدنه
😂👌
😅
شیاکوپی بجای شیاعومی چطوره😀
ولی این آخرا خوب شده بود. مثلا طراحی همین cc9 هم خیلی قشنگ بود و هم کپی نبود ولی به نظرم کلا دیگه داشتن طراحی خاص و متفاوت سخت شده چون دیگه تقریبا طرحی نمونده که اجرا نشده باشه.
کارشون در هر صورت درست نبوده
اون ترولام که برندشون گند زده و محو داره میشه عقدشونو جای دیگه خالی کنن😂😂
😂
در هر صورت شیائومی بهتره راه دیگه ای در پیش بگیره و باعث بد نامی خودش نشه، مثل سونی و اپل باش برای خودت اصالت و اعتبار جمع کن تو الکترونیک و دنبال سودآوری و دروغگویی نباش که گذراست یه چیپ مثل SMT-EW100 توسعه بده که برندهای دیگه خودشون زیر یوق قدرت تکنولوژی تو ببینن و یا با LDAC تکنولوژی صدای بیسیم با کیفیت رو به تکنولوژی هدیه کن….. مخترع باش ولی کپی کار نباش.
کل کامنت یه طرف اون بخش “مثل سونی و اپل باش” نابودم کرد.
حتما نصیحت های گوهر بار جنابعالی رو به مدیریت شیائومی میرسونم. امر دیگه ای ندارین؟
بوی سوختنت داره میاد!!!! خخخخ😂
اگر من سوخته باشم که شما در طول سال باید به خاطر گند برند محبوبتون تا به حال جزغاله شده باشید
مثل اپل و سونی باش؟😂😂😂
تیم زیغیا
دوست عزیز با کمال احترام و عرض پوزش شما که از دنیای تکنولوژی حرف میزنین کلماتتون باید متناسب با دنیای تکنولوژی باشه
اصالت در دنیای تکنولوژی کاربرد نداره تکنولوژی اصالت و تاریخ و مرز نمیشناسه
اصالت رو معمولا در مورد اسب به کار میبرند نه در مورد برند تکنولوژی
اصالت یک نوع ویژگی بیشتر ذاتی هستش تا ویژگی اکتسابی
کامنت بالا در جواب به کامنت کاربر star هستش
میموجی شیائومی کاملا با اپل متفاوته امکاناتش بیشتره و چهره هایی که میتونه بسازه چندین برابر اپل هست
تشابه اسمیشون هم اصلا ربطی نداره به اپل، قابلیت MiMoji نزدیک3 ماه قبل از تعویض اسم Animoji به MeMoji، معرفی شد و این تشابه اسمی درواقع تقصیر اپل هست.
به قول دوستم
Any problem? Delete your account