حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شاید قیمت پراید به زیر ۴۰ میلیون تومان نرسد

نوشته

4 سال قبل | 9 دیدگاه | اخبار داخلی، خودرو

درباره قیمت واقعی پراید بحث های زیادی هست، همانطور که درباره قیمت واقعی خیلی از خودروهای دیگر صحبت های زیادی هست. دیروز به نقل از وزیر صنعت خواندیم که قیمت واقعی پراید ۱۱۱ حدود ۳۵ تا ۳۶ میلیون تومان است. امروز اما از قول یکی از اعضای اتحادیه فروشندگان اتومبیل گفته می شود شاید قیمت پراید به زیر ۴۰ میلیون تومان نرسد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

حسین عبدالهی عضو اتحادیه فروشندگان اتومبیل و نمایشگاه‌داران در خصوص وضعیت بازار خودرو گفت: با وجود آنکه هر سال در فصل تابستان شاهد اوج بازار خرید و فروش خودرو بودیم اما اکنون بازار در رکود مطلق است که مهمترین علت آن عدم ثبات سیاست‌گذاری‌ها و قیمت‌گذاری در بخش خودرو است.

وی در خصوص صحبت‌های وزیر صمت مبنی بر افزایش تولید خودرو و تامین بازار گفت: این صحبت‌ها دیگر اثری بر بازار نمی‌گذارد زیرا در گذشته هم وعده‌هایی داده شده اما به آن عمل نشده است. سال گذشته نیز آقایان به مردم می‌گفتند خودرو نخرند و به زودی قیمت‌ها کاهش پیدا خواهد کرد اما اکنون مشخص شد که هر کس نخریده ضرر کرده و به قول معروف از بازار عقب مانده‌ است. مردم دیگر اعتماد ندارند و تا یک وعده عملی نشود، بازار هیچ واکنشی نشان نخواهد داد. کاهش یک یا دو میلیون تومانی برخی خودروها در روزهای اخیر نیز به سبب رکود بازار است.

پراید ۱۳۱

پراید ۱۳۱

عبداللهی در خصوص صحبت‌های قائم مقام سایپا مبنی بر ورود 40 هزار خودروی در انبار مانده به بازار گفت: ما هم این صحبت‌ها را شنیدیم اما نکته این است که بازار چیزی را حس نکرد و تا مردم چیزی را حس نکنند خودرو ارزان نمی‌شود. البته در هفته‌های اخیر یکسری خودروی ناقص که یا ضبط نداشتند یا سنسور یا بدون پولکی سه‌سر، به بازار آمده است. اقلامی که تهیه آن به نظر نمی‌آید سخت باشد.

وی افزود: به نظر من وضعیت رکود ادامه‌دار خواهد بود. مشکل این است که برخی آقایان از نماینده مجلستا وزیر و معاونانش هر روز یک صحبتی می‌کنند و بازار متشنج می‌شود که اگر  آقایان این کار انجام ندهند، حداقل بازار ثبات خواهد داشت. اما در هر صورت اگر طبق گفته آقایان تمام خودروهای ثبت‌نامی و معوقات تا پایان شهریور تحویل داده شود، نهایتا شش تا هفت میلیون خودرو ارزان خواهد شد اما هیچ‌وقت پراید زیر 40 میلیون تومان نخواهد آمد این همان حکایت گران شدن 10 میلیونی و ارزان شدن 2 میلیونی است.

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
afsoon

باش قبول قیمت رو بگید چهل ملیون .اما حدالقل حقوق رو هم بزارید چهار ملیون .

The Destroyer

چهار میلیون کمه. حداقل حقوق برای یک زندگی حداقلی تو ایران با این شرایط ۱۵ میلیون تومنه.

afsoon

دیگه توهم نزن .پانزده ملیون میشه هزار و صد دلار خالص حقوق ماهانه .چیزی که توی کشورهای پیشرفته اروپایی و آمریکایی هم بدست آوردنش فوق العاده مشکل هست .من چند تا دوستان اروپا هستن هر روز هم باهاشون دارم حرف میزنم .هزار و دویست یورو در ماه درآمد دارن و ششصد و پنجاه دلار مالیات و خدمات به دولت پرداخت میکنن .هزینه زندگی میگن بالا هست یه آپارتمان سی متری اجازه کردن پانصد یورو در ماه .سه نفری داخلش زندگی میکنن حتی فکر کردن بهش هم عذاب آور هست .اگر به حرفهای من خوب نگاه میکردی میفهمی من میگم حدالقل حقوق یعنی کف کف درآمد یه فرد ایرانی .وگرنه همین الآنم کف حقوق یک و نیم هست که با بیمه و حق اولاد و غیره بالای دو ملیون میشه .و شاید بیست درصد مردم این کف درآمد رو داشته باشن و خیلی ها درآمد بیشتر و یا خیلی خیلی بیشتر .با چهار ملیون میشه یه زندگی خوب فراهم کرد .این کف درآمد هست .

The Destroyer

اون مالیاتی که میدن استفاده میشه برای خدمات. مثلاً هزینه تحصیل که رایگانه. در ضمن دوباره نمی‌دونم آمارت رو از کجا آوردی ولی یه کارگر تو امریکا حدود ۱۰ دلار به ازای هر ساعت حقوق میگیره

_V_

اگه کارگره ۲۴ ساعته کار کنه میتونه یدونه از این هندزفری های سونی بخره ده دلارم میمونه😂

afsoon

The Destroyer جناب دستمزد در آمریکا هر ساعت هفت دلار هست .حساب کن سه و نیم دلار در ساعت .چون نصف رو باید بدی مالیات.یه فرد هشت ساعت کار می‌کنه .میشه ۲۷ دلار .ماهیانه هم حدود ۸۰۰ دلار خالص درآمد دارد .البته این حدالقل حقوق یه فرد هست و جامعه آمریکا برای کسایی که تولید شغل میکنن فوق العاده هست و اگر موفق به جذب مشتری بشن راحت ثروت به سویشون روانه میشه .اروپا هم همینجور هست .حقوق یه فرد آمریکایی عادی تقریبا با پول ایران یه چیزی حدود ده ملیون تومان هست در ماه .من واسه تک تک حرفهام هم مدرک دارم هم کسایی رو بهت معرفی میکنم که توی اروپا و آمریکا و کانادا هستن هم منبع های سایت های اروپایی و آمریکایی .کسی که کف درآمد جامعه رو دارد میخاد سوییس باشه میخاد آلمان باشه میخاد آمریکا باشه میخاد کانادا باشه میخاد ایران باشه فرقی ندارد توی خرج زندگی خودش میماند و نمیتونه رفاه رو واسه خودش و خانواده اش فراهم کنه .چون توی ایران کف درآمد رو خیلیا دارن خیلی به چشم میاد فقر .اما اروپایی ها جای رشد دارن مردمانش و کمتر دیده میشه .مهم هم نیست مالیات صرف چه چیزی میشه .هزینه بیمارستانی در اروپا و آمریکا درسته که مجانی هست اما باید رو به فوت باشی که یه آزمایش خون ساده یا کلورنسکپی و آندوسکوپی یا سی تی اسکن برات مجانی انجام بدن واسه همینه همه مردم اروپا و آمریکا بیمه های آزاد هستن و حتی سیستم بیمه هم واسه بالای هزینه چهارصد دلار هست .در انگلیس اگر شما بخواهید مجانی از پزشک استفاده کنید باید شش ماه توی انتظار بمونید .درسته اونجا خیلی رفاه بیشتری مردمش دارن و موفقیت با تلاش بدست میاد اما دیگه بهشت هم نیست که .اگر مدارک زبانت رو داری چهار هزار و ششصد یورو هم پول داری بیا که واست ویزای کاری یک ساله بگیرم واسه آلمان خودت بری بفهمی چه خبره دنیا .

The Destroyer

حتما باید به تو لینک داد:
https://www.indeed.com/salaries/Factory-Worker-Salaries
این به ازای هر ساعت هست که برعکس حرف شما نباید نصفش رو کم کرد چون اون اتفاقی که شما میگی فقط تو کشور های اسکاندیناوی میفته. اونم حداکثر 40 درصد مالیات بر حسب شغل. امریکا سیستمش سرمایه داری هست و درامد های دولت از راه های دیگه ای هست ولی از اون طرف مثل اروپا همه خدمات رایگان نیست چون خیلی از مراکز اصلا دولتی نیستن. این یکی لینک هم متوسط حقوق سالانه افراد بر حسب مراتب تحصیلیشون هست که همون طور که خواهی دید اونایی که حتی دوره دبیرستان رو هم نگذروندن (یا به عبارتی همون قشر کارگر) متوسط حقوقشون 30 و خورده ای هزار دلار هست که با یه تقسیم ساده میشه فهمید که در هر ماه حدود 1700 – 1800 دلار حقوق می گیرن و حتی اگر 10 درصدش رو هم مالیات در نظر بگیری از 1500 دلار بیشتره:
https://www.thebalancecareers.com/average-salary-information-for-us-workers-2060808
یه موضوع دیگه هم که هست اینه که حتی تو کشور هایی مثل لوکزامبورگ یا کشور های اسکاندیناوی که مالیات بالایی می گیرن متوسط حقوق کارگر بیشتر از 3000 یورو هست که حتی اگر 40 درصدش رو هم کم کنی باز بیش تر از 1500 یورو براشون میمونه. به علاوه این که خیلی از هزینه ها رایگانه و شرایط اقساطی بسیار خوبی هم دارن. مثلا شما میتونی با ماهی 5 یورو یه گوشی 500 یورویی بگیری. اینم لینکش که مربوط به فنلاند هست:
https://yle.fi/uutiset/osasto/news/average_monthly_salaries_inch_up_to_3300_euros/9199534

Dr.Nazer

ایشالله سال ۹۹ اگه عمری به مسئولان (با!)لیاقتِ‌مون بود این تیتیر از “۴۰ میلیون” به “۴۰۰ میلیون تومن” میرسه😑🤦‍♂️

_V_

اره انصافا بعید نی

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)