حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

طبق نظرسنجی وزارت ارتباطات مردم با افزایش قیمت اینترنت در ازای ارتقا از ADSL به VDSL موافقند

نوشته

4 سال قبل | 5 دیدگاه | اخبار داخلی، اینترنت

هفته پیش بود که در ترنجی خواندیم وزیر ارتباطات در واکنش به درخواست افزایش قیمت ۵۰٪ اینترنت ADSL می گوید این سرویس ها رو به انقراضند. حالا وزارت ارتباطات درباره همین موضوع در وب سایت خود نظرسنجی ارایه کرده است. طبق نظرسنجی وزارت ارتباطات مردم با افزایش قیمت اینترنت در ازای ارتقا از ADSL به VDSL موافقند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

اخیرا شرکت‌های اینترنتی از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خواستار افزایش قیمت اینترنت شدند. این وزارتخانه نیز در سایت خود در ارتباط با افزایش تعرفه اینترنت به ازای افزایش کیفیت سرویس‌دهی یک نظرسنجی را مطرح کرد.

شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت ADSL طی روزهای اخیر در نامه‌ای از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خواستند تا تعرفه اینترنت را به میزان 50 درصد افزایش دهد. این شرکت‌ها دلیل افزایش قیمت اینترنت را بالا بودن هزینه‌ها و کاهش تعداد مشترکان خود اعلام کردند. آنها بر این باورند که با افزایش استفاده کاربران از اینترنت موبایل، مشترکان آنها کاهش یافته و درآمد کمتری را کسب می‌کنند. محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در همین خصوص در صفحه توییتری خود نوشت:

سرویس ADSL رو به انقراض است. از این رو سرمایه‌گذاری کنید، تکنولوژی را به روز کنید، تولیدات داخلی استفاده کنید، کیفیت خوب ارائه کنید، برای مردم هم پرداخت هزینه سرویس خوب قابل توجیه است.

نظرسنجی وزارت ارتباطات درباره افزایش قیمت اینترنت

وزارت ارتباطات نیز در همین رابطه بر روی سایت خود یک نظرسنجی را مطرح کرده است و از کاربران می‌خواهد به این سوال پاسخ دهند که آیا حاضرید هزینه بیشتری برای افزایش کیفیت خدمات و سرعت اینترنت از ADSL به VDSL پرداخت کنید؟

در ابتدا حدود 55 درصد از کاربران با پرداخت هزینه بیشتر برای سرویس جدید موافق نبودند و فقط 45 درصد کاربران به دریافت سرویس VDSL علاقه نشان دادند، اما پس از چند روز طی آخرین بررسی، حدود 68.4 درصد با پرداخت هزینه بیشتر برای سرویس VDSL موافق هستند و 31.6 درصد نیز با این طرح مخالفت کردند. گفتنی است این نظر سنجی همچنان فعال است و کاربران برای شرکت در آن می‌توانند به سایت وزارت ارتباطات مراجعه کنند.

سرویس VDSL چیست؟

اینترنت VDSL در واقع از همان خط مشترک دیجیتال شبیه اینترنت ADSL برای جابه‌جایی سیگنال اینترنت استفاده می‌کند. این سرویس یک نوع خط مشترک دیجیتال با نرخ بیت بسیار بالا محسوب می‌شود. اما فناوری اتصال به اینترنت این سرویس نسبت به ADSL جدیدتر و به‌روزتر است. این سرویس می‌تواند از خط مشترک به روش موثرتری استفاده کند و برای کاربر تجربه بهتری از استفاده از اینترنت را ارائه کند. در این فناوری کاربر از یک واسط نوری نزدیک به مکان خود بهره می‌برد که این واسط به کمک استفاده از کابل‌های فیبر نوری به شرکت ارائه دهنده اینترنت متصل خواهد شد.

نظر شما چیست؟ پاسخ شما به این نظرسنجی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mehrdad89

خدا لعنت کنه خون آشامایی که هر روز یه خوابی میبینن واسه مردم

mostafa3

اینترنت موبایل رو ترجیح میدم به adsl
امیدوارم هر چه زودتر با افزایش قیمت‌ها همون چندتا مشتری هم از دست بدن
تنها چیزی که این شرکت‌ها انجام نمیدن افزایش کیفیت هست

dele_tanha

دوست عزیز کشورهای خارجی از اینترنت ثابت برا دانلود و موبایل هم برای اینکه جایی اینترنت لازم شه استغاده میکنن در ضمن ای دی اس ال همه جا بد نیست من خودم از مخابرات دارم بسیار راصی هستم بدون قعطی و بقیه مشکلات و ی ذره نویز هم ندارم رو خطم و راحت ۱6 مگ رو میکشه.

MohammadFarhaadi

احتمالا این آمار رو از همون ۱۵۰۰ تایی گرفتن که در کل کشور صداشون از همه رساتره و خواهان ف.یلترینگ ا.ین.ستاگ.رامن!!!وگرنه اگر واقعا با آمار ملت میخواستن مم.ل.کت داری کنن قطعا وضعیت طوری بود که همه میدونن!!!

dele_tanha

اول گوشی گرون کرد با طرح بدرد نخور رجیستری حالا هم اینترنت رو میخاد گرون کنه. والا کشورهای دیگه به سمت کاهش هزینه ها و ارتقا اینترنت پیش میرن اینجا دقیقا برعکسه.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)