حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

واکمن سونی ۴۰ ساله شد

نوشته

4 سال قبل | 4 دیدگاه | سونی

سونی در چنین روزی اما ۴۰ سال پیش یعنی سال ۱۹۷۹ میلادی از واکمن خاطره‌انگیز TPS-L2، اولین دستگاه پلیر موسیقی قابل حمل خود رونمایی کرد؛ گجتی که پیش از این نمونه مشابهی در جهان نداشت. بوم‌باکس و رادیوهای قابل حمل پیش از واکمن سونی به بازار راه پیدا کرده بودند، اما Walkman پخش موزیک را شخصی کرد و دیگر اطرافیان صاحب این دستگاه مجبور به تحمل آنچه که او در حال گوش دادن است، نبودند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

سونی واکمن

سونی واکمن

چهل سال از معرفی اولین واکمن جهان گذشته و این دستگاه دیگر برای استفاده چندان مناسب به نظر نمیاید، اما تحولی که واکمن در زندگی ما ایجاد کرده، حالا بیشتر از همیشه آشکار شده است. ما این روزها دیگر نه از نوار کاست استفاده می‌کنیم و نه از CD. تقریباً همه موبایل‌هایی که ما در اختیار داریم، قابلیت پخش موسیقی را دارند و در حافظه آنها بیش از هزاران آهنگ می‌توان ذخیره کرد. در کنار این‌ها به لطف دنیای بیکران اینترنت امکان پخش موسیقی به‌صورت آنلاین در هر لحظه فراهم شده است. اما ایده‌ی اصلی شخصی کردن موسیقی، اینکه شما بتوانید آهنگ مورد علاقه خودتان را برای خودتان آن هم در هر نقطه‌ای گوش دهید، با واکمن سونی آغاز شده است.

سونی واکمن

سونی واکمن

Walkman چهل ساله سونی

اشتباه نکنید، واکمن صرفا فقط برای گوش دادن به موسیقی طراحی شده بود. از این نظر یک دستگاه کاملاً ساده بود. طبق گفته Photo History سونی، دستگاه اولیه تحت تمسخر قرار گرفته بود چرا که قابلیت ضبط روی نوارها را نداشت، اما نیازی هم به این قابلیت نداشت. اولین مدل از نسل اول واکمن استریو شخصی، برخلاف ادعای افرادی در داخل و خارج شرکت که می‌گفتند “بدون قابلیت ضبط، فروش نخواهد رفت”، تبدیل به یک موفقیت بزرگ شد، حتی در سرتاسر جهان سبک زندگی جدیدی را ایجاد کرد و طرفداران بساری در دنیا یافت. این دستگاه حتی دارای 2 جک هدفون 3.5 میلیمتری نیز بود، سخت‌افزاری که این روزها هنوز در پیشرفته‌ترین گجت‌های الکترونیکی نیز استفاده می‌شود. این دو پورت به کاربران اجازه می‌داد تا به همراه دوست خود بدون نیاز به اسپیکر به موسیقی گوش کنند.

در طول 40 سالی که از ارائه اولین واکمن سونی گذشته، نسخه‌های متنوع و گاهاً تکراری از نسل‌های قبل معرفی و روانه بازار شده‌اند، مدل‌هایی مانند MiniDisc و Discman که کمی مدرن‌تر به حساب می‌آیند، هنوز توسط سونی به فروش می‌رسند. البته دیگر مانند روزهای گذشته توانایی قبضه کردن بازار را ندارند، با این حال 40 سال از اولین روزی که واکمن معرفی شد، می‌گذرد و تغییری که این دستگاه هم در موسیقی و هم در تکنولوژی گذاشته غیرقابل کتمان است.

شما از برند واکمن محصولی داشته اید؟ خاطران و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
_V_

https://www.instagram.com/p/Bzaq6Fcg3n1/?igshid=1ewojt4a8crtx
چندتا عکس از ایفونای جدید جوری ک انگار برای نمایندگی و بازدید عموم اماده شده باشن منتشر شده با اطلاعاتشون😐

mostafa3

ای چه زود گذشت واکن40سالش شد
راستی پلی استیشن چند سالشه حالا

Aliti

اکثرأ جوانها در حال حاضر درکی از واکمن ندارن!
دقیقأ اونایی ک از شرکت سونی بد میگن یا گاهی اسم بنجل رو میارن ،شاید اصلأ ندونن این چیه!

m.b

جناب عطایی میدونم که امروز قراره خبر معرفی گوشی cc9 رو پوشش بدید و احتمالاً دنبال عکسی میگردید که مناسب باشه…
براتون چهار تا عکس مناسب و بدون واترمارک از نمای جلو و پشت cc9 و از انواع رنگبندیش پیدا کردم.
امیدوارم به کارتون بیاد و کمکی کرده باشم…
http://upload30t.ir/uploads/4c62e807f46242f59849365d968020391562079314173.jpg
http://upload30t.ir/uploads/6c540476732c4dce948ecf3269057ae51562079318366.jpg
http://upload30t.ir/uploads/D-ei6cHUIAE0xVZ.jpg
http://uupload.ir/files/zbed_xiaomi-cc9-unboxing-photo-4.jpg
متشکرم…

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)