حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دلیل افت سرعت اینترنت دیشب در سطح کشور چه بود؟

نوشته

4 سال قبل | 2 دیدگاه | اینترنت

شب گذشته اینترنت سراسر کشور دچار اختلالاتی شد که با افت شدید سرعت اینترنت همراه بود. این موضوع به سرعت با واکنش کاربران توئیتر همراه بود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا ببینیم دلیل افت سرعت اینترنت دیشب در سطح کشور چه بود؟

افت سرعت اینترنت کشور

افت سرعت اینترنت

افت سرعت اینترنت

کاربران با هشتگ “اینترنت”، از اختلال و افت سرعت در نقاط مختلف ایران خبر دادند. وبسایت Netblocks با انتشار مطلبی از افت ۶۵ درصدی سطح دسترسی به اینترنت از داخل ایران در ساعت اولیه بامداد پنج‌شنبه خبر داد. البته همین منبع کمی بعد اعلام کرد که دسترسی به اینترنت از داخل ایران کم‌کم به حالت عادی باز‌میگردد.

یکی از خبرنگاران بی‌بی‌سی با اشتراک‌گذاری پست netblocks نظر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را درخصوص این ماجرا جویا شد. محمدجواد آذری جهرمی با انتشار تصویری در پاسخ به این خبرنگار گفت:

همانطور که در گراف زیر دیده می‌شود، قطعی فیبر در مسیرهای بالادستی در اروپا بین بلغارستان و فراکفورت که چند تأمین کننده اینترنت ایران، از آن مسیرها استفاده می‌کرده‌اند، باعث اختلال گسترده 1/5 ساعته در ارتباطات بین‌المللی ایران شده بود. هزار گیگابیت برثانیه قطعی ظرفیت‌ها داشتیم.

شما هم دچار این اختلال سرعت اینترنت بودید؟ در حال حاضر مشکل مذکور ادامه دارد یا مرتفع شده است؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
majidbolhasani

مشکل مرتفع شده و من اصلا مشکلی ندارم.

majidbolhasani

در کل این قطع شدن اینترنت که بنابر گفته وزیر ارتباطات از بالا دست یعنی کشورهای اروپایی مربوط است مشکوک برانگیز است و خبرهای ضد و نقیضی در این باره منتشر شده و در حال انتشار است

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)