حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چیپست مدیاتک هلیو پی ۶۵ (Helio P65) با پشتیبانی از دوربین ۴۸ مگاپیکسلی معرفی شد

نوشته

4 سال قبل | یک دیدگاه | پردازشگرها، مدیاتک

چیپست مدیاتک هلیو پی ۶۵ (Helio P65) رسما معرفی شد. این پردازنده دارای هسته های Cortex-A75 بوده و از دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی پشتیبانی می کند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

مدیاتک هلیو پی ۶۵ (Helio P65)

مدیاتک از یک پردازنده جدید رونمایی کرد. این چیپست نسخه بروز شده هلیو P60 محسوب می شود و دارای مشخصات مشابه با هلیو P70 است. این چیپست دارای 2 هسته Cortex-A75 و 6 هسته Cortex-A55 است. پردازنده های هلیو P60 و P70 دارای 4 هسته Cortex-A73 و Cortex-A53 هستند. بر اساس اعلام شرکت ARM، هسته Cortex-A75 در مقایسه با A73 نزدیک به 22 درصد سریع تر است. عملکرد هسته های A55 نسبت به A53 بهبود 18 درصدی داشته است.

پردازنده گرافیکی چیپست مدیاتک هلیو P65 در مقایسه با نسل گذشته خود عملکرد ضعیف تری دارد. این چیپست دارای پردازنده گرافیکی Mali-G52 است. این پردازنده جدید از واحد پردازش عصبی بهره می برد که در مقایسه با رقبای اصلی خود، 30 درصد سریع تر است.

مقایسه مدیاتک هلیو پی ۶۵ (Helio P65) با هلیو پی ۷۰

در بخش دوربین این پردازنده بهبود داشته و هم اکنون قادر به پشتیبانی از دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی با فناوری Quad Bayer است. این پردازنده قادر به ثبت تصاویر بوکه توسط یک دوربین و یا دو دوربین است. چیپست مدیاتک هلیو P65 می تواند ویدیوهای H.256 را انکود کند. این پردازنده قادر به ضبط ویدیو با رزولوشن 4K نبوده و تنها می تواند ویدیوهای 1080p به صورت 60 فریم بر ثانیه را ضبط کند.

در زمینه ارتباطات می توان به پشتیبانی از شبکه 4G VoLTE دوگانه، وای فای 5 و بلوتوث 5.0 اشاره کرد. این چیپست برخلاف هلیو P60 و هلیو P70 قادر به پشتیبانی از حافظه های UFS نبوده و تنها از حافظه eMMC 5.1 پشتیبانی می کند. به این موضوع باید عدم پشتیبانی از رم LPDDR4x را نیز اضافه کرد. انتظار می رود این پردازنده عملکرد ضعیف تری در مقایسه با دو برادر خود داشته باشد.مدیاتک اطلاعاتی در رابطه با لیتوگرافی این پردازنده منتشر نکرده است.

نظر شما درباره چیپست جدید مدیاتک چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mani

ژووون

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)