حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پیام رسان های داخلی انتظار اعتماد مردمی دارند

نوشته

4 سال قبل | 6 دیدگاه | اخبار داخلی، پیام رسان

یکی از پنل‌هایی که عصر روز پنج شنبه در  خلال رویداد موبایل ایران برگزار شد، بررسی ضرر ها یا ضرورت های داشتن پیام رسان‌های داخلی بود که با حضور «محمدتهرانی» مدیر خدمات ارزش افزوده پیام‌رسان گپ، «مرتضی رحیمی» مدیر سروش پلاس و «میثم عسگری» مدیر پیام‌رسان آی‌گپ برگزار شد. آنجا مطرح شد که پیام رسان های داخلی انتظار اعتماد مردمی دارند. در ادامه با ترنجی‌ همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

این پنل با آمارگیری محتصری در خصوص استفاده کاربران پیام رسان های داخلی در میان حضار کلید خورد. آمار نا امید کننده ای که به تعداد انگشت های دو دست نمی رسید سبب شد مرتضی رحیمی مدیرعامل سروش صحبت هایش را اینگونه  شروع کند: در خصوص پیام‌رسان‌های داخلی شبهه دسترسی به اطلاعات کاربران وجود دارد،  کاربران به این معتقدند که  دسترسی اپلیکیشن های خارجی به اطلاعاتشان بلامانع است؛ اما حاضر نیستند این اطلاعات به دست اپلیکیشن های ایرانی بیفتد! این در حالی است که هیچ کدام از پیام رسان های داخلی سابقه  ای در جهت سوء استفاده و درز اطلاعات کاربران نداریم.

سروش

سروش

مدیر عامل سروش ادامه داد: در  تمام شبکه‌های اجتماعی تعاملاتی شکل می‌گیرد و گاهی، ضمن تعاملات جرم هایی به وقوع می پبوندد. نکته قابل تامل اینجاست که میزان این جرم ها در پیام رسان های داخلی بسیار کم است و تاکنون در این خصوص شاکی نداشته ایم. ضمن اینکه  اجازه دسترسی به هیچ دیتایی را به هیچ دستگاهی نداده ایم.

رحیمی ادامه داد: پیشرفت پیام رسان‌های داخلی در گرو استفاده و اعتماد کاربران است. این اعتماد تنها با استفاده کاربران از پیام رسان های داخلی امکان پذیر است.

محمدتهرانی مدیر خدمات ارزش افزوده پیام رسان گپ در تکمیل صحبت های رحیمی گفت:  با بررسی ساده ای در سوابق پبام رسان های ایرانی متوجه خواهید شد که نه تا به امروز درز اطلاعاتی در پلتفرم های ما راه داده و نه ارگانی از ما دیتا و اطلاعاتی خواسته است. متأسفانه این مسئله بسیار بد جا افتاده است. زمانی معادل سه سال طول می‌کشد که اپراتوری مانند ایرانسل پیام رسان راه اندازی کند. در چنین شرایطی همکاری با پیام رسان های داخلی منطقی تر به نظر می‌رسد.

تهرانی ضمن اعلام خبر توافق گپ با ایرانسل و MTN آفریقای جنوبی در راستای توسعه کسب و کار گفت: این تعاملات طی ۸ ماه  گذشته شکل گرفته همزمان یک ماه است که این توافق نهایی رسیده ایم.

وی با اشاره به این نکته که هیچ کدام از پیام رسان های داخلی موافق فیلترینک تلگرام نبوده اند عنوان کرد: هدف ما ساخت اکوسیستمی کامل بر بستر پیام رسان است. شاید اگر تلگرام فیلتر نمی‌شد ما مسیر طبیعی رشد خود را طی می‌کردیم و  جایگاهی که باید را بین کاربران به دست می آوردیم.

میثم عسگری مدیرعامل آی گپ در انتهای این پنل گفت: حدودا از یک سال پیش همراه اول و بانک پارسیان به صورت خیلی شفاف و به عنوان بیزنیس‌های اصلی بر روی آی گپ سرمایه گذاری کردند.

از ۸ ماه قبل بر اساس یک بیزینس پلن در حال حرکت هستیم و طی یک برنامه ۵ ساله قصد داریم به سمت ساخت شبکه اجتماعی خاصی قدم برداریم که پاسخگوی خدمات مورد نیاز کاربران  باشد. تنها نیازی که در این میان داریم اعتماد مردم است تا به درآمدزایی خوبی در این حوزه دست پیدا کنیم.

نظر شما درباره پیام‌رسان‌های داخلی چیست؟ به آنها اعتماد دارید؟ دلیل خود برای پاسخی که دارید شرح دهید.

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
lovenokia

مشکل پیام رسان های داخلی این بود که هر کدوم یک ساز رو میزدند .
به نظرم باید همگی روی یک تلگرام واحد مثل ایتا که دقیقا شبیه تلگرام بود کار میکردند . اینطور بیشتر به دل مردم می نشست . بهترینش همون ایتا بود که ازش حمایت نکردند .

RS.R

سروش که بی خیال. از محیط کاربریش. حالم بهم میخوره . اما. انصاف رو بزاریم ای گپ محیط کاربری ش خوبه. ولی. در کل. چون همه تو تلگرام هستن کسی به این اپیکشنها ورود نمیکنه. اگع موضوع جاسوسی بود گوگل مثل هاتگرام تلگرام طلایی. حذفش میکرد. در کل باید اعتماد سازی کنن گرچه چه بخایی چه نخایی تمام اپکشنهای خارجی هم به اطلاعات دسرسی دارن. به جز تلگرام. که از همه ایمن تر هست. مثال انیستا. تویتر. فیسبوک . نا امن ترین اپیکشن شناخته شدن. انیستا صدر جدوله

MohammadFarhaadi

اولا مگه سرمایه گذاری بانک در کارهای دیگه کلا جرم نیست پس اینکه بانک و اپراتور پیام رسان بدن جرمه خودش وقتی این جرم رو مرتکب شدن پس بقیشم مرتکب میشن.بعدش خبر لو دادن اطلاعات توسط ایرانسل رو هنوز فراموش نکردیم پس اعتماد بکنیم به پیام رسانش؟؟؟!!!و همچنین همراه اول!پررویی حدی داره مرتیکه دروغگو شما همون نبودی که یقه دریدی که دولت کمک نمیکنه و باید تلگرام ف.ی.ل.ت.ر بشه؟!وقتی دارید دروغ میگید اونوقت انتظار اعتماد دارید؟!در ضمن وقتی یه ح.ک.و.م.ت خودش رو مجاز میدونه از دیوار خونه مردم بره بالا و به حجابش و لوازم خونش و خوردوخوراکش گیر بده به نظرت کسی میاد این ریسک رو بکنه و اطلاعاتش رو دستی بزاره کف دست گربه؟!

Saeed393

شما یه نگاه به قیافه مسئول سروش بنداز، بعد بیا حرف از اعتماد مردم بزن

Dr.Nazer

زیاد به خودتون فشار نیارین دوستان عزیز. هیچکس در ایران جز اونایی که کارت بسیج فعال دارن و اونایی که الان با نِی ساندیس میخورن، به پیام رسان فرنوش و پیام رسان خیر اعتماد ندارن😐

bi taasob

شما خودت ساندیس نخوردی تااا الان ای کلک ک ک؟🤣

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)