حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نوکیا باتری نانوتیوب لیتیومی را برای دستگاه های 5G با خروجی 2.5 برابر بهتر طراحی کرده است

نوشته

4 سال قبل | 4 دیدگاه | نوکیا

مدت زیادی است که تقریبا همه کاربران می دانند پیشرفت در زمینه های مختلف  ممکن است اما دستیابی به ابداعات و ابتکارات نوین در دنیای باتری‌ها کار چندان راحتی نیست. امروز اما خبری می رسد که می تواند خوشحال کننده باشد. نوکیا باتری نانوتیوب لیتیومی را برای دستگاه های 5G با خروجی 2.5 برابر بهتر طراحی کرده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

باتری نانوتیوب

نوکیا امیدوار است تا با طرح جدیدش تحولی در دنیای باتری به وجود بیاورد. آزمایشگاه بل نوکیا (Nokia Bell Lab) با همکاری محققان مرکز امبر دانشگاه دوبلین، یک باتری لیتیومی با استفاده از نانولوله کربن طراحی کردند که قرار است طول عمر 2.5 برابری نسبت به بهترین نمونه‌های بازار داشته باشد.

این باتری‌های جدید به منظور استفاده در دستگاه‌های پر مصرف شبکه 5G و دستگاه‌هایی مثل پهپادها، IoT و خودروهای الکتریکی متصل طراحی شده‌اند. با این حال می‌توان استفاده‌های بیشتری برای این محصول هم متصور بود.

با توجه به سابقه آزمایشگاه بل نوکیا در طراحی باتری‌های موبایل slim cell، می‌توان ادعاهای این شرکت در مورد طرح جدید را معتبر دانست. بر اساس مقاله‌ای که از این طرح در مجله Nature Energy منتشر شده، محققان آزمایشگاه بل و مرکز امبر یک الکترود نازک جدید با نانولوله کربن در کنار بدنه لیتومی ساخته‌اند که اجازه انتقال انرژی با نرخ بیشینه بازدهی از لحاظ تئوری را فراهم می‌کند. بنابراین باتری‌ها سریع شارژ شده و بیشترین استفاده را از انرژی مصرفی فراهم می‌کنند.

«پاول کینگ» از نوکیا در مورد این طرح گفته:

با ذخیره انرژی بیشتر در یک محیط کوچکتر، این باتری جدید تاثیر مهمی بر 5G و دنیای شبکه خوهد داشت. با ترکیب دانش صنعتی و سخت‌افزاری آزمایشگاه بل نوکیا و تخصص مرکز امبر در حوزه مواد، توانستیم از پس یک مساله بسیار سخت در حوزه‌های مختلف بر بیاییم.

نوکیا همچنین گفته که یک حق اختراع برای این فناوری جدید درنظر گرفته شده است. از آنجایی که نامعلوم بودن زمان تجاری سازی طرح‌های جدید در حوزه صنعت باتری موضوع شایعی است، مشخص نیست که در چه زمانی شاهد استفاده از تکنولوژی جدید باتری لیتیومی نوکیا در بازار خواهیم بود.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید بالاخره فناوری باتری به فناوری ارتباطات سریع‌تر برسد؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mohamad191

هم توانش رو بهتر کردن و هم چگالی انرژی رو . پیشرفت بزرگیه . امیدوارم قیمتش مناسب باشه

_V_

به این میگن نوآوری!
بزودی باتریای موبایلی متحول میشن احتمالا

m.b

آفرین
امیدوارم هر چه زودتر به مرحله استفاده برسه…

نیما عرفانی

فقط میتونم بگم با حاصل شدنِ موفقیت های این چنینی حتی در ابعاد بزرگتر ، امیدوارم نوکیای سابق به عرصه‌ی رقابت برگرده .

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)