حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چیپست میان رده ۷ ناتومتری کایرین ۸۱۰ (Kirin 810) رسما معرفی شد

نوشته

4 سال قبل | 32 دیدگاه | پردازشگرها، هواوی

هوآوی امروز از چیپست جدیدش یعنی کایرین ۸۱۰ (Kirin 810) رونمایی کرد. این چیپست جایگزین Kirin 710 می‌شود که سال گذشته معرفی شد و در گوشی‌های میان‌رده هوآوی مورد استفاده قرار گرفت. چیپست جدید بر پایه معماری ۷ نانومتری، مشابه با چیپست پرچمدار Kirin 980 طراحی شده است و این اولین میان‌رده‌ای با این مشخصه می‌باشد. در ادامه با ترنجی‌ همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

چیپست ۷ نانومتری Kirin 810 هوآوی


چیپست جدید هوآوی دارای دو هسته بزرگ Cortex-A76 با فرکانس 2.27 گیگاهرتز و 6 هسته کوچکتر Cortex-A55 با فرکانس 1.88 گیگاهرتز می‌باشد. پردازنده گرافیکی این تراشه Mali-G52 MP6 هست که عملکرد آن در مقایسه با نسل قبلی 162 درصد بهبود یافته و حالا از فناوری Kirin Gaming+ پشتیبانی می‌کند.

هوآوی گفته است که عملکرد Kirin 810 در گیک‌‌بنچ در بخش تک هسته‌ای 11 درصد و در بخش چند هسته‌ای 13 درصد بهتر از چیپست اسنپدراگون 730 کوالکام با معماری 8 نانومتری است.

در تست GFXBench 1080p Mahattan عملکرد چیپست کرین 810 با پردازنده گرافیکی Mali-G52 MP6 میزان 44 درصد بهتر از اسنپدراگون 730 با پردازنده گرافیکی Adreno 618 در فریم ریت است و 15 درصد بهتر در تست GFXBench 1080p T-Rex.

واحد پردازش عصبی جدید هوآوی، معماری Da Vinci امتیاز 32280 در بنچمارک هوش مصنوعی کسب کرده است که این امتیاز حتی بهتر از اسنپدراگون 855 و Helio P90 مدیاتک است.

در چیپست جدید میان‌رده هوآوی، تجربه گیمینگ به لطف تکنولوژی‌های جدید بهبود یافته است. بهینه‌سازی پردازنده گرافیکی میزان اورلود را کاهش داده و باعث بالارفتن سرعت انتقال داده بین پردازنده، پردازنده گرافیکی و حافظه می‌شود. Gaming+ در جهت بهبود کیفیت بازی، وضوح، کنتراست و … بازی‌ها در نظر گرفته شده است که وعده نزدیک شدن بازی‌ها به تجربه گیمینگ در دنیای واقعی را داده است.

IVP + ISP جدید این تراشه قابلیت پردازش تصویر پرچمداران را با به‌روزرسانی واحد پردازش پیکسل، بهبود الگوریتم وایت بالانس، کاهش نویز در پردازش تصویر RAW و … ارائه می‌کند. همچنین در مقایسه با پردازش تصویر در نور کم در Spectra 350 ISP که در اسنپدراگون 730 استفاده شده بود، گفته شده که IVP جزئیات بهتری در شرایط کم نور ارائه می‌کند.

تراشه Kirin 810  برای اولین بار در گوشی Nova 5 که امروز معرفی شد، استفاده شده است. در آینده البته گوشی‌های بیشتری از برند هوآوی و آنر از این چیپست بهره خواهند برد و اطلاعات بیشتری درخصوص مودم این تراشه منتشر خواهد شد.

نظر شما درباره این چیپست میان رده هواوی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
32 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
chalton

هواوی درحال ساخت مدل جدید گوشی‌ هوشمند تاشدنی خود است که شباهت زیادی به گلکسی فولد سامسونگ دارد.
اگرچه هواوی در این روزها مشکلات متعددی را تجربه می‌کند، اما این شرایط باعث نشده تا این شرکت چینی از ادامه‌ی مسیر خود برای توسعه‌ی دستگاه‌های جدید منصرف شود. براساس طرح موجود در پتنت جدیدی که توسط LetsGoDigital به‌دست آمده، نسل بعدی گوشی‌ هوشمند تاشدنی هواوی میت ایکس احتمالا از برخی ترفندهای به‌کار گرفته شده در گوشی هوشمند تاشدنی سامسونگ گلکسی‌فولد بهره خواهد برد.

_V_

باز هواوی یه محصول معرفی کرد بعد تو مراسم زنده رقبای شرکتای دیگه رو اورد کنار محصول خودش😑(تن اس مکس،نینتندو سوییچ،فولد،اسنپ ۷۳۰) /-:

اگه این امار درست باشه چیپست قدرتمندی داده فقط بدیش اینه انقدر اینو استفاده میکنه تا دوباره حتی اکسینوسای معمولی ازش بهتر بشن/-:

_V_

و مک بوک اپل و چند مورد دیگه😐

✔ TVKade

پردازنده هواوی با این مشخصات از اسنپدراگون 730 بهتره و طی یکسال اینده رقیبی نخواهد داشت. از اونجا که پردازنده های هواوی فقط مختص خود این شرکته و به شرکت های دیگه داده نمیشن، بنابراین تهدیدی برای کوالوم نیستن و رقیبی برای اسنپدراگون نیست و تاثیری روی فروش پردازنده های اسنپدراگون نداره. بنابراین خیلی بعیده کوالکوم دست بکار بشه و بخواد پردازنده میان رده بهتر از اسنپدراگون 730 برای امسال عرضه کنه. این صحبت ها معنیش اینه که سامسونگ تا یکسال اینده نمیتونه گوشی میان رده ای بیرون بده که پردازنده بهتر از 730 داخلش استفاده کرده باشه چون کوالکوم پردازنده قوی تر از اسنپدراگون 730 تا سال اینده عرضه نمیکنه و حتی اگه هواوی توی 50 تا دیوایس هم از این کایرین 810 استفاده کنه بازم سامسونگ تا یکسال اینده گوشی نخواهد داشت که بتونه با این پردازنده هواوی رقابت کنه.

_V_

مگه اینکه خودش با اکسینوس وارد عمل شه

✔ TVKade

اگزینوس آشغاله مخصوصا توی میان رده. اگر سامسونگ میخواست وارد عمل بشه تا الان شده بود و از پردازنده های اسنپدراگون توی میان رده هاش استفاده نمیکرد. سامسونگ اگر بخواد پردازنده اگزینوس جدیدی هم بده نهایتا در بهترین حالت میخواد از معماری 8 نانومتری خودش استفاده کنه که بازم زیره نسبت به 7 نانومتری TSMC که هواوی در این پردازنده استفاده کرده. کلا سامسونگ نمیتونه در زمینه پردازنده با هواوی رقابت کنه.

_V_

والا اکسینوس ۹۸۲۰ که پرفورمنس بهتری داره نسبت به ۹۸۰ هرچند که ۸ نانومتره

_V_

توی میانرده هم که ۹۶۱۰ رقیب ۷۱۰ بود

✔ TVKade

اگزینوس 9610 در حد اسنپ 660 بود و اگزینوس 9820 بهتر از کایرین 980 نیست.

UnderTaker

هواوی همیشه موقع معرفی محصولاتش علی‌الخصوص پردازنده‌هاش کلی بلف میزنه، اما موقع عمل که میشه، با اختلاف از اسنپ عقب میفته.
شاید همین 810 روی کاغذ و اعداد و ارقام و بنچمارک، امتیازاتِ بالاتر نسبت به 730 کسب کرده باشه ولی حاضرم شرط ببندم توی عمل از 730 عقب‌تره.

بهینگی و سازگاری‌ای که بازی‌ها و برنامه‌ها با پردازنده های اسنپ و گرافیک آدرنو دارن، عمرا پردازنده‌های کایرین با گرافیک Mali داشته باشن.
همیشه هم کیفیت بازی‌ها توی گوشی‌های هواوی پایین‌تر از گوشی‌های با پردازنده‌های اسنپه. اینو با کنار هم گذاشتن یه گوشی با پردازنده کایرین و اسنپ میشه متوجه شد.

یاد گیم توربو افتادم که قبل از معرفی اینقدر گنده‌اش کرد که اوایلش واقعا همه فکر کردن قدرت GPUها رو برده بالا ولی بعدأ در عمل مشخص شد که در حقیقت کیفیت بازی‌ها رو میاره پایین‌تر تا فریم‌ریت روون‌تری ارائه بده.

amer

دقیقا اون هم G52اگهG72بود یه چیزی

UnderTaker

واسه اثبات حرفم هم پیشنهاد میکنم این عکس رو مشاهده کنید که در شرایط برابر و با کیفیت مساوی گرفته شده.
فقط روی هواپیما زوم کنید و تفاوت جزئیات رو ببینید.

گوشی بالا پوکوفون اِف1
گوشی پایین آنر پلی

https://bit.ly/2x9R1n4

amer

والا بنده دراگون 710بیشتر قبول دارم تا این کایرین810نمیخواد بهتر 730باشی لااقل در حد دراگون 710باشه بسشه البته تو عملکرد واقعی و نه اعداد و ارقام و تبلیغات دروغین و پوستر !
پوستر خخخ یاد کپی برداری بنجل شیائومی از پوستر ال جی افتادم.خدایا شکرت

_V_

ترنج خیلی رسیده مبارک😀

amer

ممنون جناب واعظی قابلت نداره.اصلا نمیدونستم تا اینکه کامنتت خوندم فهمیدم.

_V_

👐

afsoon

پی اسمارت ۲۰۱۹ از نوت ۷ شیائمی سریع تر نباشه کند تر نیست .تازه پایین رده حساب میشه و قیمت ۲۲۰۰ هزار تومان .😐هر دو هم توی خونه داریم .ای ۳۰ سامسونگ هم هست .قورت میده ای ۳۰ رو .تازه کایرین ۸۱۰ خیلی خیلی ارتقا یافته توی گرافیک 🤨و از رقیب قدرتمند خود یعنی اسنپ۷۳۰ هم قویتره .اونوقت تز میدی که توی عمل بدرد نمیخوره کایرین؟ 🤔به زودی نوا۵ مقایسه میشه با بالارده های دو برابر قیمت بیشتر با اسنپ ۷۳۰ .اونوقت خودت میبینی که سریع تره

_V_

هروقت مقایسه پرفرومنسش اومد چشم،،غیر اینه که تو پرفورمنس یه چیزی در حد ۶۶۰ بود؟
نکنه منظورت تستای لانچ اپ بود؟😂

پی اسمارت!ردمی نوت۷!اونوقت A30!😂ای۳۰ توی جهانی حتی ارزونتره ۱۲ دلار
همیشه از رقباش گرونتره پس این ای۳۰ که داری میگی رقیب پی اسمارت نی که الکی تز بدی،،هرچند سامسونگ بین exynos 7904 و 9610 خلا ایجاد کرده 😑یعنی الان ای۴۰ بازم همون چیپست ای۳۰ داره، و میانرده ای که نداشته باشه ۷۹۰۴ رو میشه ای۵۰ که ۸۰ دلار گرونتره

بعدشم چرا از پی۳۰ لایت نمیگی؟که ای۵۰ لقمش میکنه و تازه قیمتش ۳۵ دلار کمتره😂

afsoon

پی ۳۰ لایت همین الآنم بجز نمایشگر همه چیزش بهتر از ای ۵۰ هست تو تعصب چشمات رو گرفته .بدنه شیشه پی ۳۰ لایت میارزه به ای ۵۰ .ای ۵۰ واقعا حس یه اسباب بازی میده و هر کسی که خریده پشیمان هست .دوربین پی ۳۰ لایت قورت میده ای ۵۰ رو کیفیت ساختش هم همینجور .فست شارژ هم همینجور .سخت افزار هم تقریبا عملکرد یکسانی دارند و تفاوت آنقدر فاحش نیست بعدشم تو توی ایران زندگی می‌کنی ای ۵۰ همین الآنم یک ملیون و خورده ای گرون تر هست مفتش هم گرونه .توی دیوار و شیپور پر از ای ۵۰ هست که چند روز کارکرده میخان بفروشن

_V_

اره حتما همینطوره تو راست میگی
من متعصبم پس تو قطعا خود کومو*یستی😅
فقط باید هرکاریو چین انجام بده
یعنی فیلترت نمیخوره کسی جای دیگه موفق باشه
جایی جز چین چیز خوبی باشه بده اخه هزارتا ایراد میگیری
چین یدونه کوفته برنجی هم به جای گوشی معرفی کنه میگی به به چه عالی
بس کن دیگه حالم بهم خورد ازت

amer

واعظی این معرفتی که داری فکر نکنم هیچ کدوم از بچه ها ترنجی داشته باشن انشا…بقیه هم مثل جنابعالی بدون هیچ تنفر و با دل پاک یاد بگیرن نظرشون بنویسن

_V_

😅👐

_V_

اان حمله میشه😐

CAT

هواوی در اینده نزدیک رقیبی سخت برا اپل میشه حالا ببین کی گفتم.
چون داره اسنپدراگون رو شکست میده بعدش نوبت اپل میشه که حسابی هیجان انگیزه بی صبرانه منتظرم ببینم کی اون روز میاد من به شخصه از برند هواوی زیاد خوشم نمیاد ولی اینکه اغراق کنیم که اسنپدراگون بهتره و اینا جفنگیات هست بنظرم کار درستی نیس

_V_

صد در صد اسنپدرگن بهتره
همین الان چه تو پرچمدار(۸۵۵ در برابر ۹۸۰) چه تو میانرده(۷۳۰ در برابر ۷۱۰) چیپست های بهتری داره،،،حالا اومده ۸۱۰ رو که سری ۹۰۰ بعدی رو قراره همراهی کنه معرفی کرده و میگه از ۷۳۰!قویتره،خب افرین😑

CAT

جناب دلخوری پیش اوردم پوزش میخوام

_V_

نه دلخوری چرا

CAT

چون الکی بعضی طرفداران هواوی که خیلی معتصب هستن پرو بال دادم
حالا باید قیچیشون کنم داره میریزه داره میریزه😫😭😭😜

_V_

میریزه😂

CAT

گریه داره میریزه تقصیر خودت نیسه جامعه خراب شده🙂😁😂😂😋😜

afsoon

محشره چقدر قدرتمند .من فقط تنها ضعف هواوی رو همین سخت افزار میدونستم که این بار ترکوند.گرافیکی قویتر از اسنپ۷۳۰ و واحد عصبی قویتر از پرچمدار اسنپ۸۵۵ .چه شود .چقدر با ارزش

The Destroyer

وایسا تستاش بیاد ببینیم چی میشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)