حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مدیر عامل سونی به صورت رسمی بازنشسته شد

نوشته

4 سال قبل | 22 دیدگاه | سونی

امروز به طور رسمی مدیر ارشد اجرایی سونی کاز هیرای از سمت خود بازنشسته شد. کِنیشیرو یوشیدا قرار است جانشین او شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

کارخانه سونی

کارخانه سونی

در فوریه ۲۰۱۸ بود که اعلام شد کاز هیرای از سمت مدیر ارشد اجرایی خود کناره‌گیری می‌کند و به جایگاه رئیس و مدیر عامل منتقل می‌شود. سپس در ماه مارس امسال  مدیران بازنشستگی او را تأیید کردند و کِنیشیرو یوشیدا که در آن زمان مدیر ارشد مالی سونی بود، به عنوان جایگزین او معرفی شد. ۱۸ ژوئن آخرین روز کاری هیرای در سونی بود. گزارش شده بود که او از این پس به عنوان مشاور ارشد به تیم مدیریت سونی یاری خواهد بخشید.

هیرای در سال ۱۹۸۴ میلادی به «سونی موزیک» پیوست و در سال ۱۹۹۵ به بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی که هم‌ اکنون با نام Sony Interactive Entertainment شناخته می‌شود منتقل شد. سپس در سال ۲۰۱۲ به سمت مدیر ارشد اجرایی و رئیس کل سونی دست یافت. او هنگام ترفیع مأموریت خود را اینگونه توصیف کرد: «اطمینان حاصل کردن از این موضوع که سونی کاندو (فلسفه اصلی این شرکت) را ادامه دهد و مشتریان را چه از نظر احساسی و چه از نظر کنجکاوی ارضا کند.» بازی‌هایی مثل God of War ،The Last of Us و Uncharted 4: A Thief’s End نمونه‌هایی از زاویه دید هیرای نسبت به «کاندو» است.

با رفتن هیرای، او شرکت سونی را به یوشیدا می‌سپرد که در تاریخ یک آپریل ۲۰۱۸ سمت مدیر ارشد اجرایی و ریاست را پذیرفت. هیرای پیش‌تر به جانشین خود گفته بود: «مدیریت این شرکت در کنار رهبری ثابت‌ قدم کیفیت کارهای متنوع سونی، وسعت نظر زیادی را می‌طلبد. فردی دارای این خصوصیات، شخص مناسب برای هدایت راهبردهای آن در آینده است.»

به گزارش گیم اسپات، اکنون یوشیدا هدف خود را به این صورت معرفی کرده: «ساختن آرمان‌های خود روی بنیادی که آقای هیرای به ثبات رسانده، اجرای ابعاد دیگر اصلاح که موجب بهبود رقابت‎پذیری ما به عنوان شرکتی جهانی شود و به ما این امکان را بدهد تا رشد سودهای بلندمدت خود را مشاهده کنیم». یوشیدا در مصاحبه‌ای سیاست‌های خود نسبت به همکاری با مایکروسافت را اظهار کرده بود.

دلیل هیرای برای کناره‌گیری از سمت خود، برنامه سفرهای سخت و طاقت‌فرسای وی در طول انجام این کار بوده. با این بازنشستگی، او می‌تواند زمان بیشتری را صرف خانواده خود در کالیفرنیا بکند.

نظر شما درباره این اتفاق چیست؟ فکر می کنید باعث رشد ژاپنی ها شود؟

اشتراک در
اطلاع از
22 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

امیدوارم مدیر عامل بعدی رو از فضا نیارن که گند بزنه به طراحی و تولید و فروش… 😑

m.b

https://www.gsmarena.com/vivo_announces_120w_super_flashcharge-news-37677.php
جناب عطایی ویوو داره به طور دیوانه کننده‌ای به تکنولوژی شارژ 120 وات میرسه…
این توان میتونه یه باتری 4000 رو در 5 دقیقه 50 درصد شارژ کنه و در 13 دقیقه صفر تا صد شارژ کنه…

afsoon

سونی تاوان حماقت هاش رو داره پس میده .حتی اگر بهترین هم بسازه بازم محکوم به شکست در فروش خواهد بود .امیدوارم مدیر عامل بعدی موبایل سازی رو یا بفروشه یا کلا تخته کنه درش رو و تمرکز سونی روی بخش های سود ده باشه .در دنیایی که چینی ها دارن با طراحی های نوآورانه و قدرتمند ترین سخت افزار ها و باتری ها و فست شارژ ها امپراتوری میکنن هیچ شانسی واسه سامسونگ و اپل هم نمی‌مونه چه برسه به سونی که از یاد ها رفته .سونی چند سال حماقت کرد در پافشاری از تی اف تی برای پرچمدار ها .چند سال حماقت کرد روی طراحی های تکراری و الگوریتم داغون دوربین .امروز دیگه به چنان باتلاقی افتاده که هیچ نور امیدی براش وجود ندارد .ژاپنی ها باید یاد بگیرن دیگه قرن ۲۰ م نیست که مردم صرفا کیفیت و عمر یه محصول براشون مهم باشه اونم توی عرصه موبایل سازی .امروز دنیایی داریم که مردمش دنبال نو آوری .طراحی های خیره کننده .دوربین های فوق العاده .باطری های فوق العاده و فست شارژ های قدرتمند میگردن .هشتاد درصد کاربران هم یک یا نهایت دو ساله گوشی رو عوض میکنن .

_V_

وای وای چقدر تاثیر گذارنکشی مارو مدافع منافع چین در خاورمیانه😂

Mahdi.L

سونی استراتژی های خاص خودشو در حوزه موبایل داشت، تقریبا استراتژی هایی شبیه به بخش کنسولش که دستگاه هایی با زبان طراحی ویژه خودش تولید کنه و با کمترین نوسان در ویژگیها و طراحی و با پشتوانه کیفیت و حمایت طرفداران بتونه به پیش ببره صعنت موبایل رو، ولی فکر میکنم اینو نمیدونستن که تو بخش کنسول، عامل تعیین کننده نه خودِ کنسولاش بلکه محتوا و بازی های خوبش هستن که اگر میتونست یک نوعی همچین کاری با گوشیاش هم انجام بده، و یک محتوا منحصر به فرد مخصوص گوشیاش ارائه بده، الان هم جز بهترین ها میبود
در ضمن شرکت های اپل و سامسونگ، تا سالها میتونن با قدرت به کارشون ادامه بدن، چون مثلا شرکت سامسونگ تقریبا هیچ محدودیتی در حوزه کاری نداره و هر چیزی رو تولید میکنه و طیف وسیعی از محصولات رو در هر زمانی برای ارائه داره و اپل هم اکوسیستم مخصوص خودشو داره که یکتاش کرده و از اینها گذشته هر دو شرکت طرفداران بسیار زیاد و قدیمی دارن که بهشون وفاداران و از عوامل اصلی موفقیتشون تا حالا بوده
ولی در مورد شرکت های چینی، بیشترین عامل سوق دهنده مردم به سمتشون بحث قیمت و صرفه اقتصادی بوده و اگر این عامل نباشه، بسیاری ترجیحشون انتخاب برندهای شاخص مثل اپل و سامسونگ
اینجاست که قدرت و اهمیت برندسازی به چشم میاد

_V_

قطعا همینطوره
و البته فکر میکنم بزودی سونی هم راه چاره ای پیدا میکنه بالاخره،،نمیذاره اینطوری پیش بره

Ermia

Apple hichvght nemiofte

Amir galaxy

(باتری های فوق العاده و فست سارژقوی)
کلا میدونه تو همین یه مورد بهترن ول نمیکنه😂
کل گوشی یه طرف فست شارژ یه طرف😂
به قول دوستمون چو فست شارژ نباشد تن من مباد

amer

انشا…که از بازنشستگیت و در کنار خانواده بودن لذت ببری
همان طور که قبلا هم در اخبار ذکر شده جناب یوشیدا فردی کارپشته و معتقد به کیفیت ساخت و نواوری در تمام زمینه های محصولات سونی هست
و بنده به جناب یوشیدا ایمان راسخ دارم که سونی را به جایگاه واقعی خودش و اول شدن در تکنولوژی موبایل میرسونه
به امید موفقیت جناب یوشیدا
سونی پادشاه ابر تکنولوژی جهان

UnderTaker

منظورت از کارپشته همون کارکشته بود دیگه، نه؟؟؟ 😂

_V_

امیدوارم سونی موبایل دوباره بازگشت جانانه داشته باشه و دوباره مث قدیما ما با فنای سونی بحث کنیم نه یه دختر بچه که معلوم نیست از چینیا خوشش میاد یا اینکه خودش چینیه😄😅

Amir galaxy

چقد هم بی منطق حرف میزنه😂😂😂
لااقل مصطفی یه چیزی بلده😂✌

_V_

😂👌

m.b

موقعی که تو هنوز نمیدونستی تکنولوژی چیه من یکی از اولین مدل های سونی اریکسون رو داشتم…
اگر حرفای درستی نمیشنوی بخاطر اینه که از سر سن کم، حرفای درستی هم نمیزنی…

Amir galaxy

چند تا مثال بزن…
اها حواسم نبود چون طرفدار سامسونگم میشم بچه و فیک و …..

Amir galaxy

بی منطق رو با تو نبودم m.b

نیما عرفانی

سونی همیشه برای من و اکثر عموم قابل احترام بوده و شخصاً باهاش خاطرات زیادی دارم .
اولین تحول و قدم اساسی که سونی باید در بخش موبایل انجام بده که یکم از بحران خارج بشه ، برطرف کردن فاصله ی زمانیِ بسیار زیاد بین معرفی و عرضه ی محصولات هست که هیچ جوره قابل توجیه و منطقی نیست در موازاتش باید روال قیمت گذاریش هم دستخوش تغییر کنه .

_V_

🤔🤔درسته

amer

خخخ .فدات واعظی جون انشا…

_V_

🙏

CAT

خدارو هزار مرتبه شکر

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)