حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اندروید سفارشی سازی شده داخلی در انتظار گوشی‌های هوشمند بومی

نوشته

4 سال قبل | 11 دیدگاه | اخبار داخلی، سیستم عامل

اخیراً وزیر ارتباطات در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان البرز اعلام کرده بود که قصد دارند سیستم عامل اندروید گوشی‌های هوشمند تولید داخل را به کمک استارتاپ‌های داخلی تغییر دهند. اما دیروز وزیر ارتباطات این خبر را تصحیح کرده است و اعلام کرده است که آن‌ها در حال کار بر روی نسخه شخصی سازی شده اندروید برای گوشی‌های داخلی هستند. اندروید سفارشی سازی شده داخلی در انتظار گوشی‌های هوشمند بومی است و در ادامه با هم درباره آن صحبت می کنیم، با ترنجی همراه باشید.

اندروید شخصی سازی شده ایرانی

اندروید شخصی سازی شده ایرانی

اندروید شخصی سازی شده ایرانی

مدتی پیش خبرگزاری ایسنا در گزارشی از نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان البرز به نقل از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد که به زودی سیستم عامل اندروید در گوشی‌های داخلی تغییر خواهد کرد. آذری جهرمی در این جلسه اعلام کرده بود که مدت زیادی است که به دنبال تغییر سیستم عامل اندروید در گوشی‌های ایرانی هستیم و در این راستا می‌خواهیم از استارتاپ‌های داخلی حمایت کنیم؛ اما متاسفانه به دلایلی این موضوع پیش نمی‌رفت تا این‌که اپلیکشین‌های داخلی را از پلی استور حذف کردند و همدلی در خصوص این موضوع ایجاد شد و به زودی نتیجه آن اعلام خواهد شد.

حال به تازگی وزیر ارتباطات در پاسخ به موضوع تغییر سیستم عامل اندروید در گوشی‌های هوشمند داخلی اعلام کرده است که آن‌ها هیچ برنامه‌ای برای حذف کامل سیستم عامل اندروید ندارند و صرفا در حال کار بر روی یک نسخه سفارشی سازی شده از سیستم عامل اندروید هستند تا مشکلاتی مانند محدود سازی و حذف اپلیکیشن‌های ایرانی دیگر رخ ندهد. وزیر ارتباطات در ادامه در خصوص موضوع تغییر سیستم عامل اندروید بیان کرد:

ما نگفتیم قصد داریم تا سیستم عامل اندروید را عوض کنیم و این حرف درستی نیست. بلکه در صحبت‌ها اعلام کردیم که مدت‌ها بود بر روی یک نسخه سفارشی شده اندروید در حال کار کردن بودیم تا بتوانیم در گوشی‌های داخل کشور از آن استفاده کنیم. دلیل این کار این است که اتفاقاتی مشابه حذف کسب‌وکارهای ایرانی رخ ندهد. این موضوع پیش نمی‌رفت اما وقتی آمریکایی‌ها آمدند و نرم‌افزارها را حذف کردند در داخل کشور همدلی ایجاد شد و این اتفاق افتاد. ما به زودی خبرهای خوبی از یک سیستم‌عامل سفارشی شده اندروید بر روی گوشی‌های ایرانی خواهیم داد. در آن نسخه قابلیت حذف اپلیکیشن‌ها توسط گوگل وجود نخواهد داشت.

وزیر ارتباطات تاریخ مشخصی را برای عرضه نسخه سفارشی سازی شده سیستم عامل اندروید اعلام نکرده است و آن را به آینده نا مشخص موکول کرده است، اما به احتمال بسیار زیاد این نسخه بر پایه اندروید خام که گوگل به صورت رایگان ارائه می‌شود ساخته خواهد شد. نظر شما درباره اندروید سفارشی سازی شده داخلی برای گوشی‌های هوشمند بومی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
11 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
MohsenHiradian

بخدا هنوز جای طرح ریجستری درد میکنه بزار خوب شه بعد از این اقدامات مثلا راهبردی حرف بزن چرا گوگل باید تلگرام طلایی رو حذف کنه اگه جاسوسی نکرده باشه ؟ هعییییی داریم به سمت سودان شدن پیش میریم خودمون حالیمون نیست

mehrdad_ma

باو یارو خودش تویت زد ما پیام شما رو رصد کنیم خوبه یا خارجیا 😁
قشنگ معلوم بود دارن جاسوسی میکنن

afsoon

یعنی همه برند ها یه نوع پوسته اندورید بومی داشته باشن؟ 😑مگه میشه مگه داریم .هر برندی رابط کاربری خودش رو داره امکانات نرم افزاری خودش رو داره 😑

mehrdad_ma

تو که خوشت میاد اندروید و آمریکا نابود بشن

afsoon

خخخ اون که بله .من نظری منفی هم ندادم .کلا حرفم این بود ک رابط برند ها با هم فرق دارد و این کار رو کردن دیگه همه برند ها میشن مثل هم .آمریکا هم رو به زوال هست سیستم عامل ها هم دیگه بقیه میسازن .دیگه گذشت زمانی که بقیه وابسته بودن بهش

mehrdad_ma

هروقت سورس اندروید رو بست دیگه aosp وجود نداشت بیان بسازن
بعید می‌دونم این چیزا رو بفهمی یه زمانی هم قرار بود سیستم عامل های اروپایی اندروید رو زخمی کنن مثل اوبنتو تاچ و……..
الان یه بچه هم میتونه رام کامپایل کنه خود گوگل امکاناتشو گذاشته

mehrdad_ma

اولا ما که جز نارتب چیزی نداریم 😂 glx هم معلوم نیست مال کجاس
فقط رو اینا بزنن تبلت نارتب با سیستم عامل بومی
چقدرم ادعا دارن از هر چیزی نسخه بومی بسازن زااااارت

اگه IOS بومی و ویندوز بومی هم بسازن خیلی که خیلیم عالیه

_V_

خخخخ نارتب و جی ال ایکس😂😂😂😂
جی ال ایکس رفتم تحقیق دیدم گوشیای یه برند چینیه فقط مارکشو چنتا جیز دیگشو عوض میکنن انگار،،،حالا دقیق یادم نیست😅

amer

به نظرم این سیستم اندروید ایرانی روی گوشی های چینی نصب کنن بد نیست؟نه!

amer

فقط تا 2ماه دیگه انوقت که قیافه طرفداران بنجل چینی دیدنی میشه.

MohammadFarhaadi

آزموده را آزمودن خطاست.خود وزیر عزیز!!! میدونه کاملا که مردم اعتمادی به طرحهتی بومی سازی شده ندارن و دلیلش رو هم قطعا میدونه.با اینحال دران بیت المال رو هدر میدن.معلوم نیست کدوم آ.ق.ا زاده جیبش خالی شده دست کردن از پشتشون طرح جدید در آوردن!آخه احمق گوشی و دیوایست کجا بود که بخای اندروید بزنی روش؟؟؟!!!کی راحت میشیم ار دست یه مشت دزد کثیف خدا میدونه.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)