حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هواوی نوا ۵ (Huawei Nova 5) با چیپست کایرین ۸۱۰ ارایه خواهد شد

نوشته

4 سال قبل | 18 دیدگاه | هواوی

آنطور که از خبرها و اطلاعات لو رفته از داخل شرکت هواوی به گوش می‌رسد این شرکت در حال تدارک برای معرفی گوشی‌های سری جدید نوا ۵ (Nova 5) است. در این میان نسخه پایه این سری با چیپست جدیدی عرضه می‌شود که پیش از این توسط هیچ دستگاهی استفاده نشده بود. احتمالا هواوی نوا ۵ (Huawei Nova 5) با چیپست کایرین ۸۱۰ ارایه خواهد شد و در ادامه با هم درباره آن صحبت می کنیم، با ترنجی همراه باشید.

هواوی قصد دارد محصولات سری نوا خود را نیز بروزرسانی کند که این بروزرسانی شامل عرضه سه گوشی جدید با نام‌های نوا 5i، نوا 5 و نوا 5 پرو خواهد بود. به تازگی کاربری توئیتری که پیش از این نیز چندین بار اطلاعات مربوط به محصولات چینی را لو داده بود اعلام نموده که شرکت هواوی قصد دارد سه گوشی جدید از سری نوا 5 را عرضه کند.

نسخه ارزان قیمت این سری نوا 5 آی است که از چیپست قدیمی‌تر Kirin 710 استفاده می‌کنند. نسخه دوم نوا 5 خواهد بود که چیپست جدید Kirin 810 در ساخت آن به کار خواهد رفت و برای تکمیل سبد پیشنهادی هواوی با این سری گوشی، مدل سوم نوا 5 نام‌گذاری شده و قرار است از چیپست رده‌بالا (ولی قدیمی) Kirin 980 استفاده نماید.

اما همانطور که در ابتدا اشاره کردیم چیپست جدید Kirin 810 به تازگی به رنج محصولات هواوی اضافه شده و ظاهراً مشخصات عملکردی و پردازشی مانند Snapdragon 730 دارد. این چیپست نیز با فناوری جذاب 7 نانومتری ساخته خواهد شد که می‌تواند مصرف توان الکتریکی کمتری نسبت به نسل قبل را نتیجه دهد.

نوا ۵

نوا ۵

همانطور که می‌دانید زمان نسبتاً زیادی از رونمایی از چیپست Kirin 710 نیز می‌گذرد ولی به دلیل سیاست استفاده از یک چیپست در سری ابزارهای میان‌رده، هواوی قصد دارد این چیپست را در محصول میان‌رده و ارزان قیمت نوا 5 آی نیز استفاده کند. اطلاعات دیگری که در توییت جدید به کاربران ارائه شده شامل دو تصویر از بدنه یک گوشی است که ادعا می‌شود نوا 5 است.

این طرح جدید شباهت بسیار زیادی به محصولات سری آنر 20 دارد و در پشت دستگاه از ماژول دوربین چهار سنسوره استفاده شده است. نکته مهم دیگر این است که در پشت دستگاه اثری از وجود سنسور اثر انگشت نیست و این بدان معناست که سنسور اثر انگشت این گوشی به صورت زیر نمایشگر، در جلوی دستگاه و یا به صورت مجتمع در داخل دکمه پاور دستگاه جای گرفته که خود می‌تواند ویژگی جذابی در مورد این گوشی باشد.

طبق اطلاعات قبلی می‌دانیم که هواوی قصد دارد این سری گوشی جدید را طی مراسمی در روز 21 جون (31 خرداد) به صورت رسمی معرفی کند و بهتر است کمی منتظر بمانیم تا موعد ملاقات با این سه گوشی جذاب نیز فرا رسد. نظر شما چیست؟ فکر می کنید نوا ۵ دستگاه موفقی باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
18 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
afsoon

تابوی چیپ ۷۱۰ بلاخره شکسته شد

_V_

تابو نیست هر نسل که کرین میانرده جدید میده انقدر با اون چیپست گوشی میده بیرون تا انبارش خالی شه /-:
حالا جای ۷۱۰ عوض شده شد ۸۱۰😐

K-Ehsani

بد تر از همه کایرین 650 ، تا 659 بود، که
که بیشتر از 2 سال ازش استفاده کرد .

Amir galaxy

خوبه عملکردش در حد و اندازه اسنپ ۷۳۰ هست….
اما سوال اینجاس رو میانرده های بعدیش از این استفاده میکنه یا ضعیف تر از این رو میزاره؟

نیما عرفانی

مشتری های هدف سری نوا جوان پسند ها هستند و چه از نظر طراحی چه امکانات در مقابل میان رده های برندهای دیگه سطح بالاتری دارن و حتی مدلی که دارای کایرین ۹۸۰ است دستگاه بالارده به حساب میاد اما خب باید اینم گفت که قیمت بالاتری نسبت به مدل های لایتِ سری پی و میت و آنر دارن.
خوشبختانه کایرین ۸۱۰ با لیتوگرافیِ جدید و ۷ نانومتری به عنوان رقیب اسنپدراگون ۷۳۰ عرضه شده و قطعاً پردازنده ی توانایی می‌تونه باشه.

CAT

پشتش کمی شبیه ایسوس زنفون 5 هست

_V_

اون حالت نوری که پشتشه شبیه گوشیا و لپ تاپای ایسوسه ولی اونا از وسط گوشین این از چپ

CAT

آفرین عزیز دقیقا👍

Amir galaxy

میشه گفت همون ایفون ۱۱😂✌
دوربین میت ۲۰ رو از وسط اورد گوشه😂😂😂

نیما عرفانی

دوستان کسی اطلاع داره رکورد جهانیِ بازیِ ۲۰۴۸ چقدر هست؟

_V_
نیما عرفانی

خب الان رتبه ی ۱۰۳۵۷۱۶ چه رنکینگی میگیره؟

_V_

نمیدونم جناب حتی نمیدونم این چ بازییه فقط شما گفتید من رفتم یه سرچ کردم

نیما عرفانی

ممنون واعظ جان اوکی شد

CAT

آقای عرفانی شما خیلی ضریب هوشیتون و صبرتون بالاست که ۲۰۴۸ بازی میکنید براوو🤩👍

نیما عرفانی

ممنون محمد جان شما لطف داری البته اگه اسم شریفتون رو اشتباه نگفته باشم⁦☺️⁩
بله من بیشتر بازی های فکری و تمرکزی انجام میدم رو گوشی اما اولویتم بازی های ورزشی و هیجانی رو لپ تاپ هست مثل FIFA , PES 😊

CAT

درست گفتید عزیز اسمم محمد هست😀❤
خیلی هم عالی 👍
سلامت باشید😉

نیما عرفانی

عزیزدلی برادر شما هم در پناه خدا همیشه موفق و مؤید باشید🌹🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)