حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هواوی سیستم عامل خود را از مهر روی موبایل هایش ارایه می کند

نوشته

4 سال قبل | 15 دیدگاه | سیستم عامل، هواوی

درباره سیستم عامل هواوی و زمان عرضه آن هم خبرهای زیادی شنیده ایم. در جدیدترین گزارش ها می شنویم که گوشی های دارای سیستم عامل هواوی از حدود چهار ماه دیگر عرضه خواهند شد. اما آیا هواوی میت ۳۰ و هواوی میت ۳۰ پرو مجهز به اولین سیستم عامل موبایل جدید این شرکت عرضه می‌شوند؟ در ادامه با ترنجی‌ همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

سیستم عامل هواوی

هواوی

هواوی

بر اساس گزارش‌های منتشر شده از چند رسانه چینی، هواوی آماده عرضه دستگاه‌های موبایل مجهز به اولین سیستم عامل HongMeng OS تا مهر ماه امسال است. این نام پلتفرم موبایل اختصاصی هواوی بوده و در سایر کشورهای دنیا Ark OS شناخته خواهد شد. اگرچه به عقیده گوگل سیستم عامل موبایل هواوی برای امنیت ملی آمریکا خطرناک خواهد بود، اما در هر صورت تصمیم دونالد ترامپ، بزرگترین گوشی‌ساز چینی را به سمت تلاش برای دستیابی به استقلال نرم افزاری برده است.

آنطور که به نظر می رسد قرار نیست اولین سیستم عامل این پلتفرم در دو گوشی پرچمدار آتی شرکت یعنی هواوی میت 30 و میت 30 پرو به کار برود. اولین گوشی های دارای سیستم عامل هواوی پایین‌رده بوده و تا مدتی فقط در بازارهای کشور چین عرضه خواهند شد.

بر اساس گزارش Global Times، این سیستم عامل در همکاری با شرکت Tencent توسعه پیدا کرده و سه گوشی‌ساز چینی بزرگ دیگر، شیائومی، اوپو و ویوو، در تست گوشی های دارای سیستم عامل هواوی با رقیب خانگی خود همکاری خواهند کرد. نکته بسیار هیجان‌انگیز اینجاست که بر اساس نتایج اولیه تست نخستین سیستم عامل موبایل هواوی، سرعت آن در مقایسه با سیستم عامل‌های اندروید توسعه یافته به دست شرکت گوگل 60 درصد بیشتر است!

دلیل عرضه گوشی های دارای سیستم عامل هواوی در بازار چین برای یک مدت زمان مشخص، انتظار تا برآورده شدن تمام انتظارات از آن و آمادگی این پلتفرم نرم افزاری برای استفاده در سرتاسر جهان است. تا امروز، شرکت‌های زیادی حتی سامسونگ (با سیستم عامل تایزن) برای قد علم کردن در برابر اندروید و آی او اس تلاش کرده‌‌اند، اما اقداماتشان راه به جایی نبرده است.

چندین ماه پیش از اعلام ناگهانی سنگین‌ترین تحریم‌ها علیه هواوی اعلام شد سیستم عامل انحصاری هواوی در دست ساخت است. هواوی احتمالا در صورت عدم تحریم توسط آمریکا، حداقل تا چند سال آینده ایده توسعه یک پلتفرم موبایل اختصاصی برای خود را اجرایی نمی‌کرد، اما اکنون مجبور به این کار شده است و باید سنجیده عمل کند. بعد از تست گوشی های پایین‌رده قدرت گرفته از اولین سیستم عامل موبایل هواوی، باگ‌گیری و اطمینان از آمادگی آن برای به کار رفتن در گوشی های عرضه شده در بازارهای خارج از چین، آن را در گوشی های پرچمدار میت 30 و پی 40 نیز مشاهده خواهیم کرد.

سه هفته پیش اعلام شد سیستم عامل موبایل هواوی با پشتیبانی از اپلیکیشن‌های اندرویدی پاییز عرضه می‌شود. این یکی از نقاط قوت این سیستم عامل بوده و به توسعه آن سرعت می‌دهد. اگر استفاده از برنامه‌های اندروید روی این پلتفرم امکان‌پذیر نبود، هواوی مجبور می‌شد میلیون‌ها دلار به منظور توسعه چند صد هزار اپلیکیشن و بازی برای اولین سیستم عامل خود هزینه کند.

علاوه بر آن، تست و باگ‌گیری آن زمان بسیار بیشتری می‌طلبید. نگرانی گوگل دقیقا از همین موضوع است و آن را به دولت آقای دونالد ترامپ هشدار داده است. به عقیده این شرکت، دو شاخه شدن اندروید به نفع هیچ شرکت و فردی نبوده و به خاطر وجود باگ‌های فراوان در اولین سیستم عامل هواوی، امنیت چند صد میلیون کاربر به خطر خواهد افتاد.

نظر شما چیست؟ منتظر سیستم عامل اختصاصی هواوی هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
15 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
amer

هواوی و همه شرکت های چینی کلا با این کار خودشون نابود میکنن شما فقط یه لحظه به گفته کارشناس توجه کن گفته در خارج از چین برای کسی که سالها با سیستم اندروید کار کرده به هیچ وجه قبول نمیکنه بیاد با سیستم منگ چینی چندش اور کار کنه و بدرد نخوره.این حرف من نیست(الان امثال mbباسواد که بلد نیست کلمه پروفسور درست بنویسه میاد منفی میده)

m.b

پروفصور جدی جدی باور کردی پروفسوری؟ 😂😂
نه عزیزم به درد تو همون پروفصور میخوره…
پروفسور مال آدم حسابی هاست پروفصور… 😅😂
تو داغان تر از اونی که بدونی پشت اسمی که برات انتخاب کردم فلسفه هست…
بیخود نیست که شدی پروفصور…
خب ‌علی ایحال جای این حرفا یه هوآوی بنجل بگو که بخندیم… 😂

amer

اولا با این چرندیات گوز گوز نکن و اما فلسفه اسمت من بهت میگم mbدر واقع مخفف کلمه مصطفی بی شرف هست خوش باش بدبخت بیچاره بی سواد

Amin B3DA

اقای عطایی اینام هست لطفا بن کنید کلا 🤦‍♂️

ronin

فک کنم بی محلی به ایشون بهترین جواب باشه
کسی کاریش نداشته باشه کم کم بساتشو جمع می کنه وفضای سایت هم بهتر میشه

ronin

با توجه به برنامه ی عالی ای که‌هواوی تا اینجا داشته احتمال موفقیتش زیاده
تابحال به هرچی که خواسته رسیده و اصلا بعید نیست بازهم به چیزی که میخواد برسه

Amir galaxy

نمیشه گفت از همون اول موفق میشه….
اما در دراز مدت چیز خوبی میشه

Aliti

این چ وضعشه!آدم تعداد کامنتهارو میبینه میاد ببینه چخبره ولی..!
دست از پا خطا کنی و لمس ناخواسته یا یک لایک بخوای بدی هم میری توی صفحاتِ تحمیلی و اعصاب خرد کن!
ماشالله ب صداسیما!

Amir galaxy

اخه این جناب عط.ایی چند بار بگه که چند وقت دیگه یه قسمت برای کاربرانی که نمیخوان این تبلیغاتو ببنین فعال میشه؟؟؟
یه بار گفت دیگه….

afsoon

من که تبلیغ میاد هیچ راه برگشتی هم ندارد باید کلا بیام بیرون دوباره سرچ کنم و بیام توی سایت

Amir galaxy

منم همینطورم
درست میشه…
تو همون افسونگر گیسو نیستی؟

afsoon

اره گوشیم رو عوض کردم اون ای دی رو فراموش کردم اینو ساختم

نیما عرفانی

آدرس ایمیلتون رو در قسمت نام کاربری و رمز ورودش رو وارد کنید یه کدی ارسال میشه به ایمیلتون ( قسمت صندوق ورودی یا اسپم ها) با اون کد میتونید با اکانت قبلی لاگین کنید.
نهایتاً اگه باز جواب نداد میتونید مستقیماً با مدیریت سایت آقای ع.طایی ارتباط برقرار کنید که ایشون مشکل رو برطرف کنن.

afsoon

چقدر حرف های زشت میزنی .اینجا خونه خالت نیست .خجالت بکش .

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)