حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سریال چرنوبیل توجه اینفلوئنسرها را به سمت این منطقه معطوف کرده است

نوشته

4 سال قبل | 4 دیدگاه | سریال

احتمالا می دانید که یک مینی سریال ۵ قسمتی این روزها سروصدای زیادی برپاکرده است و این سریال چیزی نیست جز چرنوبیل (Chernobyl). مینی سریال چرنوبیل فاجعه نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل در سال ۱۹۸۶ را بازگو می‌کند. این مینی سریال که از سوی شبکه تلویزیونی HBO جایگزین فیلم گیم اف ترونز شد؛ به سرعت یکی از محبوب‌ترین و بهترین سریال‌های تلویزیونی امسال شده و از سایت IMDB بالاترین رتبه را کسب کرد تا از سریال‌هایی مانند گیم اف ترونز، بریکینگ بد و سوپرانوز هم پیشی بگیرد. شاید جالب باشد که بدانید سریال چرنوبیل توجه اینفلوئنسرها را به سمت این منطقه معطوف کرده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

چرنوبیل

چرنوبیل

چرنوبیل

سریال چرنوبیل اگرچه رویت‌کننده یک فاجعه و اتفاق تاریخی است ولی در لایه‌های زیرین خود نگاهی عمیق و دقیق به ساختارهای فاسد و ناقض قدرت دارد. داستان این مینی سریال به فراتر از فاجعه چرنوبیل کشیده می‌شود و بیننده را با خود همراه می‌کند.

اتفاقا در ایران هم مینی سریال چرنوبیل با استقبال کاربران روبرو شده و در شبکه‌های اجتماعی پیرامون‌اش بحث و بررسی‌های زیادی صورت می‌گیرد. برخی از تکه کلام‌های سریال توییت می‌شوند و کاربران درباره دروغ‌گویی و فدا کردن جان انسان‌ها برای قدرت حرف می‌زنند.

آن‌ها سعی می‌کنند خودشان را به چرنوبیل رسانده و سلفی بگیرند و هشتک بزنند تا لایک‌های بیشتری در فیدها نصیب‌شان شود.

اما نباید فراموش کرد در سال ۲۰۱۹ هستیم و اینفلوئنسرهای اینستاگرام آماده بهره‌برداری از هر سوژه محبوبی هستند. بنابراین، منطقه اطراف نیروگاه چرنوبیل این روزها میزبان ده‌ها و صدها کاربر اینستاگرام و گردشگران دیگر است. آن‌ها سعی می‌کنند خودشان را به چرنوبیل رسانده و سلفی بگیرند و هشتک بزنند تا لایک‌های بیشتری در فیدها نصیب‌شان شود.

پخش سریال چرنوبیل باعث کنجکاوی مردم شده و برخی عوارض جانبی را به همراه داشته است. مردم می‌خواهند از نزدیک محل این حادثه را تماشا و حضورشان را ثبت کنند.

یکی از آزانس‌های برگزارکننده تورهای بازدید از منطقه چرنوبیل به خبرگزاری رویترز گفته است پس از نمایش این سریال از شبکه HBO با افزایش ۴۰ درصدی گردشگر روبرو شده و کسب‌وکارشان رونق مضاعفی گرفته است.

این روزها منطقه اطراف نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل شبیه یک منطقه بمب‌گذاری شده است. همه‌چیز خراب و فروپاشی شده و سگ‌های ولگرد، ساختمان‌های نیمه مخروبه و نابوده شده، قطارهای زنگ زده و نظایر این‌ها دیده می‌شود ولی گردشگران با شوق و هیجان زیاد می‌خواهند از این منطقه بازدید کنند.

شاید چرنوبیل بزرگ‌ترین فاجعه‌ای انسانی در ده‌های اخیر تاریخ بشر باشد که خانه هزاران کارگر را خراب و ویران کرد و اکنون شبیه به شهر ارواح است اما اینفلوئنسرهای اینستاگرام از دیدن این شهر خوشحال می‌شوند و برای گرفتن سلفی‌هایی لایک‌خور هیجان‌زده هستند.

شما سریال چرنوبیل را دیده اید؟ نظر شما درباره این اتفاق و این برش از زاویه نگاه سازنده سریال چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
vahid

واقعا انقد سریال زیبا و خوش ساخت بود منم دوست دارم برم پرپیات و نیروگاه چرنوبیل

_V_

انقدر اینور اونور تو بازیا و فیلما ازش استفاده کردن دیگه جایی برای دیدن نمونده😐😅

dele_tanha

واقعا عالیه این سریال جایگزین بازی تاج و تخت در شبکه اچ بی او هست.

CAT

این مینی سریال واقعا یک اثر هنری هست خیلی عالیه همچنین مستند کرم چاله هارو هم پیشنهاد میکنم ببینید !

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)