حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هواوی میت ۳۰ با اندروید ۱۰ عرضه نمی شود اما احتمالا یک سیستم عامل کاملا نو داشته باشد

نوشته

4 سال قبل | 29 دیدگاه | هواوی

می دانیم که هوآوی اوایل پاییز سیستم عامل تلفن همراه خود را راه اندازی خواهد کرد. ریچارد یو، مدیر فروش مربوط به مشتریان ، به CNBC گفته است که وابستگی اش به سیستم عامل بسیار موفق اندروید گوگل را کاهش خواهد داد. با توجه به اعلامیه اخیری که گوگل تمام فعالیت های خود را با شرکت هوآوی را به حالت تعلیق درآورده است. بر همین اساس خبر می رسد که هواوی میت ۳۰ با اندروید ۱۰ عرضه نمی شود اما احتمالا یک سیستم عامل کاملا نو داشته باشد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

هواوی میت ۳۰

هواوی میت ۳۰

هواوی میت ۳۰

در نتیجه، هوآوی در حال حاضر دسترسی به تمام به روز رسانی های آینده را برای نسخه توسعه یافته گوگل از سیستم عامل اندروید، از جمله اندروید Q را از دست داده است. برای دستگاه های آینده نیز اجرای Google Play متوقف خواهد شد، که دسترسی میلیون ها کاربر برای برنامه های تلفن همراه، فیلم ها، مجموعه ها، کتاب ها، و .. را فراهم می کند.

هوآوی رقیب اندرویدی خود را که آخرین راه حل برای گوشی های هوشمند موفق خود می باشد، نیاز دارد. این سیستم عامل ابتدا در چین گسترش پیدا می کند، احتمالا این پاییز، این نسخه به بازار عرضه خواهد شد . Google Play، Gmail و دیگر سرویسهای گوگل که قبلا نصب شده اند در سیستم عامل اندروید خود برای گوشی های فروخته شده در چین موجود نبودند، بنابراین انتقال برای کاربران بسیار کم دردسر ساز است. با این حال، مشخص نیست که آیا هوآوی به اندازه کافی با داشتن وفاداریشان در نام تجاری می توانند مشتریان را متقاعد به استفاده از سیستم عامل جایگزین با وجود مواردی چون از دست دادن دسترسی به برنامه های مورد علاقه و همچنین آشنایی با یک سیستم عامل جدید نماید یا خیر.

هوآوی در حال حاضر دارای گوگل پلی خود می باشد، همچنین هوآوی اپ گالری را دارد هرچند که در تلفن های هوشمندش به صورت پیش فرض نصب نشده است.

باید جانشین هایی مانند گوشی Huawei Mate 30 و Huawei P30 Pro سیستم عامل تلفن همراه هوآوی را اجرا کنند، این شرکت چینی باید طراحان را تشویق کند تا نسخه هایی کاملا جدید و جداگانه از محبوب ترین برنامه ها مانند واتس اپ، فیسبوک، اسنپ چت، ترین لاین، ناو تی وی ، نتفلیکس، اسپاتیفای، اسکای، اینستاگرام ، آمازون، Sky و غیره داشته باشد.این فرآیندی می باشد که مایکروسافت تلاش کرد آن را عملی کند ولی نتوانست با ویندوز فون کار کند.

سامسونگ نیز چند بار تلاش کرده است : اولین بار آن را سیستم عامل بادا ، سپس تیزن را معرفی نمود که هنوز با موفقیت Galaxy Watch Active همراه است .هر دو سیستم عامل بادا و تایزن از مدل های جدید تلفن همراه برداشته شده اند. و حالا آیا هوآوی به قدر کافی شانسی برای موفقیت دارد؟ هوآوی تاکید کرده است که سیستم عامل خود تنها در صورت استفاده از برنامه های گوگل به طور دائم مسدود خواهد شد.

“ما نمی خواهیم این کار را انجام دهیم، اما مجبور به انجام این کار به دلیل تحریم وارد شده از طرف ایالات متحده هستیم. فکر می کنم ایالات متحده و یا هر چیز دیگری تنها نمی تواند خبر بدی برای ما باشد ، بلکه اخبار بد برای شرکت های آمریکایی نیز خواهد بود زیرا ما از کسب و کار آن ها حمایت می کنیم، بنابراین مجبور خواهیم شد که این کار را به تنهایی انجام دهیم.” ریچارد یو در ادامه به CNBC گفت.”ما نمی خواهیم این کار را انجام دهیم، اما هیچ راه حل دیگری نداریم، انتخاب دیگری وجود ندارد.”

تاریخ انتشار آن هم در پاییز برای سیستم عامل هوآوی جالب است، زیرا معمولا زمانی می باشد که شرکت هوآوی قرار است جدیدترین گوشی هوشمند خود از سری گلوبال هوآوی میت اعلام کند. هوآوی طور گسترده ای انتظار می رود که گوشی Huawei Mate 30 و Mate 30 Pro را در پاییز امسال ارائه دهد. به همین ترتیب این زمان می تواند زمانی برای معرفی اولین اجرای سیستم عامل کاملا جدید آن نیز باشد.

نظر شما درباره این اتفاق چیست؟ فکر می کنید میت ۳۰ ضربه می خورد؟

اشتراک در
اطلاع از
29 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

بخاطر جاافتادن سیستم عاملش هم که شده هوآوی باید روی اولین گوشی‌ای که با این سیستم عامل کار میکنه خیلی خیلی کار بکنه که با اینکه سیستم عاملش اندروید نیست، کاربرا رو مجاب به خرید خود گوشی به دلیل بی بدیل بودن این گوشی بکنه…
اگر میت 30 باشه باید هوآوی بترکونه تو این سری تا خریدار ها بتونن سیستم عامل جدید رو نادیده بگیرن…

Marshal

ریسک بسیار بزرگیه ولی خب مجبوره! مایکروسافت و نوکیا با اون همه عظمت شکست خوردند با سیستم عامل ویندوزفون.

amer

هواوی دیگه نابود شد رفت
فقط شیائومی هنوز تحریم نشده که طبق اخبار جدید به زودی به مرگ هواوی دچار میشه

UnderTaker

تو هر کامنتت داری میگی شیائومی هم قراره مثل هواوی تحریم بشه ، منبع موثقی داری واسه‌ی این حرفت؟؟؟ اگه هست ارائه بده.

ronin

هواوی نابود شه
شیائومی نابود شه
کل چین نابود شه
سونی بازم هیچ کاری نمیتونه کنه
بخش موبایل سونی خیلی وقته مرده
خوشحال نباش😅

CAT

من 6 یا ۷ سال پیش خیلی تبلیغات هواوی میشد برای همین رفتم هواویY330 خریدم مشخصاتش هم خوب بود منم گفتم حتما چیز خوبیه سه روز استفاده کردم بعد دیگه وقتی زدم شارژ خاموش شد دیگه هم روشن نشد فقط لوگو میومد بعد داغ میکرد خاموش میشد هیچ گارانتی چیزی هم اون موقعه نداشت هرجا هم بردم گفتن نه ما سر در میاریم نه قطعاتش موجوده 😐 خلاصه رفت تو پاچم🙂 از اون موقعه هر موقعه هواویی میبینم انگار دارم اشغال میبینم حرصی میشم😡 البته الان نمیدونم جنساش خوبه یا نه🤪 مدرک هم دارم کارتونش با خودش هست از اون موقعه نگه داشتم🤕

chalton

دقیقا همینطوره یکی از دوستای منم همین بلا رو بهش دچار شده بود

ronin

اکانت فیک جدید سوپر ترول اعظم😂
استراتژی جدیدی در پیش گرفته

_V_

ronin
نه داداش چوچول نیست،،دیروز داشت درباره سونی بحث میکرد😐

ronin

والا از همچین موجودی هیچی بعید نیست

_V_

😂

amer

خخخخ.نه الان خیلی بهتر شده!

Amir galaxy

نه دیگه گذشت اون دوران

Amin B3DA

بله هوآوی آشغال تولید میکرد (البته شانسی بود و خیلیاشم دیدم اطرافیا سالها داشتند و آخ نگفت) اما الان اومده رتبه دوم و بازار اروپا هم دست گرفته و درکنار اپل بهترین و باکیفیت ترین و کم تعمیرترین گوشیه و خیلی وقته فهمیده باید به سمت کیفیت بره اگر مشتری میخواد. و بزودی (اگر سیستم عاملش موفق بشه) اول میشه و بازهم شاهد انقلاب و رقابت تو گوشی ها میشیم

نیما عرفانی

طراحیِ قاب پشت این گوشی بی شباهت به تصاویر مطلب نیست و می‌تونه بهترین طراحی رو به مانند سری میت ۲۰ داشته باشه.
هواوی همیشه رو سری میت بیشتر کار کرده تا سری پی ، یعنی اکثر نوآوری ها و امکانات خاص و دیوایس های جذابش رو همراه با سری میت معرفی کرده.
طراحان سری پی و سری میت متفاوت هست،به همین جهت این دو سری زبان طراحیِ متفاوتی دارن. زمانی که یک محصولی معرفی میشه از همون موقع طراحاش رو سری بعدی کار میکنن یعنی زمانی که سری پی ۲۰ معرفی شد ،بلافاصله رو سری پی ۳۰ کار کردن و این قضیه در مورد سری میت هم صدق می‌کنه و در واقع با معرفی سری میت ۲۰ ، هواوی قطعاً داشته رو سری میت ۳۰ کار می‌کرده و همه ی جوانب رو درنظر گرفتن که برای کنفرانس معرفی سری میت ۳۰ به مشکل برنخورن .
همزمان با معرفی سری میت ۲۰ ،هواوی از ساعت هوشمند هواوی واچ جی تی با سیستم عامل اختصاصی رونمایی کرد ، خب این یعنی از پارسال شایدم قبل تر میدونسته که زمان تحریم های آمریکا و گوگل نزدیکه و حداقل ۲ سالی هست که هواوی داره رو سیستم عامل اختصاصیِ موبایل خودش کار می‌کنه.
از اونجایی که همیشه سری میت رقیب مستقیم سری نوت سامسونگ و آیفون های اپل و همچنین پیکسل های گوگل بودن پس هواوی با تمام توان رو سری میت ۳۰ کار می‌کنه تا از هدف اصلیش یعنی رسیدن به رتبه ی اول برند موبایل دور نشه و در عین حال بتونه گوگل و آمریکارو متقاعد کنه که تحریم ها مانع از رسیدن به اهدافشون نمیشه و هواوی برای اینکه بتونه باوجود تحریم ها در سطح جهانی موفق بشه باید اول داخل چین سیستم عامل خودش رو گسترش بده تا کاربران و توسعه دهنده هاش رشد و تکامل پیدا کنن و این سیستم عامل سیر صعودی داشته باشه.
پی نوشت: برای برندی که بزرگترین برند موبایل داخل چین،بزرگترین برند مخابراتی دنیا و دومین برند موبایل جهان هست قاعدتاً رسیدن به چنین موفقیتی دور از ذهن و انتظار نمیتونه باشه در واقع محقق شدن هر هدفی برای چینی ها “دیرو زود داره اما سوخت و سوز نداره” .

Amir galaxy

اون جا که گفتی میت و نوت رقیب مستقیم هم هستن از نظر من اشتباهه

نیما عرفانی

به چه علت اشتباست؟
در رابطه با این موضوع چندبار توضیح دادم و این بار برای شما توضیح میدم.
چون هرسال سری نوت ارتقاء جزئی نسبت به سری إس داشته و زمان کنفرانسش جلوتر از بقیه هست میگی سری میت رقیبش نیست؟
خب این مشکل هواوی نیست ،باید از خودِ سامسونگ بپرسی چرا همچین سیاستی در پیش گرفته و زمان بندیِ کنفرانس سری نوت رو جلوتر از بقیه برندها برگزار میکنه.

HOSEIN

این همه شرکت بزرگ ک چندین سال رو سیستم عامسلشون کار کرده بودن شکست خوردن حالا هواوی باید ببینیم کارش به کجا می‌کشه

HOSEIN

اگر موقع بشه اون موقع دیگ چیزی جلودارش نیست

علی شیخ زاده

حداقل توی چین موفق میشه

_V_

فکر کنم متن اشتباه داره
زیر آخرین عکس نوشته Mate 30 و P30 pro ،،،باید مینوشت P40 pro🤔

_V_

Mate 30 Pro*

CAT

کیفیت صفحه نمایش سامسونگ هیچی نداره 😎😍 منتظر رونمایی هستم

_V_

الان نوت ۱۰ چی بود اینجا
/-:

CAT

note 10

vahid

حتی اگه بهترین سیستم عامل رو بده حداقل دو یا سه سال طول میکشه تا بتونه به موفقیت برسه،،
ولی اگه برنامه هایی که خیلی کاربردی هستن مثل واتساپ یا اینستا گرام و ..بر پایه سیستم عامل هواوی هم برنامه نویسی کنن و بتونن از دولت آمریکا معافیت بگیرن خیلی زود به موفقیت میرسه خیلی زود حتی بدون اندروید،،
باید دید چی میشه،،
من خودم به شخصه حتی اگه بهترین گوشی با فول ترین امکانات حالا از هر برندی که میخواد باشه ولی این برنامه ها نخواد توش اجرا بشه یا حتی مشکل دار باشه سمتش نمیرم،،امیدوارم زودتر مشکل هواوی رفع بشه چون اینجوری به نفع مصرف کنندس،،

_V_

همونطور که گفتم کل تحریما یه طرف
ناتوانی اجرای اینستاگرام و غیره تو یه گوشی آنچنان لطمه میزنه به فروش اون برند که باورتون نمیشه😐

K-Ehsani

این مورد فقط تو ایران صدق میکنه ،
تو سایر کشورها همچین حسی نسبت به فیسبوک و یوتیوب وجود داره ، بطور کلی فیسبوک بسیار محبوب تر از اینستاگرام است .

Amin B3DA

دقیقا. قبلا هم گفتم اگر اپ های اندروید مخصوصا اینستا (تل امریکایی نیست اما باید ببینیم برنامه نویسی مجدد میخواد عین ios یا ن) نصب بشه روش با سیستم عامل جدید کنار میام و مطمئنم بهتر از گوگل میشه چون توی رقابته و باید بهترین ها را ارائه بده. از طرفی هم کمکی میشه به شرکت برای مقابله با زورگویی و نامردی تحریم ها

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)