حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عمر باتری سونی اکسپریا ۱ مشخص شد

نوشته

4 سال قبل | 103 دیدگاه | تست، سونی، عمر باتری

سونی اکسپریا ۱ (Xperia 1) پرچمدار این شرکت ژاپنی است که با تاخیر فراوان به بازار آمد و حالا که آمده به نظر می رسد نگرانی ما از بابت زوج نمایشگر 4K و باتری ۳۳۰۰ میلی آمپری بی معنی بود. عمر باتری سونی اکسپریا ۱ مشخص شده و در ادامه با هم درباره آن صحبت می کنیم، با ترنجی همراه باشید.

عمر باتری سونی اکسپریا ۱

عمر باتری سونی اکسپریا ۱

عمر باتری سونی اکسپریا ۱

همانطور که در نتیجه تست باتری Gsmarena از اکسپریا ۱ (Xperia 1) می بینید، عمر باتری پرچمدار ۲۰۱۹ سونی خیلی خوب نیست، در حقیقت می توان به آن گفت یک عمر باتری متوسط و دلیل آن است که وبگردی زیر ۹ ساعت (آن هم روی شبکه وای فای) واقعا چیزی نیست که یک کاربر از موبایل پرچمدار خود انتظار داشته باشد.

مدت زمان پخش ویدیو بیش از ۱۱ ساعت است و مدت زمان مکالمه تا ۲۵ ساعت خواهد بود. امتیاز کلی ۷۹ ساعت اما از مدیریت انرژی مناسب این دستگاه در حالت آماده به کار خبر می دهد.

سونی شارژر سریع ۱۸ واتی را در جعبه اکسپریا ۱ قرار داده که می تواند باتری ۳۳۰۰ میلی آمپری آن را در مدت ۳۰ دقیقه تا ۵۰ درصد شارژ کند و شارژ کامل دستگاه از ۰ تا ۱۰۰ درصد در مدت یک ساعت و نیم به طول خواهد انجامید.

به صورت کلی نمی توان به عملکرد و مدیریت انرژی خود دستگاه ایرادی وارد دانست و بیشتر باید در تصمیم سونی به استفاده از باتری ۳۳۰۰ میلی آمپری شک کرد. نظر شما درباره عمر باتری سونی اکسپریا ۱ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
103 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mehrdad_ma

مهندسان سونی بیشتر میدونن 😂

mostafa3

S10 امتیازش 79 شده با صفحه نمایش کوچکتر و رزولوشن کمتر
ظرفیت باتری بیشتر

Ebinem

الان یه سری ترول نوب میان دفاع می کنند.

CAT

خساست سونی. سونی دست یک مشت احمق افتاده خدا😠🤯😡😵 اخر همین هم کار دستش داد گوشیاش مثل بادمجون رو دستش ورم کرده رو دستش مونده و میمونه یادش بخیر 10 سال پیش چی بود چیشد اعصابم خورد شده واقعا آب رفت قشنگ این برند تو صنعت گوشی کسایی دهه 70 یا 60 باشن منو درک میکنن

Quality

امتیاز باتری S10 :

https://m.gsmarena.com/battery-test.php3?idPhone=9536#show

در حالیکه Xperia 1 صفحه 4K داره و برخلاف مدل های قبلی همیشه فعال هست و اندازه بزرگی داره امتیاز بدی نگرفته! نسبت به پریمیوم قبلی پیشرفت داشته

در ضمن جهت اطلاعت به این گوشی در بررسی gsmarena امتیاز 4.6 داده شده و به S10 پلاس امتیاز 4.5 دادن!
امتیاز اکسپریا از همه پرچمدار ها بجز P30 پرو بالاتره از آیفون XS Max بگیرید تا وان پلاس 7 پرو!
فقط P30 پرو امتیاز 4.7 تونسته بگیره که یکم بالاتره

Jason bourn

الان به نمره باشه که نمره هر سا یتی متفاوته پس‌خیلی‌نیازی نیست نمره آخرو مورد نظرتوت قرار بدین به بررسی توجه کنین
هرچند‌از خیلی‌گوشیای دیگه سونی بهتر بود
ولی شما الان داری گوشی ۹۵۰ دلاری سونیو با گوشی ای که الان ۸۰۰ دلاره مقایسه میکنین نتیجه میگیرین سونی بهتره ازش؟ چرا با مثلا اس ۱۰ پلاس قیاس نمیکنین؟‌بگذریم به ریز‌نمرات اگر‌توجه کنین میبینین تو وب گردی وضع خیلی بهتری داره سامسونگ

خودم حقیقتش تستای باتری gsm رو قبول ندارم اینکه‌امکان تقلب‌توش زیاده و ممکنه خیلی اوقات با زندگی واقعی فرق داشته باشه مثلا امتیاز نوت ۹ از اس ۱۰ پلاس بیشتر شده ولی اس ۱۰ پلاس باترب بهتری از نوت ۹ داره تو عمل

m.b

(ولی شما الان داری گوشی ۹۵۰ دلاری سونیو با گوشی ای که الان ۸۰۰ دلاره مقایسه میکنین نتیجه میگیرین سونی بهتره ازش؟)
والا یادمه یه مدت یه Jason bourn نامی هم بود که یه گوشی که الان 400-350 دلاره رو با همین گوشی 800 دلاری مقایسه میکرد و میگفت 800 دلاریه بهتره ازش…👌😅
الان منم باید بپرسم چرا مثلاً اون گوشی 350-400 دلاری رو با A70 مقایسه نمیکنین؟

Jason bourn

چه ربطی داره اخه گارگاه گجت نفهمیدی منم غیر مستقیم گفتم گوشی ۹۵۰ دلاریه بهتره ضمن اینکه مقایسه باتری لایف بحثمه که خوب مکالمه عوضش ۴ ساعت کمتره
راستی a70 چه ربطی به بحث ما داره؟ من کی از میان رده سامسونگ حرف زدم الان بار دومم باشه پرچمدار با میان بده یه دنیا اختلاف بینشونه شما میتونی جای a7۰ یه کی‌۲۰ پرو بخری و پول سیو کنی و کلی چیز بهتر گیرت بیاد‌ ولی تو پرچمدار نمیتونی بری مثلا شیائومی می۹ بگیری امکانات اس ۱۰ 5g و حتی بیشترشو داشته باشی مثلا صفحه نمایش شاخ و ضد ابی و باتری حجیم و … گیرت بیاد چون قیمتو میبرن بالا و خوب شرکتیم پیدا نشده چنین امکاناتی رو ارزونتر بهمون بده که خلافش ثابت شه بگیم شرکتا دارن زیادی پول میگیرن
ولی تو میان رده بحثش اصلا جداس

CAT

جالبه که میگه پلیمر بهتره همراه بعضیا ولی سامسونگ یون استفاده کرده این نشان دهنده برتریه

m.b

Jason bourn
بازم که یه گوشی 350-400 دلاری رو با 800 دلاری و بیشتر مقایسه کردی داداش… 😅
بعد به اون یارو گیر میدی که داره 950 دلاری رو با 800 دلاری مقایسه میکنه؟ 😅
خب خودتم 350 دلاری رو با 350 دلاری مقایسه میکردی…

Jason bourn

البته اینم بگم رقیب کی ۲۰ در اصل a80 هست که هیچی نداره جلوش و قیمتشم ۶۰۰ دلاره

amer

بی نظیره ،شاهکار واقعی به این میگن.
یادمون باشه این گوشی نمایشگر همیشه فعال4Kداره. واقعا دمش گرم

nima.1987

بی نظیر؟
چرا سونی باید باتری زیر 4000 هزار بزاره؟
چه دلیل عقلانی داره!
اونم با صحفه 4k

amer

بله بی نظیر به خاطر اینکه نمایشگر4kداره و مصرفش دو برابر فول اچ دی پلاس هست
چرا باتری بزرگتر استفاده نکرده مگه همه چی به اعداده .خیلی از گوشیا هستن با باتری بزرگتر از این و با نمایشگر فول اچ دی ولی امتیاز پایین تر 79گرفتن

ahmad

امتیاز کلی عالی گرفته

Amir galaxy

خوبه

amer

فدات امیر جان

amer

بعضی ها پرسیدن خساست به خرج داده و گفتن چرا باتری بزرگتر استفاده نکرده حرفشون کاملا درسته ولی این امتیاز 79امتیاز بدی نیست اون هم با نمایشگر 4k!

CAT

آمر عزیز شما گوشیتون چی هست 😀

amer

xperia xa2 ultra

CAT

چون باتریش لیتیوم یون هست و پلیمر نیست خیلی خوبه و خوب شارژ نگه میداره الان متوجه شدم

amer

باشه باتریش هم بگیم پلیمری نباشه ولی این امتیاز با 6.5اینچ نمایشگر 4Kبه نظرت شاهکار نکرده
به نظرم معجزه است
در روز نهایتش 8ساعت کار نمیکنه

CAT

خیلی ممنونم😎😋💗

CAT

خیلی ممنونم آمر جان😘

m.b

تازگیا لیتیوم پلیمر که تکنولوژیش از لیتیوم یون جدیدتره و کم خطرتر هم هست و در کنترل دما در سرعت شارژ های بالا بهتره، شده بد؟
اطلاعتون رو بیشتر کنید لطفاً…

CAT

عزیز دل برادر درسته تکنولوژی جدیده ولی چگالیش و عمرش از یون خیلی کمتر هست بفرمایید تحقیق کنید

m.b

عمرش از یون خیلی کمتر هست؟😂
چگالی کمتر که خب وزن دستگاه رو پایین میاره و بهتره که…
برای همین از پلیمر استفاده کردن دیگه جناب…
ما تحقیقامونو کردیم…

Jason bourn

یه کلام بگو چون شیائومی استفاده کرده میخوای توجیه کنی بگی بده لیتیوم یون درسته؟ چون هر ناکجا ابادی بری عمر بیشترو جزو نقاط قوتش دونستن لیتیوم یون رو نسبت به پلیمر رو جالبه اینم انکار میکنی چگالی انرژی بیشترم نسبت به پلیمری داره اینم انکارش میکنی! چرا؟
برتریای لتیوم پلمیرو که زحمت کشیدی گفتی نسبت به یونی ضمن اینکه تو اشکال مختلفم میشه استفادشون کرد اینم هست
البته راجب سنگین بودن یه مثال میزنم برات ثابت شه همه چی نوع باتری نیست می۹ با باتری ۳۳۰۰ پلیمری تایی وزن ۱۷۳ گرمی
اس ۱۰ پلاس با باتری لیتیوم یونی ۴۱۰۰ تایی ۱۷۵ گرم

m.b

Jason bourn
داداش من کی گفتم پلیمر بهتره؟
عادت داری حرف تو دهن دیگران بذاری؟
من چیرو انکار کردم؟
کلاً عادت داری جوگیر بشی و پیاپی حرف تو دهن دیگران بذاری؟
اون یارو گفت لیتیوم یون بهتره و منم مزایای لیتیوم پلیمرو گفتم که بگم هر کدوم مزایا و معایب خودشون رو دارن…
حالا شما جو گرفتت و منو دشمن میبینی من باید جواب پس بدم؟
الان هوآوی و گوگل و شیائومی و وانپلاس و… تو پرچمدارشون از لیتیوم یون استفاده نمیکنن و از لیتیوم پلیمر استفاده میکنن یعنی لیتیوم پلیمر از لیتیوم یون بدتره؟
داداش اتفاقا خوب شد که s10 و mi 9 رو مثال زدی…
برو تستارو ببین هر دو رو تو حالت فول اچ دی تست کردن و mi 9 با باتری لیتیوم پلیمر بهتر دوام آورده که…
البته راجب چگالی انرژی من نظری ندارم…
مثل شما نیستم همینطوری تز بدم که وزن mi 9 یا اس ده پلاس فقط به باتری بستگی داره که دو سه گرم اختلاف وزن دارن…
اما بازم باید بگم که به خوب نکته‌ای اشاره کردی که mi 9 با اینکه کوچیک تره و باتری کوچیک تری هم داره، وزنش در حد اس ده پلاس هست که نشان از متریال درست و حسابی داره…
حالا اگر بازم میخوای انکار انکار کنی و حرف بذاری تو دهن من، همون کامنت نذاری فکر کنم بهتر باشه چون توجه نمیکنم…
من نه چگالی انرژی بیشتر رو انکار یا تایید کردم و نه میخواستم راجب شارژدهی بهتر mi 9 نسبت به s10 در رزولوشن 1080 حرفی بزنم اما حالا که راجب چگالی انرژی گفتی باید یادت بیاد که mi 9 با اینکه بقول خودت باید چگالی انرژی پایین تری داشته باشه اما در عمل بیشتر از s10 که حتی صفحش هم کوچیک تره و باتریشم 100 میلی‌آمپر بیشتره دوام آورده…
الان من باید مثل تو که وزن رو از رو باد هوا به باتری نسبت دادی در حالی که هزاران پارامتر دیگه هم هست، شارژدهی بهتر mi 9 رو به چگالی انرژی بیشتر نسبت بدم؟
میخوای بازم تو کامنت بعدی حرف تو دهن من بذاری و بگی دارم چیزی رو انکار میکنم…
بذار خیالت رو راحت کنم…
آینده باتری ها خودتم باید بخاطر ویژگی هاش بدونی که لیتیوم پلیمره… چرا؟
چون در آینده گوشی ها دارن به سمت منعطف شدن میرن و سرعت شارژ های بالا…
حالا اگه زرنگ باشی میری میبینی که سامسونگتم تو فولد، از لیتیوم پلیمر استفاده میکنه…
————
برای من بار علمی شما از اون کاربر قبلیه که میگه چون سامسونگ از یون استفاده کرده پس یون بهتره، خیلی بیشتر بوده که جواب طولانی دادم…
اما تا همینجا بوده عزیزم…
وقت بیشتری برای همچین مسئله کوچکی که بیهوده بزرگش کردید نمیخوام بذارم…

amer

جناب catکاملا حق با شماست اصلا این باتری ها هر کدوم مزیت های خودشون دارن ولی باتری لیتیومی طبق گفته جنابعالی مزیت هاش بیشتر از پلیمری هست احسنت ،موفق باشین الحق ثابت شد هر چیز جدیدی دلیل بر بهتر بودن از نسل قدیمی نیست

Jason bourn

.b
“اما بازم باید بگم که به خوب نکته‌ای اشاره کردی که mi 9 با اینکه کوچیک تره و باتری کوچیک تری هم داره، وزنش در حد اس ده پلاس هست که نشان از متریال درست و حسابی داره…”
پس‌با منطق‌جناب عالی نوت ۹ با کیفیت ترین گوشی حاضر هست تو گوشیای ۶.۴ اینچی که ۲۰۲ گرم وزنشه مرسی واقعا👍

ضمن اینکه میشه تستشو بیای جایی که می۹ بهتر از اس ۱۰ پلاس تو باتری ظاهر شده؟ منظورت جی اس ام هست که بالا تکلیفمو روشن کردم باهاش
میمونه تستای یوتوب که تقریبا تو اکثرشون اس۱۰ پلاس به راحتی می۹ رو مغلوب میکنه
یوتوبری ندیدم از باتری لایف می۹ تعریف‌کنه و جزو نکات مثبتش بدونه بلکه بعضیا جزو ایراداش دونستن! ولی اس ۱۰ پلاس تا دلت بخواد همه‌از باتری لایف قویش تعریف‌کردن و حتی ریویو های مختلفو ببینی

Jason bourn

در مورد فولدم بگم که سامسونگ از پلیمر استفاده کرده به خاطر اینکه به اشکال مختلف به دست میاد مث یونی نیست که فقط مستطیل باشه پس‌قاعدتا باید از پلمیر استفاده میکرد برای همچین دیوایسی تو کامنتمم گفتم یکی از برتریاش اینه 👌
در نهایت اینکه فک نکنم سامسونگ حالا حالا ها سمت پلیمر بره و شاید سمت گرافن بره

Jason bourn

البته یادمون نره مصرف اسنپ اس ۱۰ پلاس در حدی از اگزینوسش بهتره که یک ساعت باتری لایف بهتری تو استفاده های نیمه سنگین بهت میده
حالا اینکه تو تستای عملی از می۹ اگزینوسش بهتر بود نسخه اسنپ با اختلاف بیشتریم ردش میکنه

m.b

Jason bourn
آفرین خودتو به ندیدنم که میزنی جناب…
من گفتم شارژدهی mi 9 از s10 plus بهتره؟ یا گفتم شارژدهیش از “s10” با اینکه s10 صفحش از mi 9 کوچیک تر هم هست و 100 میلی آمپر هم بیشتر داره، بهتره؟
نیاز هست بازم تکرار کنم که ببینید؟

m.b

Jason bourn
بهتره یه دور دیگه کامنت رو بخونی که ببینی من mi 9 رو با گوشی‌ای که رو کاغذ باید از mi 9 باتریش بهتر شارژ بده مقایسه کردم…
من قصد نداشتم mi 9 رو با اس ده مقایسه کنم اما میبینی که بقول خودت با چگالی انرژی کمتر و صفحه بزرگتر و 100 میلی‌آمپر هم کمتر، باز s10 رو تو تست ها شکست داده…
البته که این چگالی انرژی کمتر رو من نه تایید میکنم و نه رد…
اما شما که تز دادی خوبه منم همینطوری مثل شما رو هوا تز بدم؟
نه من اینکارو انجام نمیدم که بعدش مثالی که زدم دست خودمو ببنده…
خودت اس ده و می نه رو مثال زدی برای بدتربودن باتری می نه و همون می نه که تو میگی باتریش بدتره، با صفحه بزرگتر و صد میلی‌آمپر کمتر، اس ده رو شکست میده و هم شارژدهیش و هم زمان شارژ سیمیش و هم زمان شارژ وایرلسش، با اختلاف بهتر از اس ده هست…
البته که من این دو رو نمیخواستم مقایسه کنم…
چون تو مقایسه کردی منم از همونجایی که مثال زدی برات مثال کاملتر و عملی زدم…
شب خوش جناب…

Jason bourn

مثالی که من زدم مقایسه اس ۱۰ پلاس با می۹ بود
گلکسی اس ۱۰ اولندش ۱۵۷ گرمه
دومندش یه تست یوتوب هم ازش ندیدم منکه اگرم باشه تعدادش خیلی محدوده که اینقدر با اعتماد به سقف میگید باتری می۹ از اس۱۰ عادی بهتره!
راستی راجب شارژ گفتی ۰ تا ۱۰۰
حتی اگرم بهتر باشه به خاطر مصرف اگزینوس هست وگرنه نسخه اسنپ دراگون اس۱۰ مشابه می۹ هست ببینیم کدوم بهتره
هرجند بازم میگم تست درستو حسابی مقایسه عمر باتری می۹ و اس۱۰ عادی منکه جایی پیدا نکردم

Jason bourn

“خودت اس ده و می نه رو مثال زدی برای بدتربودن باتری می نه و همون می نه که تو میگی باتریش بدتره، با صفحه بزرگتر و صد میلی‌آمپر کمتر، اس ده رو شکست میده و هم شارژدهیش و هم زمان شارژ سیمیش و هم زمان شارژ وایرلسش، با اختلاف بهتر از اس ده هست…”
اس ۱۰ برای ضعیف بودن باتری می۹؟ اس ۱۰ با صفحه کوچیکتر و ۱۰۰ میلی امپر کمتر؟
بالاخره اس۱۰ یا اس ۱۰ پلاس تکلیف خودتو مشخص کن چون مثال من مربوط به اس ۱۰ پلاس بود
حتی قرار باشه اس ۱۰ هم بحثش بیاد وسط هیچ تست مستقیمی ندیدم ازش از یه منبع درستو حسابی که بیاد این دوتارو قیاس کنه هرچند روی کاغذ مشخصا نسحه اسنپ دراگون اس۱۰ عادی وضع بهتری از می۹ داره مگر نسخه اگزینوسش شاید! کم بیاره

ولی خودت عملا ۱۰۰ تا از بیخود دادی حالا از اینکه‌ حقیقت تلخه یا… پیگیرش نیستم!
ولی اینکه ندید بگی باتری اس ۱۰ عادی از می۹ کمتره خیلی برام جالب بود!

m.b

Jason bourn
داداش من وزنشو چیکار دارم آخه…
وزنشو شما تز دادی که بگی با اینکه باتری سامسونگ سنگین تره اما گوشی خوش وزنیه…
منم دقیقاً از همون رو هوایی که تو تز دادی، تز دادم پس حالا که باتری mi 9 سبک تره و خوشم کوچیک تره، پس باید متریالش خیلی درست و حسابی باشه که وزنش رسیده به s10 plus تقریباً…
که خب میدونی که اینو برای نشون دادن اینکه داری از هوا تز میدی گفتم…
اینا به کنار…
اما بحث سر این بود که شما گفتی یونی چگالی انرژیش بهتره و بعد من از همون سری s10 که گفتی، یکی که حجم باتریش نزدیکترین بود به mi 9 رو مثال زدم که بگم در شارژدهی از s10 بهتر ظاهر شد…
حالا یه گوشی داریم که بر اساس گفته شما چگالی انرژیش بیشتره و 100 میلی آمپر بیشتر هم داره و صفحه نمایشش هم کوچیک تره و اونوقت باز هم نتونسته به پای mi 9 برسه شارژدهیش…
خود شارژدهی s10 که غوز بود…
شما چگالی انرژی هم اضافه کردی و شد غوز بالا غوز …
خب حالا من چون شیائومی از پلیمری استفاده میکنه نباید به یارویی که میگه یونی بهتره ویژگی های برتر پلیمری رو بگم چون شما بهت بر میخوره و فکر میکنی چون شیائومی استفاده کرده، پلیمری رو بهتر میدونم؟
یعنی بخاطر فکر اشتباه شما من نباید حقیقت رو بگم؟
ببینم روز به روز برند ها دارن به سمت پلیمری مایل میشن یا یونی؟
باز هم من نمیگم کدوم بهتره…
اما تو از اینکه همه دارن به سمت پلیمری مایل میشن، بخوان ادامه ماجرا را…
اوقات بخیر

m.b

jason bourn
گفتی واسه مقایسه s10 و mi 9 منبع ندیدی منم میگم کلاً gsmarena به کنار مثل خودت که همین نظر رو داری…
ببین منم واسه مقایسه مستقیم s10 با mi 9 جایی فیلمی که قابل استناد باشه ندیدم اما برای مقایسه s10 plus با mi 9 که فیلم هست…
برای مقایسه s10 با s10 پلاس هم فیلم هست…
تا اینجا که مشکلی نیست؟
خب اگر تو این دو تا فیلم زمان شارژدهی s10 plus برابر باشه، پس یعنی زمان شارژدهی mi 9 و s10 هم باید قابل مقایسه باشه چون شرایط آزمایش تو هر دوتا فیلم برای گوشی ها یکسان بوده و تو هر دو تا s10 plus تقریباً 7 ساعت تا 7:15 دوام آورده…
تو فیلم اول که s10 همراه مدل پلاس هست، یک ساعت و نیم کمتر دوام آورده که میشه حدود 5:30 که میتونی تو فیلم اول ببینی …
و تو فیلم دوم که mi 9 همراه s10 plus هست، بیست دقیقه کمتر دوام آورده که میشه 6:50تقریباً که میتونی تو فیلم دوم ببینی…
خب تو دو تا تستی که تو هر دو s10 plus تقریباً 7 ساعت دوام آورده، تو یکیش اس ده 5:30 و تو دیگری می نه 6:50 دقیقه دوام آوردن…
پس mi 9، یک ساعت و بیست دقیقه از s10 پلاس بیشتر دوام میاره…
اینم دو تا لینک:
https://www.youtube.com/watch?v=SaceWOjSbbs
https://www.youtube.com/watch?v=_ka_mB7z0Ak
اگر باز هم قبول نداری، خب اینکه اس ده تو اکثر تست ها یک ساعت تا یک ساعت و نیم کمتر از مدل پلاسش دوام آورده مشخصه، پس کافیه بفهمی که mi 9 چقدر کمتر از اس ده پلاس دوام آورده که بفهمی بهتر از اس ده عمل کرده یا نه که تو اکثر تست ها نیم ساعت تا یک ساعت زودتر از s10 plus خاموش شده که یعنی نیم ساعت تا یک ساعت mi 9 بیشتر از s10 اسکرین میده و خودت میتونی بری مقایسه دیگری برای s10 plus و mi 9 پیدا کنی که آمار دستت بیاد…
میبینی که اصلاً حرفی از gsmarena هم نزدم…

m.b

*”پس mi 9، یک ساعت و بیست دقیقه از s10 پلاس بیشتر دوام میاره…”
اشتباهاً جای اس ده نوشتم اس ده پلاس؛ منظورم اس ده بود…

amer

خخخ.چشماش از کاسه در اوردی.میذاشتی تو عالم جهالتش بمونه

m.b

http://uupload.ir/files/63y8_snapshot_19-06-09_20-32-58.png
داداش قبل اینکه تو سرچ کردن توی گوگل و به اشتراک گذاشتن اولین لینک در دسترس رو ناشیانه یاد بگیری ما حفظ بودیم که باتری لیتیوم یونی بهتره یا پلیمری…
این بحث و چند ماه پیش من با دوستان داشتم…
اولاً یاد بگیر ادب داشته باشی که اگر نداشته باشی مثل بعضیا جوابتو نخواهم داد و بعد نیای بگی جواب ندارم که بدم…
دوماً در آینده که گوشی ها به شارژر های بالای 40 وات نیاز دارن، باتری های لیتیوم پلیمری خیلی بهتر هستن…
گرونتر هم هستن…
تکنولوژی ساختشونم پیچیده تره…
پس اینکه سونی الان از 18 وات استفاده کرده که یه عیب بزرگ برای یه پرچمدار امروزیه، باعث شده بتونه از لیتیم یونی استفاده کنه…
چون معلومه بی ادبی و بچه‌گانه هم حرف میزنی شایسته نمیبینم بیشتر از این جواب بدم…
میتونی ادامه بدی اما جواب نخواهم داد با شخصیت خان…

CAT

آره من بلد نیستم عزیزم ناشیانه هم لینک میزارم ولی چرا گریه میکنی بچه تو قنداقه با نیم کیلو پشم خالص داری چت میکنی پس قبول کردی که پلیمر شارژ و عمرش کوتاهه خوردی عزیزم منظورم آبنابته😊😋 چوبش هم تف کن خف نری از دنیا 😂🤗

_V_

بنده تخصصی تو باتری ندارم و نمیخوامم تو بحثتون وارد شم ولی تو خود سامسونگ پرچمدارا همه لیتیوم یونن اما میانرده ها همه پلیمرن🤔🤔
نمیدونم شایدم ربطی نداره😑

CAT

تحویل بگیر اینم یکی دیگه که میگه یون عالیه از لحاظه شارژ 😀

_V_

من نمیگم یون بهتره من اصلا اطلاعاتی ندارم درباره حتی نحوه عملکرد این تکنولوژیا فقط گفتم شاید این حرفم ربطی داشته باشه😐

_V_

سری نوت و اس خار دارن مصطفی راست میگه فولد هم پلیمره حتی😐
الان کل گوشیای سام پلیمره جز نوت و اس🤔
چرا😐

m.b

دمت گرم که گفتی اطلاعی نداری… 👏👌
یکی از گرونترین گوشی های سامسونگ که فولد هست، باتریش لیتیوم پلیمریه…
گوگل هم پرچمداراش پلیمریه…
وانپلاس همچنین…
هوآوی همچنین…
یعنی من باید خیلی خیلی خام و ناوارد باشم که بگم مثلاً چون فلان شرکت از پلیمر یا یون استفاده میکنه پس فلان نوع باتری بهتره…

_V_

🤷‍♂️تنها زمینه ای که نمیتونم اظهار فضل کنم🙄

CAT

برای این از پلیمر استفاده کرده تا هزینه 2000 هزار دلاریش بیشتر نشه و من فقط همین به ذهنم میاد

m.b

CAT
آقای به اصطلاح دهه شصتی…
اولاً دروغ گویی چیز خوبی نیست…
دوماً معلومه همون لینکی که خودت برام فرستادی هم حتی کامل نخوندی…
چون توش نوشته که باتری های پلیمری بسیار گران و گرانتر از یونی هستن…
پس اگر کاهش هزینه‌ای که شما میگی بود، باید از یونی استفاده میکرد…
مثل اون دوستتم از سر نادانی تز دانایی نمیدم که دلیل بیارم…

CAT

بله بهتره یون چون شارژ بیشتری نگه میداره هرکی هم نظرش برای خودش مهمه خام یعنی چی الان یعنی من بچم. برو عمو لبه دارتو بزار دمه کوزه بچرونش ادرس تگرام بدم بیا انلاین مذاکره کنیم بچه جون من همون دهه 60 بدبختم چرا منو حرص میدی

amer

البته میخوام یه برند دیگه بخرم

CAT

اگه بخوای سونی بخری باید از آمازون بخری هزینش بالا میره🤑

vahid

سلام آقای عامر سه تا مطلب،،
اول اینکه شما میگی باتریش کوچیکه ولی امتیازش خوبه این که صد در صد درسته،،ولی خوب میتونست با ی باتری بزرگتر نامبر وان بشه نمیدونم چرا این کارو نکرده شاید به خاطر زیاد شدن وزن گوشی اینکارو نکرده،،
دوم اینکه دوست منم xa2الترا داره واقعا شارژدهیش شگفت انگیزه،،البته من نسبت به هم نسلش که قبلا داشتم یا بهتر بگم هم دورش اس ۸پلاس واقعا برتر بود،،البته نمیدونم الان نسبت به گوشیهای ۲۰۱۹و گوشیهای آخرسال ۲۰۱۸ چقد قابل رقابت هستش از نظر شارژ دهی،،
ی سوالم داشتم میخواستم بدونم سمت کدوم برند و کدوم مدلش میخواین برین موقع تعویض گوشی؟؟؟

vahid

ببخشید اس۹پلاس

amer

سلام وحیدجان حقیقتش میخوام سمت نوکیا برم با اینکه بعضی ها میگن جالب نیست ولی به اینده اش امیدوارم .خوب این بیشتر سلیقه ای هست به نظرم.گوشیای میانرده اش به نظرم خوب هستن البته باز میگم سلیقه ای هست

m.b

با این وضعیت سونی، به عامر حق میدم بیاد تو پست تمام برند ها به جز نوکیا، اونها رو تخریب کنه…😅😅
بدبخت دید سونی که گوشی در سطح پرچمدار های کامل نمیزنه، لااقل بیاد سطح پرچمدارای کامل رو یکم بیاره پایین که سونی بهشون برسه…😂
قدیمیای سایت یادشون میاد چه چیز ها که نگفت…😅

– امتیاز آنتوتوی بالای 400000 … بعد آورده 356000 …
تقریباً عین عبارتی که میگفت: (دراگون آتشین سونی اومده تا به خاک خون بکشه همه پرچمدارا رو)😂

– نسبت صفحه نمایش به بدنه بالای 90 درصد…😂 (82 درصد هست)

– حافظه ufs 3.0 که میگفتی چی شد اصلاً؟😂

– رم LPDDR5 که میگفتی داره و نداشت اصلاً بلدی چیه؟😂

خب تا اینجای کار که من قراره از شخص با شخصیت ایشون فوش بشنوم، پس برای اطلاع کابرای جدید و یادآوری برای کاربرای قدیمی هم که شده یه سری کامنت های ایشون رو با هم مرور کنیم…😅

– ( این کامنت که توش s10 رو مسخره کرده ببینید:
amer
ترنجِ رسیده
مارس 11, 2019 در 12:15 ب.ظ
“باتری که امتیازش 79 بشه (منظور s10) باید هم تعجب بکنی”)
بعداً الان خود سونی 79 گرفته و قراره بیاد جمعش کنه گندی که زده رو…😅

– (بدتر از اون کامنت این کامنت:
amer
ترنجِ رسیده
مارس 11, 2019 در 1:49 ب.ظ
“به چه چیز سامسونگ مینازی؟!به باتری 4000که در حد 3000کارایی نداره امتیازش شده79
به پردازنده هگزینوسش که در حد دراگون845کارایی نداره .
این گفته بر اساس گزارش سایت ترنجی هست
در مورد xperia1شک نکن دوربین و باتری و نمایشگر بهتری نسبت به اس10داره بزار تستش بیاد بعد انوقت چی میگی میترسم سکته بزنی”)
😂😂😂

عجیب اینکه سونی دقیقاً تو همون مواردی که گفت، زد تو پوزش…😂
عجیب تر از همه اینکه الان با سامسونگیایی که قبلاً مسخره‌شون میکرد با این کامنت ها، رفیق جینگ هست که بازم همینطوری دروغ ببافه ولی ایندفعه راجب هواوی و شیائومی…
تو یه کامنت دیگه گفته بود که عاشق چالتونه…😂
چرا؟
چون قبلاً منطقی های سامسونگ حالشو گرفته بودن بخاطر اراجیفش و تازگیا منطقیای برند های چینی بهش گفتن داره چرت و پرت میگه…👌👌

– امتیاز dxo 119 هم ادعای جدیدش راجب xperia 1 بود که امیدورام بخاطر با خاک یکسان نشدن شخصیت خودش هم که شده این یکی لااقل محقق بشه…

خب حالا بخاطر خودت هم که شده بیا شخصیتتو از کف سایت جمع کن…
اون زمان مثل الان که بعضیا دارن زرت و زرت بدون فکر پیام میدن، پیام میدادی و همون موقع گفتیم که گندش یه جا در میاد که الان در اومد…
یعنی بدبخت تر از عامر، اون کسایی که تاییدش میکردن…
لطفاً این چند نفری هم که مثل عامر هی زرت و زرت بدون فکر نظر میذارن، بفهمن یه جا گندش در میاد و رعایت کنن…
والل… از کابرای منطقی و درست و حسابی سایت هیچی نمونده تقریباً، و سایت پر شده از اراجیف و کامنت های چیپ از افراد چیپ…
میانگین سنی نظرات در حد مهد کودک شده و میانگین ادب هم در حد کوچه بازار…
والا ما هم که یه ادبی داشتیم، داریم به بیماری این سایت مبتلا میشیم…
یه مدت فوش میدن یه مدت چرت و پرت میگن یه مدت دروغ یه مدت تخریب یه مدت اکانت فیک همو میسازن…
سود اینهمه درگیری هم معلومه خب تو جیب کی میره که درست نمیکنه وضع رو (ببخشید که رک گفتم جناب)…
اما لطفاً حالا که از بالا تغییری ایجاد نمیشه، لطفاً کابرا دیگه خودشون هوای همو داشته باشن و یکم مثل قبل درست و حسابی حرف بزنیم…
سایت پر نشه از کامنت های بی فایده…
خب این تا این جا اما راجب خود اکسپریا 1 و سونی:
——————————————————————-
تحریم هوآوی که سهله، اگه آمریکا سامسونگ و شیائومی رو کلاً نابود کنه هم باز این سونی با این گوشی ها نمیتونه به اون فروش گذشته برسه…
اینو چند ماه پیش گفتم، الانم میگم، سونی انگار طراح ها و برنامه‌ریز هاش از یه سیاره دیگه اومدن…
تو یه سری چیزا خیلی افراط میکنن و تو یه سری چیز دیگه خیلی تفریط…
مثلاً همین صفحه 4k و بعد باتری 3300…
منم برندایی مثل سونی و اچ تی سی رو خیلی دوست دارم، ولی باید سیاستشون رو تغییر بدن تا دوباره وارد گود رقابت بشن…

amer

اقایmnریدم به اون گوشی شیائومی بنجل بی اصل و نصب که مثل خودت بی اصل و نصب
بعدش تا وقتی تو این سایت تبلیغ بنجل میکنی من هستم
همین که تونستم روانیت بکنم و عقده سرطان تو مغزت درست کردم خوشحالم
در ضمن به سامسونگ توهین کردم به تو بنجل چه ربطی داره
بچه های سامسونگ تا حدی شعور دارن که به گوز گوز کردن تو محل سگ نمیزارن .

amer

اقای mbبنجل پرست منظورم هست.بازاریاب معروف شیاهری!

The Destroyer

بی اصل و نسب درسته عزیز. تازه ادعا هم داری

ronin

عالی بود مصطفی😂😂😂
حرف دل خیلیارو زدی

ARMTIN

سونی باید برای افزایش عمر باتری در پرچمدار جدیدش ۲ کار انجام بده :
۱- « دارک مود »
فعال کردن حالت تیره در رابطه کاری گوشی های که به پنل OLED مجهز شدند میتونه عمر باتری افزایش بده …
۲- « تنظیم دستی رزولوشن نمایشگر »
کاربر ها حق دارند نسبت به نیازشون دقت رزولوشن نمایشگر ، خودشون تنظیم کنند
نکته :
واقعا نیازی به دقت 4K در بخش وب گردی نیست👎

CAT

یکی باید بیارن طراحی این گوشیای سونی رو درست کنه مشگل سونی اینه طراح نداره و کپی هم نمیکنه! حداقل اگه کپی میکرد به ی جایی میرسید و باید با کانن همکاری میکرد ی برنامه میساخت مثل لایکا و هواوی عالی میشد 😗

CAT

m.b جناب لینک بدم خدمتت یا شما انقدر تنبل هستید و معتصب که تحقیق نمیکنید ببیند عمرش کمه و چگالی کم شارژ زود خالی میشه و عمر باطری های پلیمر کوتاهه

نیما عرفانی

دوست عزیز صحبت های شما مثل این میمونه که بگیم هاردهای SSD که در حال حاظر بهترین و جدیدترین در نوع خودشون هستن نسبت به هاردهای سنتی HDD عمر و کارایی کمتری دارن و درنهایت هاردهای HDD رو برتر بدونیم در حالیکه سرعت و عملکرد SSD قابل قیاس با HDD نیست.
هر تکنولوژیِ نوین و جدیدی که در هر زمینه ای معرفی و به بازار عرضه میشه یعنی مدت زمان زیادی روش کار و تحقیق و توسعه انجام شده و در بیشتر موارد نسبت به تکنولوژیِ سنتی و قدیمی تر کامل تر و کم نقص تر هست.
تقریباً تمامی پاوربانک ها و همینطور لپ تاپ های با کلاس کاری و پرفورمنس بالا از باطری لیتیوم پلیمر استفاده میکنن .
قطعاً نسل بعدیِ باطری ها از نوع گرافنی هستن که هم در مدت زمان شارژ و عمر باطری بهترین عملکرد رو ارائه میدن هرچند که هر تکنولوژیِ کامل و جدیدی که میاد با هزینه و قیمت رابطه ی مستقیم داره و هزینه ی تولیدش بالاست.

CAT

چقدر آدم با شعور و فهمیده ای هستید شما خیلی ممنونم شما حرف های منو کاملا درک کردید و مثل بعضی ها معتصب نیستید خیلی ممنونم🤗❤

نیما عرفانی

خواهش میکنم نظر لطف شماست 🌹
اگه منظورتون آقا مصطفی هست نه ایشون کاربر خوب و قدیمی سایت هستن و شخصاً در بعضی موارد با ایشون گفت و گوهای طولانی و مفیدی داشتم اما خب وجود بعضی اشخاص و رفتاراشون باعث درگیری های لفظی میشه که خب درست نیست.
بحث و جدل در چنین فضاهای عمومی بی فایدست و فقط باعث میشه از روی عصبانیت نسبت به همدیگه توهین و بی ادبی صورت بگیره و نتیجش میشه اینکه فضایی که برای بحث و گفتگوهای علمی و فرهنگی شکل گرفته رو متشنج میکنیم .
مجموعاً احترام هرکسی دست خودشه و تا زمانی که مراعات دیگران رو کنن و از سوی کسی بی احترامی صورت نگیره شاهد فضای دوستانه خواهیم بود.
سخت نگیرید و از تکنولوژی لذت ببرین ⁦☺️.⁩

_V_

راست میگه خدایی اقای عرفانی جوری حرف میزنن ادم ترولم باشه حداقل ته دلش یکم به این فکر میکنه که داره اشتباه میکنه😐

نیما عرفانی

واعظ جان دقت کردی این همه کامنت تند گذاشته شده و هیچ کدوم نرفته برا تأیید؟!!!😄 گرفتی که چیشد؟

_V_

@نیما عرفانی
😂😂😂

ronin

سونی گوشیه بدون باتریم بده اینا میگن خارق العادس😂😂😂
برمیگرده به سطح توقع

Alireza1995

این حرفا رو نزن زشته. میدونم که داری میسوزی
حالا چرا میگم میسوزی
چون در همه زمینه بهترین ها رو داره

_V_

😐

_V_

الان رفتم دیدم همه برندا جز سام و اپل و سونی دارن پلیمری میذارن تو پرچمدار😐

m.b

بعد به من میگن متعصب…
خب پلیمری جدیدتر و بروزتره…
هرچند بازم میگم، من نمیگم کدوم بهتره اما تو آینده میدونم همه از پلیمری استفاده میکنن تقریباً…
اصلاً مسئله مهمی هم نبود که انقدر گندش کردن…
الان هر دو نوع باتری دنیای خودشون رو دارن و گزارش عمومی داده نشده که فلان گوشی مثلا چون باتریش یونیه فلانه…
حالا اگه دوستان مسئله رو جدی گرفتن، بعد ماه ها یه دور دوباره بررسی کنیم که کدوم مزایاش بیشتره یا کمتر…
شاید منم یه چیزی یاد گرفتم…

_V_

فکرشم نمیکردم یه پست عمر باتری اکسپریا ۱ اینهمه کامنت تو این زمان جمع کنه😅😑

m.b

اکسپریا 1 جمع نمیکنه…
نادانی
تعصب
و ادعای یه عده
اینهمه نظر جذب کرده…

CAT

دروغ گویی هم نکردم خجالت بکش من نگفتم که هزینه یون بیشتره درزم تا اخر همین مطلب هم خوندم میدم هزینه کدوم بیشتر هست و نکته دیگه کدام دوستان من ؟!؟
نادان و بیشعور خود شمایی بعله تو 😐

amer

واعظی جان تعداد کامنت ها زیاد شدن به خاطر حمله هجومی بی نظیر بنجل پرستان چینی هست
که بیشترشون از برند هواوی :عرفان،ronin،کاراگاه گجت(mb)،…که جمعا حدود 6نفر هستن
سونی و سامسونگ با هم 5نفر !

CAT

دمت گرم خیلی وقته نخندیده بودم عالی بود🤣🤣🤣🤣🤣😂😂😂

نیما عرفانی

شما فعلاً موندی در جوابی که باید به من بگی.

CAT

پوزش میطلبم آقای عرفانی من منظورم با شما بود 🌷

نیما عرفانی

نه عزیزم سوء تفاهم نشه من کامنت بالاییِ شمارو ریپلای کردم،خودش فهمید .

CAT

من خودم گوشی دوجی دارم و معتصب هم نیستم ولی بعضیها خیلی ابلح هستند که طرف برندی همه جوره میگیرند
مانند طرف داران پل که حتی اگر میگم اگر هم آشغال بسازه طرفدارانش میگن طلاس استقبال میکنن و مثل شیر پشتش هستن کور کورانه مانند استند اپل با قیمت 999 دلار واقعا ی نگهدارنده چرا باید جداگانه و با قیمت نجومی فروخته بشه
بگذریم شما مشگلت با من چیه لامصب

_V_

اقا بحث داره بالا میگیره میترسم همدیگرو بخورید😐یه کاری کنم دوباره بریزید سر من و سامسونگ؟(😂)

CAT

بلانسبت مگر ما هار هستیم یا سگی چیزی هستیم 🤔😗 ما فقط درگیری مجازی پیش اومد که ارزشش رو نداشت اگه دلخور شدید من معذرت میخوام

m.b


شما خیلی جدی گرفتی اتفاقاً… 😅
دوستان خودشون متوجه شدن… 👌

CAT

بیایید ی رابطه جدید باهم شروع کنیم؟ چطوره ؟😊

نیما عرفانی

رابطه ی جدید؟!!🙄
مصطفی بفرما جواب بده دوستمون اینجارو با چت روم اشتباه گرفته🙃
شوخی بود⁦☺️⁩ خوبه که بحث ختم به خیر شد!

m.b

نیما
واقعاً من به عنوان یه کاربر از این وضع سایت شرمنده‌ام…
چند وقتیه واقعاً سایت دیگه سایت قدیم نیست و در و پیکرشو داره از دست میده…
تقریباً همه قدیمیا و منطقی ها و کاربرایی که فقط دنبال پیشرفت تکنولوژی بودن، الان جاشون رو به کسانی دادن که دنبال برند خودشون هستن فقط و منطق خیلی عجیبی دارن…
(منظورم روال کلی سایت هست و نه عده‌ای خاص)
حتی منم دیگه دارم از اینهمه افسارگسیختگی زده میشم…
هر روز شاهد نوع جدیدی از احساسات عجیب و غریب هستیم که رفتارهای خیلی عجیبی به دنبال خودش داره…
یه مدت اکانت فیک میسازن…
یه مدت گروه میشن برای تخریب یک برندی که واقعاً داره در جهت مثبتی گام برمیداره…
یه مدت کار دیگه…
واقعاً من شرمنده کاربرا هستم که بخاطر این وضعیت مجبور به پر حرفی شدم…
ایکاش این شرمندگی من از وضعیت سایت، حداقل کمی باعث شه یه تاثیری در اینهمه تبلیغات مکرر و یا مدیریت کامنت ها ببینیم که الان تنها چیزی که نمیره برای بررسی، فوش کاربرا، بی ادبیشون، و کاربرای منفور هست…
متأسفام واقعاً…
————————
کاربر عزیز CAT
درکتون میکنم… 👌

نیما عرفانی

آره والا کلاً یه زمانی زیاد فعال بودیم اما من دیگه به شخصه از یه جایی به بعد دیگه نسبت به خیلی چیزا هیچ حسی ندارم و بی رمق شدم که بخوام وقت بذارم تایپ کنم. گاهی اوقات میام کامنت میذارم که بعضی دوستان بخونن و بتونم از اطلاعات خودم در جهت بالابردن سطح معلومات سایرین بهره ببرم و امیدوارم که در رسیدن به این هدف مفید بوده باشم .
به نظرم چون مدیریت سایت در زمینه های روابط عمومی و نویسندگی و تبلیغات و توسعه کلاً برعهده ی آقا س.ینا هست، سطح کیفی بخش کامنت ها خیلی پایین اومده یعنی اگه تعداد ادمین های سایت بیشتر بود، میشد نظارت بهتر و دقیق تری رو این موضوع داشت و کاربران برتر رو از کاربران منفی متمایز کرد و هرکسی که با هدف تخریب به فلان برند و شخصیت طرفدارهای اون برند میاد اظهار نظر می‌کنه و جو رو متشنج می‌کنه باید اکانتش مسدود بشه .
فقط امیدوارم اوضاع هرچه زودتر بهبود پیدا کنه.

_V_

البته بحث آمار کامنت ها هم مطرحه🤔همینکه خیلی از بیننده های سایت با دیدن اینکه اینهمه کامنت داره اینجا میان پست رو ویوو میکنن و حتی شاید برای بحث اوناهم اکانت بسازن!

نیما عرفانی

بله این مورد نقش بسزایی داره و هرچقدر که تعداد و سطح و بار علمی کامنت ها از سوی کاربران اصلیِ سایت و فعالیتشون بالا باشه به تبع اون تعداد بازدیدکنندگان سایت هم افزایش پیدا می‌کنه .

_V_

نه اخه من طاقت ندارم ببینم دو جبهه دارن دعوا میکنن و اونوقت من نقشی توش ندارم😂
منم که دس به بحث راه انداختنم خوب😧

amer

جانم کتی شروع کن فقط بنجل پرستان هواوی تو بحث جایی ندارن چون هواوی مرحوم شد رفت و شیائومی هم هنوز 10سالگیش نشده

_V_

اگه نه با هواوی بحث کنه نه با شیائومی یعنی بیاد با من بحث کنه دیگه😐یا فنای غایب اپل😑

amer

واعظی راستی نظرت درباره این امتیاز79بگو ببینم خوبه،بده ؟

_V_

جالب نیست زیاد!
اس۷ با چیپست پر مصرف تر و باتری کمتر یک ساعت عمر باتری بیشتری گرفته!البته که اون ۲کی هست و این ۴کی
ولی خب!

CAT

من با شوما شوخی دالم؟😑😂😂😂

_V_

همین پست بر پایه بحث سر لیتیوم یونی و پلیمری و بحث سر عمر باتری گوشیای سونی رسیده ۱۰۰ کامنت!
تو پستای رقابت سام و هواوی یا سام و اپلم همچین اماری تو این مدت زمان گیر نمیومد!الان تو یه پست عمر باتری اکسپریا ۱ صدتا کامنت هست!🤯

amer

واعظی عزیز نمایشگر 6.5اینچی هم اضافه کن
اس7نمایشگر کوچکتری داره تازه نمایشگر این گوشی 4k همیشه فعال هست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)