حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سیستم عامل هواوی Oak OS نیمه دوم تابستان امسال ارایه می شود، شاید با میت ۳۰

نوشته

4 سال قبل | 6 دیدگاه | سیستم عامل، هواوی

به دلیل تحریم هواوی توسط امریکا و در پی آن قطع همکاری گوگل با این شرکت چینی، هواوی روند توسعه سیستم عامل اختصاصی خود را سرعت داده و قرار است نسخه اولیه آن را نیمه دوم تابستان سال جاری معرفی کند. در حقیقت گزارش می گوید که سیستم عامل هواوی Oak OS نیمه دوم تابستان امسال ارایه می شود و حدس ما این است که شاید با میت ۳۰ همزمان باشد. یادآور می شود که این Oak OS را سیستم عامل هواوی Ark OS که پیش از این شنیده بودیم، اشتباه نگیرید. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

هواوی Oak OS

بر اساس جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی بخش انگلیسی زبان خبرگزاری Global Times به نقل از IndiaShopps، سیستم عامل اختصاصی گوشی‌های هواوی با نام Oak OS نیمه دوم تابستان سال جاری (نهایتاً دو ماه دیگر) معرفی خواهد شد.

در پی تنش میان ایالات متحده و چین شاهد افزایش فشار بر شرکت‎های چینی از سوی دولت ترامپ بودیم که درنهایت به تحریم هواوی ختم گردید. به موجب این فرمان اجرایی شرکت‌های آمریکایی 90 روز فرصت خواهند داشت تا مراودات تجاری خود با هواوی را قطع کنند.

پس از این اقدام شاهد قطع رابطه تجاری گوگل و هواوی بودیم که اولین تأثیر سوء آن بر محصولات هواوی لغو به‌روزرسانی‌های جدید سیستم عامل اندروید و لغو مجوز استفاده از آن در گوشی‌های جدید برند چینی است.

سیستم عامل Oak OS  قابلیت اجرای نرم افزارهای اندرویدی را خواهد داشت

حال هواوی که مجوز استفاده از اندروید در گوشی‌های جدید خود را از دست داده، در نظر دارد از سیستم عامل اختصاصی با نام Oak OS در مدل‌های جدید خود استفاده کند. پیش از این نیز شاهد انتشار گزارش‌هایی از توسعه یک سیستم عامل اختصاصی توسط شرکت چینی به گوش می‌رسید و بدیهی است که با قطع دسترسی هواوی به اندروید، روند توسعه آن قوت گرفته است.

طبق ادعای منبع خبر، سیستم عامل Oak OS که در بازار چین با نام HongMeng OS شناخته می‌شود، هم اکنون توسط برخی از کارمندان هواوی مشغول تست است. بدون شک هواوی به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده گوشی‌های اندرویدی در جهان نمی‌تواند مقابل تحریم گوگل واکنشی نشان ندهد. این شرکت پس از مهلت مذکور یا بایستی منتظر انتشار نسخه‎های متن باز پروژه اندروید (بدون دسترسی به سرویس‌های گوگل پلی) باشد و یا آنکه از یک سیستم عامل اختصاصی در گوشی‌های جدید خود استفاده نماید.

توجه داشته باشید که هرچند قطع دسترسی هواوی به سیستم عامل اندروید گوگل می‌تواند در وهله اول مشکلاتی را برای شرکت چینی و خط تولید گوشی‌های هوشمند این شرکت ایجاد نماید، اما بدون شک در دراز مدت می‌تواند هواوی را به اپلی دیگر تبدیل کند که محصولاتی با یکپارچگی سخت افزاری و نرم افزاری را طراحی خواهد کرد.

البته به گزارش فایننشیال تایمز، گوگل در حالی رایزنی با دولت ایالت متحده بر سر خارج کردن نام هواوی از فهرست سیاه تحریم است، چراکه سیستم عامل Oak OS قابلیت اجرای تمام اپلیکیشن‌های اندرویدی خواهد داشت، با این حال گوگل نمی‌توانند هیچ نظارتی بر امنیت گوشی‌های اجرا کننده آن داشته باشد.

نظر شما درباره سیستم عامل اختصاصی هواوی چیست؟ فکر می کنید راه حل خوبی خواهد بود؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
_V_

۱-به جای بزرگترین تولید کننده باید مینوشتید دومین تولید کننده جناب تو متن
۲-وقتی نمیتونه از اندروید استفاده کنه چجوری اپ اندرویدی بالا میاره؟
۳-انشالله سیستم خوبی باشه و بهینه تر از اندروید روی گوشیاش عمل کنه(هرچند اوایل عرضه شدنش احتمالا مشکلاتی داره)

Amin B3DA

منظورش یکی از بزرگترینه
از اندروید گوگل که توسعه داده نمیتونه اما اندروید خام مال کسی نیست که ممنوعش کنه و هرکس مجازه استفاده کنه ازش
اره امیدوارم موفق شه که بقیه شرکت ها هم دست به کار بشن برای سیستم عامل اختصاصی

Amir galaxy

مشتاقیم ببینیم این سیستم عامل روی میت ۳۰ موفق میشه یا نه

Amin B3DA

اگ اپ های اندروید نصب بشه روش میخرم میت30 را احتمالا. امیدوارم قیمت را بیاره پایین

علی شیخ زاده

حالا این oak چجوری تلفظ میشه؟😑
ملت عمری تلاش کردن تا هاوایی رو فراموش کردن و با تلفظ kirin کنار اومدن حالا نوبت oak شد😃

نیما عرفانی

یه a گذاشته وسط ok!!!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)