حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بررسی تخصصی دوربین چهارگانه هواوی پی ۳۰ پرو (P30 Pro): بدون مرز و محدوده

پس از نگاه اولیه به هواوی پی ۳۰ پرو (Huawei P30 Pro) و نقد و بررسی هواوی پی ۳۰ پرو (Huawei P30 Pro) حالا می خواهیم بررسی تخصصی دوربین چهارگانه هواوی پی ۳۰ پرو (P30 Pro) را داشته باشیم، بخشی که می تواند مهم‌ترین فاکتور فروش این پرچمدار نیمه اول چینی ها باشد و نظر من را شدیدا به خود جلب کرده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا ببینیم چرا برای دوربین هواوی پی ۳۰ پرو توصیف “بدون مرز و محدوده” را به کار ببریم.

دوربین چهارگانه هواوی پی ۳۰ پرو (P30 Pro)

نمایشگر اولد هواوی پی ۳۰ پرو

زوم ۱۰ برابر هیبریدی هواوی پی ۳۰ پرو

هواوی پی ۳۰ پرو با چهار دوربین روی قاب پشتی آمده تا هر نوع سوژه ای که می خواهید را در هر شرایط نوری بتوانید ثبت کنید. هواوی پی ۳۰ پرو می تواند از فاصله دو سانتی متری با فاصله کانونی ۱۶ میلی متر تا زوم دیجیتال ۵۰ برابری معادل با فاصله کانونی ۱۲۵۰ میلی متری در دست شما باشد. این ادعایی نیست که در دنیای موبایل نظیر داشته باشد یا در دنیای دوربین های کامپکت حتی دیده شود.

بدون مرز در فناوری

حسگر تصویر ویژه هواوی پی ۳۰ پرو

حسگر تصویر ویژه هواوی پی ۳۰ پرو

علاوه بر این دوربین پیشرو “زمان پرواز” یا ToF نیز روی قاب پشتی قرار گرفته تا هواوی پی ۳۰ پرو را تبدیل به یک دستگاه آینده نگرانه برای مصارف AR و VR تبدیل کند. این دوربین در حال حاضر به شما کمک می کند تا پرتره هایی با بوکه طبیعی تر و البته بازی های محدودی مبتنی بر این نوع دوربین عمق سنج را داشته باشید.

هواوی P30 پرو به دوربین اصلی چهارگانه مجهز شده که آن را به اولین گوشی هوشمند هواوی مجهز به این ویژگی تبدیل می کند. دوربین اصلی این محصول دارای سنسورهای 40، 20، 8 مگاپیکسلی و ToF است. سنسور 40 مگاپیکسلی به صورت RYYB توسعه یافته که 40 درصد نور بیشتری جذب می کند. سنسور 8 مگاپیکسلی این دوربین به صورت پریسکوپی در نظر گرفته شده که قابلیت زوم بالایی را در اختیار کاربران قرار می دهد. در جلوی این گوشی هوشمند یک سنسور 32 مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر سلفی به چشم می خورد.

همانطور که خواندیم، دوربین هواوی پی ۳۰ پرو را باید دارای عنوان “نوآورترین” بخش این دستگاه دانست که البته اگر بگوییم این لقب را می تواند در بین تمام موبایل های هم رده و هم دوره خود هم داشته باشد، بیراه نگفته ایم.

بدون مرز در سخت افزار

دوربین پریسکوپی هواوی پی ۳۰ پرو

دوربین پریسکوپی هواوی پی ۳۰ پرو

دوربین چهارگانه هواوی پی ۳۰ به شما بازه اپتیکی می دهد که شاید حتی لنزهای تله-واید DSLR ها هم پیدا نکنید. اگر اهل عکاسی باشید و کمی درباره لنزها بدانید همین جمله برای ایمان آوردن شما به هواوی پی ۳۰ پرو کفایت می کند: “مجموعه اپتیکی دوربین هواوی پی ۳۰ پرو بازه ۱۶ تا ۱۲۵ میلی متر با پوشش می دهد”.

به این ترتیب شما چه بخواهید زاویه دید فوق عریض بگیرید و چه بخواهید زوم اپتیکال ۵ برابری داشته باشید، کاملا دستتان باز است. همه چیز به اینجا محدود نمی شود و به لطف پردازش های نرم افزار شما از کلوزآپ ۲ سانتی متری تا زوم ۵۰ برابر دیجیتال را روی هواوی پی ۳۰ پرو می توانید داشته باشید که این به ما می گوید تقریبا هیچ مرزی از باب بعد مکان در عکاسی موبایلی با هواوی P30 پرو وجود ندارد.

اما اجازه بدهید کمی از کاغذ فاصله بگیریم و درباره خروجی دوربین هواوی پی ۳۰ پرو صحبت کنیم:

بدون مرز در نمای نزدیک

هواوی علاوه بر اینکه سخت افزار جذابی برای دوربین چهارگانه اصلی هواوی پی ۳۰ پرو تدارک دیده است، در بخش نرم افزار نیز هوشمند ظاهر می شود. حالت تشخیص صحنه بسیار خوب عمل می کند و می تواند از بین چندین حالت ویژه عکاسی، بدون اینکه شما بخواهید آن ها را انتخاب کنید، خود انتخاب اصلح را انجام دهد.

برای مثال وقتی می خواهید از یک سوژه خیلی نزدیک عکس بگیرید یا نمای نزدیک (CloseUp) سوژه را ثبت کنید، هواوی پی ۳۰ پرو شرایط را تشخیص داده و به حالت پیش فرض مخصوص این نوع عکاسی می رود. این دستگاه به دلیل اپتیک های متنوع در این حالت به صورت هوشمندانه تصویر برداری را به دوربین فوق عریض که فاصله کانونی نزدیکی دارد محول می کند و به این ترتیب شما می توانید تا فاصله ۲ سانتی متری به سوژه نزدیک شوید و فوکس روی آن سوژه انجام می شود.

این نوع عکاسی برای سوژه هایی که جزئیاتی فراوان دارند بسیار پرکاربرد است و هواوی پی ۳۰ پرو تنها موبایلی است که در حال حاضر می تواند این چنین تصاویری را بدون نیاز به تنظیمات خاص و به صورت هوشمند ثبت کند.

بدون مرز در نمای دور

سال هاست که مشکل و محدودیت ویژه دوربین های موبایل را می توان در بزرگنمایی بدون افت کیفیت دید. این دستگاه ها هرچقدر هم که در عکاسی پیشرفت کرده اند باز هم فقط دوربین اصلی آن ها که معادل فاصله کانونی ۲۵ تا ۲۷ است می تواند عکس های با کیفیت ثبت کند. هواوی در پی ۲۰ پرو ویژگی ۳ برابر زوم بدون افت کیفیت را ارایه کرد و حالا در هواوی پی ۳۰ پرو مرزها را تا جایی به پیش برده که شما می توانید در کنار یک دوربین DSLR با لنز ۱۸-۱۳۵ بایستید و از نظر میزان بزرگنمایی حتی ادعا کنید!

هواوی پی ۳۰ پرو می تواند تا ۵ برابر بدون افت کیفیت و تا ۱۰ برابر با افت کیفیت کم عکاسی کند و خروجی کار واقعا خیره کننده است. در تجربه ما دستگاه ترجیح میدهد در شرایط نوری مناسب در حالت ۵ برابر زوم از دوربین پریسکوپی که زوم اپتیکال انجام می دهد استفاده کند و در دیگر شرایط به زوم دیجیتال روی حسگر توانمند اصلی اتکا می کند. این در برخی شرایط نوری که واقعا خیلی هم ضعیف نیست، باز هم اعمال می شود که به نظر من جذاب نیست اما در حالت زوم ۱۰ برابر هیبریدی، در هر شرایط نوری که باشید دستگاه روی دوربین پریسکوپی قرار می گیرد.

یکی از نگرانی های اصلی درباره زوم های زیاد، لرزش دست است. هواوی به لطف لرزشگیر اپتیکال (OIS) و لرزشگیر نرم افزاری AIOS که بر اساس هوش مصنوعی است، خروجی به شما می دهد که واقعا بی نظیر است و هنوز پس از یک سال از استفاده آن روی محصولات هواوی، روی موبایل دیگری نظیرش را ندیده ام.

همچنین شما می توانید روی دوربین پریسکوپی که خود تا فاصله کانونی ۱۲۵ میلی متر را بدون افت کیفیت به شما می دهد، ۱۰ برابر زوم دیجیتال کنید تا به زوم دیجیتال ۵۰ برابری برسید! این تصاویر عموما کاربردی نیستند اما می توانند داده ای ثبت کنند که حتی دوربین های کامپکت یا حتی بریج‌ها نمی توانند آن را به شما ارایه کنند!

بدون مرز در شب

bsh

هواوی یکی از شرکت های پیشرو در معرفی حالت ویژه شب است. نکته قوت عکاسی شب هواوی پی ۳۰ پرو علاوه بر سخت افزار ویژه، از حسگر تصویر تا اپتیک قوی و دیافراگم باز، در آلگوریتم پردازش تصویر و البته دوباره لرزشگیر بر پایه هوش مصنوعی یا همان AIOS است که بالاتر توضیح دادیم.

اگر شما هواوی پی ۳۰ پرو را روی پایه یا یک شرایط بدون لرزش قرار دهید، این دستگاه به صورت خودکار حتی تا ۲۷ ثانیه نور دهی می کند و از ادغام تصاویر و اطلاعات ثبت شده، تصویری به شما می دهد که خارج از حد تصور، جذاب است. اگر دستگاه روی دست شما باشد و کمی آن را ثابت نگه دارید تا ۷ ثانیه نوردهی و اگر دست شما بلرزد تا ۴ ثانیه نوردهی بدون مات شدن تصویر انجام می شود و خروجی واقعا جذاب است.

خوب اینکه حالت شب برای تمام اپتیک های موجود روی دستگاه می تواند استفاده شود و این به عکاسی زاویه دید عریض که اپرچر بسته‌تری دارد، کمک شایان می کند.

همچنین به لطف حالت های از پیش تعریف شده در دوربین می تواند عکاسی شبیه به نوردهی طولانی داشته باشید، از آبشارها عکس‌های جذاب بگیرید و مرز خلاقیت را جا به جا کنید. همچنین به لطف عکاسی دستی می توانید با نوردهی های مختلف یا شاترهای خاص تصاویر جذابی را شکار کنید.

بدون مرز در عمق

دوربین چهارم هواوی پی ۳۰ پرو که کمتر درباره آن صحبت می شود، یک دوربین ToF است که در توضیح ساده می توان آن را به کینکت اکیس باکس تشبیه کرد. یک دوربین که می تواند فضا را اسکن کند و عمق و حرکت در فضا به لطف فناوری ویژه “زمان پرواز” به دستگاه بدهد. هواوی در حال حاضر از این دوربین برای عکاسی پرتره قوی تر با افکت بوکه واقعی استفاده می کند. کاربرد دیگر آن اما همانند ایکس باکس، برای بازی های تشخیص حرکتی است.

نظر شما درباره دوربین چهارگانه اصلی هواوی پی ۳۰ پرو چیست؟ نظر من این است که اگر شما عکاس موبایلی هستید، هواوی پی ۳۰ پرو می تواند برای شما یک دستگاه فوق العاده جذاب باشد که پس از قلق‌گیری می توانید از سخت افزار قدرت‌مند آن لذت ببرید و در خیلی از شرایط دیگر محدودیت های عکاسی موبایلی برای شما وجود نداشته باشد.

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Amin B3DA

عالی. مرسی از بررسی
من زوم و عکسای تو شبش خیلی برام جالب بود
منتها تو یه ویدیو خارجی دیدم یه سری حالت داشت مثلا عکاسی از آبشار یا آسمان شب یا… کلا این را بررسی می کرد
خیییییلی عالی بودن مخصوصاااااا عکاسی از آسمان. کامل ستاره ها و اجرام آسمان را می گرفت (البته باید شرایط عین زمان بیشتر مهیا میشد)

_V_

بیشترین نکات برجسته دوربینش به نظر من زوم زیاد و نایت مود خیلی جالبشه واقعا نایت مودش باحاله تو بعضی عکسا باید اسمونو ببینی تا بفهمی شبه

ARMTIN

خروجی عکس ها ثبت شده با P30 پرو نسبت به رقبا در بخش « سوپر زوم » و
« عکاسی در شب » قابل ستایش هست

.
.
.
اگه قیمت پرچمدار هواوی در ایران مناسب بود ، میتونست گزینه جذابی برای خرید باشه 👍

نیما عرفانی

ممنون س.ینای عزیز خدا قوت
به ضرس قاطع میشه گفت در بخش عکاسی نه فیلم برداری پرچمدار های هواوی رأسشون پی ۳۰ پرو جذاب ترین و کامل ترین گوشیه و همه جوره دست کاربرو برای شکار بهترین تصاویر باز می‌ذاره.
این گوشی از تمامیِ دوربین های کامپکت بهتره و فاصله‌ی دوربین های موبایل با دوربین های DSLR رو کمتر کرده.

Amir galaxy

عجب زوم و نایت مود خوف و خفنی داره لامصب

Amir Hossein

برخلاف تمام بررسی های خیلی خوبتون این بررسی اصلا جالب نبود.سوژه های عکاسی اصلا خوب نیستن

علی شیخ زاده

من بیشتر از هرچیز حالت نایت مود رو دوست دارم

Milad7

فقط زوم 😀👌

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)