حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بیانیه رسمی گوگل برای قطع شدن سرویس های این شرکت در برخی مناطق دنیا

نوشته

4 سال قبل | بدون دیدگاه | گوگل

شاید باور نکنید که روزی گوگل و سرویس هایش بخواهند از دسترس خارج شوند اما کار نشد ندارد (!) و این گوگل و سرویس‌های وابسته به آن شب گذشته در نقاطی از آمریکا و اروپا از دسترس خارج شده بودند. پس از اینکه کاربران در سایت DownDetector گزاراشاتی مبنی بر وجود مشکل در برنامه‌های گوگل دادند، غول جستجوی جهان در این زمینه واکنش نشان داد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا بیانیه رسمی گوگل برای قطع شدن سرویس های این شرکت در برخی مناطق دنیا را بخوانیم.

قطع شدن سرویس های گوگل

غول جستجوی جهان در بیانیه‌ای گفت:

ما در حال تجربه سطح بالایی از ترافیک شبکه در قسمت شرقی ایالات متحده هستیم که این موضوع بر روی چند سرویس ما در Google Cloud، G Suite و YouTube تأثیر گذاشته است. کاربران ممکن است دسترسی کندی به این سرویس‌ها داشته باشند یا با خطایی روبه‌رو شوند. ما دلیل این ازدحام در شبکه را شناسایی کرده‌ایم و انتظار می‌رود که سرویس‌های به‌زودی به حالت نرمال بازگردند.

گوگل در ساعت 3:30 بامداد اعلام کرد که مشکل قطعی سرویس‌ها برطرف شده است. این کمپانی در بیانیه دیگری اعلام کرد:

مشکل ازدحام شبکه در ناحیه شرقی ایالات متحده که بر روی گوگل کلاود، جی سوئیت و یوتیوب تأثیر گذاشته بود از ساعت در ساعت 3:30 بامداد برای تمام کاربران برطرف شده است. ما سیستم‌های خود را بهبود می‌بخشیم تا مانع این شویم که دوباره اتفاقی به این صورت بیفتد. ما صمیمانه از افرادی که امروز تحت تأثیر این مشکل قرار گرفته‌اند، عذرخواهی می‌کنیم. کاربران همیشه می‌توانند آخرین به‌روزرسانی‌ها را برروی سیستم‌ها را در Status Dashboard ما مشاهده کنند.

البته بد نیست به این نکته اشاره کنیم که تنها سرویس‌های اختصاصی گوگل نبودند که تحت تأثیر این ماجرا قرار گرفتند. اسنپ‌چت شبکه اجتماعی محبوب کاربران سراسر جهان، Vimeo، ورایزن، AT&T، دیسکورد، اینستاگرام، بازی پوکمون گو، EA، نتفلیکس، توئیچ، آمازون، اوبر، اسپاتیفای، ردیت، یاهو میل، فورتنایت، فیسبوک، iCloud، توئیتر و … از جمله سرویس‌هایی بودند که دسترسی به آنها هم با اختلال همراه بود. دلیل این موضوع استفاده از گوگل کلاود بود که در کنار سرویس‌ها خود گوگل، اپ‌های دیگری را هم تحت پوشش دارد.

این هم جالب است بدانید که برخی از کارشناسان و تحلیلگران بر این باورند که احتمال نفوذ هکرها و مجرمان سایبری به سرورها و سیستم‌های مرکزی و اصلی گوگل در قطعی شب گذشته سرویس‌های مختلف آن وجود داشته و به نظر می‌رسد که تعدادی از هکرهای تحت حمایت دولت برخی کشورها سعی داشتند بدین ترتیب به اطلاعات ارزشمندی دست پیدا کنند.

همواره یکی از احتمالاتی که بعد از قطع دسترسی گسترده کاربران به شبکه‌های اجتماعی و سرویس‌های مجازی اینترنتی مطرح می‌شود، احتمال نفوذ هکرها و حمله سایبری یا بدافزاری به سرورهای شرکت‌های مذکور است که البته هیچ وقت معلوم نمی‌شود واقعاً این اتفاقات رخ داده است یا خیر، چراکه این شرکت‌ها به دلایل مختلفی از جمله جلوگیری از سقوط ارزش سهام خود و جلب اعتماد کاربران جهانی از تأیید حملات سایبری و سرقت خیل عظیمی از اطلاعات ارزشمندی که در این سرورها وجود دارد، طفره می‌روند.

بر اساس گزارش رویترز، روز گذشته بسیاری از کاربران از خرابی و از دسترس خارج شدن برخی از مهم‌ترین و پرطرفدارترین سرویس‌های توسعه داده شده توسط گوگل همچون یوتیوب، گوگل کلاد، جی سوئیت و پست الکترونیک جیمیل گله و شکایت کرده و سعی کرده بودند این مساله را هرچه سریع‌تر به اطلاع گوگل برسانند و بدین منظور با هشتگ های #youtube_Down و غیره در شبکه‌های اجتماعی نظیر توئیتر و اینستاگرام به هدف خود رسیدند.

سرویس های گوگل برای شما مشکل داشتند؟ متوجه این ایراد شدید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)