حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اولین تلویزیون OLED 8K توسط ال جی و به قیمت بالای ۵۰۰ میلیون تومان از هفته آینده پیش فروش می شود

نوشته

4 سال قبل | 11 دیدگاه | ال‌جی، تلویزیون

در بازاری که اکثریت تلویزیون ها هنوز HD و FHD هستند و محتوای اکثر شبکه های تلویزیونی HD و دیگر محتواها FHD است، حتی تلویزیون‌های 4K همچنان راه درازی را برای فراگیر شدن همانند تلویزیون‌های FHD در پیش دارند. حتی شاید این امر سال‌ها به طول بیانجامد. با این وجود تولیدکنندگان بزرگ دست روی دست نگذاشته‌اند و کوچ به سمت رزولوشن 8K را آغاز کرده‌اند. در همین راستا اولین تلویزیون OLED 8K توسط ال جی و به قیمت بالای ۵۰۰ میلیون تومان از هفته آینده پیش فروش می شود! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

تلویزیون ال جی 88Z9 اولین نمونه OLED 8K معرفی شده در جهان است. با این وجود مشکلات متعدد پیش روی تولید انبوه آن سبب شد ال‌جی در زمینه عرضه تلویزیون 8K، از رقبایی نظیر سامسونگ و سونی عقب بماند. در واقع در حالی که ال‌جی به تازگی اقدام به ثبت درخواست پیش‌خرید مشتریان برای غول 88 اینچی خود کرده است، مدت‌ها از زمان عرضه نمونه‌های 8K سامسونگ و سونی به بازار می‌گذرد.

تلویزیون OLED 8K ال جی

تلویزیون OLED 8K ال جی

تلویزیون OLED 8K ال جی

در حال حاضر محتوای چندان زیادی برای تلویزیون‌های 8K وجود ندارد و احتمالاً تا مدت‌ها نیز شاهد فقدان محتوای 8K کافی برای منطقی شدن خرید این تلویزیون‌ها باشیم. بد نیست بدانید تصویری دارای رزلوشون 8K، چیزی در حدود 16 برابر جزئیات تصویری با رزلوشون FHD را به نمایش می‌گذارد. البته ال‌جی برای ارتقا کیفیت صدا و تصویر در حال پخش از نسل دوم چیپ Alpha 9 8K استفاده می‌کند. این پردازنده به الگوریتم یادگیری ماشینی و یادگیری عمیق (deep learning) استفاده می‌کند و به گفته ال‌جی قادر است صدای 5.1 کاناله و تصاویری با جزئیات خیره کننده را پخش کند.

پیش فروش این تلویزیون در کره جنوبی از هم‌اکنون با قیمتی معادل 42,000 دلار امریکا آغاز شده است. البته افرادی که در ماه جون اقدام به پیش‌خرید کنند تخفیفی 8 هزار دلاری را از سوی ال‌جی دریافت خواهند کرد. حتی با وجود این تخفیف بزرگ، 88Z9 ال‌جی همچنان در برابر رقبای 8k موجود نظیر 82Q950R سامسونگ با قیمت 10,000 دلاری یا ZG9 سونی با قیمت 14,000 دلاری گزینه چندان مناسبی از نظر ارزش خرید به نظر نمی‌رسد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که باید تلویزیون OLED 8K ال جی را با این قیمت خرید؟ قطعا اما اگر به دنبال یک تصویر خیره کننده هستید، این یکی از معدودترین انتخاب های بازار است!

اشتراک در
اطلاع از
11 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Amir galaxy

بالای 500 میلیون؟؟؟؟؟
ارزش خرید داره عایا؟

Amin B3DA

یکماه پیش یک میلیاردی هم دادن بیرون 😂

RS.R

من این پول 200 ملیون داشتم همین الان ازدواج میکردم 500 ملیون. فکر میکنی کیا اینارو میخرن

RS.R

چه برسه 500 ملیون

_V_

😂😂😂😂😂😂😂😂😂
نامو سا

RS.R

اگه دلار 4200بود 42000 دلار معادل 177 ملیون میشود اشتباه نکنم

amer

176400000تومان

amer

غولهای صنعت TV
SONY*SAMSUNG*LG
خدا رو شکر برندهای چندش اور چینی در این رقابت جایی ندارن
تلویزیون Zg9sonyشاهکاره

Star

امسال اولد A9G و تی وی های Z9G و تی وی X9500G بهترین هستند به نظرم و از پردازنده X1 Ultimate و فناوری های Object-based Super Resolution ، Object-based HDR remaster و فناوری sound from picture reality که برای هماهنگی بیشتر صدا با تصویر ایجاد شده و فناوری حذف نوییز و صاف سازی تصویر Super Bit Mapping که برای واقعی گرایی بیشتر به کار گرفته شده و بی نظیر عمل می‌کنند امسال کیفیت سونی میترکونه.

_V_

😉

amer

خخخخ

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)