حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

احتمال ممنوعیت فروش تلویزیون 8K در اروپا

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | تلویزیون

مرزهای پیشرفت فناوری هر روز به پیش رانده می‌شود ولی شاید اولویت‌های بالاتری نسبت به آن‌چه که فناوری می‌تواند ارائه کند وجود داشته باشد. مصرف انرژی یکی از موارد مهم برای برخی جوامع است که آثار زیست محیطی را به دقت بررسی می‌کنند. به همین دلیل احتمال ممنوعیت فروش تلویزیون 8K در اروپا وجود دارد.

ممنوعیت فروش تلویزیون 8K در اروپا از سال ۲۰۲۳ محتمل است

اتحادیه اروپا در حال آماده شدن برای تعیین الزامات انرژی سخت‌گیرانه‌تر برای تلویزیون‌ها از تاریخ ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ است. این اقدام، با هدف حذف محصولات کم‌بازده از بازار اروپا، می‌تواند منجر به ممنوعیت فروش همه تلویزیون‌های 8K در سال آینده شود.

سازندگان تلویزیون فعال در اروپا از مقررات آتی که ممکن است توسط اتحادیه اروپا وضع شود چندان راضی نیستند. انجمن 8K گفت:

اگر چیزی تغییر نکند، اسفند ۱۴۰۱ برای صنعت نوظهور 8K مشکل ایجاد خواهد کرد. محدودیت‌های مصرف انرژی در تلویزیون‌های 8K (و نمایشگرهای مبتنی بر میکرو ال‌ای‌دی) به قدری سخت‌گیرانه است که اساساً هیچ یک از این دستگاه‌ها نمی‌توانند به آن دست پیدا کنند.

تلویزیون 8K

تلویزیون 8K

اولین مرحله در این استراتژی جدید که توسط اتحادیه اروپا تعیین شده است، اسفند ۱۳۹۹ یعنی زمانی که برچسب انرژی بازسازی شد، آغاز شد. این منجر به خروج تعداد بی‌شماری مدل تلویزیون از بازار اروپا شد که بازده انرژی پایین‌تر از کلاس انرژی (G) را داشتند.

گام بعدی در اسفند ۱۴۰۱ برای تعیین الزامات انرژی سختگیرانه تر خواهد بود. دستیابی به این استانداردهای جدید بدون مصالحه جدی، ممکن است غیرممکن باشد.

طبق گفته نمایندگان سامسونگ به نقل از FlatspanelHD، این شرکت ممکن است بتواند قوانین آتی را برای بازار اروپا رعایت کند، اما این کار آسانی نخواهد بود.

خبر خوب برای تولیدکنندگان تلویزیون های هوشمند که در اروپا تجارت می کنند این است که اتحادیه اروپا هنوز قوانین جدیدی را وضع نکرده است. اتحادیه اروپا تا پایان سال جاری میلادی شاخص بهره وری انرژی 2023 (EEI) را بررسی خواهد کرد، بنابراین این احتمال وجود دارد که این الزامات انرژی آتی بازنگری شود.

یکی دیگر از خبرهای خوب برای برندهای تلویزیون این است که این مقررات آتی ممکن است فقط به حالت تصویری مربوط باشد که به طور پیش فرض برای تلویزیون های هوشمند فعال است.

به عبارت دیگر، سازندگان تلویزیون های هوشمند ممکن است بتوانند با تغییر حالت تصویر پیش فرض برای مصرف انرژی کمتر، این مقررات را دور بزنند. اما اینکه آیا می توان بدون از بین بردن تجربه کاربری و به خصوص برای تلویزیون های 8K به این امر دست یافت، موضوع مبهمی است.

برای حالت‌های تصویری که به انرژی بیشتری نیاز دارند، تولیدکنندگان تلویزیون باید کاربر را از مصرف انرژی بالاتر مطلع کنند، کاری که تلویزیون‌های سامسونگ قبلاً انجام می‌دهند.

به هر حال این مقررات برای حذف برندهایی با عملکرد ضعیف در بازده انرژی طراحی شده است و موضوع خوبی برای محیط زیست محسوب می شود.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید باید قوانین مشابه در کشورمان نیز لحاظ شود؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)