حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سیستم عامل موبایل هواوی با نرم افزارهای اندروید سازگار خواهد بود

نوشته

4 سال قبل | 15 دیدگاه | سیستم عامل، هواوی

بعد از اعلام تحریم‌های آمریکا و واکنش گوگل به آن که منجر به محدود شدن سیستم عامل اندروید روی گوشی‌های هوآوی شد، این شرکت چینی بلافاصله اعلام کرد که در حال توسعه سیستم عاملی است که شاید نیاز آن‌‌ها را به اندروید و گوگل به حداقل برساند. همچنین گفته می شود که سیستم عامل موبایل هواوی با نرم افزارهای اندروید سازگار خواهد بود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کتیم.

سیستم عامل موبایل هواوی

هونگ منگ

هونگ منگ

حالا خبرهای جدیدی از سیستم عامل جدید هوآوی به گوش می‌رسد. طبق گزارش‌های اولیه، قرار بود این سیستم عامل که فعلا با نام «Hongmeng» شناخته می‌شود، تمام اپلیکیشن‌های اندرویدی را اجرا کند. این خبر حالا توسط منبع موثقی تایید شده است. به‌علاوه ریچارد یو، مدیر عامل هوآوی هم این ویژگی سیستم عامل جدید هوآوی را تایید کرده و اعلام کرده است که این شرکت در حال توسعه سیستم عامل خود است و این سیستم عامل (OS) بین پاییز امسال تا بهار سال بعد در دسترس خواهد بود.

وی همچنین خاطر نشان کرد که Hongmeng OS در زمینه‌های مختلف مانند گوشی‌های همراه، کامپیوترها، تبلت‌ها، تلویزیون‌ها، خودروها و گجت‌های پوشیدنی در دسترس خواهد بود و با اپلیکیشن‌های اندروید و اپلیکیشن‌های تحت وب سازگار است. زمزمه‌هایی هم مبنی بر اینکه اولین سیستم عامل اختصاصی هوآوی ممکن است اسم آن به ARK OS تغییر کند، به گوش می‌رسد.

با تایید چنین خبری باید گفت که هواوی رویکردی پیشرفته همراه با نگاهی رو به جلو را در نظر گرفته است و خیال همه کاربران جهانی هوآوی را راحت می‌کند. فکر می کنید این سازگاری به نفع سیستم عامل هواوی باشد؟ به نظر من قطعا اینطور است!

اشتراک در
اطلاع از
15 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

اگر عملیاتی بشه عالیه 😀 روی گوگل کم میشه

lovenokia

امریکا هر غلطی میخواد میکنه 🙂 بر خلاف برخی که میگن هیچ غلطی نمیکنه .

به نظرم این اشتباه یک اشتباه استراتژیک بود . 1% فکر کنین با توجه به جمعیت گسترده چین سیستم عامل هوآوی بد جور جواب بده و علاوه بر اندروید از نرم افزار ها و گیم های اختصاصی پشتیبانی کنه .

m.b

خب این خبر خوبی برای رابط کاربری هوآویه…
یک رابط خوب از نظر من برای جا افتادن دست کم به 6 تا ویژگی نیاز داره…

1) تعامل پذیری با سایر رابط ها
2) بهینگی به نسبت امکانات
3) زیبایی و یکپارچگی در طراحی و داشتن سبک
4) داشتن امکانات مخصوص و منحصر به خود
5) داشتن امکانات عمومی سایر رابط ها
6) به کارگیری و پشتیبانی و پویایی مناسب

دوستان اگر معیار دیگری هم مدنظر دارن اضافه کنند… 👌

نیما عرفانی

همه ی موارد ذکر شده به UX,UI مربوط میشه .
از اونجایی که رابط کاربری EMUI در بیشتر المان ها شباهت زیادی به ios داره پس میشه اینجور برداشت کرد که سیستم عامل هواوی هرچی که هست ، بیسش بر پایه ی اندروید و لینوکسه ولی پوسته و ظاهرش بر مبنای ios توسعه پیدا می‌کنه و رفته رفته هواوی سیستم عاملش رو به سبک و سیاق ios درمیاره . این قضیه در خصوص سیستم عامل دسکتاپ هواوی هم می‌تونه صدق کنه و یک سیستم عامل بزنه بر پایه ی ویندوز ولی اکوسیستم و پلتفرمش شباهت داشته باشه به مکینتاش یعنی میخوام بگم هواوی یه کاری می‌کنه که دو سیستم عاملش در پلتفرم های مختلف باهم سازگاری کامل داشته باشن و شاید بشه به عنوان یک مثال کوچیک به قابلیت Huawei share رو گوشی ها و لپ تاپ های هواوی اشاره کرد که با استفاده از تکنولوژی nfc می‌تونه تمام فایل هارو از هر دو سمت به صورت بی سیم انتقال بده و سرعتش از انتقال سیمی هم بیشتره.
اگه هواوی بتونه هوش مصنوعی رو در ابعاد وسیع و همه جانبه در سخت و افزار و نرم افزارش نهادینه کنه به نظرم می‌تونه در بحث بهینه سازی و یکپارچگی سیستم عامل با سخت افزار به رقیب جدی برای اپل تبدیل بشه البته محقق شدن چنین هدفی به زمان نیاز داره.

Jason bourn

سامسونگ و ماکروسافت با این ابهتشون و ۱۰۰۰ تا سرویس اختصاصی و توسعه دهنده هاشون وه ایم همه برنامه اختصاصی برای اندروید دارن نتونستن حریف اپل شن بعد هواوی که هنوز قواعد safety سیستم عاملش معلوم نشده برنامه های اختصاصیش یک دهم اونا نیست… اونوقت میخواد برنامه های اندروید رو که بر پایه google play service هستن که رو هواوی بن هستش اجرا کنه؟ 😂😂😂

lovenokia

به نظرم یک سیستم عامل خوب ، که بتواند با اندروید مقابله کند 2 مورد اساسی نیاز دارد .

1- رابط کاربری جذاب و حرفه ای
2- برنامه ها و مخصوصا گیم های اختصاصی کنسولی

این خیلی خیلی میتونه یک سیستم عامل رو بر رقیب پیروز کنه .

_V_

اونطور که فکر میکردم نشد و گویا قرار نیست آشتی کنن و این مسائل ختم بشه
متاسفانه یا خوشبختانه هواوی باید رو پای خودش وایسه

Amin B3DA

گفتم که اگر خبر داخلی بود میشد گفت برای بازار گرمیه اما امریکا با کسی شوخی نداره و خبر جدیه

Amin B3DA

به نظرم خیلی فوق العاده میشه. همونطور که گفتم دلیل بهبود ندادن رابط کاربریشون هم کار روی همین سیستم عامل بود و امیدوارم زمینه را برای بقیه شرکت ها و سیستم عامل های اختصاصی اما یکپارچه فراهم کنه

_V_

👍

Amir galaxy

احسنت….
اگه اینطوریه که عالیه
فک کردم قضیه حل میشه اما انگار جدیه
اخرش اسمش هونگ منگ هست یا آرک؟

RS.R

به هر حال اگه بگیره زنگ خطر واسه گوگل میشه چون احتمال داره سایر برندها هم برن سمت سیتم عامل شخصی اونوقت گوگل کله میشه. فکر کنم زود توافق کنن.

Jason bourn

خدایا 😂😂😂 سیستم عامل اختصاصی هر شرکتی بر پایه اندروید؟ اصلا برپایه خودشون توسعه دهنده ها همه‌هم بیکار بیان پورت کنن یه این سیستم و اون سیستم

ولش کن باید شما هواوی فنا رو به حال خودتون بزارم وقتش رسید شلنگ روتون گرفته شد اونوقت بیام خدمتتون 😉 الان هرچی بگم حالیتون نمیشه با خودتون فکر میکنید انگار گوگل و اندروید نوکیا و سیمین هستن که وقتش رسیده باشه یه چیز جدید بیاد اینارو از دور خارج کنه 😂😂😂

علی شیخ زاده

دلیل مهمی که باعث میشه آدم چند درصد به موفقیت سیستم عامل هواوی امیدوار باشه اینه که توی چین سرویس های گوگل در دسترس نیستن و اونجا چیزی شبیه تحریم امروز هواوی برقراره، پس این سیستم عامل میتونه حداقل تو کشور خودش موفق بشه.
باید صبر کرد و دید.
حتی اگه یک درصد این احتمال درست باشه و بقیه برند های چینی برای بازار داخل از سیستم عامل هواوی استفاده کنن(مثل الان که دو نوع رام گلوبال و چین دارن) با توجه به جمعیت میلیاردی چینی ها رسما رقیب اندروید و ای او اس وارد میدان میشه

Sadeghh

پس یکی از اصلی ترین مشکلات هواوی حله
امیدوارم بتونه موفق بشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)