حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پژو ۳۰۱ ایران خودرو با تامین قطعه سازان داخلی تولید خواهد شد

نوشته

4 سال قبل | یک دیدگاه | اخبار داخلی، حتما بخوانید، خودرو

با توجه به تحریم های جدید، واردات قطعات خودرو به شدت کاهش یافته است. در همین راستا، پژو ۳۰۱ توسط ایران خودرو داخلی سازی می شود. برجام باعث شد بسیاری از شرکت های خودروسازی دوباره وارد کشور شوند و همچنین با شرکت های داخلی برای تولید مشترک خودرو همکاری کنند. یکی از این محصولات، پژو ۳۰۱ بود. پس از مشکلات پیش آمده خبر می رسد که پژو ۳۰۱ ایران خودرو با تامین قطعه سازان داخلی تولید خواهد شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

با شروع دور تازه تحریم ها، شرکت های رنو و پژو از کشور خارج شدند و این موضوع باعث توقف بسیاری از پروژه ها شد. ایران خودرو که وظیفه تولید خودروهای پژو را در ایران بر عهده دارد، به دنبال داخلی سازی پژو ۳۰۱ است. در آینده نزدیک نشست مشترکی میان ساپکو و سازندگان پروژه تولید این خودرو برگزار می شود. این نشست در رابطه با خودکفایی تولید قطعات این خودرو خواهد بود.

تولید پژو ۳۰۱ با قطعات ایرانی

پژو ۳۰۱ ایران خودرو

پژو ۳۰۱ ایران خودرو

این نشست امروز برگزار می شود و 500 نفر از نمایندگان خودروسازان در آن حضور خواهند داشت. پژو از پروژه تولید این خودرو کنار گذاشته شده است، البته پژو نمی تواند بخاطر تحریم ها در این پروژه حضور داشته باشد. با توجه به وضع تحریم های جدید، شرکت ها با مشکلات زیادی در تولید خودرو مواجه شده اند. این موضوع کاهش تولید خودرو و همچنین افزایش قیمت آن ها را در بازار به همراه داشته است.

قیمت خودرو در مدت زمان یکسال، نزدیک به ۳ برابر شده است. علاوه بر افزایش قیمت رسمی، قیمت خودروها در بازار آزاد نیز با افزایش قابل توجهی همراه بوده است.

ایران خودرو و سایپا برای کنترل قیمت خودرو در بازار آزاد، محصولات خود را به صورت فوری در اختیار خریداران قرار می دهند؛ با این حال چنین راه حلی نیز نتوانسته جلوی افزایش قیمت خودرو را بگیرد. بومی سازی قطعات می تواند باعث افزایش تولید شود، البته امیدواریم این موضوع کاهش بیشتر کیفیت خودروهای داخلی را در پی نداشته باشد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید ایران خودرو از پس تولید پژو ۳۰۱ برخواهد آمد؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mostafa3

اگر قطعات ایرانی باشه بدرد گ و هم نمیخوره
به قول خودشون دستگاههای که قطعات رو میسازن 30سال پیش خریدن اون هم دسته دوم 😅😂
چه شود پژو 301

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)