حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نگاه اولیه به هواوی پی ۳۰ پرو (Huawei P30 Pro)

هواوی همانند اکثر شرکتهای اندروید در هر سال دو پرچمدار ارائه می کند. سری اول پرچمدارهای آنها که در نیمه اول سال ارائه می‌شود در خانواده هواوی P عرضه و تمرکز ویژه ای بر عکاسی موبایل دارند. این تمرکز را به خصوص از خانواده هواوی پی ۹ به این سو به صورت برجسته و قابل توجه می توان لمس کرد. هواوی دو سال است که در صدر جدول با کیفیت ترین دوربین های موبایل لابراتوارهای معتبر بررسی این زمینه قرار می گیرد. با جدیدترین ارائه پرچمدار های هواوی در خانواده هواوی پی ۳۰ می بینیم این موفقیت تکرار شده و همچنان این هواوی است که بهترین موبایل ها را برای عکاسی تولید کرده است. هواوی پی ۳۰ پرو یک هفته است که میهمان ترنجی بوده و حالا میخواهیم نگاه اولیه خود را به این پرچمدار برای شما منتشر کنیم. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا نگاه اولیه به هواوی پی ۳۰ پرو (Huawei P30 Pro) را با هم مرور کنیم.

دوربین هواوی پی ۳۰ پرو

دوربین هواوی پی ۳۰ پرو

شک ندارم که شما هم همانند من وقتی هواوی P۳۰ pro را در دست بگیرید اولین موضوعی که دوست دارید آن را بررسی کنید و خروجی را ببینید عملکرد دوربین چهارگانه این دستگاه است. بدون شک این بخش یکی از لذت بخش ترین موارد برای بررسی در جدیدترین پرچمدار هواوی است اما به شدت دوست دارم تاکید کنم که هواوی P30 پرو علاوه بر اینکه می‌تواند یک دوربین موبایل فوق العاده باشد، می‌تواند لقب یک پکیج کامل و کم نقص برای پرچمدار اندرویدی در سال ۲۰۱۹ را نیز برای خود داشته باشد.

هواوی پی سی پرو با طراحی یکتا و ویژگی های منحصر به فرد ارائه می شود که یکی از مهمترین های آنها را می‌توان ارگونومی بسیار خوب دستگاه در کنار رنگ های جذاب و المان های منحصر به فرد طراحی عنوان کرد. البته که نمی توان طراحی هواوی p۳۰ pro را بی نقص دانست اما در مقایسه با رقبا آن را کم نقص ترین می دانیم.

بررسی اولیه هواوی پی ۳۰ پرو

بررسی اولیه هواوی پی ۳۰ پرو

بزرگ ترین دلیلی که صحبت از نقص در طرحی برای هواوی P۳۰ پرو به میان می‌آید برجستگی دوربین این دستگاه است. این موضوع در تمام پرچمدار های اخیر وجود دارد و نمی‌توان آن را فقط مختص هواوی P۳۰ pro دانست اما برای بی نقص بودن هر طراحی ای، این موضوع نباید وجود داشته باشد. به عبارت ساده تر می توان گفت که اگر دوربین هواوی P۳۰ پرو با بدنه آن هم سطح بود یکی از بی نقص ترین طراحی های موبایل های هوشمند بازار نام می گرفت. از یاد نبرید که این برجستگی برای دوربینی است که می تواند ۵ برابر زوم اپتیکال بدون افت کیفیت و ۵۰ برابر زوم دیجیتال داشته باشد و این به لطف فناوری پریسکوپی آن است.

رنگ آرورا یا رنگ شفق قطبی هواوی پی ۳۰ پرو گزینه ای بود که برای بررسی در اختیار ترنجی قرار گرفت. هواوی P۳۰ pro رنگ‌بندی های دیگری هم دارد اما می‌توان زیباترین رنگ را در کنار رنگ ویژه کریستال جدید، این رنگ دانست. به ادعای هواوی این رنگ با استفاده از چندین لایه رنگی با ضخامت بسیار پایین روی هم تشکیل شده که در نهایت سبب می‌شود علاوه بر تغییر رنگ به رنگ، شاهد تغییر در الگوی بازتولید طرح گرادیانت باشید. در حقیقت توصیف این رنگ در کلام نمی گنجد و بهترین راه وصف آن تصاویر زیر است:

رنگ آرورا هواوی پی ۳۰ پرو

رنگ آرورا هواوی پی ۳۰ پرو

رنگ آرورا هواوی پی ۳۰ پرو

رنگ آرورا هواوی پی ۳۰ پرو

رنگ آرورا هواوی پی ۳۰ پرو

رنگ آرورا هواوی پی ۳۰ پرو

رنگ آرورا هواوی پی ۳۰ پرو

رنگ آرورا هواوی پی ۳۰ پرو

البته که حتما این رنگ هواوی P30 پرو از نزدیک ببینید تا تجربه بصری ویژه آن را تجربه نمایید.

موضوع دیگری که به جز رنگ های خاص می توان در طراحی هواوی پی ۳۰ پرو دوست داشت، چیزی است که این روزها به ندرت شاهد آن هستیم و آن چیزی نیست جز اصالت در طراحی! هواوی پی ۳۰ پرو را که می بینید متوجه می شوید این یک دستگاه هواوی است و این خود نشان از اصالت طراحی دارد.

البته که در نمای جلوی چیز زیادی برای تمایز بین موبایل های هوشمند امروزی باقی نمانده است اما نمایشگر دو لبه خمیده هواوی ۳۰ پرو می تواند این دستگاه را از خیل عظیمی از تولیدات دیگر متمایز کند. درباره نمایشگر صحبت شد و بد نیست بگویم که شخصا طرفدار ناچ قطره ای هستم و آن را به سوراخ نمایشگر ترجیح می دهم، به خصوص به سوراخ نمایشگر سمت راست نمایشگر!

اگر به ناچ قطره ای هواوی پی ۳۰ پرو بیشتر دقت کنید، متوجه یک موضوع جذاب می شوید و آن عدم حضور یک بخش اساسی و سنتی در موبایلهاست! بله، هواوی در جدیدترین پرچمدار خود، بلندگوی مکالمه سنتی را حذف کرده و آن را به زیر نمایشگر برده و به این صورت لبه بالای نمایشگر حتی کمتر از قبل شده است. البته این همزمان به آن معناست که بلندگوی شبه‌استریو را که در میت ۲۰ پرو داشتید، اینجا نخواهید داشت!

بلندگوی مکالمه تنها موضوعی نیست که با نمایشگر OLED دو لبه خمیده هواوی پی ۳۰ پرو یکپارچه شده بلکه حسگر اثرانگشت اپتیکال نیز زیر این نمایشگر قرار دارد که برای احراز هویت شما استفاده می شود. تجربه کاربری من از این حسگر اثرانگشت همچنان یادآور می شود که همانند میت ۲۰ پرو من ترجیح می دهم این ویژگی را خاموش کنم اما متاسفانه به دلیل حذف تشخیص چهره ۳ بعدی ایمن، این حسگر اثرانگشت در هواوی پی ۳۰ پرو تنها راه ایمن اهراز هویت بدون استفاده از رمز است!

دلیل مشخص است و آن را می توان در بهینه تر بودن طراحی و تقارن پیدا کرد. همچنین حاشیه لبه پایین هواوی پی ۳۰ پرو بسیار کم شده اما قطعا هنوز به آیفون X یا آیفون Xs نمی رسد.

نکته های دیگری در طراحی هواوی ۳۰ پرو وجود دارد که یکتا بودن طراحی را بیشتر می کند. مثلا لبه بالا و پایین هواوی پی ۳۰ پرو تقریبا تخت طراحی شده و این از نظر بصری برای من نو و جذاب است. البته که این طراحی سبب می شود ضخامت دستگاه کمی بیشتر دیده شود اما یکتا بودن طراحی به نظر من ارزش بیشتری دارد.

نمایشگر هواوی پی ۳۰ پرو بخشی است که با وجود رزلوشن پایین تر نسبت به رقبا اما در نگاه اول شما را تسلیم می کند تا زبان به وصف کیفیت آن بگشایید. روشنایی، زاویه دید، دقت رنگ ها، کنتراست مناسب و پوشش تیره روی نمایشگر که در هنگام خاموش بودن آن، پنل و حاشیه ها را یکدست می کند، همه و همه به شما کمک می کند تا در هر حالتی که به نمایشگر نگاه می کنید، از خرید خود راضی باشید.

البته که رزلوشن FHD+ برای یک پنل OLED به اندازه ۶.۵ اینچ که آن هم چینش پیکسل های الماسی دارد، همواره شارپ‌ترین نیست اما به لطف بهینه سازی های رابط کاربری EMUI 9.1 عموما شما از برجسته بودن تصویر لذت می برد ولی شاید در برخی موارد اگر از فاصله نزدیک به نمایشگر نگاه کنید، پیکسل ها را ببینید.

دو لبه خمیده بودن نمایشگر موضوعی است که من از اولین تجربه آن در گلکسی نوت اج، طرفدارش نبوده ام و همچنان هم نیستم. متاسفانه باید بگویم هواوی پی ۳۰ پرو هم تغییر در نظر من ایجاد نکرده است اما این نظر من است و شما می توانید این ویژگی را دوست داشته باشید. هواوی ویژگی نرم افزاری خاصی برای این بخش در نظر نگرفته است و صرفا این موضوع به کم کردن عرض دستگاه و البته برجسته بودن تصویر کمک می کند.

رابط کاربری حدید هواوی یعنی EMUI 9.1 روی اندروید ۹ قرار گرفته تا ویژگی های بیشتری را به صورت پیش فرض به شما بدهد. من رابط کاربری های پرامکانات و قابل شخصی سازی شدن را دوست دارم و رابط کاربری هواوی همواره یکی از گزینه های خوب در این زمینه بوده اما نمی توانم منکر عدم علاقه به طراحی آیکون ها یا به صورت جامع تر UI هواوی شوم. تجربه کاربری که در EMUI 9.1 دارید بسیار غنی و دوست داشتنی است و طراحی آیکون ها تا طراحی کلی رابط کاربری در این نسخه بهتر شده است.

همچنین هواوی به لطف استفاده از NPU اختصاصی در چیپست کایرین ۹۸۰ می تواند به رابط کاربری خود اجازه بدهد تا هوشمندتر از همیشه در تمام بخش ها عمل کند تا دیرتر کند شود، سریع تر دستورات را اجرا کند و همیشه یک قدم از شما جلوتر ظاهر شود.

نام کایرین ۹۸۰ به میان آمد و باید گفت که این دومین مرتبه استفاده از این چیپست در پرچمدارهای هواوی است. کایرین ۹۸۰ قطعا یکی از چیپست های قدرتمند، یکتا و پیشرو در زمینه های مختلف است که پیشرفت هواوی در طراحی و توسعه چیپست ها را نشان می دهد. به لطف NPU یا واحد پردازش عصبی در کنار GPU و CPU به روز و التبه پیشرو بودن هواوی در فناوری های مخابراتی، این چیپست تبدیل به یک پکیج مناسب می شود که شما می توانید برای اکثر نیازهای‌تان روی آن حساب کنید.

شاید امتیاز بنچمارک کایرین ۹۸۰ بالاترین در بین رقبا نباشد اما در شمار چند گزینه بالای لیست قرار می گیرد. همچنین به لطف پردازش های رابط کاربری، هواوی پی ۳۰ پرو می تواند به اجرای بهینه تر و با کیفیت تر بازی ها و پردازش های گرافیکی روی کایرین ۹۸۰ بپردازد.

باتری ۴۲۰۰ میلی آمپری هواوی پی ۳۰ پرو یکی از مهم ترین بخش های سخت افزاری این دستگاه است که به لطف شارژر ۴۰ واتی فوق سریع هواوی بسیار سریع شارژ می شود. نیاز به تکرار نیست که این شارژر درون جعبه دستگاه قرار دارد و نیازی به پرداخت هزینه بیشتر برای آن ندارید. همچنین در این بخش می توان به شارژ وایرلس و شارژ وایرلس معکوس هواوی پی ۳۰ پرو نیز اشاره کرد.

اما همانطور که در ابتدای نگاه اولیه به هواوی پی ۳۰ پرو گفتیم، این دستگاه اینجاست تا به اکثر جوانب نیازهای عکاسی موبایلی شما پاسخ بگوید و حتی مرزها و محدودیت های ذهنی این نوع عکاسی را درهم شکسته و یک دنیای جدید را به شما نشان دهد.

دوربین چهارگانه هواوی پی ۳۰ پرو

دوربین چهارگانه هواوی پی ۳۰ پرو

دوربین چهارگانه اصلی هواوی پی ۳۰ پرو را حتما در بررسی تخصصی این دستگاه که اوایل هفته آتی در ترنجی منتشر خواهد شد بیشتر به چالش می کشیم اما در حال حاضر بهترین توصیفی که برای این دوربین می توانم بکنم این است که همواره حداقل یک سطح از انتظارات شما بالاتر ظاهر می شود و این عالی است. در حقیقت هواوی پی ۳۰ پرو را می توان بهشت عکاسان موبایلی دانست چرا که بزرگترین محدودیت ها در این نوع عکاسی از جمله گسترده اپتیکی محدود، توانایی محدود در عکاسی شرایط نوری ضعیف و لرزش زیاد روی دست را برطرف کرده و به شما اجازه می دهد تا به مقدار مناسبی از سوژه دور یا به آن نزدیک شوید، عکاسی در شرایط نوری شب را بهتر از چشم شما انجام دهد و لرزش دست را به هوشمندترین شکل با لرزشگیر هوش مصنوعی AIS در کنار لرزشگیر اپتیکال OIS کنترل کند.

هوش مصنوعی تشخیص صحنه در دوربین چهارگانه هواوی پی ۳۰ پرو

هوش مصنوعی تشخیص صحنه در دوربین چهارگانه هواوی پی ۳۰ پرو

همچنین چهارمین دوربین که از نوع دوربین های پیشرو با فناوری نوین ToF است نیز به شما کمک می کند تا عکاسی پرتره را به سطح جدیدی برده و البته حتی به فکر بازی های ایکس‌باکس‌طور باشید. دوربین سلفی هواوی پی ۳۰ پرو نیز بخش دیگری است که خیلی از کاربران را راضی نگاه خواهد داشت و یکی از بهترین های بازار است.

در پایان این نگاه اولیه به هواوی پی ۳۰ پرو می توانم از تجربه یک هفته ای خود با این دستگاه به شما بگویم. هواوی پی ۳۰ پرو از نگاه من لقب کم نقص ترین و بهترین پکیچ پرچمدار فعلی را از خود می کند که می تواند اکثر نیازها و خواسته های کاربران را در سطح اعلا پاسخ بگوید. برای بررسی تخصصی هواوی پی ۳۰ پرو حتما ما را در ترنجی دنبال کنید و در بخش نظرات این مطلب می توانید مواردی که برای شما اهمیت ویژه ای برای بررسی دارند را مطرح کنید تا اختصاصا برای شما بررسی شود.

اشتراک در
اطلاع از
26 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Amir galaxy

خسته نباشید
همه جا زیر و روش رو در اوردن
اما حق میدم تنهایی سخته دمت گرم

Pouya

سلام جناب عط ا یی
ضمن خسته نباشید
دیگه بررسی تخصصی نمیگذارید؟
برای سامسونگ اگر درست یادم باشه اخرین پرچمداری که بررسی کردید نوت ۸ بوده تیترم زده بودید کرگدن😅
البته میدونم تنهایی چرخوندن سایت کار سختیه احتمالا وقت نمیکنید 👌🙏❤

Pouya

عه شرمنده
این کامنتو قبل اینکه مقاله رو بخونم نوشتم الان ک خوندم دیدم نوشتید اوایل هفته آتی بررسی تخصصیش منتشر میشه
خسته نباشید در کل😅

Amir galaxy

عشقی
من همیشه نگاه میکردم بررسی هارو
ولی خیلی وقته بررسی نمیکنی
ایشالله بررسی ها شروع بشه

Milad7

به به بالاخره بررسی تخصصی در راهه 🤩

Milad7

آقای ع ط ا ی ی اگر پرچمدار دیگه ای در دسترس هست برای بررسی تخصصی P30 pro بخش هایی مثل خروجی اسپیکر و قدرت زوم را با اون پرچمدار مقایسه کنید.

_V_

من اینجوری فکر میکنم یا واقعا تو یکی از این عکسا فریم گوشی پریدگی داره؟

Cyrus

آره دقیقا
توی عکس ۹ از ۱۵

Cyrus

آقای عطایی گوشی رو زمین انداختید؟

Jason bourn

خداییش اینکه نوت ۹ و میت ۲۰ پرو رو فراموش کردین خیلی بد شد و حتی اس ۱۰ پلاس
البته به لطف اپدیت جدید ما می که نایت مود رو از این رو به اون روش کرد لازمه یه مقایسه عکس بین اس ۱۰ پلاس و پی ۳۰ پرو بزارین جناب ع ط ا یی و میتونین جزو اولین هایی باشین که با اخرین فریمور میان دوربین این دو گوشیو قیاس میکنن
متاسفانه بنده نسخه اسنپ دارم و خبری هم از نایت مود همچنان نیست و گفتن اواخر این ماه یا ماه بعدی اضافه میکنه

پی‌۳۰ پرو گوشی قابل احترامیه ولی هرگز برای من گوشیای کاملی‌نبودن گوشیای هواوی (‌جز میت ۲۰ پروش که اونم همچنان ضعفای گنده ای مثل رابط کاربری و اپای پر از مشکل و سردرگم کننده و عدم داشتن توسعه های دهنده های درستو حسابی شخص ثالث داشت)

Jason bourn

به‌نظر من هنوزم دیر نشده میتونین متن بررسیشو بزارین

Mortazavi

دوست عزیز این نظر شما بخاطر تعصب سامی طور شماست که مثل سایر فن های سامی هزاران ایراد من درآوردی از هوآوی میگیرین چون واقعا و به معنای واقعی از سامی سبقت گرفته هم تو امکانات و هم تو کیفیت و الان سامی هست که آپشن های هوآوی رو کپی می کنه

یک بار سبقت هوآوی از سامی رو فراموش کنید و بعد p30p رو نگاه کنید می‌فهمید با اختلاف بهتر از اس10 پ هست

_V_

یکی بیاد اینو ملتفت کنه

Jason bourn

خیلی ممنون میشم برام با منبع معتبر (‌اصلا منبع توقوز اباد) برام لینک بیارین ثابت کنین امکانات و کیفیت پی‌۳۰ پرو از اس ۱۰ پلاس یا اس ۱۰ 5g بیشتره
اگر‌جوابی ندادین فرضو بر این میگیرم که‌حق با منه

Jason bourn

خداراشکر بعد ۲۸ سال زندگی بالاخره معنی بدون تعصب بودنو فهمیدیم
“یک بار سبقت هوآوی از سامی رو فراموش کنید و بعد p30p رو نگاه کنید می‌فهمید با اختلاف بهتر از اس10 پ هست”
دوست عزیز قصد توهین بهتون ندارم ولی دارین یکمی شیرینی میزنین! بهتره همانند قبل طرفداری سونیتون رو بکنید!

_V_

طرفدار واقعی یه برند اونیه که دکل نوردی نکنه و از برند خودش دفاع کنه!
خطاب به بعضیا که از هر برند که میتونن ضد سامسونگ مایه میذارن،،یکیشون رو که نگم کلا از کشور چین مایه میذاره و توقع داره سامسونگ که یه برند مستقل تو کره جنوبیه! اون برندای فله ای چینی که همشونم دولت قشنگ باهاشونه رو بیاد یه جا درو کنه(البته که کرده ولی خب!!😂))

Sadeghh

واقعا گوشی کامل و کم نقصی هست

Mortazavi

س.ینا خان آیا راهی هست که بشه x1 سونی رو تو ایران خرید؟
و اینکه نمایشگر پی۳۰پ بهتره یا X1?

_V_

معلومه سونی

_V_

مقایسه پی۳۰ پرو و اکسپریا ۱
https://youtu.be/Crmc9_Y-WxQ

علی شیخ زاده

یه پرچمدار همه چیز تمام!
عکاسی در شب این گوشی بی نظیره و واقعا شگفت انگیز

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)