حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

جذب گردشگری سلامت به کیش برای دندانپزشکی زیبایی

نوشته

4 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

بعد از زیارت مشهد و یا گردش در جایی مثل کیش که منطقه آزاد و تا حدی مشابه دبی می باشد، مسافران عرب کشورهای همسایه میتوانند بازار مناسبی برای گردشگری سلامت باشند. پرطرفدارترین درمان ها نزد این مسافران جراحی ها و زیبایی دندان میباشد. گردشگرانی که از آن سوی مرزها  می‌آیند میخواهند که کارهای زیبایی دندان را در کشور ما با هزینه‌های کمتر انجام دهند. در کیش کلینیک هایی با این هدف راه افتاده اما کلینیک دندانپزشکی سیب سفید و شرکت گردشگری ایران دهکده با جذب مسافران ورودی به این روش ترکیبی عمل مینمایند. خلاصه مبحث این است که در کنار بازدید از جاهای دیدنی کیش و لذتهایی چون غواصی در کیش و گشتن دنیای زیر خلیج فارس میتوانند روزی یکی دو ساعت به کارهای زیبایی دندان های خود بپردازند.

لمینت دندان

از بهترین خدمات زیبایی، لمینت دندان است. لمینت دندان دو حالت دارد، لمینت سرامیکی و لمینت کامپوزیتی. دوام لمینت سرامیکی از لمینت کامپوزیتی بیشتر از است ولی لمینت کامپوزیتی ارزانتر است. طول عمر لمینت دندان بستگی دارد به حرفه ای بودن دندانپزشک، رعایت برخی مسائل بهداشتی توسط بیمار و… . دوام لمینت دندان به طور میانگین بین 5 تا 10 سال می‌باشد و سپس نیاز به ترمیم یا تعویض دارد.

کامپوزیت دندان

همانطور که گفتیم یکی از انواع لمینت دندان، کامپوزیت می‌باشد. کامپوزیت های دندان که از جنس پلیمر هستند، در اغلب موارد نیازی به تراشیدن دندان‌ها را موجب نمیشوند و این تفاوت بارز با لمینت دندان است. با تراشیدن دندان‌ها ممکن است به مینای دندان آسیب وارد شود. از مزایای کامپوزیت دندان، تحمل کردن فشارهای بالا هنگام خوردن است.

ارتودنسی

ارتودنسی هم جنبه ی زیبایی دارد و هم جنبه ی درمانی. معمولا میتوان قبل از لمینت یا کامپوزیت دندان چیدمان دندان ها را درست کرد و سپس به زیباتر کردن آنها پرداخت. وقتی از ارتودنسی حرف میزنیم همه فکر میکنند که اطلاعات کاملی از آن دارند؛ اینگونه نیست و  امروزه ارتودنسی انواع متفاوتی دارد که مزایا و معایب خاصی دارند. امروزه انواع روش‌های ارتودنسی در کشورمان قابل اجراست و گردشگران خارجی خدماتی پیشرفته تر و بهتر را میتوانند در ایران دریافت کنند. انواعی از ارتودنسی عبارت اند از: ارتودنسی فلزی، ارتودنسی ثابت، ارتودنسی شفاف یا نامرئی، ارتودنسی لینگوال، ارتودنسی متحرک، ارتودنسی سرامیکی و ارتودنسی دیمون. ارتودنسی فلزی قدیمی‌ترین و موثرترین روش ارتودنسی می‌باشد ولی برخی از مردم با ظاهر ارتودنسی مشکل دارند و همین دلیل باعث شده تا از درمان دندان‌هایشان غافل شوند ولی باید گفت که امروزه با روی کار آمدن بریس‌های سرامیکی، نامرئی و لینگوال می‌توان مشکلاتی از این قبیل را حل کرد. در ارتودنسی ثابت همانطور که از نامش پیداست، بریس‌های ثابتی را روی دندان‌ها نصب می‌کنند و امکان خارج کردن آنها از دهان توسط خود بیمار وجود ندارد. اما در ارتودنسی متحرک، بیمار می‌تواند براکت‌ها را هنگام غذا خوردن یا مسواک زدن از دهان خارج کند. ارتودنسی سرامیکی بریس‌هایی همر‌رنگ با دندان‌ها دارد و طول درمان آن بین 18 تا 24 ماه می‌باشد. در ارتودنسی شفاف با استفاده از تکنولوژی تصویربرداری پیشرفته، طرح درمان دندان‌های شما را از ابتدا تا انتها نمایش می‌دهند، سپس با استفاده از یک دست بریس نامرئی دندان‌های شما را به تدریج به محل مناسب خود هدایت می‌کنند. در ارتودنسی لینگوال، بریس‌ها در پشت دندان‌ها قرار می‌گیرند و اصلا مشخص نیست که فرد دندان‌هایش را ارتودنسی کرده است، این نوع از ارتودنسی به نام ارتودنسی مخفی نیز معروف می‌باشد. همانطور که قبلا اشاره کردیم این سه روش ارتودنسی برای افرادی که با ظاهر ارتودنسی و بریس‌های آن مشکل دارند بسیار مناسب می‌باشند. البته این روش‌ها نسبت به ارتودنسی فلزی هزینه‌ی بالاتری دارند. همچنین به عنوان مثال بریس‌های سرامیکی احتمال شکستگی نیز دارند. به هر حال هر کدام از انواع ارتودنسی مزایا و معایبی دارد که فرد باید قبل از شروع درمان اطلاعات مختصری از آنها کسب کند تا با مشورت متخصص ارتودنسی، مناسب‌ترین روش را برای درمان خود انتخاب کند.

ایمپلنت دندان

ایمپلنت وقتی نیاز است که مراجعه کننده برخی از دندان هایش را از دست داده است. ایمپلنت به عبارتی کاشت دندان است که مسلما سبب زیبایی فرد میگردد. اتفاقا شاید برای گردشگران عرب تقاضای بالاتری داشته باشد چون گرانتر از سایر مواردی است که بررسی کردیم. ایمپلنت دندان چند مرحله دارد و در یک روز قابل انجام نیست علی رغم تبلیغاتی که در این زمینه هست. به عبارتی گردشگر فقط اگر امکان مراجعه مجدد بعد از چند ماه را دارد میتواند این کار را انجام دهد.

در پایان همه‌‌ی این صحبت‌ها می‌توان گفت ترکیب این مدل کسب و کارها، بهترین فرصت برای افزایش درآمدزایی از گردشگری و دندانپزشکی در این اوضاع بد اقتصادی کشورمان است. کلینیک سیب سفید بهترین دندانپزشکی جنت آباد مجری این طرح خواهد بود.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)