حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

موسس تلگرام بار دیگر امنیت واتس اپ را زیر سوال برد

نوشته

4 سال قبل | 13 دیدگاه | اخبار داخلی، امنیت، پیام رسان

مدتی پیش مدیر تلگرام اعلام کرده بود که واتس اپ از امنیت خوبی برخوردار نبوده است و همچنین در صحبت هایش گفته بود که در واتس اپ امکان جاسوسی وجود دارد در نتیجه اطلاعات کاربران در خطر خواهد بود. موسس تلگرام بار دیگر امنیت واتس اپ را زیر سوال برده و در ادامه جزییات بیشتر این خبر را مرور می کنیم، با ترنجی همراه باشید.

نقص امنیتی و جاسوسی های اخیر واتس اپ

پاوول دروف در یادداشتی اعلام کرد که:

علارغم میل باطنی ام با توجه به سوالات زیاد مردم مجبور شدم تا در رابطه با امنیتی واتساپ صحبت کنم و باید اشاره کنم که واتساپ از امنیت خوبی برخوردار نبوده و جاسوسی در این نرم افزار به راحتی صورت خواهد گرفت. در نتیجه این موضوع و کاهش امنیتی واتساپ، اطلاعات کاربران را به خطر خواهد انداخت.

به تازگی هم شاهد اخباری در راستای مسائل جاسوسی از سوی واتس اپ بوده ایم که امکان دسترسی به اطلاعات کاربران را میسر کرده بود. واتساپ تاکنون مشکلات امنیتی زیادی را تجربه کرده و به جرات می توان گفت که هکرها هر ساله قدمی در واتساپ می گذارند. به طور کلی واتساپ بسیار آسیب پذیر است و راه های نفوذی زیادی خواهد داشت. او در ادامه اشاره کرد که تلگرام از این مشکلات برخوردار نبوده و از امنیتی نسبتا بیشتر بهره می برد به همین دلیل هیچ راه نفوذی در آن وجود ندارد و بسیاری از کشورها دسترسی به این شبکه را برای مردم ممنوع کرده اند.

به گفته پاوول درورف، تلگرام در طول ۶ سال فعالیت خود هیچ نقص امنیتی نداشته و شاهد هیچ اقدام جاسوسی در آن نبوده ایم که این یک موفقیت برای تلگرام محسوب می شود. از سوی دیگر هرگز افشای اطلاعات در تلگرام صورت نگرفته و این در حالی است که واتساپ روز به روز به به عمد یا غیر عمد، ضعیف تر عمل می کند و اطلاعات کاربران را روز به روز بیشتر به خطر می اندازد.

البته همانطور که گفتیم تلگرام با اجازه دسترسی به کلاینت های مختلف به نوعی تلویحا امنیت خود را زیر سوال برده است. نظر شما درباره این ادعای موسس تلگرام چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
13 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mohammad 13759

تلگرام های غیر رسمی دیگه نمیتونن از سرور های تلگرام اطلاعات بیرون بیارن فقط میتونند بگذارند ومیدونی مثل چی هست مثل سوپاپ یک طرفه از یک طرف اطلاعات وارد میشه و از طرف دیگه بسته است و نمی گذارد اطلاعات خارج بشه .

Mamad_zed terul

دزد به دزد میگه دزدی نکن

Farcry

دزد شما ساندیس خور ها هستید.الان خیلی وقته که ازون ساندیس قدیمی ها که تو راهپیایی هاتون پخش میشد خبری نیست.فکر کنم تو پایگاه بسیج ذخیره کردید.

_V_

😂

Mamad_zed terul

چرا الکی حرف میزنی من خودم اسمم ممد اخوند کشه

nima.1987

عجب!
الان فک میکنی تلگرام عاشق چشو ابروت شده داره بت امکانات رایگان میده؟
هزینه ی سروای تلگرام رو کی میده به نظرت؟
اصلا از ساخت و توسعه application خبر داری چقد هزینه بره؟ فک کردی این جوان خوشتیپ از جیب مبارکش برات هزینه میکنه برنامه برات طراحی میکنه؟
تموم applications شبکه های اجتماعی در حال جاسوسی از کاربرانشون هستن

Amin B3DA

یکم تحقیق هم بد نیست بکنید…
واتساپ زمانیکه یک اپ کاملا رایگان بود 19میلیارد دلار توسط زاکربرگ خریداری شد. راه های کسب درآمد زیاده. و اینکه اول رایگان باشن یک سیاسته

Amin B3DA

درضمن تلگرام هم توسط ایران هم روسیه و… فیلتر شده. حتی روسیه که کشور خودشه. تنها دلیلش برای ایران اینه که دسترسی بهش ندارند. وگرنه اگر برای فساد و… بود اینستاگرام اولویت اوله. اونا به فکر فساد نیستن به فکر اطلاعاتن. وگرنه فک کردی چرا تلگرام طلایی خودشون دادن بدون فیلتر. #التماس_تفکر

Mamad_zed terul

تا ۲۰ سال دیگه هند از چین جلو میزنه تو جمعیت
چین تا ۲۰۵۰ کلا به علت پیری جمیعت قدرت خود را از دست خواهد داد از خدا عمر میخوام نابودی اونا رو ببینم

The Destroyer

اگر نابودی یک عده افراد بی گناه رو میخوای واقعا باید به عقلت شک کرد

mehrdad_ma

بله ۶ سال موفقیت کامل در امنیت
هروقت برنامه ای فیلتر شد مطمین باشید دست رسی به اطلاعات سخت یا ناممکن بوده و اون برنامه قابل اعتماده .

در مورد استفاده از کلاینت های غیر رسمی تلگرام مسیول خود استفاده کننده هست وگرنه دو آپ رسمی تلگرام و تلگرام ایکس به راحتی قابل دریافت هست .
و اما اینکه تلگرام اپن سورس هست بسیار بهتره و میشه کامل بررسی کرد قابل نفوذ هست یا خیر

mehrdad_ma

یه مثال میزنم از کلاینت ها که شباهتی داشته باشن
اندروید اپن سورس هست صدها رام رسمی و کاستوم رام وجود داره
ولی در این وسط گوشی هایی که جدا از نسخه اندروید حداقل ماهانه پچ امنیتی رو دریافت میکنن امن ترین گوشی ها هستند

این هم برای تلگرام صدق میکنه اگه کلاینت ها به سورس آخر آپدیت بشن امنیت تضمینه
همین mtproto هک رو تقریبا ناممکن کرده و متاسفانه نسخه هایی مثل هاتگرام و طلاگرم و…. سورس نسخه ۴.۶ رو داشتن اونم به مدت ۲ سال بدون آپدیت وقتی این دو برنامه ۲ سال آپدیت امنیتی دریافت نکردن هکشون هم راحت پیدا میشه

همیشه هم پیشنهاد نصب نسخه اصلی بوده و هست

Milad7

خود من هم به شخصه امنیت تلگرام را بیشتر میدونم 👍

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)