حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آپدیت وان پلاس ۷ پرو برای ارتقا کیفیت دوربین هفته آینده از راه می رسد

نوشته

4 سال قبل | 3 دیدگاه | وان‌پلاس

وان پلاس ۷ پرو و وان پلاس ۷ حدود ۱۰ روز پیش رسما معرفی شدند. این دستگاه ها اولین دوربین سه گانه را به پرچمدارهای وان پلاس اضافه کردند و نکته جالب اینجاست که وقتی امتیاز DxO دوربین سه گانه وان پلاس ۷ پرو مشخص شد، بهتر از گلکسی اس ۱۰ پلاس و هواوی میت ۲۰ پرو بود. می گویم جالب اینجاست چون گزارش های متعددی از نارضایتی از کیفیت دوربین وان پلاس ۷ پرو از سراسر دنیا منتشر شده و اوضاع به شکلی این که وان پلاس تصمیم به ارایه آپدیت گرفته است. گفته می شود آپدیت وان پلاس ۷ پرو برای ارتقا کیفیت دوربین هفته آینده از راه می رسد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

پس از شکایات چندباره صاحبان وان‌پلاس ۷ پرو از کارآیی دوربین این دستگاه در انجمن کاربران کمپانی، یکی از مقامات وان‌پلاس با انتشار پستی طولانی به ارایه توضیحات پیرامون این مشکل پرداخت. به گفته این کارمند وان‌پلاس، تیم دوربین روی تحلیل و رفع این مشکلات کار کرده‌اند. بر اساس متن این پست، به‌روزرسانی منتشر شده پس از عرضه دستگاه مذکور، عملکرد دوربین آن‌را ارتقا داد؛ اما ظاهرا این اصلاحات کافی نبوده‌اند.

اکنون انتظار می‌رود که آپدیت دیگری طی هفته آینده منتشر شود. این آپدیت دربردارنده اصلاحاتی برای افکت HDR و حالت Nightscape خواهد بود. گوشی‌های وان‌پلاس از حالت شبانه جهت ثبت عکس‌هایی قابل‌قبول در شرایط نوری ضعیف بهره می‌گیرند. این قابلیت، کارکرد مشخصه Night Sight در دستگاه های پیکسل گوگل را به ذهن متبادر می‌کند. افکت‌های HDR نیز به منظور بهبود و ارتقاء کیفیت تصاویر ثبت شده توسط دوربین گوشی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این‌کار از طریق ثبت یک عکس با نورپردازی‌های متفاوت و ادغام آن‌ها در جریان یک فرآیند پردازشی انجام می‌شود. تصویر حاصل نمایانگر طیف گسترده‌تری از جزئیات مربوط به روشنایی خواهد بود.

“کیفیت دوربین امری کاملا ذهنی و غیرقابل کنترل است؛ چرا که در یک سناریوی تصادفی هرکسی می‌تواند عکس وحشتناکی را ثبت نماید. حتی اگر عکس به لحاظ فنی کاملا نامناسب نباشد نیز همواره برخی افراد دیدگاهی منفی نسبت به آن دارند و تنها دلیل چنین وضعیتی این است که وی به یک عکس جذاب علاقه بیش‌تری دارد. هربار که با توجه به بازخورد منفی کاربران، عکسی برای ما ارسال می‌شود؛ از مهندسان خود درخواست می‌کنیم تا سوژه‌ای با بافت و رنگ مشابه و شرایط نوری یکسان را پیدا کرده و به شبیه‌سازی این عکس و بازآفرینی مشکل بپردازند.

شما می‌توانید تصور کنید که رفع هر یک از این مشکلات نیازمند چه میزان زمان و بار کاری خواهد بود. هر روزه ده‌ها عکس از سراسر جهان برای ما ارسال می‌شود و امیدواریم که شما نیز این موضوع را درک کرده و برای کار بر روی دوربین، زمان بیش‌تری را در اختیارمان قرار دهید. – Jimmy Z؛ کارمند کمپانی وان‌پلاس”

به علاوه آپدیت جدید احتمالا دربردارنده اصلاحاتی مبتنی بر بازخوردهای دریافت شده از صاحبان وان‌پلاس ۷ پرو خواهد بود. بر اساس اظهارات کارمند نویسنده پست، تست‌های اجرا شده توسط کمپانی از اصلاح چشمگیر عملکرد دوربین حکایت دارند. لذا چنان‌چه صاحب گوشی وان‌پلاس ۷ پرو هستید و از نتایج عملکرد دوربین سه‌گانه پشتی این دستگاه رضایت ندارید؛ در این‌صورت خبر جدید برای شما خرسندکننده خواهد بود.

ماژول دوربین سه‌گانه پشتی این هندست از دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.6 و تثبیت‌کننده نوری تصویر (OIS)، یک دوربین 8 مگاپیکسلی مجهز به لنز تله‌فوتو و زوم اپتیکال 3 برابری و یک دوربین 16 مگاپیکسلی مجهز به لنز فوق‌عریض تشکیل شده است. دوربین جلویی 16 مگاپیکسلی با ساختار کشویی نیز از قسمت فوقانی بدنه گوشی خارج شده و پاسخگوی انتظارات طرفداران عکاسی سلفی خواهد بود. در صورت سقوط دستگاه، گوشی این موضوع را درک نموده و دوربین را به‌صورت خودکار جمع خواهد کرد.

وان‌پلاس ۷ پرو مجهز به یک نمایشگر آمولد 6.7 اینچی خمیده و بدون ناچ بوده و نخستین گوشی کمپانی با رزولوشن QHD پلاس (1440 در 3120 پیکسل) به‌شمار می‌رود. نسبت ابعاد 19.5 نمایشگر به آن ظاهری مدرن، باریک، کشیده و تقریبا بدون‌حاشیه می‌بخشد. دوربین سلفی پاپ‌آپ بدان معناست که گوشی از طراحی تقریبا تمام‌صفحه برخوردار است. نمایشگر گوشی با نرخ نوسازی 90 هرتزی (اکثر گوشی‌ها از نمونه‌های 60 هرتزی استفاده می‌کنند)، تصاویر را به‌صورت بسیار روان نمایش می‌دهد. نسخه ارایه شده توسط اپراتور T-Mobile دارای 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه‌داخلی است. بعلاوه این دستگاه مجهز به یک باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی بوده و سیستم‌عامل اندروید 9 پای همراه با رابط کاربری OxygenOS نیز به‌صورت پیش‌فرض بر روی آن نصب شده است.

وان‌پلاس ۷ پرو با قیمت ۷۰۰ دلاری به‌صورت انحصاری و از طریق اپراتور T-Mobile در ایالات‌متحده عرضه می‌شود. بعلاوه کاربران می‌توانند از طرح نصب تجهیزات (EIP) این اپراتور استفاده کرده و با پرداخت مبلغ ماهیانه 29.17 دلار برای مدت 24 ماه، هندست مذکور را خریداری نمایند. این گوشی با رنگ‌های آبی سحابی و خاکستری براق در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

نظر شما درباره این موضوع چیست؟ فکر می کنید خروجی ۱۱۰ لابراتوار DxO باید این چنین عمل کند؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

راستش منم تعجب کردم از نمره ای که گرفته بود چون نه بررسی کننده ها خیلی راضی بودن نه نمونه عکس ها کیفیت لازم رو داشتند. بعید هم می‌دونم با این آپدیت کیفیت دوربین تغییر اساسی کنه

_V_

اصلا dxomark ضایع شده الکیه نمره هاش

Milad7

این طور که در بررسی ها مشخصه جزء سه تای اول هم نیست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)