حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ژورنال هاب مرجع انتخاب و بررسی ژورنال‌های علمی و آکادمیک

نوشته

4 سال قبل | یک دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

وبسایت ژورنال هاب مدتی است که مهمترین خدمات مورد نیاز دانشجویان و دانشگاهیان را به صورت کاملاً رایگان در وبسایت خود ارائه می‌دهد. با استفاده از سایت ژورنال هاب، پژوهشگران قادر خواهند بود از خدمات بررسی مجلات، پیشنهاد مجلات و بررسی سرقت علمی به طور رایگان بهره ببرند.

بررسی مجلات

پیش از ارسال و چاپ مقاله در هر مجله‌ای، اطمینان از کیفیت مجله و عدم حضور آن در لیست‌های سیاه وزارت علوم، وزارت بهداشت، دانشگاه تهران، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه آزاد و دانشگاه آزاد نجف‌آباد باید مورد بررسی قرار گیرد که سایت ژورنال هاب با جستجوی ISSN مجله مورد نظر این اطلاعات را به رایگان در اختیار پژوهشگران عزیز قرار می‌دهد. علاوه بر بررسی بلک لیست‌ها، ایمپکت فاکتور مجله، کیفیت مجله با استفاده از معیارهای SJR (یا Q مجله) و چندین پارامتر مهم دیگر توسط این سایت بررسی می‌شود.

همچنین سیستم سایت ژورنال هاب تغییرات پارامترهای مهم ایمپکت فاکتور، SJR و اچ ایندکس در 10 سال اخیر را رسم می‌کند که با استفاده از این نمودارها می‌توان روند تغییر مجله را بررسی کرد.

از دیگر موارد مورد نیاز پژوهشگران، پیشنهاد مجلات مرتبط با در نظر گرفتن کیفیت مقاله و شانس چاپ شدن مقاله در مجلات مناسب می‌باشد که توسط کارشناسان این وبسایت در اختیار پژوهشگران قرار می‌گیرد.

علاوه بر این موارد بررسی سرقت علمی احتمالی در مقاله توسط این وبسایت به رایگان انجام می‌گیرد و گزارش کامل نقاط کپی مقاله و مقالات کپی شده برای نویسنده مقاله، ارسال می‌شود.

همچنین ژورنال هاب مقالات مفیدی در ارتباط به پژوهش و چاپ مقاله در وبسایت خود منتشر می‌کند که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

ژورنال هاب فعالیت خود را در سال 1396 و توسط جمعی از دانشجویان دکترای دانشگاه‌های مختلف کشور شروع کرده است. این دانشجویان خود، سال‌ها با مسائل مرتبط با نگارش، سابمیت، اخذ اکسپت و چاپ مقالات علمی درگیر بوده‌اند و جای خالی اطلاعات مهم ارائه شده در ژورنال هاب را، به خوبی درک کرده اند. با توجه به این موارد، ژورنال هاب راه‌اندازی شده است و امید دارد بتواند خدمات خود را، رایگان نگه دارد.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
amer

ممنون بابت این پست مفید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)