حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بخش زیادی از تماس های گوگل دوپلکس توسط افراد واقعی انجام می شود!

نوشته

4 سال قبل | 3 دیدگاه | مطالب ترنجی

بدون شک هوش مصنوعی گوگل دوپلکس از شگفتی‌های دنیای فناوری در سال‌های اخیر به شمار می‌رود. این هوش مصنوعی برای اولین بار توسط گوگل در کنفرانس I/O 2018 معرفی شد، حال به تازگی گوگل اعلام کرده است که بخشی کوچکی از مکالمات انجام شده توسط گوگل دوپلکس توسط انسان‌های واقعی انجام می‌شود و هوش مصنوعی در آن دخالتی ندارد. البته تحقیقات چیزی برخلاف این ادعا را نشان می دهد و گویا بخش زیادی از تماس های گوگل دوپلکس توسط افراد واقعی انجام می شود! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

گوگل در کنفرانس I/O سال 2018 نشان داد که هوش مصنوعی دوپلکس می‌تواند با رستوران‌ها و سایر مکان‌های مورد نظر تماس بگیرد و کارهای رزرواسیون را برای کاربران انجام دهد. حال مدتی است که این سرویس هوش مصنوعی پیشرفته شرکت گوگل در کشور آمریکا فعال شده و شروع به کار کرده است، در همین راستا گوگل در مصاحبه‌ای نیویورک تایمز اعلام کرده است که بر خلاف انتظار کاربران تمام تماس‌های گوگل دوپلکس توسط هوش مصنوعی انجام نمی‌شود و نزدیک به ۲۵ درصد آن‌ها توسط اشخاص عادی پاسخ داده می‌شود؛ همچنین به گفته گوگل فقط ۱۵ درصد از تماس‌های گرفته شده نیاز به مداخله انسانی دارند.

اما گزارش‌های نیویورک تایمز خلاف ادعای گوگل را ثابت می‌کند و بر اساس آزمایش‌های انجام شده توسط این روزنامه، از هر چهار تماس گرفته شده توسط گوگل دوپلکس سه تماس آن به مداخله انسانی ختم می‌شود و این هوش مصنوعی هنوز آمادگی کامل برای انجام مکالمات به شکل مستقل را ندارد. البته این موضوع چندان عجیب به نظر نمی‌رسد، زیرا این فناوری پیشرفته مراحل ابتدایی تکامل خود را طی می‌کند و بدون شک تکامل آن کمی زمان بر خواهد بود. به طور مثال گوگل دوپلکس متوجه عدم امکان رزرو در رستوران‌ها نمی‌شود و به همین دلیل نیروهای انسانی مجبور به مداخله در تماس می‌شوند.

بدون شک گوگل دوپلکس برای درک بهتر تماس‌های انسانی باید در مکالمه‌های آموزشی بیشتری حضور داشته باشد تا بتواند شرایط‌های مختلف در مکالمه‌های دنیای واقعی را درک کند؛ از طرفی یکی از اهداف اصلی و مهم گوگل برخورد محترمانه این هوش مصنوعی با کسب و کار‌ها است، اما در حال حاضر این هوش مصنوعی بیشتر برخورد محتاطانه‌ای را از خود به نمایش گذاشته است.متأسفانه به نظر می‌رسد که گوگل در به نمایش گذاشتن قابلیت‌های دستیار دوپلکس کمی زیاده روی کرده است و این فناوری پیچیده فعلاً جای کار بسیاری دارد و فعلاً برای بهره برداری کامل در سطح بین‌المللی آماده نشده است.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید روزی هوش مصنوعی بتواند با قدرت و کاملا قابل اتکا باشد؟ قطعا می شود اما چه تاریخی، خیلی مشخص نیست!

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mohammad 13759

چرا تمام این دستیار صوتی ها به زبان فارسی تبدیل نمیشوند از بیکسبی سامسونگ تا گوگل اسیسنت و سیری اپل و کورتانا یا امازون. یعنی ما فارس زبان ها انسان نیستیم و نیازی به دستیار صوتی نداریم

_V_

داش ما کلا ملت خارداری هستیم همین قابلیت های بیکسبی و spen بعضیاش vpn میخواد برا کار کردن

The Destroyer

به علاوه اینکه ما تحریمیم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)