حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بهترین رستوران ها و غذا های آنتالیا در تور آنتالیا

نوشته

4 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

رستوران مرمرلی یکی دیگر از ده رستوران برتر آنتالیا می باشد. مرمرلی رستورانی با سازه ای ساخته شده از سنگ در بالای یک صخره است؛ رستوران با پله های چوبی مستقیما به ساحل می رسد که چند متر پایین تر از صخره، قرار گرفته است. در ادامه بهترین رستوران ها و غذا های آنتالیا در تور آنتالیا را مرور می کنیم.

رستوران مرمرلی آنتالیا (Mermerli)

میزهای رستوران مرمرلی زیر ردیفی از ستون ها که تعداد زیادی طاق سنگی آنها را نگه می دارند، چیده شده اند و مهمانان در حین خوردن غذا می توانند از تماشای منظره ای دیدنی از دریای مدیترانه لذت ببرند. در مرمرلی می توانید با شنیدن صدای امواج و نور کم که محیط رمانتیکی را بوجود آورده تمدد اعصاب نمایید و به آرامش برسید. محیط جذاب این رستوران هم مهمانان را ناخودآگاه  به خوردن نوشیدنی دعوت می کند. منوی رستوران مرمرلی گلچینی از غذاهایی است که با ماهی و گوشت درست می شوند و اکثرا به صورت گریل (کباب) شده سرو می شوند. از غذاهای محبوب رستوران می توان به کتلت گریل شده و کباب سیخی گوشت نام برد.

رستوران اُتانتیک آنتالیا (Otantik)

رستوران برتر بعدی،  رستوران هتل بوتیک اوتانتیک  در تور آنتالیا است. هتل اوتانتیک یک هتل کوچک می باشد که در مرکز تاریخی آنتالیا واقع شده است. این هتل بوتیک، رستوران و کافه اختصاصی نیز دارد و رستوران آن یکی از محبوب ترین رستوران ها در آنتالیا می باشد. سالن داخلی رستوران اوتانتیک با رنگ هایی از چوب تیره و سبز لیمویی دکور شده است. در انتهای سالن به یک محوطه باز می رسید که به شکل فضای روستایی با دیوارهای سنگی اسکلت بندی شده است. برای دوستداران فضای باز میزهایی هم در امتداد دیوار بیرونی در پیاده رو چیده شده اند. روش آشپزی رستوران اوتانتیک هم  ترکیبی از روش آشپزی سنتی ترکیه با تاثیراتی از روش آشپزی بین المللی می باشد.

رستوران سراسر فاین داینینگ ( Restaurant Seraser Fine Dining)

رستوران سراسر فاین داینینگ تو قسمت تاریخی آنتالیا تو خانه ای 300 ساله قرار گرفته و یکی از بهترین رستوران های شهر و دارنده گواهی برتری Trip Advisor سال 2013 اس . این رستوران آنتالیا پر از مجسمه های دکوری ، لوازم دست ساز  و تزئینات شیک هستش و از مهمانان با صدای دانشین پیانو و باغ های مدیترانه ای پذیرایی میکنه . منوی این رستوران دارای غذاهای بین المللی و ترکیه ای هستش و میتونین طعم پاستای خانگی ، استیک های فیله با سس پنیر چرب، ماهی دلمه شده در برگ مو و دسرهای خوشمزه رو تو رستوران سراسر فاین داینینگ تجربه کنین .

آدرس رستوران سراسر فاین داینینگ : آنتالیا ، کارانلیک 18

رستوران و کافه بیگ شفز (Big Chefs Café and Restaurant)

بیگ شفز از معروف ترین رستورانهای ترکیه اس که 18 شعبه در شش شهر مختلف از جمله آنتالیا داره . اولین شعبه در سال 2007 در آنکارا تاسیس شد و از آن زمان به یکی از رستوران های محبوب برای افراد محلی و گردشگرانی که از ترکیه بازدید میکنن ، بحساب میاد . منوی Big Chefs منویی متنوع از غذاهای ترک و بین المللی هستش و واسه صرف میان وعده ، غذاهای خوشمزه و محلی و صبحانه های بوفه ای ، پیشنهاد میشه .

آدرس رستوران بیگ شفز : آنتالیا ، لار ، محله فنر 307

کافه‌ کسل

به گزارش سفر باتو ، کافه‌ کسل (Castle Café Bar) با ارائه‌ی چشم‌اندازی زیبا از خلیج آنتالیا، مکانی فوق‌العاده برای کسانی است که می‌خواهند در حالی چشیدن غذاهای لذیذ مدیترانه‌ای، به مناظر زیبا خیره شوند. کافه کسل که در شهر قدیمی آنتالیا قرار دارد و بر فراز صخره‌های مشرف به دریا واقع شده، مکانی جذاب است که به خاطر محیط و خدمات خوبش مشهور و توقفگاهی عالی برای روزهای داغ تابستانی است. منوی این رستوران یک منوی معمول مدیترانه‌ای با گزینه‌های متنوعی از پاستا و اسنک‌های کوچک خوشمزه است. بیشتر بدانید: جاذبه های گردشگری آنتالیا در تور آنتالیا

غذا های آنتالیا

کباب ترکی آنتالیا

به گزارش سفر باتو ، کباب ترکی را دیگر خواهر زاده 5 ساله من هم می شناسد ، به قدری که این غذا مشهور است بیف استراگانف روسیه مشهور نیست و جالب است بدانید که اصالت این غذا آلمانی است که به مرور زمان ترک ها سند آن را به نام خود زده اند و از جمله خوشمزه ترین ترین کباب‌ها است و برای پخت آن از زغال چوب بلوط یا دستگاه های مخصوص این کار استفاده می شود ، در پخت این نوع کباب گوشت گاو ، گوساله و گوسفند به کار می رود و با ادویه های مخصوص طعم می گیرد.

اگر اهل پیش غذا  در تور آنتالیا هستید حتما از سوپ های آنتالیایی استفاده کنید ، این پیش غذا از محبوب ترین ها در بین مردم این شهر است ، و شما گردشگران تورهای نوروز 98 هم بدون شک دوست خواهید داشت ، در آنتالیا سوپ ها در شکل و انواع مختلف پخت می شوند ، لازم به ذکر است که بلغور گندم از مواد اولیه ای است که به وسیله آن غذاهای بسیاری از آن به وجود می آید ، مثلا با مخلوط کردن آن با لوبیا ، نخود ، باقالی و ذرت ، کوله که از غذاهای مقوی می باشد ، به دست می آید وبا آب لیمو ، فلفل قرمز ، رب انار و گردو می توانید نوش جان کنید.

در ایران وسیله ‌ای وجود دارد که ساج نام دارد که روی آن نان می پزند ولی در آنتالیا از آن برای پخت غذایی از گوشت گاو  استفاده می کنند که اسم آن غذا کباب ساج  (sac kebabi) می باشد ، در تهیه این غذا علاوه بر گوشت گاو از پیاز ، فلفل ، گوجه فرنگی و نمک استفاده می شود ، لازم به ذکر است که در آنتالیا حتما کباب تنوری بره را امتحان کنید که از خوشمزه ‌ترین غذاهای این جا به حساب می آید.

بورک آنتالیا

و بالاخره رسیدیم به بورک که شاید اسمش را شنیده باشید ، بورک ترکیبی است از خمیر یوفکا که بسیار نازک است با گوشت و سبزیجات محلی که علاوه بر آنتالیا در نقاط دیگر ترکیه نیز تهیه می شود و همچنین شهرت جهانی دارد و در کشورهای دیگر نیز می توانید بورک را ببینید و میل کنید ، جالب است بدانید که در آنتالیا نوعی سالاد تهیه می شود که ” پیاز ” نام دارد که شامل لوبیا سفید ، سیر ، روغن زیتون ، سرکه ، لیموی تازه و ارده است و در کنار غذاهای مخصوصا دریایی سرو می گردد ، ” هیبش ” هم نوعی دیگر از سالاد است که تنها تفاوت آن با پیاز استفاده از ادویه‌ جات مختلف به جای لوبیا سفید می باشد ، علاوه بر این ها شاکشوکا که در حقیقت غذا نیست و به عنوان چاشنی‌ و دورچین غذا بیشتر معروف است و تهیه شده از سبزیجات تازه مثل بادمجان ، فلفل و گوجه فرنگی که یک سس مخصوص به آن ها اضافه می شود و دور غذا چیده می شود ، هم از محبوبیت خاصی در آنتالیا برخوردار است

آنتالیا با سواحل زیبایش در کنار دریای سورمه ای رنگ مدیترانه قرار دارد و بدون شک یکی از شهرهایی است که در داشتن محصولات دریایی مثل ماهی ، میگو و دیگر آبزیان حرفی برای گفتن دارد و جالب است که در این شهر تمامی محصولات دریایی تازه و به روز سرو می گردنند و اگر دریایی خور هستید به رستوران‌های دریایی آنتالیا سری بزنید و لذت ببرید از طعم خاص و دل انگیز غذاهای آن ها و یکی از این غذاهای بسیار خاص و خوش طعم که تهیه شده از ماهی با سس سیر تابه ‌ای است ، ” taratorlu balik tavasi  ” می باشد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)