حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوشی ریلمی ایکس (Realme X) با اسنپدراگون ۷۱۰ و قیمت ۲۲۰ دلار رسما معرفی شد

نوشته

4 سال قبل | 10 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، ریلمی

بعد از اینکه انبوهی از عکس‌ها و فیلم و شایعات پیرامون گوشی جدید شرکت Realme هر روز از گوشه و کنار می‌رسید، این برند بالاخره گوشی ریلمی ایکس (Realme X) را به صورت رسمی معرفی کرد. این گوشی را می‌توان از بسیاری جهات شبیه گوشی‌های تازه معرفی شده وان پلاس 7 و نسخه پرو آن دانست.

گوشی ریلمی ایکس (Realme X)

گوشی Realme X در دید اول ظاهری شبیه به پرچمداران دیگر شرکت ها و علی‌الخصوص برند وان پلاس دارد که با توجه به ساختار مدیریتی آنها چیز چندان عجیبی نیست. این گوشی به نمایشگر 6.5 اینچی FHD+ از نوع AMOLED مجهز شده که سنسور اثر انگشت را در داخل خود جای داده است؛ همچنین این پرچمدار به لطف استفاده از دوربین سلفی بیرون جهنده موفق شده است تا به صفحه نمایش بدون حاشیه دست پیدا کند. این شرکت تازه وارد چینی در کنار پرچمدار Realme X یک نسخه اقتصادی با اسم Realme X Lite را هم معرفی کرده است که در بازار کشور چین با اسم Realme 3 Pro شناخته می‌شود.

کمپانی Realme در پرچمدار خود از سنسور اثر انگشت نوری استفاده کرده است؛ این نوع از سنسور نوری را بر روی سطح زیرین صفحه نمایش می‌تاباند تا سنسور بتواند به کمک آن اثر انگشت کاربر را تشخیص دهد. همچنین این شرکت مانند وان پلاس 7 پرو برای افزایش سرعت تشخیص اثر انگشت از سنسور بزرگ‌تر (حدود 44% بزرگ‌تر) به همراه موتور شتاب دهنده DSP استفاده کرده است.

حجم باتری پرچمدار Realme X نسبت به نسخه Realme 3 Pro کمی کمتر است و برای تامین انرژی خود از یک باتری 3765 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد که به لطف فناوری شارژ سریع VOOC Flash Charge 3.0 در مدت زمان 30 دقیقه حدود 55 درصد شارژ می‌شود.

گوشی Realme X برخلاف سایر پرچمداران موجود در بازار برای قدرت پردازشی خود از تراشه میان رده اسنپ دراگون 710 استفاده می‌کند. این گوشی با سه حافظه رم 4، 6 و 8 گیگابایتی و با فضای ذخیره سازی 64 و 128 گیگابایت به بازار عرضه می‌شود.

قسمت پشتی Realme X یک ماژول دوربین دو گانه قرار دارد که به ترتیب از لنز‌های 48 مگاپیکسلی با سنسور سونی IMX 586 و یک لنز 12 مگاپیکسلی بهره می‌برد. شرکت Realme برای افزایش کیفیت عکاسی پرچمدار خود قابلیت‌های نرم‌افزاری Chroma Boost ،AI Scene، عکاسی در شب و حالت پرتره را اضافه کرده است.

دوربین سلفی بیرون جهنده این دستگاه به یک لنز 16 مگاپیکسلی مجهز شده است و از قابلیت نرم افزاری زیبایی سازی چهره نیز بهره می‌برد. یکی از جالب‌ترین بخش‌های این پرچمدار قیمت بسیار پایین آن است. این کمپانی چینی برای نسخه پایه پرچمدار Realme X برچسب قیمت 220 دلار و برای نسخه اقتصادی Realme X Lite قیمت 175 دلاری را در نظر گرفته است. پرچمدار Realme X در دو رنگ سفید و آبی به بازار عرضه می‌شود.

نظر شما درباره این دستگاه های ریلمی‌ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
10 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
HOSEIN

گوشی خوبیه اما میشه با قیمت کمتر نوت هفت پرو رو خرید ک از هر لحاظ بهتره بجز طراحی صفحه نمایش ک ناچ داره اما خب نوت هفت پرو خیلی قویتره

ramin123

از لحاظ قیمتی که نزدیک به هم اند ولی به خاطر صفحه امولد و اثرانگشت زیر صفحه و طراحی جذاب تر، از نظر من realme x گزینه ی بهتری هست

afsoongaregisoo

من خودم فن شیائمی هستم اما با حرفهات کلا مشکل دارم .این گوشی سخت افزار خیلی بهتر و قویتری داره .نمایشگرش هم قطعا بهتر هست اینو با تجربه بقیه گوشی های اپو و شیائمی دارم میگم .فست شارژ خیلی قویتری داره و قطعا دوربین بهتری هم داره .

_V_

بهع

Amir galaxy

بابا گیج شدیم همشون خوبن نمیدونیم کدومو بخریم

afsoongaregisoo

نمیخاد گیج بشی .احتمال وارد کردن رسمی اپو و ویوو و میزو خیلییی پایین هست.و شاید محروم بشیم از این برند ها .

Amir galaxy

دوستان این گوشی به ایران میاد؟؟؟

علی شیخ زاده

به احتمال زیاد

mostafa67

چه قیمت خوبی و چه مشخصات خوبی

vahid abedi

کانفینگ عالی با قیمت فراتر از عالی.

فوق العاده است.

از نوت 7 پرو در برخی بخش ها واقعا بهتر هستس

نمایشگر اولد این محصول از نقاط قوتش در برابر نوت7 پرو هستش

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)