حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چارک اول سال ۲۰۱۹ ضرر قابل توجهی برای اچ تی سی داشته است

روند نزولی درآمد شرکت تایوانی اچ تی سی همچنان با قدرت تمام ادامه دارد و این شرکت در سه ماهه ابتدایی سال 2019 ضرر بسیار بزرگی را تجربه کرده است. بر اساس اطلاعات منتشر شده شرکت HTC در سه ماهه ابتدایی ۲۰۱۹ با ضرر ۸۷.۶۸ میلیون دلاری مواجه شده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

شرکت اچ تی سی در ماه‌های اخیر موفق شده بود تا حاشیه سود ناخالص خود را از 3.1 درصد در سال گذشته به 14.7 درصد افزایش دهد؛ این موضوع موجب امیدواری سرمایه گذاران این غول به گل نشسته تایوانی شده بود و آن‌ها گمان می‌کردند که این پس از مدت‌ها رونق اقتصادی به این شرکت بازگشته است؛ اما با انتشار گزارش مالی سه ماهه ابتدایی این شرکت تمام امید سهام داران بر باد رفت. بر اساس آمار‌های منتشر شده، در آمد سه ماهه ابتدایی سال 2019 شرکت اچ تی سی به 94.45 میلیون دلار می‌رسد که بخش بزرگی از این درآمد مربوط به بخش واقعیت مجازی این کمپانی تایوانی می‌شود.

اچ تی سی دیزایر ۱۲ اس (HTC Desire 12s)

اچ تی سی دیزایر ۱۲ اس (HTC Desire 12s)

شرکت اچ تی سی با وجود حاشیه سود ناخالص 14.7 درصدی در سه ماهه ابتدایی سال 2019 با ضرر مالی ۸۷.۶۸ میلیون دلاری مواجه شده است؛ به همین دلیل سرمایه گذاران نه تنها سودی نکرده‌اند بلکه ضرر بسیار بزرگی به آن‌ها تحمیل شده است. به میزانی از درآمد که بعد از حذف هزینه تولید و بدون احتساب هزینه‌های جانبی به دست می‌آید، حاشیه سود ناخالص گفته می‌شود. HTC پس از در نظر گرفتن این هزینه ها متوجه شد که نه تنها سود نکرده است بلکه متضرر هم شده است. یکی از دلایل اصلی ضرر مالی سنگین HTC، افزایش 24.2 درصدی هزینه‌های عملیاتی این شرکت است، در نهایت این موضوع موجب خنثی شدن سود ناخالص 14.7 درصدی این شرکت شده است.

اخیراً شرکت اچ تی سی پروژه جدیدی را شروع کرده است که در آن قصد دارد تا با همکاری چند شرکت اقدام به عرضه 5G Hub (مودم) کند. این محصول شامل یک صفحه نمایش 5 اینچی با رزولوشن 1280*720 می‌شود که با قرار دادن سیم‌کارت 5G در آن، اینترنت شبکه 5G به صورت هات اسپات در اختیار شما قرار داده می‌شود؛ در واقع این محصول نقش مودم را ایفا می‌کند.

همچنین در این بین شرکت اچ تی سی قصد دارد تا به زودی نسل جدید گوشی مجهز به فناوری بلاک چین خود یعنی اچ تی سی Exodus 1s را روانه بازار کند؛ به همین دلیل هزینه‌های عملیاتی این شرکت به شکل چشمگیری افزایش یافته است. اما در نهایت انتظار می‌رود که با عرضه ابزار‌های 5G و هدست‌های واقعیت مجازی Vive Pro Eye و Vive Focus Plus، گزارش های مالی امیدوارکننده تری را از شرکت تایوانی در نیمه سال 2019 شاهد باشیم.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که ضرر اچ تی سی تا محو شدن این برند تایوانی ادامه داشته باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

چه بلایی سر اچ تی سی اومد 😐🤦🏻‍♂️

vahid abedi

بزرگترین بلا عدم انعطاف مدیریت و عدم شناخت از بازار و تغییرات دیر هنگام

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)