حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قیمت موبایل مجددا افزایش پیدا خواهد کرد

نوشته

4 سال قبل | 9 دیدگاه | اخبار داخلی

دو هفته پیش بود که در ترنجی خواندیم آخرین مهلت رجیستری گوشی مسافری پایان اردیبهشت ۹۸ خواهد بود. قیمت موبایل با توجه به لغو رجیستری گوشی های مسافری مجددا افزایش پیدا خواهد کرد. در حال حاضر فعالان این حوزه از افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی قیمت این کالا خبر می‌دهند. قیمت موبایل مجددا افزایش پیدا خواهد کرد و در ادامه با هم درباره آن صحبت می کنیم، با ترنجی همراه باشید.

وزارت ارتباطات با هدف جلوگیری از قاچاق گوشی های موبایل طرح رجیستری را اجرا کرد که بر اساس آن شرایط تعیین شده گوشی های وارداتی به صورت مسافری و واقعی در سامانه همتا ثبت می‌شدند، اما فروشندگان موبایل با استفاده از این طرح توانستند گوشی های وارداتی خود را ثبت کنند؛‌ زیرا در این روش محدودیتی برای ثبت یک گوشی تعیین نشد و حتی واردکنندگان برای ثبت آن نیازی به خروج از کشور نداشتند.

فاز دوم طرح رجیستری

از این رو برای جلوگیری از ثبت گوشی های مسافری از اسفند 97 اقداماتی انجام شد که این اقدام اعتراض فروشندگان موبایل را به همراه داشت و حتی شعارهایی چون مرگ بر رجیستری نیز شنیده می‌شد. با توجه به وقوع چنین موضوعی در روزهای پایانی سال 97 قیمت موبایل نیز افزایش پیدا کرد و در بازار شاهد شدت گرفتن التهابات بوده‌ایم. مسئولان نیز برای کاهش التهاب بازار شرایط ثبت گوشی مسافری بدون اطلاعات پاسپورت را مجددا فراهم کردند، اما در اردیبهشت ۹۸ باز هم مقابله با ثبت گوشی های مسافری مطرح شد و در همین رابطه دهقانی‌نیا، سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت از اول خرداد ۹۸  فقط مسافران واقعی می‌توانند گوشی های مسافری خود را رجیستری کنند.

افزایش قیمت موبایل با لغو رجیستری گوشی های مسافری

محمد مهدی غفوریان، رئیس کمیته تخصصی تلفن همراه در این خصوص عنوان کرد در تاریخ ۳۰ اردیبهشت مهلت رجیستری گوشی های مسافری به پایان می‌رسد و قرار است پس از آن به سایت گمرک متصل شود تا فقط مسافران واقعی قادر باشند گوشی موبایل خود را ثبت کنند. اگر این اتفاق رخ دهد، بازار ملتهب خواهد شد؛ زیرا در حال حاضر میزان خرید و فروش گوشی موبایل کاهش پیدا کرده است و فروشندگان بزرگ نیز تمایلی به فروش ندارند و بر این باورند که پس از لغو رجیستری گوشی های مسافری قیمت موبایل افزایش پیدا می‌کند و می‌توانند با فروش محصولات خود به سود بیشتری دست پیدا کنند. گفتنی است قیمت موبایل طی روزهای گذشته به میزان 20 درصد افزایش پیدا کرده است و بر اساس آمار از 60 تا 70 مدل گوشی در بازار، فقط 20 تا 30 مدل توسط فروشندگان عمده فروخته می‌شود.

نظر شما چیست؟‌ فکر می کنید بازار موبایل چقدر می تواند افزایش قیمت ها را تحمل کند؟

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
SAMSUNG_KING

ریجیستری صد در صد به نفع دولت شد و صد در صد به ضرر مشتری

Shiral

قطعا فروش خیلی خیلی کم میشه همین الآنم خیلی کمه به نسبت یک سال و نیم قبل که هر کسی سه چهارتا گوشی داشت.آخرش علاوه بر اینکه دودش طبق معمول توی چشم مردم میره به اسم مبارزه با قاچاق و سودش توی جیب چندتا شرکت راندخوار اتفاقی که میفته همون ها هم سودشان کم میشه چون سود توی فروش بیشتره نه سود بیشتر روی تک کالا .چون قدرت خرید مردم کم شده.همسن الان به صورت رندوم ببینید توی جمعیت عادی توی مترو اتوبوس و جاهای متوسط شهر چند نفر پرچمدار سامسونگ یا اپل یا هواوی دستشه.مردم نمیتونند بخرند

afsoongaregisoo

گوشی خریدن هم شد آرزو .

Amir7090

امیدوارم اینقدر گرون بشه دیگه کسی نتونه بخره

Amir galaxy

بابا بزارین قاچاق کنن بیارن بقیه هم بتونن بخرن

Naranj

فقط گوشی نیست همه چیز همینطور هست.کلا اگر جنگ میشد اوضاع نباید این شکلی میشد!

m.b

جناب عطایی
Oneplus 7 pro معرفی شد…
مثل اینکه حرفای بسیاری برای گفتن داره…
امتیاز 111 dxo رو هم گرفت…

Milad7

ظاهرا تعداد شرکت هایی که قراره گوشی وارد بکنن فعلا خیلی کم هست در نتیجه انتظار افزایش قیمت داریم

Milad7

اطلاعیه اتاق اصناف تلفن همراه شهریار :

🔴اطلاعيه مهم

دوستان و همکاران گرامی

تنها 5روز فرصت باقی مانده برای ثبت رجیستری مسافری و با بسته شدن سایت و انحصاری شدن واردات از سوی شرکت ها قیمت ها حداقل افزایش 15 الی 20 درصدی در اولین روز را در بر خواهد داشت (9درصد ارزش افزوده 6 درصد سهم خدمات و… ) که در روزهای بعد از طرح و درصورت تامین نشدن کالا با افزایش بیشتر مواجهه خواهید شد چنانچه قصد خرید دارید زودتر اقدام نمایید با توجه به اعلام مسئولین در رابطه با بسته شدن سامانه ریجستری گمرک برای افراد غیر مسافر در پایان اردیبهشت ماه و عدم تمدید این طرح ، نسبت به فعالسازی گوشی های فروخته شده و باقی مانده در فروشگاه خود اقدام نمایید لازم به ذکر است که بعد از طرح تمامی مسئولیت با شخص خریدار میباشد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)