حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل نست هاب مکس (Nest Hub Max) رسما معرفی شد

نوشته

4 سال قبل | بدون دیدگاه | گوگل

سخت افزارهایی که گوگل دیروز در کنفرانس سالانه توسعه دهندگان I/O معرفی کرد، تنها محدود به گوشی‌های هوشمند نبود. این شرکت در کنار رونمایی از پیکسل 3a و پیکسل 3a ایکس ال، نمایشگر هوشمند نست هاب مکس (Nest Hub Max) را هم پیش از این اطلاعاتی از آن فاش شده بود، معرفی کرد. گوگل نست هاب مکس (Nest Hub Max) رسما معرفی شده و در ادامه با هم درباره آن صحبت می کنیم، با ترنجی همراه باشید.

گوگل نست هاب مکس (Nest Hub Max)

گوگل نست هاب مکس (Nest Hub Max)

گوگل نست هاب مکس (Nest Hub Max)

این نمایشگر هوشمند از گوگل هوم هاب (Google Home Hub) که سال گذشته روانه بازار شده بود، کمی بزرگ‌تر است. در ضمن برای ساده‌تر و البته منطقی‌تر شدن نامگذاری‌ها نیز گوگل هوم از این به بعد با نام نست هاب (بدون پسوند مکس) به فروش خواهد رسید.

نست هاب مکس جدید همان طور که از نامش برمی‌آید، صفحه نمایش بزرگ‌تری دارد. صفحه نمایش این دستگاه اندازه‌ای 10 اینچی داشته و رزولوشن آن 1280 در 800 پیکسل است. یک دوربین 6.5 مگاپیکسلی با زاویه دید 127 درجه‌ای هم که از قابلیت Auto Framing یا تعقیب خودکار سوژه برخوردار است، در بالای صفحه نمایش به چشم می‌خورد. سیستم اسپیکر در نظر گرفته شده برای نست هاب مکس هم شامل دو بلندگوی 18 میلی متری 10 واتی و یک ساب‌ووفر 75 میلی متری 30 واتی است. از دیگر ویژگی‌های نست هاب مکس هم می‌توان به میکروفونی با دامنه ضبط بالا، سنسور نور محیطی، پشتیبانی زا اتصال بلوتوث نسخه 5.0، وای-فای 802.11ac و کروم‌کست داخلی اشاره کرد.

مقایسه با نسل قبلی

به لطف وجود دوربین در نست هاب مکس می‌توان از جسچرها نیز برای کنترل بخش‌های مختلف و انجام کارها استفاده کرد. به عنوان مثال شما می‌توانید با نگاه کردن به این نمایشگر هوشمند و بلند کردن دست‌تان، موسیقی یا فیلم در حال پخش را متوقف کنید. نست هاب مکس علاوه بر استفاده از فناوری Voice Match که به دستیار صوتی گوگل امکان می‌دهد صداهای افراد مختلف را از هم تشخیص دهد، از فناوری Face Match یا تشخیص چهره هم پشتیبانی می‌کند. این طور که گوگل گفته، قابلیت تشخیص چهره به صورت یک سیستم یادگیری ماشینی داخلی عمل می‌کند، و اطلاعاتی که دوربین ثبت می‌کند به هیچ وجه به جای دیگری انتقال نمی‌یابد.

با داشتن چنین ویژگی‌هایی، وقتی مقابل نست هاب مکس بایستید، این نمایشگر هوشمند تنها اطلاعاتی مربوط به شما را نشان می‌دهد و به این ترتیب کل افراد خانواده می‌توانند از یک دستگاه به صورت مجزا و مستقل استفاده کنند. دستیار صوتی گوگل هم تنها پیشنهادات مخصوص به شما را ارائه می‌کند و همچنین به راحتی می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن گوگل دوو (Google Duo) با دوستان خود مکالمه ویدیویی داشته باشید.

یک چراغ سبز رنگ در جلوی نست هاب مکس وجود دارد که وقتی دوربین شروع به فعالیت می‌کند، روشن می‌شود و البته هیچ چیزی ضبط یا استریم نخواهد شد مگر اینکه دستور آن به صورت صریح و واضح توسط کاربر داده شده باشد. برای محکم‌کاری بیشتر یک کلید فیزیکی هم روی این نمایشگر هوشمند تعبیه شده که با استفاده از آن می‌توان در مواقع نیاز میکروفون و دوربین را خاموش کرد.

نست هاب مکس از اواخر تابستان امسال با قیمت 229 دلار در ایالات متحده، 219 پوند در انگلستان و 349 دلار در استرالیا در دسترس خریداران خواهد بود. این در حالی است که مدل کوچک‌تر نست هاب (گوگل هوم هاب سابق) در بازارهای بیشتری به فروش خواهد رسید که از جمله آن‌ها می‌توان به کانادا، دانمارک، فرانسه، آلمان، هند، ایتالیا، ژاپن، هلند، نروژ، سنگاپور، اسپانیا و سوئد اشاره کرد. در ایالات متحده قیمت این دستگاه به 129 دلار کاهش یافته است. حالا که صحبت از کاهش قیمت شد، بد نیست اشاره کنیم که بلندگوی هوشمند گوگل هوم از این پس با قیمت 99 دلار فروخته خواهد شد و مدل هوم مکس نیز 299 دلار خواهد بود.

نظر شما درباره این دسته بندی جدید گجت های خانگی چیست؟ درباره گوگل نست هاب مکس (Nest Hub Max) چطور فکر می کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)