حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کلاهبرداری در ثبت نام خودرو با سایت جعلی با طعمه قیمت ارزان تر

نوشته

4 سال قبل | 2 دیدگاه | اخبار داخلی، امنیت

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از شناسایی و کشف پرونده کلاهبرداری اینترنتی با موضوع ثبت نام در یکی از سایت های شرکت خودرو سازی خبر داد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره کلاهبرداری در ثبت نام خودرو با سایت جعلی با طعمه قیمت ارزان تر صحبت کنیم.

سرهنگ کاظمی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در تشریح این خبر گفت: فردی ۳۵ ساله با ایجاد سایت جعلی شبیه سایت یکی از گروه های خودرو سازی اقدام به ثبت نام خوردو کرد و از این طریق از شهروندان پول می گرفت.

طراحی سایتی شبیه سایت فروش محصولات آن شرکت

وی ادامه داد : با طرح شکایتی از یک شرکت خودرو سازی مبنی بر اینکه فردی ناشناس بصورت غیرقانونی اقدام به طراحی سایتی شبیه سایت فروش محصولات آن شرکت را کرده است و اقدام به اخذ پول و ثبت نام متقاضان می کند .

رییس پلیس فتا تهران افزود : پس از شنیدن شکایت نماینده شرکت شاکی، تیمی از کاراگاهان پلیس اقدامات و تجسس های خود را آغاز کردند در روند تحقیقات، ماموران دریافتند فرد کلاهبردار علاوه بر تبلیغ و ثبت نام در سایت از طریق شبکه های اجتماعی اینستاگرام و تلگرام با ایجاد کانال تبلیغاتی اقدام به جذب متقاظی نموده و پس از ارتباط گیری با افراد خریدار آنها را به سایت جعلی خود هدایت می نماید و با ثبت نام از آنها مبالغی را دریافت می کند و پس از واریز پول با بلاک نمودن صفحه اجتماعی آنها دیگر خبری از خودرو و خدمات بعدی نیست.

قیمت خودرو داخلی

این مقام انتظامی بیان داشت: ماموران با پیگیری های فنی و پلیسی موفق به شناسایی هویت متهم (ب ،ت) ساکن تهران محله ستارخان شده و طی یک اقدام پلیسی متهم در مخفیگاه خود شناسایی و به پلیس انتقال یافت سپس با هماهنگی دستگاه قضایی سایت جعلی نیز مسدود شد.

بازار خرید و فروش خودرو با قیمت ارزانتر باعث جذب مشتریان زیادی می شود

سرهنگ کاظمی گفت : متهم در اظهارات خود عنوان داشت چون بازار خرید و فروش خودرو با قیمت ارزانتر باعث جذب مشتریان زیادی می شود اقدام به طراحی سایتی شبیه یکی از سایت های گروه خودرو سازان نمودم و با این ترفند تعدادی از کاربران که متقاضی ثبت نام و خرید محصولات خودرویی بودند از آنها پول می گرفتم و انگیزه ام فقط کسب درآمد بود.

رییس پلیس فتا تهران به شهروندان متذکر شد: شهروندان و کاربران گرامی دراین گونه موارد بایستی با مراجعه به نمایندگی های مجاز از نحوه ثبت نام و طرح های جدید و همچنین آدرس صحیح اینترنتی نمایندگی های مجاز فروش محصولات خودرویی اقدام تا از درست بودن آدرس و سایت اطمینان حاصل نموده و هیچگاه به تبلیغات فریبنده و اغواکننده در شبکه های اجتماعی اعتماد ننمایند.

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
chalton

سایت اصلی خودرو سازها خیلی لاشی تر از سایت های کلاهبرداری هستن،باز کلاهبردار میاد یه مبلغ کمی رو از میگیره،ایران‌خودرو و سایپا که کل پول رو ازت میگیرن،ماشینم تحویلت نمیدن که هیچ،اعتراض هم بکنی با پلیس زد شورش هم میزنن ب.ر.ینی
این است ایران

afsoongaregisoo

قیمت ها هی هر روز می‌ره بالاتر .بیخیال یهویی پراید رو کنید صد ملیون .اینجوری که دارید میکنید زجر کش میشیم.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)