حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سواحل کیش در تور کیش

نوشته

4 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

سواحل نقره‌‌فام کیش از بهترین و دیدنی‌ترین جاذبه‌های این جزیره‌ی زیبا است. خاک جزیره کیش دارای ساخت مرجانی است و با رنگ نقره‌فام در زیرآفتاب از درخشندگی خیره‌کننده‌ای برخوردار است. این ویژگی را در بسیاری از سواحل دنیا که از ماسه خاکستری پوشیده شده‌اند، نمی‌توان یافت. آب دریا در ساحل این جزیره شفاف و روشن است و تا فاصله‌ای دور می‌توان کف دریا را به راحتی تماشا کرد. کارشناسان محیط‌زیست این خاصیت را به وجود مرجان‌ها در پیرامون جزیره نسبت می‌دهند و معتقدند که مرجان‌ها به صورت طبیعی موجب تصفیه آب و شفافیت و زیبایی آب‌های سواحل جزیره می‌شوند. ماهی‌ها و دیگر آبزیان موجود در سواحل کیش، از استثنایی‌ترین ویژگی‌های این جزیره به‌شمار می‌روند.

ماهی‌های تزئینی و بسیار زیبا که در آب‌های حاشیه کیش  در تور کیش غوطه‌ور هستند و وجودشان را از تماشاگران پنهان نمی‌کنند، می‌توانند گردشگران را ساعت‌ها به خود سرگرم کنند. ساحل کیش از کم‌خطرترین سواحل دنیاست. آب‌های ساحلی کیش فاقد کوسه خطرناک بوده و استفاده از آب دریا کاملا بی‌خطر است. لازم به یادآوری است، کوسه‌هایی که بعضا در ساحل کیش دیده می‌شوند از ماهی‌های کوچک تغذیه می‌کنند و برای شناگران خطری ندارند. ساحل کیش از آن نوع سواحل استثنایی است که هم در فصل سرد و هم در فصل گرم برای مسافران قابل استفاده است و امکان هر گونه تفریح دریایی برای گردشگران در آن فراهم شده است.

پارک ساحلی میرمهنا

تماشای ماهی های رنگارنگ خلیج فارس در آکواریوم کیش

از بزرگترین سواحل تفریحی  در تور کیش که باید در سفرتون به کیش به آن بروید پارک ساحلی میرمهنا است. این پارک در بلوار دریا قرار گرفته و یکی از بلوارهای اصلی کیش به شمار می رود که در آن رستوران ها، مراکز خرید و همین هتل های زیادی وجود دارد و نسبتا به بقیه مناطق این جزیره شلوغ است. پارک ساحلی میرمهنا نزدیک محله عرب‌ها و بومیان جزیره است و بدین ترتیب زندگی ساده بومیان جزیره را هم می‌شود به دور از آن همه هیاهو و زرق و برق جزیره دید. مردم محلی این منطقه این پارک را از مسجد خاتم الانبیا تا میدان جاسک ادامه پیدا کرده است را یکی از فوق العاده ترین مناطق برای تماشای غروب آفتاب برشمرده اند. در برخی از ساعات روز می توانید در این اسکله اقدام به ماهی گیری کنید و همچنین به تماشای لاک پشت هایی زیبا در سواحل پارک میرمهنا که آزادانه به این طرف و آن طرف می روند بنشینید. هیجان انگیزترین قسمت ماجرا این است که می توانید همانجا ماهی هایی که گرفته اید را کباب کنید و میل نمایید. بعضی شب‌ها، دراسکله یا رستوران‌های اطرافش موزیک زنده نیز برقرار است، هرچند این فقط مختص اینجا نیست و موزیک زنده را تقریبا در همه جزیره می‌شود پیدا کرد.

زمانی که به این منطقه رفتید تنها به تماشای غروب آفتاب و ماهی خوردن نباید بپردازید چون که جاذبه های دیگری در اطراف آن هستند که باید از آن ها هم دیدن کنید. در نزدیکی پارک ساحلی میرمهنا، شهر زیرزمینی و شگفت‌انگیز کاریز قرار گرفته و بولینگ و مجموعه ورزشی مریم هم همان اطراف است. در اینجا هم مثل بقیه جزیره، خرید یکی از تفریحات ثابت است. بازار پارس خلیج، بازار صفین، بازار زیتون و بازار ونوس فاصله چندانی با پارک ساحلی ندارند و رستوران توتی فروتی و میرمهنا با منوهای متنوعشان هم در نزدیکی پارکند و بین مسافران کیش طرفدار زیاد دارند.

 

پارک ساحلی سیمرغ

به گزارش سفر باتو ، در محدوده بین جاده جهان و جاده دوچرخه‌سواری کیش یعنی در ضلع جنوب شرقی جزیره و در امتداد ساحل، پارک ساحلی سیمرغ قرار گرفته، جایی که کمربند دوچرخه‌سواری کیش است و تا چشم کار می‌کند آبی دریاست. با رفتن به  پارک سیمرغ می‌شود با یک تیر دو نشان زد. خود پارک پر از جذابیت است و کسی تا حالا نشده برود و ناراضی برگردد، به خصوص اگر با خانواده‌تان به کیش رفته باشید. فضای بزرگی برای بازی بچه‌ها در پارک درنظر گرفته شده و گذشته از آن زمین بدمینتون، پینگ پنگ، پیست اسکیت و مسیر پیاده‌روی هم دارد و از اینها مهمتر، اولین و بزرگترین پارک دلفین ایران در مجاورتش قرار گرفته. در مجموعه دلفین این پارک که به آن دلفیناریوم می‌گویند، گونه‌های مختلفی از پستانداران دریایى مثل دلفین، شیر دریایى، گربه دریایى شمالى، گراز دریایى و پنگوئن که هر کدام حرکات نمایشی خاص خود را انجام می‌دهند، نگهداری می‌شود و شنیدن اسم پنگوئن خود کافی‌ست که سر از پانشناسیم و فرصت دیدنش را شاید برای یکبار در زندگی از دست ندهیم.

 ساحل مرجانی

سواحل کیش در تور لحظه آخری کیش  به خاطر خاک مرجانی و بازتاب نقره‌ای زیر نور آفتاب مشهور هستند. برخی معتقدند این مرجان‌ها هستند که آب خلیج فارس را تصفیه می‌کنند و چنین آکواریوم طبیعی و زیبایی از آن ایجاد کرده‌اند. ساحل مرجان کیش درواقع یک پارک ساحلی بزرگ با آلاچیق‌ها و صندلی‌های متعدد است که در نزدیکی مرکز خرید مرجان واقع شده. آب خلیج فارس در کنار این ساحل به واسطه حضور مرجان‌ها بسیار زلال و شفاف است و توجه بسیاری از گردشگران را به خود و حرکت ماهی‌ها و لاک‌پشت‌های کنار آن جلب می‌کند. بازار تفریحات آبی مانند جت اسکی و غواصی هم بیش از هر ساحل دیگری در ساحل مرجانی کیش گرم است.

پارک ساحلی مرد ماهی‌گیر

به گزارش سفر باتو ، وقتی اسم کیش به میان می‌آید، همه ما ناخودآگاه به یاد کشتی یونانی، سواحل مرجانی و دلفین‌ها می‌افتیم؛ اما این‌ها تنها جذابیت‌ها و نمادهای این جزیره زیبا نیستند. مجسمه مرد ماهی‌گیر با ارتفاع ۱۲ متر در کرانه شرقی کیش، این ساحل را به نام ساحل مرد ماهی‌گیر مشهور کرده است. ساحل یا پارک مرد ماهی‌گیر همچنین شامل آب‌نما و درختان بومی جزیره مانند هور ایرانی، کنار، لور، گز، کرت و نخل خرماست و زیبایی‌های بصری محیط را دو چندان کرده است. این ساحل یکی از محبوب‌ترین سواحل از نظر گردشگران است و اغلب برای ساختن مجسمه‌های شنی آن را انتخاب می‌کنند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)